Schrikkoord in de kleur groen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Annemarie
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-01-04

Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 18:42

Heeft iemand ervaring met schrikkoord als afrastering volledig in de kleur groen?

Op dit moment heb ik de weilanden afgezet met schrikkkoord 6mm wit/groen. Dit werkt perfect.

Omdat de paarden binnenkort gaan verhuizen moet ik neuwe weilanden maken incl afrastering.

Koord volledig in de groene kleur staat denk ik heel erg mooi omdat het wegvalt in de omgeving.

Heeft iemand ervaring hier mee?
Valt dit koord genoeg op voor de paarden?

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:47

Dat zal vooral liggen aan de omgeving natuurlijk :)

Wij hebben bruin en dat is ook mooi rustig. Vind ik eigenlijk mooier staan dan groen, dat heb ik ook wel eens gehad.

Heb voor de zekerheid wel een keer met de paarden langs de afrastering (ook nieuwe wei) gelopen zodat ze zagen waar die zat. In het begin een vlaggetje er aan binden op het eind van een pad waar ze kunnen rennen en het einde niet goed zichtbaar is in de omgeving, is ook wel een aanrader maar dat is het bij een andere kleur draad eigenlijk ook wel gezien zulk smal spul toch niet zo heel duidelijk zichtbaar is :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:50

Wij hebben hier ook bruin lint, werkt prima, vind ik persoonlijk ook mooier dan groen inderdaad, valt heel mooi 'weg' in de omgeving, maar er zit wel een 'oranje' biesje mee door, dus het valt ook nog genoeg op voor de paarden.
Wat je zou kunnen doen is eventueel in het begin lintjes eraan knopen, zodat het wat meer opvalt? Geen idee of dat echt werkt hoor, maar er staat me iets voor dat ze dit bij prikkeldraad voor koeien ook weleens doen :)

Edit: had de post van mijn voorgangster niet helemaal goed gelezen, vandaar dat ik zo in herhaling val haha :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:52

Zelf heb ik een groen gedeelte in de paddock maar daar staat een hekje achter.
Mijn ervaring is dat als ze even weten dat het er staat er geen probleem is, dus van tevoren even er langs lopen.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:53

Het is juist ontzettend storend als je die groene streep hebt door een heel andere kleur omgeving. Geen idee waarom maar het is altijd een andere kleur groen.

Ik zou ook gaan voor bruin. En dan inderdaad die waar ook een oranje draadje doorheen zit. Of 1 wit draadje. Maar in elk geval iets wat nog wel goed zichtbaar is voor de paarden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:54

Koper schreef:
Het is juist ontzettend storend als je die groene streep hebt door een heel andere kleur omgeving. Geen idee waarom maar het is altijd een andere kleur groen.

Ik zou ook gaan voor bruin. En dan inderdaad die waar ook een oranje draadje doorheen zit. Of 1 wit draadje. Maar in elk geval iets wat nog wel goed zichtbaar is voor de paarden.


Een draadje inderdaad, ik vond biesje al zo klungelig klinken, maar kon simpelweg niet op het juiste woord komen haha :')

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:59

Biesje klinkt wel onwijs chique natuurlijk. "De nieuwe collectie, afgezet met oranje bies" =:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:03

Dat wel inderdaad ja :D
Het is alleen niet correct, want het is natuurlijk helemaal geen biesje maar een simpel draadje dat erdoor zit :Y) Maar, mocht ik ooit nog verkoper van schriklint willen worden, heb ik in ieder geval en een verkoopstrucje achter de hand haha ;)

Anyway, denk inderdaad dat groen ook niet heel rustig gaat ogen, als ik naar de kleur van de weide hier kijk, die verandert zo vaak van tint groen, dat het heel moeilijk wordt om daarmee te 'matchen'. Weet natuurlijk niet hoe dat bij jou in de omgeving is :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:07

Ik vind oranje ontzettend lelijk. :=
Maar ik heb ook hele dunne groene draad, ik wilde het juist zo onzichtbaar mogelijk, dit valt helemaal niet op hier!
Mijn paardjes hebben gelukkig hele scherpe ogen. :P
Op de wei is wel anders natuurlijk.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:09

MirandaFuego schreef:
Ik vind oranje ontzettend lelijk. :=

Vond ik ook 38 jaar lang. Ik begin het nu mooi te vinden dus wie weet is er voor jou ook nog hoop?

_Annemarie
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:11

Het hoeft uiteraard niet te matchen met het gras,dat is een onmogelijke opgave haha

Het gaat me er meer om dat je niet opeens een wit koord ziet tussen alle weilanden.

Bruin zou inderdaad ook een optie zijn

Ik ga er nog even over nadenken
Thanks :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:12

Even voor het idee, dit is mijn 'oranje' omheining, vond het in het begin ook niet zo fancy, maar ondertussen valt het me al niet meer op (en ik kijk er elke dag op, vanuit de woonkamer :j

Afbeelding
Afbeelding

Niet heel duidelijk op de foto's, maar het geeft wel een beeld van hoe het eruit ziet :)
Laatst bijgewerkt door s_v op 04-04-18 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:12

Hier in de buurt heeft iemand groen lint in de weide. En dan ook nog allemaal vakjes. Het staat ontzettend druk en storend. Het valt wel goed op...

Wijzelf hebben ook wit/groen koord. Dat vind ik eigenlijk best rustig en netjes. Heb ook wit koord, dat is dan weer een stuk drukker. Of hoe noem je dat, best wel aanwezig.

Binnenkort moeten we weer nieuwe afrastering maken, ik zit weer aan de groen/witte koord te denken.

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:14

Ik heb groen, maar zou de volgende keer eerder bruin nemen idd. Het is nooit dezelfde groen als het gras en ik heb bij de poort naar de wei er lintjes aan hangen, want ze zijn er weleens doorheen gerend als ze hoopten dat de poort naar de wei open was. De rest van de omheining weten ze doordat we er de eerste keer langs zijn gelopen...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:16

Wij hebben bruin lint voor de binnenomheiningen en wit koord voor de buitenomheining (dat zat er al toen wij kwamen). Tijdelijke afzettingen doen we meestal met wit lint, soms 1 oranje en 1 wit omdat dat met verzetten van de draad (strookbegrazing) makkelijker uit de knoop te houden / halen is.

Het bruine lint vind ik mooi rustig in de omgeving :j maar wij hebben een track die niet meer groen is, dus een groene draad zou daar meer opvallen, denk ik.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:23

Koper schreef:
MirandaFuego schreef:
Ik vind oranje ontzettend lelijk. :=

Vond ik ook 38 jaar lang. Ik begin het nu mooi te vinden dus wie weet is er voor jou ook nog hoop?


Nou..ik ben al bijna 49 dus ik verwacht het niet meer... :')

Bij mij is het zo..

Afbeelding

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:16

Bruin valt zoals gezegd mooi weg in het landschap, groen blijf je zien. Zeker als er genoeg klap op staat weten de paarden precies waar de draden lopen, ongeacht de kleur.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:21

Wij hebben bruin lint zonder draadjes of biesjes met een andere kleur :)

Van koord heb ik eigenlijk nooit bruin gezien? Maar ook niet recent aan het shoppen geweest :P
Zwart leek een paar jaar geleden ook een beetje in opkomst te zijn.

Ik wil eigenlijk geen lint, draad of koord meer maar liefst gewoon een stevige metalen draad.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:46

Metalen draad zou ik echt niet doen, bij ons heeft er een paard in gehangen.... Dat was niet best. Nu is het koord. Als ze het land opgaan, gaat er rood/wit lint aan, zodat het extra opvalt.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:49

Geen ervaring met groen. Wel met zwart en groene prikpaaltjes. Dat ziet er heel keurig uit en geen problemen gehad met de paarden. Paarden gaan vaak al in het donker naar buiten en de omheining verplaatst dagelijks.

Voor mij soweisogeen wit meer.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:57

Metalen draad zou ik ook echt niet aandurven, dan zou ik eerder kijken naar een degelijke houten omheining en eventueel zo'n safty fence principe, maar dan praat je natuurlijk over hele andere bedragen ...

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:05

Chasey schreef:
Hier in de buurt heeft iemand groen lint in de weide. En dan ook nog allemaal vakjes. Het staat ontzettend druk en storend. Het valt wel goed op...

Wijzelf hebben ook wit/groen koord. Dat vind ik eigenlijk best rustig en netjes. Heb ook wit koord, dat is dan weer een stuk drukker. Of hoe noem je dat, best wel aanwezig.

Binnenkort moeten we weer nieuwe afrastering maken, ik zit weer aan de groen/witte koord te denken.


Mee eens. Dat groene draad valt veel meer op dan in de rest van de omgeving waar wit of bruin lint gebruikt wordt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:13

Draad lijkt me ook eng.
Koord bevalt goed. Blijft ook mooi strak hangen. (In de hoeken spanners). En klapperd niet in de wind.
En als je er aan komt, voel je het een paar uur later nog :’)

Lienie, groenwit is wel weer mooi, vind ik. Zal eens een plaatje zoeken zo.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Schrikkoord in de kleur groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:39

Vroeger wilde ik ook geen metalen draad. Nu denk ik er anders over :)

Na jaren tobben met draad, koord en lint lijkt het me wel relaxed om iets te hebben dat wat langer mee gaat en waar een goede klap stroom op blijft staan want uiteindelijk is het veiligste schrikdraad, toch datgene waar een paard het meeste respect voor heeft en dat is draad met overal goed stroom :j

En die 2 ouwe bokken hier rennen of jagen elkaar er toch ook niet doorheen :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:53

pmarena schreef:
Vroeger wilde ik ook geen metalen draad. Nu denk ik er anders over :)

Na jaren tobben met draad, koord en lint lijkt het me wel relaxed om iets te hebben dat wat langer mee gaat en waar een goede klap stroom op blijft staan want uiteindelijk is het veiligste schrikdraad, toch datgene waar een paard het meeste respect voor heeft en dat is draad met overal goed stroom :j

En die 2 ouwe bokken hier rennen of jagen elkaar er toch ook niet doorheen :)

De hele dikke draad die tegenwoordig gebruikt wordt is ook niet zo makkelijk breekbaar dus dan kun je misschien nog wel beter juist metaal hebben.