Bh's voor grote maten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:09

Dag iedereen!

Ik vroeg mij af waar je leuke trendy bh's kunt vinden voor grote maten? Niet zozeer qua cupmaat maar omtrek. Heb een "rare maat: 110C.
Nu vind ik heel weinig webwinkels die deze maten hebben (max 95 ofz).
En als ik er dan vind dan zien ze er uit als oma-BH's :+

Groetjes !

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:11

is het merk felina niet wat voor jou? zitten super en blijven ook mooi.

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:12

PrimaDonna echt een aanrader

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:12

Prima donna? Ik heb hier zelf enkele BH's van en wil echt niet anders meer. Blijven heel lang mooi en hebben hippe kleurtjes. :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:12

Ik koop die van mij altijd in Eindhoven, bij Nicky's Lingerie.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:39

Bij de duurdere zaken denk ik dat ze het wel zullen hebben.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:42


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:53

Heb even in je profiel gespiekt, maar weet je zeker dat het de juiste maat is? Heb je je ook wel eens op laten meten in een lingeriezaak? Als de foto's uit je profiel een beetje recent zijn zie je eruit als iemand met een normaal postuur. Toen ik een paar kilo te zwaar was had ik ook niet zo'n grote omtrek als maat. Ik zou jou op het oog eerder op een 80/85 (max) schatten als op 110. En dan wel een paar cupmaten groter als die C van 110 goed past.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:03

Ik haal ze altijd in Budel, bij Martinique. Daar meten ze ook op, en verkopen onder andere Prima Donna, waar ik super blij mee ben! Budel ligt wel in Nederland, maar heel dicht bij de belgische grens.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:05

SusanH schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, maar weet je zeker dat het de juiste maat is? Heb je je ook wel eens op laten meten in een lingeriezaak? Als de foto's uit je profiel een beetje recent zijn zie je eruit als iemand met een normaal postuur. Toen ik een paar kilo te zwaar was had ik ook niet zo'n grote omtrek als maat. Ik zou jou op het oog eerder op een 80/85 (max) schatten als op 110. En dan wel een paar cupmaten groter als die C van 110 goed past.


precies wat ik dacht. veel mensen pakken een veel te grote omtrek en een kleinere cupmaat. Mochten de foto's niet kloppen en 110c wel je echte maat zijn dan raad ik ook prima donna aan. Of anders even naar een wat duurdere lingeriezaak vragen of ze jouw maat hebben en anders waar je die wel kan krijgen. Wat goedkopere lingeriezaken hebben vaak en beperkter aanbod en veel standaard maten

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:08

Elinexx schreef:
SusanH schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, maar weet je zeker dat het de juiste maat is? Heb je je ook wel eens op laten meten in een lingeriezaak? Als de foto's uit je profiel een beetje recent zijn zie je eruit als iemand met een normaal postuur. Toen ik een paar kilo te zwaar was had ik ook niet zo'n grote omtrek als maat. Ik zou jou op het oog eerder op een 80/85 (max) schatten als op 110. En dan wel een paar cupmaten groter als die C van 110 goed past.


precies wat ik dacht. veel mensen pakken een veel te grote omtrek en een kleinere cupmaat. Mochten de foto's niet kloppen en 110c wel je echte maat zijn dan raad ik ook prima donna aan. Of anders even naar een wat duurdere lingeriezaak vragen of ze jouw maat hebben en anders waar je die wel kan krijgen. Wat goedkopere lingeriezaken hebben vaak en beperkter aanbod en veel standaard maten


Kan ik me ook bij aansluiten. Je lijkt zeker niet breder te zijn dan ik en ik heb een omtrek 75/80, wel cup F. Maar als je naar een fijne speciaalzaak gaat dan kunnen ze je goed helpen en ben je er zeker van dat je de juiste maat krijgt.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 16:11

Afbeelding

Afbeelding

Ben geen mager stokje neen. 2 maanden geleden opgemeten. Ze zei ook C/D en ga breedte van cup is D eigenlijk beter maar heb vaak Tutten/peertjes als borstel en is dus dan de halve cup gewoon leeg .. :(

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:20

Ik ben met omvang 110 echt veel breder, ik draag zelfs kledingmaat 58! Ik denk ook dat het veel te groot voor je is.

Om je een ideetje geven ..

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 16:33

Mja had vorige x 2 bh’s besteld aan 105/110 en die zaten goed. Ook heb ik op een site gekeken en die zeiden dat 110 gelijk was met 48... bh’s : mijn grootste ergernis :')

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:36

Ik ben bij Naron geweest in Breda! Dat is echt een aanrader! Gewoon zeggen dat je geen idee hebt wat je maat is, en ze meten je op, laten je allerlei modellen passen en ik heb voor het eerst geen hekel aan mn bh!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:40

SusanH schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, maar weet je zeker dat het de juiste maat is? Heb je je ook wel eens op laten meten in een lingeriezaak? Als de foto's uit je profiel een beetje recent zijn zie je eruit als iemand met een normaal postuur. Toen ik een paar kilo te zwaar was had ik ook niet zo'n grote omtrek als maat. Ik zou jou op het oog eerder op een 80/85 (max) schatten als op 110. En dan wel een paar cupmaten groter als die C van 110 goed past.


Precies wat ik dacht. Probeer eens een bandmaat kleiner en een cupmaat groter. In jouw geval zou ik wel meerdere bandmaten kleiner en cupmaten groter proberen. Denk aan 80E.

Toen ik betere bh maten vond, droeg ik vaak 75C of 80B. Ik had óf quatroboobs óf openstaande cups. Livera en hunkemuller calculatoren berekenden zelfs 80B tot zelfs 80AA. Ik geloofde destijds niet dat ik een 70E of 70DD zou moeten. Ik ging naar de winkel waar ik verwachtte een rollade met lege cups te gaan zien, en verhip, het pastte!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:47

Je kunt het zelf nog even weer nameten maar 110??? Lijkt me toch een gevalletje leesbril maar is het wel zo dan heb je één troost, je oogt echt niet als een 110. Ikke nieuwsgierig en mezelf opgemeten, 90 maar heb altijd maat 80 A en zitten perfect. Wanneer ik een 90 zou nemen dan zit hij veel te los en 75 knelt lichtelijk.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:58

Ik ga met de rest mee. Heb ongeveer het zelfde postuur als jij maar iets grotere borsten en heb 85E
Afbeelding
Afbeelding

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:03

Lijkt mij ook veeeeel te breed voor jouw postuur.
85E/F lijkt me eerder in de buurt komen.
Bh's worden zo ontzettend vaak verkeerd opgemeten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:32

Idd wat ik ook al zei. Voor een omvang van 110 moet je echt aan een veel grotere kledingmaat als 48 denken. Ter vergelijking ik had met maat 44 een omvang van 80.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:38

Pfff bh's..

Ik heb vorige week huilend in het pashokje bij de Hunkemoller gestaan.. Wat een ramp zeg.
NIKS paste, en ik heb helemaal geen heel raar figuur.
Thuis heb ik even het meetlint erbij gepakt en volgens de rekenhulp had ik: 110AA :j
Ik kan jullie vertellen dat dat niet het geval is, ik doe vast iets fout.

Dus ik lees hier even mee, want ik moet ook een nieuwe bh. Die ik nu aanheb is al zeker vier jaar oud ;(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:42

Hier een 105H nu.... dramatisch.

PrimaDonna slaag ik altijd goed :)
Ga eens naar een goede lingerie speciaalzaak. Dus niet livera of hunkermoller.
En laat je daar eens adviseren

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:46

SusanH schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, maar weet je zeker dat het de juiste maat is? Heb je je ook wel eens op laten meten in een lingeriezaak? Als de foto's uit je profiel een beetje recent zijn zie je eruit als iemand met een normaal postuur. Toen ik een paar kilo te zwaar was had ik ook niet zo'n grote omtrek als maat. Ik zou jou op het oog eerder op een 80/85 (max) schatten als op 110. En dan wel een paar cupmaten groter als die C van 110 goed past.

Dit dus.... ik ben er van de week achter gekomen dat ik zo ongeveer m’n hele leven al verkeerde bh’s draag...
Ik dacht dat ik 85B had, ik blijk 85D (ja, D!) te hebben...

Gebruik geen rekenhulp, maar laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft...

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:03

Keet schreef:
Hier een 105H nu.... dramatisch.

PrimaDonna slaag ik altijd goed :)
Ga eens naar een goede lingerie speciaalzaak. Dus niet livera of hunkermoller.
En laat je daar eens adviseren


Dit. Maar je moet ook net de goeie treffen. Hier bij de hunkemoller werkt een vrouw die gewoon een bh uit het rek trok zonder me zelfs maar uit de kleren te zien en hij past als gegoten.

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Bh's voor grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:14

en als je een meetlint net onder je borsten(waar je nu band zou zitten) langs laat gaan in de omvang en vrij strak aantrekt wat is je omvang dan?