Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 19:42

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Classic_life haar eerste eigen renpaard, Painted, net nadat hij zijn 4e race heeft gewonnen.

Afgelopen maand had GamblersCup de eer om het stokje aan de volgende bokker te mogen doorgeven. Deze maand wordt daarom afgetrapt door bokker classic_life! Wat mist zij van Nederland en hoe zag haar eerste post er op bokt uit? Haar antwoorden lees je hier.

1. Waarom heb je je 13 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Om gezellig te kletsen over paarden, meningen delen en informatie op te doen/delen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
classic_life schreef:
Hey hey, ik ben ook helemaal volbloed gek en rij ook op renbaan duindigt in
wassenaar, het is super en ik wil nooit meer andere paarden ik rij daar met bittermoon. Mijn beessies zijn Tabarka en Andaad, het zijn 2 merries van 4 jaar en Tabarka is een super knaller en heeft dit jaar ook in Duitsland gelopen en eindigde 1e!!(en in duitsland ligt het niveau een stuk hoger) Dit jaar ga ik mijn jockeyproef rijden en dan ga ik in de koersen rijden. Helemaal top!!


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Niet onwijs beschamend maar ik moet wel lachen om sommigen. Het zijn af en toe van die typische antwoorden van 15 jarige die soms "te veel weet".

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik zit altijd in het "Australie" topic en in de meeste renpaarden topics in de DRS.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Contact houden met de rest van Bokkers in Australie en in NL. En het is leuk te zien wat er nog allemaal rond gaat in NL, zonder daar te hoeven zijn :D

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
O 100% zeker wel! Ik ben de grootste dromer! Van kleins af aan was ik aan het rondrennen en met vriendinnetjes "paardje' aan het spelen in het park of we waren aan het rond racen op mijn shetlanders, waarvan ik droomden dat het geweldig mooie arabieren waren.
De rensport is altijd iets wat mijn hart sneller heeft laten kloppen. Ik ging altijd samen met mijn vader de races van Royal Ascot kijken op tv en vond het helemaal geweldig. Ik wilde altijd graag meedoen aan de Shetland Grand National in Nederland, maar omdat mijn shets niet geregistreed waren, was er geen kans om mee te doen. Dus lekker doorscheuren in het bos :+
Over de jaren heb ik veel verschillende paarden gereden en ingereden voor andere mensen en trainers omdat ik nooit bang was voor een challenge en droomde altijd van "als ik later groot ben".
Toen ik als 15-jarige bij een renstal binnen liep werd een deel van mijn droom als klein meisje waar. Ik heb onwijs geluk gehad bij die stal en heb de kans gekregen om in koersen te rijden en heb ik koersen gewonnen.
Australie was voor mijn het droom land, ik geef het tv programma "skippy" daar de schuld aan. Als klein meisje vond ik die kangoeroes en dat leven daar wel gaaf. Toen ik 18 werd en klaar met middelbare school was, heb ik een "jaartje" Working Holiday in Australie gedaan. Na 11 jaar zit ik nog steeds op mijn "working holiday" ;) :+
Ik leef nog steeds de penny-droom. Ik heb arabieren, engels volbloed renpaarden, een Shetlander :+ (geen stal is complete zonder shet) Ik heb hier in koersen gereden EN gewonnen, ik heb de Mongol Derby succesvol gereden in 2013 en vele andere goals/dromen gehaald.
Nu woon ik op 25 hectare in absoluut horse paradise met al mijn beestjes en heb een onwijs leuke vriend die zijn hele leven in paarden heeft gezeten en we werken samen in onze business. Renpaarden en 'normale' rijpaarden beleren, trainen en alles er om heen.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan had ik het leven wat ik nu heb, 10 jaar geleden hebben gehad. Maar dan zou ik misschien niet alles geleerd hebben als wat ik nu heb, dus ik ben best tevreden over hoe m'n leventje is gepland. Ik hoop nog heel wat jaren succesvol door te kunnen gaan en beter worden met wat ik doe :)

Afbeelding
classic_life op Barometric op weg naar de startboxen.

8. Ik kan me voorstellen dat je met jouw leven nooit meer terug wilt naar Nederland, maar heb je stiekem wel eens heimwee?
Ja soms wel. Familie zal altijd wel dat gene zijn. Ik mis ze soms best wel bv, kerst, Oud en nieuw, verjaardagen of gewoon gezellig langs gaan voor een kopje thee en koekjes of filmpjes kijken met slecht weer. Maar we maken het beste van skype en vakanties hier naar toe of ik naar NL. Het is wel apart om te zeggen dat je op vakantie gaat naar een land waar je 18 jaar bent opgegroeid bent en hebt gewoond!

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Barramundi, die is net zo gek van Australie en woont sinds een tijdje in Queensland (andere kant van Australie dan waar ik zit )

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat mis je het meeste van Nederland dat we niet in Australie hebben?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:56

Wat een leuk stukje! Wat leuk dat je in Australiƫ woont zeg :D

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:20

Leuk stuk CL!! Vooral je avonturen in Nederland kende ik nog niet!! :D

En bedankt voor de nominatie.
Denk ik... :')

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:19

Cool Kirsten!!

Ik denk nog altijd terug naar onze leuke buitenritten op the polo pony met de mega galop :D

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:40

Dankjewel Ladybird!
Graag gedaan Barra ;)
Silly_woman: Vond het onwijs gezellig toen je er was, die polo pony was well een topper!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:28

Gaaf interview; je leeft echt je droom :j

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:47

classic_life schreef:
Dankjewel Ladybird!
Graag gedaan Barra ;)
Silly_woman: Vond het onwijs gezellig toen je er was, die polo pony was well een topper!



Ik ook :D Het is dat ik nu gelukkig ben met mijn vriend, maar anders was ik rustig die kan op gekomen en er gebleven ;)
(Maar Arno wilt toch echt niet zo ver weg :P )

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:45

Leuk om te lezen. Heb van je stukje genoten. Ik kijk uit naar de volgende bokker.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:49

Leuk dit te lezen! :)

Puccini
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:32

Wat ontzettend interessant om te lezen. Ik ben altijd een stille meelezer en heb vaak vragen, maar stel ze niet altijd. Nu waag ik het toch maar eens. Zou je mij kunnen uitleggen wat voor bit het paard op de eerste foto in heeft?

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 19:47

Ik ben trouwens best benieuwd, als je dan racet, krijg je dan geen traanogen? :P
Als ik namelijk fiets, ook met bril op, dan krijg ik hoe dan ook traanogen _O-

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:50

Leuk stuk CL!
Ik geniet altijd van je foto's op fb, zo mooi daar!

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:05

Leuk stukje om te lezen. Vind het nog steeds mooi dat je zo je droom achterna bent gegaan en daar al zo lang met plezier woont. Vind het altijd leuk om zulke berichten ban je te lezen.

(ik ken je van duindigt, ik heb bij John stage gelopen tijdens mijn paardenhouderij opleiding rond 2006)

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Doorgeefstokje van de maand april: classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:42

Thanks everyone :D
@Puccini, dat heet een dexter ringbit. We gebruiken ze vaak bij sterkere renpaarden. Het een gewoon enkel gebroken bit met een grote ring eraan wat met wat scherper is en waar je net iets meer contole hebt. Als je je beugels zo kort hebt en uit het zadel staat kan je je zit niet gebruiken.
@Nayomie, daarom hebben we altijd een brilletje op ;)
Afbeelding