Bange pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amerikaxx
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-04-18

Bange pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:21

Hoi! Ik heb begin december een 3,5 jarige shetlander gekocht. De bedoeling was dat hij voor de kar zou komen te staan. Dit ging aan het begin top, lange lijnen ging super. Tot laatst, op het weiland, hij deed alsof hij ergens van schrok en rende weg, gewoon zo uit mijn handen. Ook is hij tijdens het longeren ook al een aantal keer uit de cirkel gesprongen, gister was de emmer vol. Tijdens het lange lijnen in de duinen gisteren is hij weer ineens geschrokken en rende hij weg, uit eindelijk uit gegleden met een paar lelijke wonden. Ook als ik soms achter hem sta en beweeg wordt hij gek, als hij dan bijvoorbeeld vast staat hangt hij zich op.

Ik zit echt met mijn handen in het haar en weet niet meer wat ik met hem aan moet.. Wie kan mij helpen, hoe kan ik dit aanpakken, dat hij voorlopig nog niet voor de wagen kan is me nu wel duidelikk, maar normaal lange lijnen zou ik wel heel leuk vinden...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bange pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:21

Hoe ervaren ben jij zelf?
Heb je les?

Het kan nooit kwaad om er een expert bij te roepen. Een extra paar ogen en handen ziet altijd meer. Zeker bij het beleren.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bange pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:58

Eens met bovenstaande reactie :j