Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:53

Kabayo lekker een rondje aan de hand ontspannen. Heerlijk!

Xapple in het rijden ben ik ook niet onzeker. Maar door mijn geen ervaring met zadelmak maken ben ik bang dingen verkeerd te doen waardoor zij onzeker wordt. Ik wil graag dat alles in rust en vertrouwen gebeurd zonder angst.

Jeetje murosch wat een verschrikkelijk bericht ;( ;( Wil je heel veel sterkte wensen en heel hard duimen dat je merrie erweer bovenop komt :(:)
Tocheven fijn een ontspannen rondje kunnen doen! Kan de filmpjes niet zien

Kaboyo friesje kan idd best leuk springen!

Nynster het was heerlijk weer om ze te wassen!

Ken is sinds gisteren ruitermak *\o/* Ze was heel relaxt en braaf :)
Eerste keer wegstappen gaf ze iets spanning op en wegdraven eerste keer ook iets. Maar niks geen gekkigheid gelukkig.
Vandaag heeft hij er weer op gezeten, na 3 rondjes longe los. Liep al heel braaf haar rondjes :)
Super blij dat ze het zo ontspannend oppakt :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:22

@Melissa: Ik snap het hoor ik heb dat ergens ook wel maar toch wilde ik het persé zelf doen. Niet uit zuinigheid hoor meer uit trots ofzo :') Wat fijn dat het rijden weer goed ging. Lekker hoor +:)+ Wanneer wil je er zelf op?

@Nynkster; Oh heerlijk.. Lekker altijd he na die dekenperiode. Moet ik eigenlijk ook ff doen.
@Kabayo; Ziet er goed uit hoor, meestal vind ik Friezen over een hindernis echt geen gezicht maar ze doet het heel aardig. Vond ze het leuk?

Gisteravond even manen geknipt, dit was halverwege. Ik ben zo trots hoe ik hem zelf alles geleerd heb. Dat verschil zie ik nu echt duidelijk met Rissa. Lars kan met knippen zo 3 kwartier stilstaan. En met Rissa heb ik nog moeite om haar rustig en netjes van de wei te krijgen zonder getrek en gedram. :')

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:56

Wauw netjes die boog! :0 ik vind het ook fantastisch om alle basis zelf te hebben gelegd. Had er gisteren nog profijt van, stonden achter in de wei te grazen:

Afbeelding

Plots trokt een Fries bij de stal die je in de verte ziet zich los en kwam recht naar ons toe rennen. Bleef om ons heen galopperen paar rondjes en rende weer in volle galop terug naar de stal. Sta je dan, met de 4 jarige die een beetje op en neer hupst op haar plek, maar gewoon zooooo braaf bij me bleef. Zo trots als een pauw ben je dan, en vervolgens stond ze weer uber relaxt te eten. Op dat soort momenten krijg je echt even een schouderklopje. Worden ze wel lekker makkelijk van, maar is wel even eng hoor zo een imponerende Fries op je af.
Ik ben echt gek op haar, het doet me dan ook zeer dat ze een blessure heeft, het gaat momenteel niet zo goed, ze loopt slechter plots... gebeurd in de nacht van vrijdag op zaterdag, en is afgevallen / eet minder. Dus we zijn weer in gesprek met de dierenarts.

Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:19

Hier afgelopen weekend Krisje voor het eerst een zadel opgedaan met een vriendin. Ze gedroeg zich echt super met op doen!
Direct los gelaten, flink rennen en bokken. Toch raar die klapperende zweetbladen :P
Tijdje zo in de wei laten staan en toen weer afgehaald.
Gisteren nog een keer met mijn moeder, ging ook weer super met op doen. Weer een tijd zo in de wei laten staan en later even fatsoenlijk ermee laten lopen. Nog wel wat gebok en getrap maar steeds wat minder. Ze krijgt rustig aan door dat dat toch niet helpt :).
Afbeelding

(Zadel past niet goed, I know. Is alleen om te laten wennen)

Rainbow horse <3
Afbeelding

Nog met de ruitermakmaker gesproken en die nemen het hoofdstel/bit ook voor hun rekening. Tenzij ik hier de stal al eerder heb maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken helaas.
Liever zo dan dat er wat verkeerd mee gaat en ze wat af moeten gaan leren.

Nog even bijlezen ;)
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 10-04-18 10:34, in het totaal 2 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:27

@Sbravour; Dat meen je niet -O- Hé wat ontzettend k.lote zeg.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:29

Patty: Mag ik vragen waarom je haar steeds zo los laat razen? Vind je het niet fijner om ze aan te leren hoe om te gaan met nieuwe situaties op een beheersde manier?

Apple: ja balen he :( Arm beestje, ze heeft er echt last van, kan geen andere reden verzinnen waardoor ze minder ging eten. Meestal wel pijn/stress..

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:03

Murosch; Wauw wat doet Veronia het toch geweldig!! Snap dat je zo blij bent! :D
Jammer van het commentaar in het topic. Ben benieuwd of je verschil gaat zien met de vergelijking van eerder en met/zonder ruiter.
Wat verschrikkelijk van je mini! Heel veel sterkte gewenst! Hoe gaat het met de merrie inmiddels?

mirjamalvaro; Ook al zon braaf paard! Fijn!
Vind de ruimte die jullie gebruiken alleen wel nogal eng... voor het geval dat ze een toch niet zo braaf momentje heeft voor jezelf vooral :).

melissa_93; Ken gaat ook als een speer!! Zelfs al een ruiter erop, toppie!

SBravour; Knappe puppy! En wat stoer dat ze bij je bleef toen de razende Fries aan kwam! Balen dat ze zo duidelijk niet goed in der vel zit... hopelijk kunnen jullie er iets mee om het leven toch weer prettiger voor haar te maken.

Omdat je naar mijn mening een paard zelf moet laten uitzoeken wat het beste is. Ze zelf laten ervaren dat bokken e.d. niet helpt maar ontspannen zijn fijner voelt. Zodra ze daar niet meer mee bezig zijn kan je toch pas met ze aan de slag. Anders is er toch geen/niet genoeg aandacht voor je. Voor mij is juist dat beheerst. Respect geven voor de eigen ruimte van een paard.
Ik wil ook niet dat ze bij alles op mij gaat hangen van 'hoe moet ik hiermee om gaan', dat mag ze mooi zelf uit zoeken.
Mijn ervaring is dan ook dat als een paard zelf kiest om er klaar voor/mee te zijn je pas echt een reactie kan beïnvloeden en verder kan. Die sprongen en bokken die ze geeft gaat ze toch geven, of ik haar nu vast heb of niet. Dan liever los en geen(minder) gedoe meer als ik haar wel vast heb. + dat vind ik veiliger aangezien ze zich ook nergens in kan draaien o.d. Ze leert zo mijn inziens ook beter dat als we echt samen bezig zijn ze gewoon braaf kan zijn.
Als die basis er goed is kan je ook makkelijker dingen toevoegen waarbij er weinig reactie komt omdat ze die schakel dan snel zal gaan maken. Niet omdat ik haar daarmee begeleid maar omdat ze dat zelf beseft :).

xApple; Hihi Lars dus even goed op zijn plek gezet. Was nodig dus ;).
Manen zien er goed uit! Lijkt me heel lastig om een Fjord fatsoenlijk te knippen.

Kabayo; Die springt al een fatsoenlijke hoogte haha! SuperFries!

Nynkster; Zadeltje ziet er goed uit! Spannend dat ze naar de hengst gaat. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:10

Ik ben een beetje laat, maar mag ik mij nog melden? Ik heb een mini die dit jaar wordt beleerd voor de kar.

Ze heeft al een tijd een hoofdstel die al een poos wordt gebruikt met bijvoorbeeld wandelen en longeren, en gister was de eerste keer tuig op een feit!

Dit is Tessie, wordt 3 op 20 mei.
Afbeelding
Afbeelding

Tuig wordt nog iets aangepast zodat het 100 procent past.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:02

@pattypaard; Ieder zo zijn manier toch :D Het is niet de mijne maar als dit werkt voor jullie +:)+

Het knippen van die manen is wel iets dat je moet leren inderdaad. Ik heb het ook wel eens enorm verpest in het begin zeker toen hij nog hengst en heel jong was.

@fenijro; welkom! We lezen hier wel altijd bij en reageren op elkaar. Niet alleen je eigen foto en info neerzetten zeg maar.

De broek van je pony vind ik wat te laag zitten. Leuk dat je gaat mennen met je pony, hoe groot is ze?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:16

Geen ervaring met mennen helaas! Dus kan je niet helpen met het tuig sorry.
Patty, duidelijk! Werkt idd niet voor mijn merrie, die heeft juist steun nodig aan mij en vindt het fijn te worden geholpen. Maar ieder paard is inderdaad anders :D

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:31

@xApple
Oeh wauw die boog is super gelukt!!

@SBravour
Wat geweldig dat ze zo braaf blijft!
Hopen dat ze snel weer opknapt

@Pattypaard
Vind het leuk om te zien dat jij op een manier zadelmak maakt die niet zo vaak gebruikt wordt. Zelf heb ik er mijn twijfels wel een beetje over, maar je moet gewoon doen wat goed voelt!

@fenijro_tani
Wat een leuk dier! En welkom :)
Ik vind de broek persoonlijk wat te ver naar achteren liggen.
Wat leuk dat je met m gaat mennen! Die van mij ga ik dit jaar ook voor de kar beleren, wordt 5 juni 3 jaar



Ik was mijn scheer kunstwerk zat hahah, kostte teveel tijd, dus heb het meeste er weer af gehaald en Amado helemaal geschoren.
Ik ga vanaf deze week het lange lijnen echt oppakken en aanleren. Het wordt tijd om serieus aan het werk te gaan haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:03

Neeee jammer! Maar zo is ie ook knap hoor.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:30

Jaa baal er zelf ook wel van, maar was al ruim een week bezig en het schoot maar niet op hihi
Amado begon het ook zat te worden, dus toen heb ik die keuze maar gemaakt.
Zo zag ie eruit voor ik m helemaal scheerde
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:14

Xapple als ze het zo blijft oppakken als nu dan verwacht ik ergens in de loop van de volgende week dat ik er zelf op ga.

Wauw Sbravour, gewoon lekker zonder zadel?
Wat ontzettend rot dat ze slechter loopt en ook slecht wil eten.. :(:)

Wat fijn dat je het zadel er mooi makkelijk op kan doen Patty!

Welkom Fenijro!

Amado wat jammer van je ingestoken tijd haha.
Maar respect voor het hele patroon :')

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:41

Amado zonde! Het was prachtig. Heel knap. Maar ik snap je zeker hoor :) wat een werk

Pattypaard opzich snap ik je manier heel goed. Alleen zou ik bang zijn dat het paard leert om altijd onder de spanning vandaan te rennen. Ook straks met beleren of later eens met een wedstrijd. Spanning? Eng? Rennen! Ik mag het toch zelf uit zoeken. Snap je? Als je het aan een longe doet kan je het paard ook wat gerust stellen ipv rennen tot ze niet meer kan.
Natuurlijk zelf doen wat het best bij jou en je paard past!
Hihi dankje! Springkanon

Sbravour braaf paard!! Balen zeg... ik hoop echt dat ze beter word.

Xapple haha ik ben het niet gewend want zie nooit een fries springen. Ze vind het super leuk :))
Jeetje! Super netjes zeg!

Fenijro welkom! Leuk beestje! Broek mag idd wel 2 gaatjes omhoog maar lees dat je het nog gaat aanpassen

Melissa ja was heerlijk. Ze geniet er ook van aan de fiets.
Super van Ken!

Nynke springen is zeker goed voor de spiertjes :D
Heerlijk even wassen :)

Gisteren gepoetst en ingevlochten
Afbeelding
Mooie stempel gekregen :')
Afbeelding

Besloten om zilver 28 april (2.5 weken) naar de keuring te doen ipv 28 juli. Mede omdat ze er nu top voor staat, ze dan weer blootvoets kan, ze mooi zwart is ipv bruin en ik mij dan op andere dingen kan richten.
Ook getraind vandaag
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:13

murosch , klote zeg...
pattypaard, grappig om te zien dat ze ook zo veel moeite heeft met haar balans door het grote lijf
Sbravour, hoowh hopelijk knapt ze snel op idd!
Kabayo, vet onhandig jonge paard , slungels

de rest ook nog steeds lekker bezig he? Ben zo blij dat het voorjaar EINDELIJK begonnen is!! Kunnen we langzaam aan beetje gaan rijden straks

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:21

melissa_93 schreef:
Wauw Sbravour, gewoon lekker zonder zadel?
Wat ontzettend rot dat ze slechter loopt en ook slecht wil eten.. :(:)


Neee hahaha! Als ze kreupel is zou ik er nooit op gaan hoor! Ik heb er trouwens ook nog niet opgezeten :) Dat ligt nu helaas allemaal stil...
Dankjewel allemaal voor de lieve reacties! Ik heb al filmmateriaal naar de DA gestuurd, helaas nog geen reactie...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:50

Ik heb vanmorgen gelongeerd. Ging lekker. De 1e keer met bijzet maar het was alleen om even te wennen daarom zit hij zo los. De volgende keer doe ik hem op ‘contactstand’ zeg maar :+
Bij Lars moet ik vooral werken aan voorwaarts blijven. Vind ik zelf jammer want ik moet hem toch wel eens een tik geven -O- Maar ik geef liever 1 keer een tik dan 10x alsjeblieft vragen of hij door wil lopen/aan wil draven. Maar ik vind het niet leuk om te doen.

Afbeelding

Daarna klein stukje langs de weg gestapt. Ging ook goed. Hij kijkt lekker chaggie.


Afbeelding

En daarna nog even gemend met mijn 4 jarige Shet. Zaterdag hebben we weer een vaardigheidswedstrijdje. Zin in :):)


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:03

Daar had ik ook altijd moeite mee... gelukkig is mijn merrie nu heel gevoelig voor lichaamshouding alleen al :D hij ziet er goed en braaf uit!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:14

Kabayo dat staat Zilver goed zo'n vlecht!
Spannend over 2,5 week al de keuring! Maar dat gaat vast goedkomen!
Oh oeps, een beetje ruzie gehad met de vriendjes?

Sbravour oh haha leek zo dan :P
Hopen dat je gauw reactie krijgt van de DA!

Xapple mooi laten wennen aan het bijzetje! Haha Lars stapt echt zo mee van nouwja het is dat ik moet :')

Ken vanavond voor t eerst met elastiek gelongeerd, ook gewoon losjes eraan zodat ze eraan kan wennen. Nageven snapte ze nog niet helemaal, maar dat komt vanzelf. We hebben de tijd.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:50

Murosch wat ontzettend triest van het veulen, heeft de merrie het gered?

Sbravoure. Balen van de achteruitgang. :(

XApple mooie bogen maak jij. :D
Beter 1x een tik dan steeds maar blijven vragen toch. :)

Amado, jammer van je scheer kunstwerk. Maar kan mij voorstellen dat je al dat werk zat was. :))

Patty. Zadeltje gaat dus goed. Niet bang dat hij gaat rollen zo los in de weide?


Hmmm ben ik zo weer beetje bij?
5 daagjes Duitsland gehad hier.

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:10

heb vanaf pagina 100 bijgelezen 20 pagina's was me ff te veel

wat gaan jullie hard en wat doen zilver, lars, veronia en Kyara het braaf onder het zadel

apple gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
amado wat een kunstwerk diep respect voor je zwoegwerk
pattypaard wat een puppy nog vind het wel leuk om het verschil tussen al die 3 jarige te zien
fenijro_tani welkom
kabayo leuk een springende fries en spannend zo'n keuring wel grappig dat het op mijn en kallistos verjaardag is

Kallistos doet het ook super van de week lag er een balkje in de bak en hij ging er gewoon overheen zonder problemen en vandaag voor het eerst een touwtje eraan (wel nog heel los maar dat bouwen we rustig op). na de zomer rustig aan erop

zo verliefd op dit paard <3
Afbeelding
gek beest
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:24

Hij heeft er iig plezier in. :))

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:48

Wat een leukerd!


Ik heb ff een vraagje en maak me er stiekem wel een beetje druk om ofzo
Amado is sinds hij 2 maanden is in mijn bezit en met 8 maanden mee naar huis gegaan. Ik ken hem inmiddels dus ook door en door
Nu hij steeds ouder wordt, komt het serieuze werk er ook aan. Maar naar mijn idee heeft hij hiet totaal geen plezier in! Grondwerk enz vindt hij geweldig en doet ie met alle liefde, ook mee rennen enz en gek doen, dus lui is ie ook zeker niet. Maar zodra ik m echt ff aan het werk wil zetten merk ik gewoon dat hij er echt niks aan vindt en het alleen maar doet om niet ongehoorzaam te zijn (al is hij dat heel lang wel geweest)
Ik ben dus ook een beetje bang dat hij het mennen en rijden drie dubbel niks vindt en ik hem daar echt ongelukkig mee ga maken.
Wat zouden jullie hiermee doen?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:11

Oei ik denk toch even doorzetten, laat je het weten? Misschien over een paar weken als hij het meer begrijpt vindt hij het leuker worden?