Wat is Western Riding??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 23:39

Western Riding is je paard dusdanig trainen dat hij op de minste verandering van zit,benen,stem en reins reageerd en zonder verzet doet wat je hem vraagt.om dit te bereiken heb je een paard nodig dat werkwillig is en cool,mijn ervaring is dat speciaal gefokte paarden zoals Quarter horses en Paints hier voor het best geschikt zijn.Dat wil niet zeggen dat andere rassen niet gebruikt kunnen worden om western te rijden ,maar er zullen altijd (zeker op wedstrijdnivo) beperkingen zijn.ook hier moet ik toegeven dat er absoluut uitzonderingen zijn,maar dat dit gerelateerd aan het aantal Quartyer horses.paints en Appaloosa's inderdaan uitzonderingen blijven.Een paard wedstrijd klaar maken is een zeer tijd rovende zaak,en verlagt naast ervaring ook veel geduld,een paard met sporen en andere atributen klaar stomen is maar van korte duur,(het wil niet zeggen dat op zijn tijd een harde hand niet mag)geduld leverd veel meer op.De manier waarop je een paard wedstrijd klaar maakt ligt helemaal aan de disipline waar je in wil starten.wil je geen wedstrijden rijden dan nog is het verstandig om je paard goed op te leiden.misschien zijn er mensen die tips willen over hoe ze hun paard iets kunnen bij brengen,en misschien zijn er mensen die dei wijsheid willen delen met anderen.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 23:50

Blaze, hou maar op.
Je ligt eruit.

Weer 1 op m'n zwarte lijst.

Hou het er maar op dat wij te min zijn
Daar kan ik best mee leven, als je maar geen berichtjes meer op Bokt plaatst.

Er is vast wel een ander prof forum waar mensen wel naar je luisteren.
Sorry voor het off topic zijn

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 00:18

Wl Blaze ik vind dat deze tekst heel erg duidelijk is. ik ben het ook volledig met je eens.

Ik reed op een welsh Cob met dressuurwedstrijden. het ging best goed maar als ik echt alleen voor de wedstrijden ging dan had ik een ander type paard moeten kiezen. je weet wat de beperkingen zijn. Wat niet wil zegen dat je het om kan draaien. Een ander soort paard dan een Q.H zou dan ineens niet geschikt zijn en dat is ook weer niet waar.

Ik ken trouwens een welsh Cob die meedoet aan het westernrijden. zie
http://www.welshcob.nl/welsh/sport/western.php

Maar Blaze vul je profiel eens in. Wil nu toch wel eens wat meer over je weten...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 00:57

kan me helemaal vinden in de reactie van Heike. Ik heb eigenlijk het idee dat Moosie het bericht van Blaze niet eens gelezen heeft..

Een van de eerste dingen die je doet voor je een 'boze' reactie plaatst is alles het bericht waar het over gaat nog eens goed doorlezen en kijken of die persoon ook werkelijk zegt/bedoelt wat jij denkt..

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 06:00

Allemachtig Blaze!!! Laat eens wat van jezelf los!!! Waar heb je deze info vandaan? Het lijkt me sterk dat je dat uit je duim zuigt. Ik ben nou toch wel heeeel errug nieuwsgierig wat er achter die naam verschuilt Verward Als je werkelijk zoveel van "western" af weet, mag je het gerust in de groep gooien hoor *LOL* Ik denk dat het wel op prijs gesteld zal worden. Afijn, ik moet zeggen dat ik het in dit opzicht met je eens ben. Het valt ook niet mee om een paard klaar te maken voor een wedstrijd (hoor mij nou, heb nog nooit een wedstrijd gehad *LOL* ). Ik vergelijk het met het inrijden (wij noemen het breken) van een jong paard. Good things come to those who will wait. En het is raar maar waar. Met geduld bereik je meer als wanneer je gaat "pushen".
groetjes...

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 06:14

Citaat:
Op 2001-06-18 23:50, schreef Moosie:
Blaze, hou maar op.
Je ligt eruit.




Hahahahaaa, ik moest eigenlijk wel lachen om wat Moosie zei....
Sorry, kon het niet laten *LOL* *LOL*

_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-06-19 06:16 ]</font>

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-01 13:42

tja jammer dat niemand gelooft wat ik vertel Pling Schijnheilig

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 15:29

Iedereen gelooft volgens mij in wat je verteld hierboven.

Ik heb alleen op het moment geen brandende vragen en zal ook nooit met wedstrijden mee doen. Ik vind het al goed genoeg als ik het goed vind. Dus recreeren, lekker boswandelingetjes, beetje trailen, en vooral veel pleasure

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-01 19:43

tja moosie Sigaar oud en wijs *LOL*

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 20:55

Dit is pas western rijden *LOL* !!! Neem maar een voorbeeld hier aan...
[img]../upload/344/designateddriver.jpg[/img]
groetjes...

Lady
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:32

Als je hogerop wil in de westernwereld is het toch heel handig om een goede qh, paint of appaloosa te hebben, bepaalde jury's zien dit toch het liefst.
Ik wil dus niet zeggen dat je met een ander ras niet kunt western rijden. Naar mijn idee kan dat best, maar ik denk dat als je echt voor de wedstrijden (prof of amateur) gaat, dat je dan ook beter een qh, paint of appaloosa kunt kopen. Kun je ook nog aan de rassenshows meedoen.
Maar waarom zou je niet met een ander ras bij de beginners starten? Ik heb bij de beginners zelfs wel eens een Fries zien lopen in de trail en dat ging best goed!
Als je ook met een ander ras bij de amateur of profs wil starten, moet je natuurlijk zelf weten, maar daar rijden natuurlijk over het algemeen goed getrainde paarden en ruiters. Party!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 21:06

nu zeg je precies hoe het is lady,andere rassen zie je vaker bij de beginners KLOPT,ze beginnen bij de beginners en het jaar erna zie je ze niet meer. Sigaar
zoals ik al heb verteld rijden in nederland maar een hand vol andere rassen mee in de amateurs,voor deze mensen heb ik heel veel respect.sylvester /ibn armani /hammer en nog een paar waar ik zo snel de naam nier meer van weet.