Gezonder leven challenge!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:15

Ik heb gisteravond - heel erg spontaan, zoals ik eigenlijk alles doe :') - besloten voor mezelf een challenge op te stellen! Ik wil gezonder gaan leven, en goed voor mijn lichaam gaan zorgen. Hierbij moet ik even vermelden dat ik altijd heel laks ben. Op ongeveer 2-3x in de week na mijn paardjes rijden, doe ik absoluut niks qua sporten. Dit resulteert er dus in dat ik absoluut geen spieren heb, behalve in mijn kuiten op een of andere manier _O-

Maar naast sport ben ik ook heel laks in mijn voeding. Ik eet eigenlijk alleen maar ongezond zoals friet en pizza en spaghetti en noem maar op. Ik drink nooit water, alleen maar ijsthee, want als ik water zou drinken moet ik telkens opstaan om mijn glas te vullen en zo’n fles ijsthee kan ik mooi naast de bank zetten en dan hoef ik nergens meer heen :+

Ook mijn gezicht schoonmaken met scrub en goede moisturizing crème doe ik niet, ik was mijn gezicht in de douche (wat ik tevens nog wel vaak genoeg doe, dat dan weer wel _O- ) en verder eigenlijk niet. Makeup laat ik er ‘s avonds ook op zitten want meer dan wenkbrauwen tekenen en een laagje mascara doe ik toch niet dagelijks. Als ik een keer wel veel draag gaat het er wel ‘s avonds af.

Dat ik zo ongezond leef, is wel te merken aan mijn lichaam. Van ontzettende acne en geïrriteerde huid tot zwaar ondergemiddeld zwakke spieren en constante rug- en schouderklachten. Mijn lichaam snakt naar een goed glas water en een gezonde maaltijd. Dus ik heb besloten een poging te doen tot mijn lichaam wat beter behandelen vanaf vandaag!

Wat ik wil bereiken met dit topic? ...Tja, eigenlijk hoop ik vooral dat nu ik dit topic heb geopend, ik soort van ‘gedwongen’ ben om daadwerkelijk mijn challenge uit te voeren omdat andere mensen nu ook weten dat ik dit van plan ben :')
Ik ben namelijk echt zo’n persoon die niks uitvoert als niemand over mijn schouder meekijkt, dat blijkt wel uit mijn slechte cijfers op school. Maar ja, is de leeftijd, toch? ...Nee, toch niet? _O-

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:18

Ik wil meedoen! Herken me ergens wel in je en mn gezonde vlagen waaien net zo snel als dat ze komen.
En toch het moeten bewijzen aan bijvoorbeeld mensen in dit topic lijkt me een goede steun in de rug!

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:19

Wow ik herken mezelf hier zo goed in hahaha. Echt vreselijk slecht.

Ik eet dan niet elke dag ongezond, maar toch;)

Vele succes in ieder geval ts en zet hem op!!!

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:20

Je kan ook een fles vullen met water hè :P
Succes ermee. Ikzelf ga nog wel in de ontkenningsfase zitten, iets met een abo bij Domino's, hele dag door cola drinken en veel bankhangen :=

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:20

Heee, je kunt gewoon een fles water naast de bank zetten hoor! Of een pot gewone thee op tafel.

Wat is je precieze doel/ challenge? Dat mis ik nog een beetje in je verhaal. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je vanaf nu maar 1x per week friet of pizza gaat eten, en elke dag groente en fruit. En als je dat een half jaar lukt je iets leuks gaat doen. En een sportdoel zetten voor van de zomer!

Dat maakt meetbaar hoe goed je bezig bent. Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen ;).

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:21

Selina schreef:
Je kan ook een fles vullen met water hè :P
Succes ermee. Ikzelf ga nog wel in de ontkenningsfase zitten, iets met een abo bij Domino's, hele dag door cola drinken en veel bankhangen :=

Pepsi max hier... en dan het liefst Cherry :o

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:30

Anke, leuk dat je meedoet! Staan we er niet alleen voor :)

Een fles water naast de bank, pfff daar had ik niet eens bij stilgestaan dat dat ook kan _O-

Mijn doel is misschien iets teveel, maar mezelf kennende als ik klein begin blijft het klein en ga ik niet uitbreiden. Ik ben nu dus van plan om inderdaad elke dag braaf groente en fruit te eten en eigenlijk 1x in de 2 weken een keer friet of pizza. Dus de pot Nutella ga ik even een stukje verder de kast in duwen, en de fruitschaal op de keukentafel ga ik maar weer eens goed vullen.

Ik heb ook op internet een beetje gezocht naar bepaalde oefeningen die ik kan doen om toch iets sterker te worden in mijn spieren. Ik heb vooral gekeken naar oefeningen die ook meteen mijn lichaam vormen zoals ik het wil hebben - zo’n beloning van “als je braaf iedere dag je oefeningen doet, heb je dalijk wel een mooi figuur”. Ik vind mezelf namelijk een beetje een 12-jarig jongetje lijken qua figuur (behalve dan mijn toch wel aardige voorgevel) en dat vind ik niet zo leuk :')

Dus inderdaad gezond eten en iedere dag sporten! Ik bedenk nu ook even spontaan dat het inderdaad misschien leuk is om een echt ‘beloning systeem’ op te zetten in de vorm van iedere dag een paar euro in een spaarpotje steken als ik braaf heb gedaan wat mijn doel is, en dan kan ik na een half jaar iets leuks voor mezelf kopen! Misschien dat dat motiveert

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:33

Sinds ik heb gehoord dat er in een pot Nutella meer dan 50% puur suiker zit neem ik het niet meer hahaha. Dan maar gewone chocopasta xd

Judigno

Berichten: 618
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Onder een meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:36

Ik doe ook mee! Ik heb vooral heel veel last van vreetbuien :Y) Ben wel heel consequent met water drinken. Ik heb een grote fles van 750 ml, zet hem eigenlijk standaard in het zicht en heb hem altijd bij me. Denk dat ik er minimaal 3 leegdrink overdag.
Ik wil meer bewegen, maar kan bijvoorbeeld niet hardlopen door een, nog niet volledig herstelde, beenbreuk. Wandelen kan ik wel, dus dat probeer ik nu, zeker nu het beter weer wordt, vaker te doen.

Ik wil vooral proberen regelmatiger en gezonder te eten. Vriendlief en ik hebben beide hele onregelmatige dagen en daarbij vaak weinig tijd, dus maaltijden als pasta zijn gewoon een snelle en makkelijke oplossing. En ik ben een hele kieskeurige eter. Ik lust bijvoorbeeld geen ui, champignon en paprika :=

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:47

Ik weet hoe het moet, heb het in het verleden ook gedaan.
Maar door allemaal omstandigheden laten versloffen.
Maar de knop is hier ook om. Niet alleen fysiek, maar ook qua werk, leven en uiterlijk.
Ik ben al sinds mijn 12-de rugpatient en vaak genoeg gestraft. Ik moet echt aan de bak. Niet dus om af te vallen, maar ook om alle spieren te verstevigen om mijn rug te ontzien. De neuroloog en de fysio hebben me nu echt gewaarschuwd dat het tijd word.

Qua verzorging van lijf en leden ben ik eigenlijk altijd al goed bezig geweest. Goed voor je huid zorgen is zooooo belangrijk. Zelfs als je geen make-up draagt. Je wilt niet weten hoe smerig je gezicht is aan het einde van de dag. Door bijvoorbeeld zweten en al het vuil dat er om je heen in de lucht zit.
Daarnaast gaat goed reinigen van de huid ook huidveroudering tegen. En daar heb je later alleen maar profijt van.
Als je slaapt is je lichaam flink bezig om zich te herstellen. Dat gaat niet met een smerige huid.

Elke dag sporten is niet helemaal gezond. Je moet je spieren ook rust gunnen om blessures en ander leed te voorkomen.

Daarnaast het meeste komt van binnenuit. Dus niet alleen gezond eten, maar ook zorgen dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt.
Voldoende water drinken. Doet ook zeker al een hoop wonderen.
Ikzelf heb geen excuus. Ik heb een hele mooie verzakelijk bidons staan . Dus die werkeloos laten staan is geen optie .

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:48

kimberleyepe schreef:
Sinds ik heb gehoord dat er in een pot Nutella meer dan 50% puur suiker zit neem ik het niet meer hahaha. Dan maar gewone chocopasta xd


In gewone chocopasta zit ook meer dan 50% suiker. Sorry. :')

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:51

Chocolade is sowieso 1 grote suikerbom, en tel daar ook nog maar een hoop (slechte) vetten bij op :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:57

Ik herken het heel erg, Lous. Ik hoef ook absoluut niet af te vallen - integendeel zelfs, ik heb ondergewicht dus ik moet aankomen. Maar ook 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad waardoor ik nog steeds ontzettende last van mijn rug heb. Puur omdat ik te laks was om de oefeningen van de fysio te doen. Dus ik snap je maar al te goed!

Is zo’n 3-4x per week sporten beter? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb er niet zoveel verstand van. Zou ook het liefste gewoon naar de sportschool gaan waar ik goed kan worden begeleid, maar pa-lief ziet dat niet zo zitten. Sportschool is toch wel aardig duur, en hij kent mijn lakse kop ook langer dan vandaag :')

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:59

Ik ga denk ik maar ook mee doen hahaha. Ik merk dat door mijn drukke leven echt tijd voor mijzelf erin schiet en dus zorgen voor mezelf :)

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 13:06

Pfffff weet iemand van jullie een winkel waar ze echt goede sportbh’s verkopen? Probeer ik runner lunges te doen, vallen mijn borsten de hele tijd uit mijn bh. Ook niet erg handig, dit _O-

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:09

E_J schreef:
Pfffff weet iemand van jullie een winkel waar ze echt goede sportbh’s verkopen? Probeer ik runner lunges te doen, vallen mijn borsten de hele tijd uit mijn bh. Ook niet erg handig, dit _O-



Triumph :)

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:09

Ik kom me ook melden. Al is het maar om te klagen over het feit dat ik alweer een dag niet gestart ben met het goede voornemen om te starten met afvallen, gezonder te eten en meer te bewegen, zucht. :')

Ik ben thuismama sinds een aantal jaar, kamp met een (sociale) angststoornis en depressie waardoor ik dus vrijwel elke dag thuis zit. Beweging/sporten is erbij ingeschoten sinds paardlief er niet meer is en zo blijf ik in een vicieus cirkeltje zitten. Opletten met eten vind ik vreselijk moeilijk doordat ik dus veel thuis zit. In totaal net geen 30kg bijgekomen in de afgelopen 3 jaar en ik voel me echt vre-se-lijk over mezelf, maar er iets aan doen? Dat lijkt gewoon onmogelijk, al is het stoppen met het drinken van frisdrank,zoetigheid en overgaan op water. Of al is het een half uurtje lopen buiten (ik woon vlak aan de brunsummerheide en woon in het heuvelland in zuid limburg, dus wandel opties genoeg).. ik blijf binnen. En ik blijf klagen over mezelf, me rot voelen over mijn lichaam, maar ik kom niet door dat cirkeltje heen om er iets aan te doen. ik heb een mountainbike in het tuinhuisje staan, splinternieuw, die ik nog steeds niet gebruikt heb en ga zo maar door. Ik roep al maanden dat ik naar de sportschool wil gaan, zodat ik begeleiding krijg, maar ik heb moeite met mensen onder ogen te komen, omdat ik me zo vreselijk voel over mezelf. Ik ben echt een quitter, altijd al geweest en dat werkt heel erg tegen ook. Ik ben pessimistisch en door m'n depressie kan ik de situatie ook gewoon niet positief inzien. En dan denk ik; schijnbaar wil je niet graag genoeg, anders deed je het wel. Maar wat kan je hoofd je toch enorm in de weg zitten wat dat betreft haha. Dus ik herken me in veel dingen wat ik hier al voorbij zag komen. Niet allemaal eenzelfde situatie, maar ik dacht ik meld me even om mijn ellendige verhaal te delen :') :') :')

Een paar jaar terug waren manlief en ik actief bezig met Weight Watchers, wat ons enorm hielp toen en we ook op een punt zaten dat er een 'knop' om ging bij ons qua levensstijl, maar door de depressie is alles weer terug bij af. Ik heb al moeite om elke dag te koken - wat dus vaak resulteert in eten bestellen - dus laat staan als ik ook nog moet diëten en mezelf moet pushen. Maar ik kan me wel herinneren dat ik me toen steeds beter in m'n vel voelde zitten, tijdens het WW dieten. Maar omdat ik nu echt op m'n ergst ben, 30kg teveel, is de stap gewoon heel erg groot om te starten. Wie weet kunnen jullie me wel motiveren haha +:)+

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 13:14

Adopteer anders een leuk hondje, dan moet je wel veel gaan wandelen :+
Nee, alle gein terzijde, ik snap je heel goed. Kleine stapjes! Zo’n depressie en angststoornis is niet niks, en ieder klein stapje is er al één in de goede richting. Begin met kleine dingen zoals een appel nemen als snack ipv zoetigheid. Het doet misschien niet ontzettend veel maar kan jou wel het gevoel geven dat je er iets aan doet! En dat lijkt me in jouw situatie ontzettend veel waard

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:16

Inderdaad kleine stapjes. In 1x 30kg als doel zetten is gewoon heel lastig behapbaar, maar bijv 10 min buiten wandelen elke dag is wel haalbaarder

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:33

E_J schreef:
Pfffff weet iemand van jullie een winkel waar ze echt goede sportbh’s verkopen? Probeer ik runner lunges te doen, vallen mijn borsten de hele tijd uit mijn bh. Ook niet erg handig, dit _O-

Ik zweer bij HM high support bh's.

En HelmerG depressie icm angst is gewoonweg poedersuiker.. Zoek iemand om mee te gaan wandelen of vertel je omgeving van hoe of wat. Ik merk bij mezelf dat opmerkingen als: je had toch een fiets gekocht of ben je niet meer aan het sporten enorm motiveerd.

Ik moet zelf ook afvallen hoor woon sinds een half jaar samen met vriend en het gaat me heel moeilijk af, tussen ons is het geweldig maar een echte baan + huishouden + koken heb ik de motivatie niet voor ofzo.. dus dan idd thuisbezorgd en dat is ook hardstikke duur ook

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:55

Ik moet me inderdaad ook niet gaan blind staren op die 30kg nee en het verdelen in 3 doelen bv.; 10kg per doel. En kleine stapjes zijn inderdaad het belangrijkst. Op de dagen/uren dat m'n zoontje niet naar school is en het lekker weer is buiten, kom ik wel alweer sneller buiten om te wandelen ofzo - dan gaan we de hei in bv. of naar Gaiazoo waar we een abbo op hebben.

Ik probeer nu ook al zo min mogelijk zelf boodschappen te doen zodat ik niet verleid wordt in de winkel. We doen nu onze weekboodschappen online bestellen, waarbij ik dan wel altijd Iets lekkers pak, zoals deze week een zak dropjes, want mezelf alles afnemen werkt totaal niet - daarom werkte WW toen ook heel goed; we konden nog steeds 1x per week friet met een snack eten bv en het paste prima binnen budget en tegelijkertijd veranderde ons eetpatroon ook in een gezonder eetpatroon terwijl we toch lekkere dingen af en toe konden eten. Ik hoef dan alleen nog 1x in de week naar de winkel om nieuw brood/vlees bij te halen en dan is het belangrijk dat ik me ook echt alleen aan dat lijstje houd haha.

We hebben overigens een hond, maar hij is eentje met angstagressie - wordt nu 12 en we hebben het er nooit uitgekregen helaas ondanks therapie - dus wandelen in een drukke honden omgeving is behoorlijk stressvol wat resulteert in korte rondjes elke keer, waarvan meestal manlief ze doet. Wandelen is dus niet iets wat ik urenlang kan gaan doen in de hei met hem waar zo ongeveer alle honden gewoon losloopt, of ze nu wel of niet luisteren en ondanks dat ze ook officieel aangelijnd moeten zijn. Veel wandelaars hier in de buurt, fietsers, e.d. dus er is altijd wel iets waar hij gestresst van raakt, dus dat is echt heel jammer :( Anders zou ik ook zeker weten meer met hem doen waardoor ik zelf ook meer moet bewegen.

Mijn probleem is vooral dat ik vooraf dingen ook erger maak in mijn hoofd. sure, als ik naar een sportschool ga wordt het zwaar, maar er komt zo'n moment dat je over een drempel gaat als je wat meer conditie opgebouwd hebt en dat het beter wordt en daar moet ik zien te komen. En ik moet eigenlijk echt zorgen dat ik een nieuw ritme krijg in m'n leven, waarin ik dus de sportschool bv. 3x per week zou inplannen. Het stoppen met werken toen door de depressie was de enige optie, maar het heeft ook eigenlijk wel mijn hele ritme overhoop gegooid. Ondertussen zit zoonlief ook op de basisschool dus die is doordeweeks ook grotendeel van de dagen de deur uit en dan zit ik inderdaad hier.

anke Mijn omgeving weet wel van deze problemen af, maar de meeste mensen begrijpen het gewoonweg niet wat ik ook wel snap want het is ook niet 100% te begrijpen als je het niet zelf meemaakt en als je ook een bepaalde gedachtegang hebt over dingen - mijn vader is zo'n hardgekookt ei en die ziet dingen dan heel anders als mij bv. De meeste mensen zien alleen maar dat ik ondertussen 3 jaar verder ben en ik momenteel terug bij af ben zonder progressie - bij meerdere psyhologen ben geweest en niet 'doorgezet' heb. Ik ben na 3 jaar gewoon moe ervan om maar te blijven uitleggen. Mensen verwachten dat je je er of maar even overheen zet of dat je gewoon even moet doorzetten. En voor mij motiveert het niet persé als ik iemand heb om mee te gaan, want ik ben dan net zo makkelijk dat ik op het laatste moment gewoon af zeg - zo fout, maar wat doe je eraan haha. De enige die mij zover krijgt om iets te doen, ben ik zelf en dat is zo k*t :') :') Hoevaak ik dan idd niet tegen mezelf zeg de avond van te voren; oke, morgenvroeg als Milan naar school is, ga je meteen lekker een uurtje de hei in. Volgende dag breekt aan: Milan is naar school, pyjama is nog aan en ik blijf binnen :') En voor mij zou een hoop idd ook al beginnen met beter eten, maar beweging is ook echt een noodzaak geworden voor me. Ik ben constant moe tegenwoordig - dagjes weg, zoals naar een pretpark ofzo trek ik vaak geeneens een hele dag en ik ben 28 dus t zou niet zo moeten zijn dat ik haast niks meer kan nu bluhh. Oke sorry voor mijn gezeur trouwens hahaha. Als ik eenmaal begin te schrijven...

En samenwonen kan idd echt zuur zijn wat dat betreft! Dat viel mij ook enorm zwaar, zeker omdat ik thuis nooit wat hoefde te doen bij m'n ouders en me dus ook niet interesseerde in helpen met eten maken enz, lol. Dus dat was een zware pil ja, toen we gingen samenwonen en ik dat opeens maar moest doen allemaal; werken, leren, huishouden en proberen gezond te koken. Ik heb manlief verpest voor schnitzels voor de rest van z'n leven omdat dat t enige lapje vlees was toen wat ik kon maken hahahaha om maar wat te noemen. En wij leefden nogal veel van de frituurpan toen - niet trots op -O-

En ik vind het zo lastig ook om nu te weten wat wel/niet gezond is. Kook ik een knorr maaltijdpakket bv. met E-nummers ipv eten bestellen. Is dat dan gezonder? Of groenten van Hak e.d. uit pot ipv verse groenten? Omdat ik het gekookt heb, wil het niet zeggen dat het meteen gezond is natuurlijk. Vaak is het pasta hier - dat kan ik echt niet opgeven haha - maar ik probeer dan wel tegenwoordig iig te kijken naar magere vleesproducten en minder grote hoeveelheden vlees verwerken in sauzen en wat meer groenten erin te doen om te compenseren. Naast het online boodschappen doen probeer ik nu ook elke week een weekmenu samen te stellen aan de hand van online recepten of eigen recepten en dan probeer ik makkelijke gerechten in te plannen op drukke dagen en nieuwe probeersels of recepten waar ik langer mee bezig ben op de wat rustigere dagen. Dat zijn we nu een paar weken zo aan't doen en dat begint er langzaam in te sluipen, dat werkt so far wel. En het helpt dan ook nog eens met bezuinigen op boodschappen omdat ik nu niet meer in de winkel pas ga nadenken wat ik wil en daardoor langs zo ongeveer alle schappen moet wandelen en verleid wordt.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:01

E_J schreef:
Ik herken het heel erg, Lous. Ik hoef ook absoluut niet af te vallen - integendeel zelfs, ik heb ondergewicht dus ik moet aankomen. Maar ook 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad waardoor ik nog steeds ontzettende last van mijn rug heb. Puur omdat ik te laks was om de oefeningen van de fysio te doen. Dus ik snap je maar al te goed!

Is zo’n 3-4x per week sporten beter? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb er niet zoveel verstand van. Zou ook het liefste gewoon naar de sportschool gaan waar ik goed kan worden begeleid, maar pa-lief ziet dat niet zo zitten. Sportschool is toch wel aardig duur, en hij kent mijn lakse kop ook langer dan vandaag :')


Ik heb hier in de buurt een sportschool zitten die maandelijks opzegbaar is. Misschien is dat een optie voor je, Als je eentje in de buurt hebt die dat aanbied? Of anders een maand uitproberen ergens? Veel scholen hebben een probeer termijn toch? Niet dat ik wat moet zeggen hoor, want ik ben zo laks als wat. Roep dus al maanden dat ik naar een sportschool wil, zodat ik begeleiding krijg, maar GAAN; ho maar :') -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:02

E_J schreef:
Is zo’n 3-4x per week sporten beter? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb er niet zoveel verstand van. Zou ook het liefste gewoon naar de sportschool gaan waar ik goed kan worden begeleid, maar pa-lief ziet dat niet zo zitten. Sportschool is toch wel aardig duur, en hij kent mijn lakse kop ook langer dan vandaag :')

Ik zou niet gelijk van niks naar 3-4x per week gaan. Als je SUPER gemotiveerd ben lukt dat misschien om vol te houden, maar anders raak je snel uitgeput en ga je na 2 weken helemaal niet meer.

Beter is het om 1 gewoonte per keer te veranderen. Het scheelt dat het nu al mooi weer is. :) Wat dacht je ervan om elke zondag een stevige wandeling van ca een uur te maken? Met je paard(en) aan de hand kan ook bijvoorbeeld. :j (Of zaterdag voor mijn part, of welke dag je daar tijd voor hebt.) Fles water mee en halverwege een mooi plekje zoeken waar je paarden lekker kunnen grazen en jij even van het zonnetje kan genieten en het wordt nog leuk ook {:}

Als dat 2 weken goed gaat kun je iets toevoegen. Kan je bijvoorbeeld vaker fietsen? Ook iets dat met het mooie weer (en dat het langer licht is) makkelijk te realiseren moet zijn. Fietsen is vaak prettiger en makkelijker dan je denkt :) Als je nu bijvoorbeeld altijd met de auto naar je paarden gaat, doe het voortaan met de fiets. Desnoods geef je jezelf 1 "autojoker" per week (of per 2 weken oid) die je mag inzetten als het echt even niet anders kan.

Zo kun je dus stap voor stap goede gewoontes inbouwen :) Zo ook met eten/drinken: ik drink nu elke ochtend voor ik iets anders neem en zodra ik uit bed ben een groot glas water. Super voor je huid ook! En je zet een goede toon voor de rest van de dag. Je kunt daarna een gezond ontbijtje nemen zoals havermout (kan je allerlei fruit in verwerken, heb je dat ook gelijk meegenomen)(bijv banaan-kokos-amandelschaafsel of appel-kaneel-rozijn :~ )

Heel veel succes ermee! :) Oja nog een tip, hou je voortgang bij op een plek waar je vaak komt (bijv de deur van je kamer of boven je bureau). Dat motiveert om het vol te houden. Bijvoorbeeld het aantal dagen dat je niet met de auto naar de paarden bent geweest of het aantal dagen dat je gezond hebt ontbeten.

Edit: oja, dit is echt fantastisch: koop een sportmatje (12 euro bij de decathlon) zodat je thuis oefeningen kunt doen. Yoga bijvoorbeeld! Ik ben onwijs fan van Yoga With Adriene, haar youtubekanaal staat vol video's, 30-dagen-series, en alles is echt heel goed te doen ook als je het nog nooit hebt gedaan of denkt dat je het niet kan :)
Hier bijvoorbeeld is een playlist met 37 video's van yoga-sessies tussen de 10 en 15 minuten. Dat kan iedereen wel inpassen in z'n dag. En anders moet je gewoon even 15 minuutjes eerder opstaan ;)
https://www.youtube.com/watch?v=dcqW72d ... ESNii8_aLi
Of anders deze leuke serie voor beginners (13 videos) : https://www.youtube.com/watch?v=OQ6NfFI ... LbeuCUczAl

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:35

Havermout vind ik zo vies :') is net een soort behanglijm :')

Mijn vriend en ik volgen een 4 weeks programma waarbij je 3x per week alle toestellen van de sportschool leert kennen echt mega fijn ookal was het een hele drempel om als kleine dikkerd tussen de enorme kasten te gaan staan :')

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:44

Ik sport ook niet echt meer ik heb inderdaad een hond. Daarbij ben ik sinds december begonnen met sit ups maar wel een beetje nep want ik doe het op bed ivm een slechte rug. Maar sinds ik begonnen ben doe ik het echt 3 a 4 x per week en dan 65 keer.

Daarbij was ik echt verslaafd aan cola. Dat had ik verminderd van niet meer op de dag drinken, naar nou maar 1 klein glas per avond en nu drink ik alleen af en toe in het weekend cola of tijdens vakanties.