Welke keukenmachine?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Welke keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 22:33

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een geschikte keukenmachine/mixer als verjaardagscadeau. Na een uitgebreide zoektocht ben ik uitgekomen op twee machines die mij qua specificaties aanspreken en die binnen het budget vallen. Dit zijn de Bosch MUM54A00 en de Kenwood Chef KVC3100S.

Er zijn niet veel gebruikerservaringen te vinden van deze machines dus ik was benieuwd of hier wellicht ervaringsdeskundigen zitten danwel van één van deze specifieke machines of van de merken van deze machines. Ik heb zelf geen enkele ervaring met keukenmachines en ik wil wel graag de juiste keuze maken voor mijn moeder. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:27

Ik heb een Bosch Mum-nogiets en mijn zusje heeft een iets uitgebreidere versie.
Ik ben er na 5 jaar nog steeds blij mee. Ik gebruik de blender veel, die is heel goed en krachtig, enige nadeel vind ik dat het plastic is, glas had ik wat mooier gevonden.
De hakselaar gebruik ik vooral om grote hoeveelheden groente uit de moestuin te snijden, prei bv, om in te vriezen. Dat gaat prima.
En de mixer heb ik al veel gebruikt, vooral om brooddeeg te kneden, maar ook voor cakebeslag en slagroom kloppen enzo. De zachte dingen gaan perfect, de verschillende opzetstukken zijn fijn.. Bij het brooddeeg beweegt het apparaat nogal, het kraakt hier en daar, maar blijft wel zonder problemen verder werken. Het deeg wil nog wel eens omhoog kruipen, maar als het deeg de goede dikte heeft dan wordt het toch vanzelf prima tot een bal gekneden.
Ik zal even kijken welk type ik precies heb..
Edit: de mum5 heb ik, met plastic behuizing

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Welke keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 10:35

Oké, dankjewel! Neemt jouw machine bij het maken van bijvoorbeeld deeg en beslag ook goed de hele inhoud van de kom mee? Dat is het grootste probleem met haar huidige keukenmachine namelijk.

Cabelona

Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:43

Ik heb beide in de winkel gezien en vond zelf voor het maken van beslagen de bosch wat ielig ogen. Zeker als je veel cake en brood of andere zwaardere degen wilt maken in de machine zou ik niet voor de bosch kiezen.

Ik ben zelf nog aan het kijken voor een vervanging van mijn bestron keukenmachine (de DHA3470 keukenmachine). Deze heeft het jaren lang goed gedaan alleen het binnenwerk begint nu echt aan zijn eind te komen (heel veel kabaal!)


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:20

misshester schreef:
Oké, dankjewel! Neemt jouw machine bij het maken van bijvoorbeeld deeg en beslag ook goed de hele inhoud van de kom mee? Dat is het grootste probleem met haar huidige keukenmachine namelijk.

Hij neemt alles heel goed mee inderdaad :j

De motor is behoorlijk krachtig. Ik meng wel eens deeg voor twee broden tegelijk, en zelfs dat kan hij goed aan zonder te warm te draaien.
Hij beweegt en kraakt wel wat bij het kneden van zware deegsoorten, pastadeeg biivoorbeeld, maar ik gebruik hem al vijf jaar met zo’n zware deegsoorten en ik heb niet het idee dat het kwaad kan.
Ik vind het zelf vooral fijn dat je er zo veel extra’s bij kan aanschaffen.
Ik heb helaas nooit andere machines geprobeerd, dus vergelijken kan ik niet.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Welke keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:44

Ik heb zelf een Klarstein :j
Prachtig ding, neemt alles goed mee en makkelijk schoonmaken. Hij is wel zwaar van zichzelf maar liever dat dan dat hij zo omvalt. Plus het is met zuignappen aan de onderkant, voor extra stevigheid.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 12:31

Cabelona schreef:
Ik heb beide in de winkel gezien en vond zelf voor het maken van beslagen de bosch wat ielig ogen. Zeker als je veel cake en brood of andere zwaardere degen wilt maken in de machine zou ik niet voor de bosch kiezen.

Ik ben zelf nog aan het kijken voor een vervanging van mijn bestron keukenmachine (de DHA3470 keukenmachine). Deze heeft het jaren lang goed gedaan alleen het binnenwerk begint nu echt aan zijn eind te komen (heel veel kabaal!)

Dat is toevallig, mijn moeder heeft momenteel diezelfde bestron keukenmachine, en zij was bij die dus iets minder tevreden over de mengprestaties. De keukenmachine zal inderdaad voornamelijk voor (brood)deeg en dergelijke gebruikt worden dus stevigheid is wel van belang.

8nnemiek schreef:
misshester schreef:
Oké, dankjewel! Neemt jouw machine bij het maken van bijvoorbeeld deeg en beslag ook goed de hele inhoud van de kom mee? Dat is het grootste probleem met haar huidige keukenmachine namelijk.

Hij neemt alles heel goed mee inderdaad :j

De motor is behoorlijk krachtig. Ik meng wel eens deeg voor twee broden tegelijk, en zelfs dat kan hij goed aan zonder te warm te draaien.
Hij beweegt en kraakt wel wat bij het kneden van zware deegsoorten, pastadeeg biivoorbeeld, maar ik gebruik hem al vijf jaar met zo’n zware deegsoorten en ik heb niet het idee dat het kwaad kan.
Ik vind het zelf vooral fijn dat je er zo veel extra’s bij kan aanschaffen.
Ik heb helaas nooit andere machines geprobeerd, dus vergelijken kan ik niet.

Oké, goed om te weten dat hij zware deegsoorten wel aan kan!

Celiien schreef:
Ik heb zelf een Klarstein :j
Prachtig ding, neemt alles goed mee en makkelijk schoonmaken. Hij is wel zwaar van zichzelf maar liever dat dan dat hij zo omvalt. Plus het is met zuignappen aan de onderkant, voor extra stevigheid.

Klarstein heb ik nog nooit van gehoord, ik zal google er eens even op naslaan! Het gewicht is geen probleem verder, hij zal toch op een vaste plek komen te staan :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 12 bezoekers