Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:06

Ah wat sneu. Zo stapt er ook altijd een blinde man in als ik in de bus zit naar huis.
Het is nu al 4 op de 5 keer voorgekomen dat niemand de plek voor mindervaliden opgeeft en gewoon blijft zitten
Overigens zat ik vanmorgen in de bus en zag dat er allemaal scheuren in de ramen zat. Leek wel of de bus beschoten of bekogeld was

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:41

De dame die naast me kwam staan bij de bushalte stonk gewoon nog erger dan de Lush, de ICI Paris en de make-upafdeling van de Bijenkorf :r

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:47

Heftig kan dat zijn! Teveel parfum :\

Hier weer iemand die haar nagels knipt. Doe dat gewoon thuis :\

Live free <3 [o]

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:52

purny schreef:
Ah wat sneu. Zo stapt er ook altijd een blinde man in als ik in de bus zit naar huis.
Het is nu al 4 op de 5 keer voorgekomen dat niemand de plek voor mindervaliden opgeeft en gewoon blijft zitten
Overigens zat ik vanmorgen in de bus en zag dat er allemaal scheuren in de ramen zat. Leek wel of de bus beschoten of bekogeld was


Scheuren in de ramen is een bekend fenomeen. Zolang ze niet hinderlijk in het zicht van de chauffeur zitten kun je daar veilig mee op pad. De ruit staat onder veel spanning waardoor die scheuren er soms spontaan in knallen. Pas als ze vertakken wordt zo'n dure ruit vervangen. De ruit zal niet naar binnen knallen. Hij is gelaagd en houdt zijn vorm.

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:55

Nagelknippers zijn inderdaad ook niet fijn. Make-uppers vind ik dan wel weer leuk, mascara en wissels die niet zo goed samen gaan :') . Puur om het leedvermaak dus.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:03

Dat na een kwartier de tram eindelijk en hij niet ging rijden. Dus besloot ik maar het kwartier naar de metro te lopen, kwam er net een andere tram aan die omleiding reed via een halte vlakbij. En die haalde ik net niet ;(

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:47

Mensen die wéten dat ze in een stilte coupé zitten en gewoon praten... -:(-
En op de een of andere manier zijn het altijd de Finnen.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:06

Dat ken ik... OH HEE DIT IS EEN STILTECOUPÉ VOLGENS MIJ _-:(

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:16

Nou, een van die jongens zij letterlijk "he, dit is een stilte coupé en TOCH GA IK LEKKER PRATEN!"
Echt, hoe bedoel je, kinderachtig? :roll:

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:07

Ik zit nu in zo'n nieuwe trein en de conducteur riep net om dat als je een toilet zocht, je even achter in de trein moest kijken, want daar was een toilet dat nog wel werkte.

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:10

De trein waar ik nu in zit is best druk en dan nog heb je mensen die niet uit zichzelf ruimte maken door de plaats naast het raam te nemen of hun tas van de stoel te halen. Maken jullie er ook een spelletje van om degene die het meest aso zit eruit te pikken en daar naast te gaan zitten? :+

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:13

goldenarrow schreef:
De trein waar ik nu in zit is best druk en dan nog heb je mensen die niet uit zichzelf ruimte maken door de plaats naast het raam te nemen of hun tas van de stoel te halen. Maken jullie er ook een spelletje van om degene die het meest aso zit eruit te pikken en daar naast te gaan zitten? :+


Yes i do. Zojuist gedaan in de bus. 3 jongens met zo’n huge ass voetbaltas die ze naast zich neerzetten op de stoel terwijl de helft van de mensen moeten staan. Ze hebben nogal een grote mond, en praten luid maar heb er net 1 gevraagd zn tas weg te halen. Daarna volgde er meer mensen die naar de andere 2 jongens gingen :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:00

Iemand werkzaam in de zorg die even in de bus gaat telefoneren over het feit hoe de zorg verlopen is en andere details van het werk gaat vertellen. Sommige dingen hou je gewoon privé

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lien_

Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:38

goldenarrow schreef:
De trein waar ik nu in zit is best druk en dan nog heb je mensen die niet uit zichzelf ruimte maken door de plaats naast het raam te nemen of hun tas van de stoel te halen. Maken jullie er ook een spelletje van om degene die het meest aso zit eruit te pikken en daar naast te gaan zitten? :+

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak aan het gangpad zit terwijl de raamstoel vrij is, maar met een m.i. prima reden daarvoor. Als er mensen instappen zit ik klaar om op te staan zodat ze kunnen zitten hoor, ik wil niet aso zijn, maar ook niet aan het raam zitten. De aso mensen pik je er zo uit, koptelefoon op en niet opkijken tot je ze bijna aan moet tikken om aandacht te vragen.. hier tenminste. :roll:

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:40

purny schreef:
Iemand werkzaam in de zorg die even in de bus gaat telefoneren over het feit hoe de zorg verlopen is en andere details van het werk gaat vertellen. Sommige dingen hou je gewoon privé

Ja dat is ook mijn grote ergenis . Vroeger stond de doodstraf op het lezen van iemands dagboek maar tegenwoordig hoor je de intiemste gesprekken van mensen echt niet te geloven.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:50

Willl65 schreef:
purny schreef:
Iemand werkzaam in de zorg die even in de bus gaat telefoneren over het feit hoe de zorg verlopen is en andere details van het werk gaat vertellen. Sommige dingen hou je gewoon privé

Ja dat is ook mijn grote ergenis . Vroeger stond de doodstraf op het lezen van iemands dagboek maar tegenwoordig hoor je de intiemste gesprekken van mensen echt niet te geloven.



Net nog in de trein naar huis, over een heel gezellig feestje met swingers en zijn eerste sm ervaring :')
Laatst bijgewerkt door Lau op 30-03-18 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:51

Haha maar bij sommige mensen heb ik ook echt liever niet dat ze naast me gaan zitten.. vettig en stinkend. :r en daar ben ik idd de aso bij met oordopjes in die tot het laatste moment wacht. En zo zit ik er nu trouwens ook bij, heb 3 tassen bij maar naast mij is nog een lege tweezits. :D

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:17

Niet een ergernis maar een puntje waar ik me zorgen om maak...
vanavond stapten er 3 mensen in de bus. 2 jongens/mannen en een meisje/vrouw. Ze vroegen aan de chauffeur hoe ze in Rotterdam konden komen.
De dame was dronken/onder invloed en kon niet zelfstandig op haar benen staan.
Ipv op centraal uit te stappen stapten ze eerder uit. De dame kon nog maar net lopen en moest worden ondersteund.
Ben ik nou echt gek aan het worden als ik dit een zorgelijke situatie vind en zie ik spoken?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:21

purny schreef:
Niet een ergernis maar een puntje waar ik me zorgen om maak...
vanavond stapten er 3 mensen in de bus. 2 jongens/mannen en een meisje/vrouw. Ze vroegen aan de chauffeur hoe ze in Rotterdam konden komen.
De dame was dronken/onder invloed en kon niet zelfstandig op haar benen staan.
Ipv op centraal uit te stappen stapten ze eerder uit. De dame kon nog maar net lopen en moest worden ondersteund.
Ben ik nou echt gek aan het worden als ik dit een zorgelijke situatie vind en zie ik spoken?


Misschien willen ze haar thuisbrengen? Ik snap je zorgen hoor. Ik zou ook even op scherp staan.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:38

Iemand die met een fiets het enige uitcheckpoortje blokkeert, terwijl hij op z’n dooie gemak zijn ov-kaart zoekt... :\

Live free <3 [o]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:37

Flying_Angel schreef:
Iemand die met een fiets het enige uitcheckpoortje blokkeert, terwijl hij op z’n dooie gemak zijn ov-kaart zoekt... :\

Mensen op hun dooie gemak in het algemeen. Doe dat lekker buiten het OV.

Schoentje, kerstmuts en [o]

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:40

Ik erger me altijd zo aan mensen die op hun dooie gemakkie gaan opstaan en uitstappen in de bus. En dan kwaad worden als de buschauffeur de deuren dicht doet en weer verder rijd.
Zorg dan ook dat je meteen opstaat en naar buiten loopt. :=

I am because you were

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:59

Een buschauffeur die zo druk in zijn telefoon zit dat die vergeet dat die naar links moet...

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:05

Lau_ schreef:
Een buschauffeur die zo druk in zijn telefoon zit dat die vergeet dat die naar links moet...


Hier gewoon een Foto van maken en naar het ovbedrijf sturen. Das. Echt not done!

blackstar

Berichten: 3187
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:17

Of naar de buschauffeur toe gaan en dit zeggen voordat je een foto neemt.

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amparo, Ania, AnnetteFlame, C_estmoi, Geerten, GoogleAdsense, Knollboll, Lalidan, meniekske, MissBambi, noordje, Petunia27, Plus_en_Min, Rooss_24, Selina, Steppe, Tatjanaa, xoranlover en 49 bezoekers