Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 11:25

Dag bokkers!

Wij zijn Muck (zwart)
en Scoop (de andere), twee gerbils van de exoknaag in Houten. Ons nieuwe baasje, Bente , wilde al langer gerbils, ze kende ze van school en ze had veel pech gehad met haar muisjes. Nadat ze grondig de bak had schoongemaakt en ontsmet (anders kunnen we ziek worden van onzichtbare beestjes zegt ze) heeft ze er voor ons een paradijsje erin gemaakt. Als we aan haar gewend zijn krijgen we nog meer bodemdekking en takken! Ook heeft ze ons inmiddels hooi gegeven en er zit ook een deksel op ons paradijs, omdat we anders ergens anders kunnen gaan kijken :roll: Ze heeft van ons een filmpje gemaakt!




En na een uurtje hadden we onze bak al naar onze smaak ingericht :D Dat verklaar ook onze namen!



Afbeelding


Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:27

Nu Dizzy en Rolly nog!
Zijn jullie Bob en Wendy?

Leuk hoor, wat een schatjes.

Give me back the time, you can keep the memories

I fell for a Fell <3

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 11:29

Haha als ik er eentje dizzy en een Rollie in zet, heb ik heeeeel veel gerbils :') Liever niet haha! Ik ben Wendy ja haha!

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:31

Die tweede foto! _O- Ziet er leuk uit zeg. Veel plezier van ze!

Shirley

Berichten: 26840
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:32

Wat een leuke beestjes!
Heel veel plezier ermee!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:37

Moet je nagaan. Mijn zoon wordt 12 dit jaar. Maar dat blijft zo in je hoofd hangen. Nu de rest van de dag ook weer. Bedankt he! :D

Give me back the time, you can keep the memories

I fell for a Fell <3

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:49

Wat een schatjes <3 mooi hok ook!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:53

Mooi hoor, ze gooien inderdaad alles overhoop maar vind het mooi om hun eigen inzichten te zien :+
Heb er sinds vorige week nog maar 1 helaas.
Hoe groot is je bak? Ziet er mooi ruim uit :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:58

Wat leuk zeg! :D Bij wie heb je ze gehaald? :D

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 14:10

Oef ik weet niet waar ik ze heb gehaald. Geen fokker maar ik heb de mensen uitgebreid uitgehoord hoe en wat. Daarom durfde ik het wel aan! Fokkers geven helaas GEEN garantie heb ik in het verleden met mijn ratten gemerkt...

Mijn bak is 1m lang en volgens mij 50 breed en hoog. Ik vind het een mooie maat voor twee gerbils! Ik ben ze ook aan het leren dat ze te voorschijn komen als ik een geluidje maak, ben bang dat ik ze anders kwijt raak :P Mijn vader gaat nog voor mij een flessenhoudertje knutselen, bakje is steeds kwijt en vies. Bij de muizen had ik dat minder last van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:12

eclair98 schreef:
Oef ik weet niet waar ik ze heb gehaald. Geen fokker maar ik heb de mensen uitgebreid uitgehoord hoe en wat. Daarom durfde ik het wel aan! Fokkers geven helaas GEEN garantie heb ik in het verleden met mijn ratten gemerkt...

Mijn bak is 1m lang en volgens mij 50 breed en hoog. Ik vind het een mooie maat voor twee gerbils! Ik ben ze ook aan het leren dat ze te voorschijn komen als ik een geluidje maak, ben bang dat ik ze anders kwijt raak :P Mijn vader gaat nog voor mij een flessenhoudertje knutselen, bakje is steeds kwijt en vies. Bij de muizen had ik dat minder last van.

Gewoon bij iemand aan tafel gekocht dus? Jammer want dan weet je de achtergrond ook niet en kan het wel broodfok zijn. Maar hopelijk gaan ze gezond en oud worden.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:14

eclair98 schreef:
Oef ik weet niet waar ik ze heb gehaald. Geen fokker maar ik heb de mensen uitgebreid uitgehoord hoe en wat. Daarom durfde ik het wel aan! Fokkers geven helaas GEEN garantie heb ik in het verleden met mijn ratten gemerkt...

Mijn bak is 1m lang en volgens mij 50 breed en hoog. Ik vind het een mooie maat voor twee gerbils! Ik ben ze ook aan het leren dat ze te voorschijn komen als ik een geluidje maak, ben bang dat ik ze anders kwijt raak :P Mijn vader gaat nog voor mij een flessenhoudertje knutselen, bakje is steeds kwijt en vies. Bij de muizen had ik dat minder last van.


Ik vond 1.20 toch fijner uiteindelijk toen ze groter werden, maar een meter is in het begin zeker heel netjes.
Bakje kan wel op een echt hoge en ruwe plek, drinkflesje had ik een plastic en die had op een gegeven moment eigenlijk geen dekseltje meer :')
Heerlijke kijkdiertjes zijn het, die van mij krijg ik niet verder dan handtam maar is toch al wel prima. Uit de kooi halen is me ook een te groot risico eigenlijk.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 17:30

MarlindeRooz schreef:
eclair98 schreef:
Oef ik weet niet waar ik ze heb gehaald. Geen fokker maar ik heb de mensen uitgebreid uitgehoord hoe en wat. Daarom durfde ik het wel aan! Fokkers geven helaas GEEN garantie heb ik in het verleden met mijn ratten gemerkt...

Mijn bak is 1m lang en volgens mij 50 breed en hoog. Ik vind het een mooie maat voor twee gerbils! Ik ben ze ook aan het leren dat ze te voorschijn komen als ik een geluidje maak, ben bang dat ik ze anders kwijt raak :P Mijn vader gaat nog voor mij een flessenhoudertje knutselen, bakje is steeds kwijt en vies. Bij de muizen had ik dat minder last van.

Gewoon bij iemand aan tafel gekocht dus? Jammer want dan weet je de achtergrond ook niet en kan het wel broodfok zijn. Maar hopelijk gaan ze gezond en oud worden.

Daar heb ik huis op gelet en ik kreeg de indruk dat dit niet het geval was. Ik moet zeggen dat ik fokkers ook lang niet altijd vertrouw, heb daar ook vragen gesteld en had bij sommige antwoorden ook mijn vraagtekens.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:33

Op de Exoknaag staan wel verschillende (goede) Gerbilfokkers. Dus zolang je bij een tafel gekocht hebt waar alleen Gerbils waren zal het wel goed zitten. En natuurlijk in de Knaag hal, en niet bij de terrariums.
En ach, verder moet je het ook zelf weten. Ik heb ook twee Gerbils uit de winkel waar ik werk toentertijd meegenomen omdat ik ze zielig vond :') Zaten daar al zo lang .... Ieder diertje verdient een oké thuis!

Leuk in ieder geval, gerbils! Wellicht heb ik er over heen gelezen hoor maar ik vind je verblijf nog wel heel matig ingericht. Zo mis ik ook een loopwiel en een echt goede dikke laag bodembedekking. Gerbils zijn actief en fanatiek zat :D
Oh ik zie nu dat dit is vanwege het wennen. Maar ... wennen ze niet sneller als ze gewoon hun behoeften kunnen uitvoeren? :)

Veel plezier!!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 17:30

Wij lieten even aan het baasje weten dat alles goed is! Ze is namelijk niet thuis maar er wordt heel goed voor ons gezorgd!

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:34

Wat zijn ze nog lekker jong <3
Gaat het een beetje naar je zin al met tam maken, ze laten zich in elk geval goed zien :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 11:22

Ik zit momenteel nog op kamers, maar ben binnen 2 weken full time thuis. Maar mijn ouders vinden ze ook super leuk en zijn er veel mee bezig! Die zwarte klimt al op schouders en wil rond gesjouwd worden als een kleine prins :')

Denise, ik ben me bewust van hun behoeften en er komt meer bodembedekking. Maar de mormels hebben zich al aardig uitgeleefd en ik kreeg berichtjes dat er ook al tunnels waren gegraven. Ook slepen ze al lekker met het hooi en de papier snippertjes die ik er doorheen had gemengd voor de stevigheid! Ook hen ik een loopwiel besteld, door de drukte was ik niet in de stemming om nog rond te kijken, was zwaar overprikkeld en blij toen ik buiten stond :')

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:33

Dat zijn zulke lieve beestjes. Nadat ik was gestopt met mijn aquarium heb ik ook een paar jaar gerbils gehad.
Ook hele bergen en dingetjes in de kooi. maar na een tijdje heb ik van een steviger soort hout zelf mijn huisjes geknutseld, want elke dag hadden ze dingen kapot geknaagd XD
Ze zijn wel echt heel goed in ontsnappen, mijn moeder heeft me regelmatig wakker gemaakt omdat er iets onder de kast aan het knagen was

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:06

Wat leuk! Dat klinkt al behoorlijk tam!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-18 15:51

Hallo bokkers!

Aangezien het baasje erg trots op ons is, we eten bij haar uit de hand en klimmen er ook op, kregen wij een grote gerbil verblijf. Ze heeft een rondje gereden en kwam terug met extra hooi en zaagsel. Dit heeft ze door elkaar gemengd samen met papier snippertjes en we mochten er weer in! Voor het zand heeft ze nu eventjes een potje gepakt, we smeren alles namelijk onder :j Maar ze wil nog een snoeppot! Ook heeft ze te veel speelgoed voor ons besteld en kan ze het niet allemaal kwijt :j dus ons loopwiel en huisjes komen later nog, hebben we iets om naar uit te kijken. Daarnaast heeft ze ons ook gefilmd, het filmpje komt later :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Note van baasje: alles ligt super stevig en voor het loopwiel moet ik even kijken hoe ik het stevig neer kan zetten!

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:36

Ze zijn zo schattig <3

Filmpje! Filmpje! *\o/*

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 08:58

Kijk eens wat we gedaan hebben *D
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:03

Yeaah tunnels!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Muck en Scoop in hun nieuwe thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:04

Heerlijk <3
Ik mis dat nu wel, mijn actieve gerbil is nu overleden en de laatste raakt eigenlijk niets aan in de kooi behalve het eten :+

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 11:57

:+ Moet nu wel mijn vaders zrlf geknutselde flessenhouder verplaatsen :+
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers