Haflinger event 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nikitaxx
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:43

mimp3 schreef:
maessie schreef:
Ik neem mijn merrie met veulen ook niet mee hoor nikita. Teveel stress voor t veulen in die tentstallen. Had trouwens wel een mail verwacht aan de leden er over..


Persoonlijk heb ik niet het idee dat tentstallen meer stress geven dan vaste stallen hoor, zodoende hebben we er ook niet over nagedacht om de leden hierover te informeren. Maar zoals afgelopen jaar in Uden, dat willen we zeker niet meer, dus hebben we geen andere oplossing dan tentstallen. Je kan helaas niet overal 60 stallen huren om daar de paarden in te zetten.


Bedoel je een email over de inschrijving of echt specifiek over de tentstallen, Maessie?
Ik heb ook niet het idee dat tentstallen meer stress opleveren voor merrie met veulen dan normale stallen en ga ervan uit dat als de merrie het prima vindt het voor het veulen ook geen probleem moet zijn.

En ik vind het top dat het gelukt is om een locatie te regelen waar iedereen weer een stal kan huren! +:)+
Ik weet alleen niet helemaal zeker of ik in juni alweer op wedstrijd kan met Pip. Iemand hier ervaring mee? Ik heb afgelopen jaren wel vaker veulens gezien op haflingerevent, maar ik heb geen idee hoe oud deze veulens bijvoorbeeld waren.

Forever together, never apart.
Maybe in distance but never in heart.


maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:47

Ik bedoelde specifiek een email voor de leden inderdaad. Dit werd eerder wel gedaan volgens mij. Omdat het altijd zo snel volgeboekt was enzo

Had het van de tentstallen wat scheef geschreven, die zijn an sich dikke prima hoor! Maar ga geen jong veulentje meenemen daar in de drukte waar ze er overdag verder niet echt uit kunnen en telkens zonder mams. En de merrie is dan ook pas net weer onder het zadel, dus niet fair om dan een druk programma te gaan draaien. Hoop dat ik mijn ruin wat op tijd klaar kan krijgen, die moet nog beleerd :+ al is de kans groot dat de stallen dan weer volgeboekt zijn haha! :+

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:59

Ach wat jammer.. Veels te ver weg voor mij en mijn haf.. Anders had ik graag mee gedaan!

Anoniem

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:23

Wij zijn erbij! 3 dagen lang plezier *\%/* Onze puppie gaat daar voor het eerst L1 starten. Wij hebben er zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:39

Janneke_x schreef:
Wij zijn erbij! 3 dagen lang plezier *\%/* Onze puppie gaat daar voor het eerst L1 starten. Wij hebben er zin in!

[ [url=m/ZdxkvW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6a01Iq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet dat je bakstuk binnenstebuiten zit?

Ik twijfel enorm of ik mee zal doen. Ik vind het wel een super gaaf idee. Een keer een echt grote wedstrijd.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:46

Peelie schreef:
Janneke_x schreef:
Wij zijn erbij! 3 dagen lang plezier *\%/* Onze puppie gaat daar voor het eerst L1 starten. Wij hebben er zin in!

[ [url=m/ZdxkvW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6a01Iq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet dat je bakstuk binnenstebuiten zit?

Ik twijfel enorm of ik mee zal doen. Ik vind het wel een super gaaf idee. Een keer een echt grote wedstrijd.


gewoon gaan wat houdt je tegen!! you can do it

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:00

Centjes en tijd :') ik wil dan toch eigenlijjk wel graag 3 dagen gaan :+

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:39

Is er toevallig interesse voor een clinic/demo Equiagility/Horse Agility? :) Mijn Haflinger promoot de sport al jaren en kan een leuke aanvulling zijn om de veelzijdigheid van zowel de sport als de Haflinger te promoten?

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:43

Ook wij doen mee! Sta al dik een maand ingeschreven haha. Vorig jaar een dagje wezen kijken en nu ik beschikking heb tot een trailer doe ik ook mee :D Meer mensen die zich ingeschreven hebben voor de dressuurclinic L op zaterdag?


Dit zijn wij :o
Afbeelding

B+10 | L1+18 | L2+10 | M1+5
Volg ons via Instagram: @kyradehaflinger

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:54

Ik heb me gisteren dan toch eindelijk echt ingeschreven.

Wij gaan op vrijdag:
-2x Z1 dressuur
-bestgaangd ohz
-uitleg exterieurkeuring

Zaterdag:
- dressuurclinic Z
- proefgerichte clinc Z
- kur op muziek Z1 niveau (MG Meadows showteam)

Zondag:
- 2x Z1 dressuur
- hopelijk finale bestgaand

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

HaffieIngrid

Berichten: 166
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:23

Peelie schreef:
Ik heb me gisteren dan toch eindelijk echt ingeschreven.

Wij gaan op vrijdag:
-2x Z1 dressuur
-bestgaangd ohz
-uitleg exterieurkeuring

Zaterdag:
- dressuurclinic Z
- proefgerichte clinc Z
- kur op muziek Z1 niveau (MG Meadows showteam)

Zondag:
- 2x Z1 dressuur
- hopelijk finale bestgaand



Haha dit is bijna mijn inschrijving.
Alleen doe ik de uitleg exterieurkeuring en de kür op muziek niet
Zie je daar!

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:19

Ik wil heel graag meedoen maar wil niet in mijn eentje met paard en trailer op pad omdat ik hem niet in mijn eentje kan laden.... Stal huren kan wel maar ik vind het banketstaaf voor anderen die van veel verder moeten komen dat zij dan die stal niet kunnen huren. Mijn paard staat zo'n 10km van Meulendijks vandaan.

Ik wil heel graag met de ride & run meedoen, is er toevallig iemand die als runner mee wil doen?

De kur op muziek lijkt me ook heel gaaf om mee te doen! Dus ik ben op zoek naar iemand met een haflinger in de buurt van Eindhoven (om te kunnen oefenen is in de buurt wel handig) die het leuk lijkt om dat samen te doen!
Laatst bijgewerkt door Anley4 op 18-04-18 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Respect en vertrouwen zijn de sleutels tot vriendschap tussen jou en je paard

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:22

Er is vast wel iemand die je wilt helpen met laden. Desnoots iemand van de deelnemers die op locatie zijn.

Als het in het programma past wil ik je best helpen met laden (als je me op het terrein ophaalt.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:27

Peelie schreef:
Er is vast wel iemand die je wilt helpen met laden. Desnoots iemand van de deelnemers die op locatie zijn.

Als het in het programma past wil ik je best helpen met laden (als je me op het terrein ophaalt.


Dat is lief, zou super zijn!

Ik voel me altijd een beetje bezwaard om andere mensen te vragen omdat mijn paard er soms wat lang over kan doen om de trailer op te gaan haha. Ik vraag me wel af waar alle auto's en trailers moeten staan, dat wordt denk ik een heel eind lopen....

Respect en vertrouwen zijn de sleutels tot vriendschap tussen jou en je paard

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:30

Ik heb geen idee. Ik ben er nog nooit geweest.

Ik hoop wel echt dat ik alles kan doen waar ik mr voor opgegeven heb. Zou zo leuk zijn.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:50

Anley4 schreef:
Ik voel me altijd een beetje bezwaard om andere mensen te vragen omdat mijn paard er soms wat lang over kan doen om de trailer op te gaan haha. Ik vraag me wel af waar alle auto's en trailers moeten staan, dat wordt denk ik een heel eind lopen....


Dat vraag ik me inderdaad ook af ja... Want zoveel plek is er niet om te parkeren (Woon er ook niet ver vanaf. Eindhoven/Nederwetten staat mn paardje)

B+10 | L1+18 | L2+10 | M1+5
Volg ons via Instagram: @kyradehaflinger

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 03:09

En een trailerlaadcursus? Ben je gelijk van al je problemen af. Ik ben er nog elke keer blij mee. Kost je eenmalig wat geld maar dubbel en dwars waard.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:49

astridastrid schreef:
En een trailerlaadcursus? Ben je gelijk van al je problemen af. Ik ben er nog elke keer blij mee. Kost je eenmalig wat geld maar dubbel en dwars waard.


Het probleem komt telkens terug dus ik zie het nut niet echt meer in van een cursus.... Welke cursus heb jij gedaan en voor welk probleem was dat precies?

Respect en vertrouwen zijn de sleutels tot vriendschap tussen jou en je paard

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:15

Anley4 schreef:
astridastrid schreef:
En een trailerlaadcursus? Ben je gelijk van al je problemen af. Ik ben er nog elke keer blij mee. Kost je eenmalig wat geld maar dubbel en dwars waard.


Het probleem komt telkens terug dus ik zie het nut niet echt meer in van een cursus.... Welke cursus heb jij gedaan en voor welk probleem was dat precies?

Mijn paard was simpelweg NIET te laden. Zo erg dat je op gegeven moment niet eens meer kon draaien richting trailer. Als je al wel in de buurt kon komen en gewoon aanlopen, ging ze ernaast (als er een muur stond sprong ze daar tegenop/ tussen), rende ze eruit, alles alles alles. Geprobeerd op Emile Voest (lijnen), Parelli (achteruit lopen), longeerlijnen onder buik/ kont, schreeuwen, bezems, de vriendelijke manier/ uren lokken met eten.................. Het was elke keer weer wat anders en af en toe werkte er iets maar de keer erna kon het weer helemaal ellende zijn. Na een keer 2u en een kwartier gestaan te hebben was de maat vol.
Eenmalig iemand laten komen voor EUR150/200 en die heeft haar gereset. "Trailerladen zonder stress" op Facebook.

Sorry, beetje offtopic, of toch ook weer niet :-P.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:52

astridastrid schreef:
Eenmalig iemand laten komen voor EUR150/200 en die heeft haar gereset. "Trailerladen zonder stress" op Facebook.

Sorry, beetje offtopic, of toch ook weer niet :-P.


Bedankt! Ik ga het eens opzoeken.

Ik heb voor het Haflinger-Event toch maar een stal gereserveerd :P
Ik heb me ingeschreven voor de zaterdag en zondag, ik hoop dat ik vrijdag ook mee kan doen maar dat weet ik nog niet zeker.....

Respect en vertrouwen zijn de sleutels tot vriendschap tussen jou en je paard

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:27

Ik ga me heel misschien nog bijschrijven voor Bestgaand. Wij zijn daar heelll slecht in hahaha maar misschien is er nog een fotograaf, levert altijd wel leuke foto's op. En eentje moet laatste worden, toch :-).

Jammer dat er niet zoveel uitleg is op de zaterdag, wie de clinics geven en wat wat precies is...... Heb nu gekozen voor de dressuurproef rijden met uitleg jury Angelique van dijk, maar er is ook gezamenlijke proef rijden en dressuurclinic......... Al heb ik daar niks aan want rij elke week al bij een GP jurylid haaha. Luxeprobleem!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:56

Die gezamenlijke proef heb ik vorig jaar gedaan, was een onderdeel wat gedaan moest worden als je als team meedeed. Vond het zelf niet super bijzonder, je rijdt in een rijtje (met wat afstand) van 4 en rijdt de onderdelen van een proef die wordt voorgelezen. Aan het eind van de rit wordt gekeken wie van de 4 het beste heeft gereden (als ik het zo goed zeg).

Edit: dit zegt de website:
Dit onderdeel is vorig jaar geïntroduceerd en deelnemers waren reuze enthousiast. Daarom hebben we dit jaar het onderdeel weer op de agenda gezet en hopen op vele deelnemers. Het is weer eens anders dan een “gewone” dressuurproef. De proeven worden met maximaal 4 en minimaal 2 ruiters/amazones gereden . Het aantal per proef is afhankelijk van de inschrijvingen. Je rijdt tegelijkertijd de proef en zult je rijvaardigheden dus moeten tonen als je in een groep rijdt. De proef wordt individueel beoordeeld, dus ieder rijdt zijn eigen proef, maar moet natuurlijk rekening houden met elkaar. Je mag elkaar niet inhalen. De jury beoordeeld van iedere combinatie de gangen van het paard, houding en zit en de algemene indruk. De schrijfster zal het commentaar van jury op het protocol vermelden. De jury geeft als de proef is afgelopen gelijk 1 cijfer. Middels loting wordt vooraf bepaald wie op welke positie rijdt. (1,2,3 of 4de) De dressuurtest bestaat uit de klasse B/recreanten en de klasse L/M/Z. Uiteraard worden de combinaties ingedeeld naar niveau. Deze protocollen vindt je onderaan deze pagina. De organisatie zorgt voor een voorlezer. 1 op de 4 combinaties heeft prijs en na de start van de laatste combinaties is de prijsuitreiking.

Proef klasse B/Recreanten 2-4 ruiters/amazones
Proef klasse L/M/Z 2-4 ruiters/amazones

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:51

Ohh staat het wel op de site, sorryyyyyy. Nee, dat is niks voor mij!

Misschien rondje springen dan maar!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:25

Ga je ook, Martine? Wel weer suuupergezellig :-). Was veel te kort zondag hahaha, hopelijk ben ik dan een beetje serieuzer. Nu moet ik een soort van echt mijn best gaan doen, dit was twee vingers in de neus :-).

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Haflinger event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:00

hallo ik heb sins maart een haflinger en zou graag naar dit evenement gaan maar had een vraagje

kun je ook dressuur starten zonder start kaart? en mag je ook voor 1 dag komen of is 3 dagen verplicht
ons haffie is pas 4 en dek dat 1 proef en 1 dag al genoeg indrukken geeft

pacha (draver) BB+4 B+8 eindstand
siem (haflinger) BB+4 B+27 L1+23 L2+28 M1+28 M2+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers