[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:03

YildizArabs schreef:
Het is ook best lastig he Annika om gezin, werk en de paarden te combineren? Tenminste, ik vind het wel een hele klus om alles geregeld te krijgen én er ook nog plezier aan te blijven beleven. %)
Welke show heb je voor haar in gedachte? Gaat ze dan in training?


Nou vooral het plezier was ik op een gegeven moment kwijt, het werd echt 'moeten' en daar werd ik niet gelukkiger van. Nu staan beide dames heel goed en kan ik gewoon eens voor de leuk langsgaan. Over een jaar komt Ely als het goed is weer naar huis en dan ga ik eens verder kijken hoe en wat.

Ik wil Emperia weer meenemen naar de D-show in Lunteren. Daar is ze vorig jaar als veulen ook geweest. Ze gaat niet in training, ze staat heerlijk paard te zijn in de opfok. En als ze het leuk vind en het gaat goed op de D-show, wellicht neem ik haar dan ook mee voor de amateurrubriek op de Nationale. Maar dat zien we allemaal wel. Heb jij toevallig een jaarling showhalstertje *durftevragen*?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:24

Nou, heel eerlijk, ik vind het ook best een uitdaging hoor om alles te combineren. Mish is natuurlijk ook niet makkelijk qua lichaam; om die goed in haar lijf te houden heeft ze echt wel minimaal 4x in de week training nodig (meer dan een wandelingetje aan de hand naar het bos). Anders merk je toch dat ze achteruit gaat weer. Dus voel me dan ook verantwoordelijk aan haar om echt serieus met haar te werken, maar met werk en thuis alles bij elkaar is dat ook best lastig om allemaal te handelen hoor. Maar het is wel erg genieten om weer met haar aan het werk te zijn. <3

Ik snap wel wat je zegt, Annika. Wat wordt er momenteel met Ely gedaan door de leaser? :) Leuk, met Emperia naar de show, ben benieuwd wat ze daar van haar vinden.

We hebben inderdaad het plan opgevat om een kennismakingsklasse endurance te gaan doen := Ik was nu al trots op een buitenritje van 15 km met haar, dus we hebben nog wel een weg te gaan, maar ze is er momenteel wel mega braaf mee, superverkeersmak en heel enthousiast, dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Wat ik me nou wel afvraag aan alle serieuze enduranceruiters hier; hoe doen jullie dat nu? Om die training te combineren met je dagelijks leven? Ik zou binnen mijn huidige leven echt geen fanatieke endurance kunnen rijden hoor, dat past echt niet. Lange trainingen enzo, die tijd is er gewoon niet.

Mish gaat momenteel wel super inderdaad, wat fijn dat jij ook vindt dat ze er zo goed uit ziet. Ik zag van de week nog weer een foto van hoe ze uit de opfok kwam, wat schrok ik daar weer van. Onze auto was toen kapot dus ik heb haar een paar maanden nauwelijks kunnen bezoeken en toen ik haar toen weer aantrof... :x :(:) Hebben haar toen meteen naar huis gehaald. Wat een hoopje ellende was het toen.
https://boktimg.nl/img/m/BcxfDA.jpg
En haar dan nu zien stralen is echt een cadeautje. Ze zit weer goed in haar lijf, loopt zuiver, zit mentaal goed in haar vel. Gewoon fijn.

Paar foto'tjes van recent:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke mix van dressuur en western qua outfit, I know :') Madam blieft geen neusriem en dat vind ik een goed excuus om mijn mooie westernhoofdstelletje maar in gebruik te nemen. <3

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:45

Dat “moeten” dat is zó herkenbaar helaas. Had t met de trainingen van Nour (zeker met dat kak weer in de winter :brr: :\ ). Nour werd daar ook chagrijnig van, van mij dus Haha.
Dus idd, in het kader van durf te vragen, hulp gevraagd én gekregen! Zo dankbaar voor!
Kan nu weer écht genieten van m’n horsies, heb ze tenslotte om juist plezier van en mee te hebben.

Heb helaas geen jaarling showhalstertje voor je, paar jaar terug verkocht... :\

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:48

Eline, zijn niet altijd mega lange trainingen hoor. Heb n op maat gemaakt trainingsschema op Nour en mij maar daarbij gaat het ook om aantal uur per week dat je maakt verdeeld over meerdere sessies. Bij de wedstrijd komt dan uiteindelijk alles bij elkaar. Al zit ik in de opbouw toch zeker wel op 8-9 uur per week

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:06

De regen hielden mij en Essi niet tegen!

Mijn nieuw zadel was toegekomen en ben er meteen een klein toertje mee gaan doen! Knappe pony <3

Afbeelding


Afbeelding

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:11

Even een ego berichtje vandaagvoor het eerst op mijn Qaseem gezeten en een stukje gestapt
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:37

Wat een leuke vorderingen te lezen!
Mish was echt mager zeg :oo leuke plannen hebbje met haar!
Nour is een knapperd! Succes met de wedstrijden!

Fleur krijgt monnikspeper gemengd met gember en curcuma. Ze wordt dus lekker gekruid van binnen, kan ze zo de worst in ~~}>
Gisteren op buitenrit ben ik er af gedonderd. Ze was zich aan het aanstellen in mijn ogen dus ik verloor een beetje mijn geduld := de spanning bouwde zich al aardig op. De eerste boerderij liep ze met een boog omheen, bij de tweede boerderij wilde ze niet verder (madam kent de weg en weet dat ze bij die boerderij langs kan en weer naar huis gaat), dus hup tikje en ze liep weer door. Toen kwamen we op een zandpad waar ze een man zag :roll: vreselijke enge man blijkbaar! Na wat aansporen en een tikje ging ze daar langs.. maar toen zaten er kippen in de bosjes :oo je wil niet weten hoe eng die zijn!! Daar kon ik nog wel begrip voor opbrengen dus rustig aan doorgezet en mevrouw liep er (weleenswaar met een hele grote boog) langs. Braaf paard! Maar direct stond ze weer op de rem 8)7 ze zag mensen staan... ik was er wel een beetje klaar mee.. dus toen aansporen niet likt weer een tikje en hoppaaaaa!! Daar ging ze! Om hoog, draaien weer omhoog waardoor ik achter het zadel kwam, draaien en daar lag ik te spartelen bij een stel achterbenen die bijna op mij gingen staan en werd ik meegesleurd #) ik ben toen maar verder gaan lopen en later in het bosje toch nog even opgestapt. Na 5 minuten er weer af want er kwam een trekker aan. Daar reageerde ze totaal niet op zoals altijd

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:59

Ze kan wel zo dwars worden als ze teveel energie binnen krijgt met het voeren hoor Marlijn!
Dus daar zou ik wel serieus ff naar kijken.
Niet erg bezeerd verder?

Wel leuk Annika, ben benieuwd hoe ze het gaat doen op show!
Op fb misschien vragen voor een showhalster?

Mish gaat wel goed he, fijn!!
Ze ziet er ook top uit.

4x pw trainen is toch niet zo veel?
Tenminste, als ik rustig aan doe (nu met Malik natuurlijk niet, maar zou ik een gewoon rijpaard hebben) betekent dat voor mij 3x pw.
En dan vind ik mezelf echt helemaal niet fanatiek bezig. :D

Yildiz staat gewoon bijna midden in de nacht al op om te gaan rijden, die is echt heel fanatiek! _O-
Malik is geen stresser zoals Fu, hij is eerder lomp. :')
Maar dus wel makkelijker, hij maakt zich niet zo druk.

Elise, wat fijn, zit je zadel lekker?

Gelske, topper, rijdt weer fftjes een paard in! +:)+

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:04

Ik ga grasbrok halen, als het goed is maakt het dan niet zo veel uit hoeveel ze binnen krijgt. Ze krijgt nu 0.5 merriebrok, 100 gram omega 369, 1/4 haverschil pellets en pavo vital een portie voordroog en verder onbeperkt graszaadhooi. Oh ja, ze heeft ook nog wat jong voorjaarsgras geplukt.

Vandaag enorme spierpijn, zelfs met keukenlades open doen voel ik de spieren die ik daar voor gebruik :') ik wist niet dat ik daar borstspieren voor gebruikte _O- verder alles wel oké. De blauwe plekken worden ook zichtbaar al zie ik op mijn heup (nog) niet maar dat voel ik wel goed. Ik kon er vannacht ook niet op liggen zo beurs.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:50

Haha, lekker krakkemikkig.. :')
Gelukkig is dat over een paar dagen weer over.
Zelf heb ik lucernebrok, voor de bok omdat hij geen hooi meer kan eten en ik geef ook wat aan Malik.
Zit net wat minder suiker en zetmeel in als grasbrok.

BarbaraNova

Berichten: 4203
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:57

Goeiemiddag allemaal

pfff blij dat de winter bijna over is. Ben er zo klaar mee. Laat die lente en warme dagen maar komen. Heb ook deze winter voor het eerst niet veel gereden. Zit zelf niet zo fit in mijn vel en zijn er achter gekomen via de reumatoloog dat ik veel signalen heb die wijzen op fibromyalgie. Dus nu me daar in aan het verdiepen. Ik lees wel altijd mee hier met vlagen maar reageren heb ik gewoon vaak de puf niet voor. Ik slaap namelijk ook nog steeds zo goed als niet en dat al maanden sloopt me behoorlijk. Dus excuus voor de onregelmatige invallen.

Miran wat een leuk nieuw paardje heb je zeg!
No No jeetje kan me voorstellen dat je spierpijn hebt. Wat een spook joh! Is ze met een ander paard er bij niet rustiger ofzo?
moet zeggen dat mijn paarden bijna nooit krachtvoer krijgen, alleen met verharen krijgen ze een handje voor wat extra maar verder noppes. Ondanks dat ze nu best veel (teveel) op stal moeten ivm zeiknatte wei wat meer op een zwembad lijkt zijn ze rustig, opstappen en weg rijden.

Net zadel heb je Elise, hoe rijdt het? Ik had er ook 1 van FRA maar die heb ik moeten verkopen, gleed alle kanten uit en ook veel te ver naar achteren. Dus nu heb ik alleen maar barefoots voor allemaal...

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:57

Barbara, dat is niet leuk.. ik heb niet veel verstand van die ziekte maar leuk is het niet.. kan behoorlijk pijnlijk zijn. Hopelijk kan je snel fatsoenlijk slapen, scheelt toch vaak al..

Ze krijgt krachtvoer vanwege de monnikspeper die ze moet hebben. Dat wil ze niet vreten. Anders had ze alleen een vitaminebrokje gehad.

Ik kwam er achter dat ze weer hengstig aan het worden is. Dat zou wel eens haar gedrag deels kunnen verklaren. Ik heb de monnikspeper dus maar opgeschroefd.

Vandaag heb ik haar gelongeerd en daarna zadel er op en naar buiten! Direct opgestapt! Vind ik best een prestatie van mezelf :D ik heb een kwartiertje buitengereden, zelfs gedraafd :):)
Ben nog wel beurs

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:11

Wat rot Barbara..op zich wel fijn om te weten wat je mankeert, dan kun je meer gericht naar oplossingen zoeken om het wat dragelijker te maken.
Maar het lijkt me geen pretje. :(:)

Monnikspeper is geloof ik ook erg smerig.
Vandaar dat ze je eraf wil gooien. :D
Goed van je dat je toch weer naar buiten bent gegaan. +:)+
Als ze fris zijn is het vaak juist wel goed om snel te gaan draven, anders worden ze helemaal zo'n bommetje.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:10

_O- vandaar!
Op een normaal paard zou ik vlot gaan draven inderdaad maar dat is met deze niet zo'n goed idee gezien de turbo dan aan gaat. Neem ik haar terug gaat ze bokken en een paar maanden geleden ook steigeren :o

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:28

Ah fijn!
Misschien kun je idd beter stoppen met krachtvoer want zo te horen heeft ze dat helemaal niet nodig. :')
Kun je het echt niet gewoon in haar mond spuiten?

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:34

Nou ingereden is hij niet niet hoor miran . Maar we zitten er weer op echt leuk dat jij ook weer een arabiertje hebt om vele avonturen mee te beleven

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:09

Ja, mijne heb ik vandaag wel helemaal ingereden hoor! :))

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:21

Leuke foto's zie ik hier allemaal weer voorbijkomen.
Zeker bij de buitenrijfoto's krijg ik ook zin in een buitenrit.
Helaas bij ons geen bos naast stal.

Vandaag wel een heerlijk ritje in de bak gemaakt.
Eerste paar rondjes zoiets van is er iets om van te schrikken en daarna oh ja baasje vind t niet interessant dus ik loop maar door.
Als je daarop reageert,ziet ze ineens overal bakkabouters haha.

Groetjes Debby

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:24

MirandaFuego schreef:
Ja, mijne heb ik vandaag wel helemaal ingereden hoor! :))


1 april!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:28

Haha Debby was ook niet zo'n hele moeilijke 1 aprilgrap! ;)
Ik had op fb een foto geplaatst van vroeger op mijn schimmeltje en gezegd dat het Malik was. :D

Adhira kan het altijd proberen natuurlijk, beetje klieren.
Maar vrouwtje trapt er niet in. :P

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:26

Ja dat leek me al niet Malik te zijn :D wel leuk gedaan haha.

Fijn dat paardlief zo op je vertrouwt, Debby.

Ik komende weken bijna geen paardentijd. Zitten in verhuizing en ben al m'n vrije tijd aan het verven -O- Ga ze missen hoor!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:33

Ja verhuizen is wel heel druk!
Het is maar tijdelijk, doet iemand anders Mish?
Je vriendin heeft het ook druk denk ik. :P
Het is nu ook nog niet zo'n mooi weer, goed weer om te verven.
En met mooi weer straks kun je vast weer heen.
Ook kun je wel dingetjes later verven, kan altijd toch, loopt niet weg.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:41

Drukte dat verhuizen, ik ken het!

Hier minder bericht gekregen.. ik raak mijn stalling zeer waarschijnlijk kwijt wegens verkoop van de wei |(

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:47

Oh wat irri.
Heb je een fijne plek en heb je dat weer. :(

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:58

Ja.. behoorlijk balen.. ik heb een boer gevraagd of ze daar mag staan.. hij gaat er over nadenken