Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 08:36

Hallo allen,

Onze buurvrouw is afgelopen weekend verhuisd van de boerderij (waar wij ook wonen) naar het dorp.
Voor alle overige dieren is min of meer een oplossing geweest, alleen de haar katten lopen hier nog rond.
Het gaat volgensmij om 3 katten, 2 lekkere dikke katers en een schriele poes.
Van de buurvrouw kregen ze 2 keer per dag wat te eten. Maar nu de is de buurvrouw verhuisd en de poezen krijgen geen eten meer plus dat ze eigenlijk aan hun lot zijn overgelaten.

In eerdere gesprekken heb ik wel gevraagd wat ze met de katten wilde, maar daar was ze nooit erg duidelijk in.
De katten hebben vanmorgen brokjes van mij gekregen, het schriele ding gaf antwoord op mij toen ik onze katten riep en dat was hartverscheurend. Het zijn schuwe katten, hoewel de katers wel wat benaderbaar zijn.

Mijn oplossing was om ze een weekje te voeren en dan weg te vangen, de schuren worden op den duur gesloopt en het huis verkocht (is niet van ons, wij huren het zolang). De buurvrouw weet niet wat ze met de katten aan moet. Hier in huis nemen is geen optie, wij hebben er al 2 plus een hond die niet alle katten leuk vindt.

Zijn er regio Overijssel instanties waar we terecht kunnen voor vangkooien? Kost het geld om katten af te leveren aan het asiel? (Als het niet in de honderden euro's loopt dan betalen we dat gewoon, hier lopen ze te veel gevaar)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:39

ik vind dat de buurvrouw ze dan moet vangen en naar het asiel moet brengen. en dan niet jou de kosten van laten op draaien..

vind nogal laks overkomen van je buurvrouw...

wel super dat jij nu beetje de zorg op neemt.


meestal kan je bij de dierenambulance of asiel vangkooien huren. En ind het brengen na het asiel kost geld.Geen idee hoeveel.

wat misschien ook een optie is om op facebook ofzo een oproep te doen. Het zijn duidelijk boerderij katten. Dus misschien dat de iemand met een boerderij ze wel wilt hebben. Denk niet dat ze gelukkiger worden in het asiel. Al zou een asiel wel hun best doen om een goed baasje te vinden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:42

Jemig wat asociaal zeg. Arme dieren. Lief dat je voor ze opkomt.
Vangkooi hier kwam de dierenambulance ze brengen en halen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 08:43

Buurvrouw is over de 70, ze bedoeld het goed maar ze weet het zelf ook niet echt meer.
We wonen in een buitengebied met meer dat 30 katten in onze straat alleen al en op die 2 van mij en de 6 raskatten van de buurman na zijn dat allemaal boerderijkatten.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:44

Dierenopvang koningen (Astrid) doet dit. Zit vlakbij Ommen.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:47

minikatje schreef:
Buurvrouw is over de 70, ze bedoeld het goed maar ze weet het zelf ook niet echt meer.
We wonen in een buitengebied met meer dat 30 katten in onze straat alleen al en op die 2 van mij en de 6 raskatten van de buurman na zijn dat allemaal boerderijkatten.


ah dan neem ik me woorden terug.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:50

Je kan dit het beste regelen via 144 zij schakelen dan de juiste instanties in.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:54

70 is nog niet zo oud dat je niet meer kunt nadenken. Mijn vader is bijna 84 en die heeft zijn verstmd nog voldoende genoeg bij elkaar om hulp te vragen dan. had ze hulp moeten vragen en niet zomaar dieren achterlaten. Tenzij ze dement is en geen keuze meer had, maar zo komt je bericht niet over.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-03-18 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:54

Contact opnemen met de dierenpolitie/ bescherming/ ambulance. Jouw buurvrouw ( en iedereen die dieren heeft!) heeft een zorgplicht voor die dieren en ze zal dus moeten zorgen dat ze opgevangen worden; in feite is ze strafbaar en kan ze een boete krijgen als ze dat niet doet.
Een tijdje geleden had ik een klein katje gevonden wat gewond was, dat bleek bij een boerderij te horen, waar de dieren zo nu en dan gevoerd werden maar waar er verder niet naar werd omgekeken. Dierenambulance gebeld en de eigenaars wilden het diertje niet meer "laat maar inslapen" en dan zouden ze er wel vanaf zijn was hun idee . Ze kregen toen te horen dat ze een boete zouden krijgen als ze het dier de nodige zorg zouden ontzeggen dus hebben ze er mee ingestemd dat de kat naar de dierenarts werd gebracht ( uiteindelijk toch ingeslapen omdat de verwondingen te groot waren). Ze hebben toen natuurlijk alle kosten mogen betalen. Als ik het diertje toen niet gevonden zou hebben was het een heel akelige dood gestorven.

Hoe dan ook, alle kosten voor vangen en herplaatsen zijn voor jouw buurvrouw , de officiële eigenaar van de katten. Je kan eens contact opnemen met Kattendorp Harfsen, vlakbij Lochem, die nemen ( als ze plaats hebben) ook half verwilderde katten op.
http://www.kattendorp.nl/
https://www.facebook.com/kattendorp/

Maar bel sowieso de dierenbescherming/ politie en ambulance met dit verhaal en vertel ze van wie de katten zijn, zij zorgen dan dat de rekening voor vangen etc. bij haar terecht komt.
Veel mensen denken dat je dieren ( en bij katten gebeurd het vaak) zomaar achter mag laten zonder gevolgen, dat is dus niet, meer, zo!

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 09:01

Mensen verschillen daar in karuna, ik zou het hier graag oplossingsgericht houden.

Ik ben gekke henkie ook niet en kan wel inschatten of de buurvrouw wel of niet zelfredzaam genoeg is om dit op te lossen. In dit geval niet

@Elcid, dat maakt het wel wat ingewikkelder.

De katers zouden leuke huiskatten kunnen worden, alleen dat kleine schriele ding is zo schichtig :(

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:02

Klopt vandaar ook mijn opmerking dat de dierenambulance hier een vangkooi heeft gebracht. Dat je die eens kunt vragen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 09:07

Daar ging mijn vorige bericht niet over ;)

Kattendorp is gebeld, dierenbescherming ook en de opvang in Ommen. Ze bellen mij later vandaag terug.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:08

In belgie neem je contact op met het plaatselijke asiel die dan vangkooien plaatsen. In nederland zou ik de zelfde weg proberen te benaderen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:14

Een dier naar het asiel brengen kost rond de 70 euro ( per asiel verschillend) en als het dier niet gechipt en/of geënt is komen die kosten er ook nog bij.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:38

minikatje schreef:
Daar ging mijn vorige bericht niet over ;)

Kattendorp is gebeld, dierenbescherming ook en de opvang in Ommen. Ze bellen mij later vandaag terug.


Er is vast een instantie die wil komen helpen maar de kans is wel groot dat ze willen weten van wie de katten zijn. Of je zou ze moeten opgeven als zwervers/ eigenaar onbekend. Dan is de kans overigens dat ze het NTR beleid hanteren ( vangen, castreren, terugzetten) en dan lopen ze nog bij jou rond.........
Als er plek is in Harfsen zou dat de mooiste oplossing zijn, voor mens en dier!

Kan je jouw buurvrouw niet benaderen en vragen of ze zelf deze instanties wil bellen? Het is en blijft haar verantwoordelijkheid en het is eigenlijk belachelijk dat ze jou ervoor op laat draaien.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 09:59

Laten lopen is voor ons ook geen optie, spreek van de week de buurvrouw nog :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:51

minikatje schreef:
Laten lopen is voor ons ook geen optie, spreek van de week de buurvrouw nog :)


Succes, ik hoop dat er een goede oplossing komt voor de katten, voor jou en voor de buurvrouw.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:03

zijn het wel echt haar katten of straatkatten die ze voerde?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 11:51

Echt haar katten,vorig jaar vertelde ze dat ze er 7 had.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:00

Fijn dat je je zo inzet voor zowel mens als dier +:)+

Zo te lezen kan de buurvrouw wel wat hulp gebruiken.
Succes!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:04

Ik zou ook proberen te regelen dat jij de boel afhandelt, maar de rekening naar buuf gaat.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 15:20

Hoofddoel is de katten herplaatsen, rekening is bijzaak

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:25

Heb je geen lokale dierenambulance? Dat je een soort van 'anoniem' kunt bellen? Ik weet dat de lokale dierenambulance hier zulke dingen ook doet; achtergelaten dieren e.d. ophalen en dat is dan in principe kostenloos als mensen waar de dieren niet van zijn, opbellen. De dieren worden dan naar een dichtbijzijnd asiel gebracht bv. of mee teruggebracht naar de opvang van de ambulance zelf waar ze eerst zelf proberen een nieuw huisje te vinden bv.

los van dit alles; wel top dat je je ermee bezighoudt! Genoeg mensen wat de dieren maar zou laten aanmodderen. Je zou evt. ook zelf nog flyers kunnen ophangen en kijken of je zelf iets van een nieuw tehuis voor ze kunt vinden. Dat is natuurlijk een tijdrovend iets, maar het kan de dieren misschien sneller helpen zonder dat ze een proces hoeven door te gaan van ophalen door een instantie, opgevangen worden, etc. wie weet zit er net iemand in de buurt die op zoek is naar een paar lievers - ik ben erg optimistisch nu maar je weet maar nooit haha. Maar ik snap ook dat je er de tijd en energie misschien niet voor hebt, het is niet iets wat je zomaar even gaat doen. Maar dan zou je dus alsnog de dierenambulance ofzo kunnen bellen, dat zij de katten komen ophalen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Buurvrouw verhuisd, laat katten achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:28

Hier in de omgeving worden ze alleen gevangen als ze niet geholpen zijn, vervolgens worden ze gesteriliseerd of gecastreerd en weer terug gezet waar ze gevangen zijn............
Het barst hier dus van de zwervers

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:29

Shirley schreef:
Fijn dat je je zo inzet voor zowel mens als dier +:)+

Zo te lezen kan de buurvrouw wel wat hulp gebruiken.
Succes!


Helemaal mee eens. :)

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, goldenarrow, massiemas, MayoNeighs, Saranghea, YandexBot en 164 bezoekers