Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 12:32

Haarlems Dagblad
Ongeval
Ingezonden door Bokker Nicje87


Een paardentrailer is zaterdagmiddag even na 14.00 uur gekanteld op de Westelijke Randweg (N208) in Haarlem. Twee paarden stonden in de trailer, toen die van de auto losraakte en op z’n kant terechtkwam. De dieren bleven ongedeerd.

De paarden konden vrij snel uit hun benarde positie worden bevrijd. Ze zijn naar een nabijgelegen grasveld gebracht. Ook de inzittenden van de auto bleven ongedeerd.

Het is nog onduidelijk waardoor de trailer is losgeraakt. De aanhanger raakte zwaar beschadigd en is door een berger opgehaald. De N208 in de richting van de ijsbaan was tijdelijk afgesloten voor het verkeer.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:41

Zo dan heb je ineens een voorlader :oo

Misschien een erg voorbarige conclusie van me, maar ik denk dat bij het losraken van de trailer de remkabel netjes zijn werk deed en de trailer volle kracht geremd werd.
En daarbij omgeklapt is.

Gezien het drukke kruispunt hadden er makkelijk meer voertuigen en mensen bij betrokken kunnen worden en als ik naar de trailer kijk, zijn de paarden ook erg goed weg gekomen.

Maar wat een schrik!

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:48

Jeetjemina, dat die paarden daar heel uitgekomen zijn! Wat een geluk :oo

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:11

Is altijd erg druk op deze weg! Nog mazzel dat het niet een stuk verderop gebeurde: dat kruispunt is nog drukker en geen grasveld oid in de buurt!

Moet het trouwens niet zijn: Ter hoogte van de ijsbaan? Want ik denk niet dat de gehele weg is afgesloten in die richting, .

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:02

Wat ik net begreep is dat de hele weg in de richting van de ijsbaan afgesloten is, niet alleen ter hoogte van.

Chapeau2002Jarig

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:18

Dat is dus mijn grootste nachtmerrie. Afschuwelijk gewoon

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:21

Paarden schenen in de trailer ruzie met elkaar te krijgen, en een daarvan is geen klein paardje, dus dat schijnt dit veroorzaakt te hebben.

Es war schön.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:32

Ongelooflijk dat de paarden er heelhuids uit gekomen zijn

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:55

Oei wat een geluk dat het nog zo goed afgelopen is :oo
Wat een nachtmerrie moet dat zijn.

Ik hoop trouwens niet dat die grijze auto de trekauto was want dan zou de verzekering wel een problemen kunnen maken.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:12

Sizzle schreef:
Ik hoop trouwens niet dat die grijze auto de trekauto was want dan zou de verzekering wel een problemen kunnen maken.


My thoughts exactly...
Trailer was overigens gehuurd, hopelijk heeft de verhurende partij goed navraag gedaan, mbt trek-auto.

Es war schön.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:15

Nielojram schreef:
Sizzle schreef:
Ik hoop trouwens niet dat die grijze auto de trekauto was want dan zou de verzekering wel een problemen kunnen maken.


My thoughts exactly...
Trailer was overigens gehuurd, hopelijk heeft de verhurende partij goed navraag gedaan, mbt trek-auto.


Bedoelen jullie die op de laatste foto? Waar het kenteken onleesbaar gemaakt is?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:19

Ja.
Het kan natuurlijk ook gewoon een zware dieselauto zijn met een grote motor die 2000 kg mag trekken, maar met 2 zulke koudbloedjes op je haak is dat alsnog krap aan waarschijnlijk.

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:24

Sizzle schreef:
Ja.
Het kan natuurlijk ook gewoon een zware dieselauto zijn met een grote motor die 2000 kg mag trekken, maar met 2 zulke koudbloedjes op je haak is dat alsnog krap aan waarschijnlijk.


In denk dat die grijze de volg auto was. Die witte is van een kennis en haar man reed de trailer, ik weet dat hij een dikke grote auto heeft die het zeker makkelijk kan en mag trekken

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:30

Aha, ja dat klinkt logischer.

De arme paardjes zullen vast wel flink spierpijn hebben morgen.

mala26

Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:34

Zo dan.. mazzel dat alleen de trailer naar de filstijnen is en de paarden ongedeerd zijn gebleven. Die mensen zijn zich vast dood geschrokken.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:35

Nielojram schreef:
Paarden schenen in de trailer ruzie met elkaar te krijgen, en een daarvan is geen klein paardje, dus dat schijnt dit veroorzaakt te hebben.


Schenen en schijnt.

Lekker nuttige informatie.
Goede speculaties.

Kan je soms beter voor je houden. :)

Lijkt me een nachtmerrie dit.
Gelukkig alles ongedeerd!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:45

Nou dat kan zomaar de oorzaak zijn. Maar wat een ravage

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:02

Nielojram schreef:
Sizzle schreef:
Ik hoop trouwens niet dat die grijze auto de trekauto was want dan zou de verzekering wel een problemen kunnen maken.


My thoughts exactly...
Trailer was overigens gehuurd, hopelijk heeft de verhurende partij goed navraag gedaan, mbt trek-auto.

Als het een huurtrailer was...10 tegen 1 dat ze hem niet goed aangekoppeld hebben.

En op een voorgaande post over het kabeltje:de losbreekreminrichting is zo gemaakt dat de trailer rechtdoor blijft rijden als hij remt dus als hij omgeslagen is dan komt dat niet daarvan.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:11

janderegelaa schreef:
Als het een huurtrailer was...10 tegen 1 dat ze hem niet goed aangekoppeld hebben.

En op een voorgaande post over het kabeltje:de losbreekreminrichting is zo gemaakt dat de trailer rechtdoor blijft rijden als hij remt dus als hij omgeslagen is dan komt dat niet daarvan.
Dus eerder omgeslagen en toen los gekomen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:50

Tazzey schreef:
Wat ik net begreep is dat de hele weg in de richting van de ijsbaan afgesloten is, niet alleen ter hoogte van.



Maar waarom de hele weg (behoorlijk lange weg door meerdere dorpen) afsluiten, terwijl het probleem maar op een klein stukje vd weg is?


Het bl8jft natuurlijk naar voor de betrokkenen, en ben blij dat de paarden ongedeerd zijn gebleven.

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 02:51

Paarden mogen ruzie hebben zoveel ze willen,daar schiet een trailer toch niet los door? En hij zou losgeschoten zijn?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:07

LBLGypsyCobs schreef:
janderegelaa schreef:
Als het een huurtrailer was...10 tegen 1 dat ze hem niet goed aangekoppeld hebben.

En op een voorgaande post over het kabeltje:de losbreekreminrichting is zo gemaakt dat de trailer rechtdoor blijft rijden als hij remt dus als hij omgeslagen is dan komt dat niet daarvan.
Dus eerder omgeslagen en toen los gekomen.

Ik heb even ingezoomd en de koppeling zit dicht. Dat bevestigt dat hij niet goed aangekoppeld was óf de koppeling was versleten.

Afbeelding

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Paardentrailer gekanteld op N208 in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:23

Geef mij eens tekst en uitleg want ik kan er eigenlijk helemaal niks van maken?
Bij het zien van die foto.

Wel je grooste nachtmerrie als je met je paarden op stap bent moet er niet aan denken. bah.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:06

Wel knap de speculaties :)
Het was geen gehuurde trailer, hij zat ook niet achter een auto die hem niet kon/mocht trekken. Hij zat goed aangekoppeld en alleen de weg ter hoogte van de ijsbaan was afgesloten. Ook de remkabel heeft zijn werk gedaan.

Het was een afschuwelijk ongeluk om te zien, om mee te maken en om te lezen hoe mensen er hun eigen verhaal aan geven. Waarschijnlijk om het dragelijker te maken maar besef dat dit voor de betrokkenen niet meewerkt om het te verwerken. Soms zijn ongevallen niet te verklaren, daarom zijn het ongevallen lijkt mij en is het aan experts over te laten wat een eventuele oorzaak kan zijn geweest.

Ik reed achter de trailer en zag de paarden eerst wat bekvechten, niets ernstigs. Daarna begon de grootste te bokken en te trappen en de trailer ging behoorlijk op en neer en de bestuurder de auto liet uitrollen om vaart te minderen zodat er gestopt kon worden. Ik reed er ondertussen half naast om te zorgen dat als er iet sgebeurde, de rest van het verkeer geen gevaar zou lopen en ik zie de koppeling in een omgekeerde V staan, neer komen en weer omhoog en op dat moment schiet hij los. De nachtmerries zal ik jullie besparen.

Wonder boven wonder waren de verwondingen van de paarden minimaal gezien de schade. Beide paarden hebben engeltjes op hun schouders gehad en konden na onderzoek van een veearts weer naar hun eigen stal terug

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:13

chrico schreef:
Wel knap de speculaties :)
Het was geen gehuurde trailer, hij zat ook niet achter een auto die hem niet kon/mocht trekken. Hij zat goed aangekoppeld en alleen de weg ter hoogte van de ijsbaan was afgesloten. Ook de remkabel heeft zijn werk gedaan.

Het was een afschuwelijk ongeluk om te zien, om mee te maken en om te lezen hoe mensen er hun eigen verhaal aan geven. Waarschijnlijk om het dragelijker te maken maar besef dat dit voor de betrokkenen niet meewerkt om het te verwerken. Soms zijn ongevallen niet te verklaren, daarom zijn het ongevallen lijkt mij en is het aan experts over te laten wat een eventuele oorzaak kan zijn geweest.

Ik reed achter de trailer en zag de paarden eerst wat bekvechten, niets ernstigs. Daarna begon de grootste te bokken en te trappen en de trailer ging behoorlijk op en neer en de bestuurder de auto liet uitrollen om vaart te minderen zodat er gestopt kon worden. Ik reed er ondertussen half naast om te zorgen dat als er iet sgebeurde, de rest van het verkeer geen gevaar zou lopen en ik zie de koppeling in een omgekeerde V staan, neer komen en weer omhoog en op dat moment schiet hij los. De nachtmerries zal ik jullie besparen.

Wonder boven wonder waren de verwondingen van de paarden minimaal gezien de schade. Beide paarden hebben engeltjes op hun schouders gehad en konden na onderzoek van een veearts weer naar hun eigen stal terug

Maar als de koppeling in een V stond was hij open. Het is dan raar dat hij op de foto dicht staat.
Of bedoelde je dat de achterkant van de koppelingshendel naar beneden stond?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Donnatella, Marlies1, miekjuh3, sSanne, supertammy en 37 bezoekers