[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:25

Wat knap. Quick gaat lekker vooruit.
En lijkt niet onder de indruk van druk van bovenaf.
Mooi hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:14

Het is geen duidelijk filmpje, nadeel van altijd alleen op de wei te zijn, maar iets is beter als niets.

Quick aan de longe:
https://youtu.be/sOMTGz0999s

Ik geef hem liever nog niet te veel ruimte, want dan is hij weg, gebeurde nu ook al trouwens. En hij is nog steeds niet bang van de zweep.


Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:47

Het ziet er relaxt uit aan de longe en ook de galop.
Doet hij voornamelijk draven of zie je hem ook wat meer tolten ?

Jullie gaan goed +:)+ .

Off-topic maar hoe gaat het met Bacardi? Mag ook via pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:21

joey2010 schreef:
Het ziet er relaxt uit aan de longe en ook de galop.
Doet hij voornamelijk draven of zie je hem ook wat meer tolten ?

Jullie gaan goed +:)+ .

Off-topic maar hoe gaat het met Bacardi? Mag ook via pb.


Hij doet een vlakke draf met af en toe een hupsje ertussen. Dat hupsje is best grappig om te zien. Zijn kont staat op dit moment weer hoger, heb al gemerkt dat hij dan geen tölt laat zien.

Nu ben ik wel van plan om hem deze week verder met rust te laten. Heb altijd al van mening geweest dat Quick alles op zijn tempo doet en wil er dan ook niet te veel druk op leggen.

Woensdag komt de dierenarts. Ik ga naar Quick zijn tanden laten kijken, zien hoe ver hij met het wisselen staat.

Bacardi heeft opnieuw een opgeblazen buik en ik heb de indruk dat er een zwelling ter hoogte van zijn rechter schouder zit. Hij loopt niet kreupel en lijkt happy, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:50

Jazeker moet je Quick zijn tempo volgen. Ik geloof best dat je hem niet overvraagt!
En vaak geven ze zelf aan dat ze iets willen gaan doen, dan stopt het " geklier" ook van ze als ze met hun koppie bezig kunnen zijn.

Jammer om te lezen dat Bacardi weer opnieuw een opgeblazen buik en zwellingen/ oedeem heeft.
Het is een tijd goed gegaan met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:38

Quick heeft zijn jaarlijkse check-up gehad en hij heeft een wolfstandje, wat verklaard waarom hij het bit niet leuk vond. Er is afgesproken dat het blijft zitten en ik Quick bitloos start. Tandje gaat er alleen uit als ik hem toch met bit wil rijden.

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:49

Mooi om elke keer weer jullie progressie te kunnen volgen. Ik denk dat je er te zijner tijd zonder veel problemen op stapt. Je hebt al zo veel in hem geïnvesteerd, nou ja, jullie in elkaar eigenlijk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:49

Had hij ook nog naar bacardi gekeken ?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:04

Mondy schreef:
Had hij ook nog naar bacardi gekeken ?


Yep, die staat gepland voor een rx en echo van zijn rechter schouder.

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:09

Zolang er inderdaad geen bit tegenaan komt dan kan het wolfstandje blijven zitten.

Ik hoop dat Bacardi er deze keer ook weer bovenop komt.
Succes met rx en echo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:45

Ik heb nachtjes en de wei ligt er veel te nat bij om echt goed door te kunnen werken, dus klieren we wat verder en oefenen we speels wat commando's in. Blijkt dat Quick "blijven staan" goed onder de knie heeft (als hij er zin in heeft tenminste). Zo is hij wel een handige longeerzweepparkeerplaats. {:}


Afbeelding

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 05:54

Hihi en die uitdrukking op zijn gezicht _O- . Hij blijft letterlijk stokstijf staan.
Bij ons is het ook zo'n echt nat modder seizoen geweest.
Dat het maar snel zomer gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:40

Ik had beloofd om een update over Bacardi te plaatsen. De dierenarts is net weg, diagnose: beginnende artrose in zijn rechter schouder, met behoorlijk wat ontstekingsvocht. We kunnen dus aan de duivelsklauw.

Deze DA was niet mijn vaste en hij had Quick sinds vorig jaar niet leer gezien. Hij zei een paar keer hoe mooi ie Quick wel vond en hoe hard hij het afgelopen jaar gegroeid is. We schatten hem op 1,51 à 1,52 en ik zou er in principe al op mogen. Denk toch dat ik nog even wacht.

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:09

Hoe oud is Quick dit jaar, 3 ?
Geef die nog maar een jaar speeltijd. :D

Ik duim dat de duivelsklauw goed aanslaat bij Bacardi !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:23

jokari schreef:
Hoe oud is Quick dit jaar, 3 ?
Geef die nog maar een jaar speeltijd. :D

Ik duim dat de duivelsklauw goed aanslaat bij Bacardi !


Hij is bijna 3 en moet van mij zeker nog niet werken. Wil er in de zomer wel eens op zitten, maar echt rijden is voor volgend voorjaar. Vind hem nog veel te iel.

Hoop ook dat de duivelsklauw werkt, wil mijn maatje nog lang bij me houden.


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:26

Damn, dat is niet zo leuk... Hopelijk slaat de duivelsklauw inderdaad aan.

Ik kan me voorstellen dat hij ook zo gecharmeerd is van Quick, net zoals wij allemaal. :P Ik heb laatst de foto's in het begin van het topic nog eens bekeken en hij is inderdaad al flink gegroeid. Zou hij nog veel uitzwaren denk je?

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:27

De meeste gangenpaarden zijn ook wel "laat rijp", dus ik snap wel dat je rustig(er) aan doet.
Hier momenteel een MM als verzorg/bijrijdpaardje, die wordt dit jaar zes, maar begint nu ook pas echt het werk op te pakken. Tis ook echt nog een kleuter in zijn gedrag, dus die had de tijd echt wel nodig.

Ik ga ook duimen voor Bacardi!

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:47

Retjethorse schreef:
Damn, dat is niet zo leuk... Hopelijk slaat de duivelsklauw inderdaad aan.

Ik kan me voorstellen dat hij ook zo gecharmeerd is van Quick, net zoals wij allemaal. :P Ik heb laatst de foto's in het begin van het topic nog eens bekeken en hij is inderdaad al flink gegroeid. Zou hij nog veel uitzwaren denk je?


Ik verwacht dat hij pas binnen enkele jaren gaat uitzwaren. Voor zover ik weet zijn ma en pa toch geen fijn gebouwde paarden. Maar goed, je weet nooit wat er verder door in zit qua bouw. Er zit ver weg wel Tennesse Walker in, wie weet komt dat bloed bij hem naar boven en zit ik met een slanke Rocky.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:50

Heertjes ongeduld

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:07

Zie ze daar eens mooi staan haha. :D Die oortjes bij alle 3... <3

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:25

Fijn dat je een update over Bacardi plaatst.
Ik hoop voor jullie dat de duivelsklauw aanslaat.

En een mooi complimentje gekregen over Quick!
Hij ziet er ook goed uit.
Ik denk dat het geen kwaad kan dat je deze zomer af en toe eens op quick gaat zitten hoor.
Daarna lekker de herfst en winter met rust laten en dan kun je in 2019 beginnen met echt rijde

Wat een leuke foto! Ze staan je al op te wachten.

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:14

Wat een schatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:37

Ik kan dus echt niets voor Quick verbergen. Toen ik een ukkie was en leerde rijden, werd er amper aandacht aan gegeven. Zat al zeker 10 jaar in de paarden toen ik voor het eerst een longe vast had. Heb er echter nooit iets aan gevonden en vind het mega saai om te doen. Iedere keer ik longe en zweep neem, denk ik "moet dat nu echt?". :o Ik ben dus echt erg en nu heeft Quick de vibe duidelijk over genomen. Hij loopt braaf een circeltje of 2, kijkt me dan vragend aan en wil met aandringen nog wel even voort stappen, maar komt dan toch naar binnen een knuffeltje vragen. Een goede baas zou hem zonder pardon terug sturen, maar ik begrijp zijn verveling, dus hij krijgt een aai over zijn bol en wordt dan alsnog terug gestuurd. :roll: Dan zie ik Quick denken: baas, waarom stoppen we nu niet? oh verhip, ik moet natuurlijk nog aan de andere kant rondjes draaien. :)) Dus draait meneer zich om en stapt hij vrolijk de andere kant op, ongevraagd natuurlijk. Dus moet ie naar me toe komen zodat ik vanop een kleinere volte hem terug de juiste richting kan opsturen. Wat bij Quick meestal op wat protest stuit, bij mij staan is immers leuker. :Y)

Na amper 5 minuten zijn we het meestal beiden zat, ik weet het, ik ben heeeel slecht bezig. Maar goed, we zijn het beu en doen dan maar iets anders. Wijken voor druk bv. Quick stapt ondertussen achteruit op handgebaartjes *\o/* , linker schouder en achterhand wijken vlot voor lichte druk, rechter achterhand ook, maar om 1 of andere reden is hij stugger op zijn rechter voorhand. Hij kan het wel hoor, maar ik moet iets langer aandringen. Ik ga ook regelmatig tegen hem leunen als hij staat te eten, vind ie gezellig. Mijn armen over zijn rug leggen doet hem niets en ik heb ook al eens 1 hand aan de ene kant van zijn buik gelegd en de andere aan de andere kant en zo druk gezet. Hoofd ging even omhoog en ik kreeg even een vragende blik, maar toen at meneer rustig verder.

Hij is ondertussen lekker in de rui en geniet volop van de lente. Klieren met Macho hoort hierbij en het is zo jammer dat ze stoppen met hun spel als ze me zien, want ze zijn echt geweldig samen. Vorige week speelden ze een partijtje tikkertje rond de boom, ik lag echt in een deuk!

Zijn benen zijn wel langer als de benen van Bacardi, geen idee vanwaar hij zijn lange stelten heeft. Had wel liever wat meer lengte in de rug gezien, maar goed.
Afbeelding
Afbeelding

Met Bacardi klikt het steeds beter, al blijft Quick de kantjes eraf lopen.
Bacardi ik wil oooook! <<)

Afbeelding

Toe, mag ik ook proeven? :))

Afbeelding


Geef hier die hap! :P

Afbeelding

En niets is zo gezellig als met 3 de restjes opkuisen. :=
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:35

Haha heerlijk zo'n paard die je spiegelt!
Wat een clown :)

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:11

Wat een heerlijk herkenbaar verhaal en leuke foto's weer. Je hebt echt een leuk stel paardebeesten.

Mijn ponybeest (en/of ik) vind wandelen aan de hand stom. Da's niet heel handig als je wilt oefenen voor westernonderdelen aan de hand zoals showmanship at halter. In hand trail is dan wel weer grappig, dan kan je samen leuke dingen doen en in de knoop raken. Buiten scharrelen in de berm aan een lang touw is dan wel weer OK.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers