Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:31

Warboel schreef:
Is het niet van één lijn ofzo een tijdelijke halte Shadow?

Dat denk ik inderdaad ook! Vaak gebruiken ze "bestaande" bushaltes als tijdelijke vervangende haltes. Hier in Amersfoort wel in elk geval haha

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:42

Nayomie schreef:
Doen ze het in Assen beter. Daar was paar jaar geleden een omleiding, welke nog steeds niet klaar is, maar ondertussen is dit ook de standaard route geworden :P


Assen is drama. Één groot drama :')

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:01

Femek2902 schreef:
Ik zit nu in een treinbus, wat opzich al een ergernis is. Maar de kachel staat echt op standje sauna, daar zit ik dan met m'n vier lagen kleren :')

Anders zet je de kachel op 15-20 graden, dan is de overgang niet zo belachelijk groot tussen buiten en de bus..


:= oh daar maak ik me ook schuldig aan. Standaard op 23 graden. En bij guur weer de webasto extra hard aan.

Laatst met die kou was er niemand die erover klaagde. Ze konden mooi ontdooien in de bus.

En ik gooi de bus gewoon open op de halte als ik er te vroeg sta. Kunnen mensen rustig een plekje zoeken.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:18

Hahah Anne_GTI, foei!! En ik maar elke keer al die lagen kleren weer aan en uit trekken :')

Gek genoeg lijk ik ook altijd de enige te zijn die het irritant vind als de kachel zo hoog staat.. Laatst in de trein ook, ik liep een coupé binnen waar het echt mega warm was, zit iedereen echt met jas aan, sjaal om en een enkeling zelfs nog met de handschoenen aan _/-\o_

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:11

Anne_GTI schreef:
Femek2902 schreef:
Ik zit nu in een treinbus, wat opzich al een ergernis is. Maar de kachel staat echt op standje sauna, daar zit ik dan met m'n vier lagen kleren :')

Anders zet je de kachel op 15-20 graden, dan is de overgang niet zo belachelijk groot tussen buiten en de bus..


:= oh daar maak ik me ook schuldig aan. Standaard op 23 graden. En bij guur weer de webasto extra hard aan.

Laatst met die kou was er niemand die erover klaagde. Ze konden mooi ontdooien in de bus.

En ik gooi de bus gewoon open op de halte als ik er te vroeg sta. Kunnen mensen rustig een plekje zoeken.



Nou dan mag je blij zijn dat je er iets aan kunt regelen. Dat is bij ons dus niet zo.
Meeste webasto's staan uitgeschakeld en de passagiersruimte kunnen we überhaupt niet bedienen.

Dat wij zitten te kleumen of weg te zweten met een continue herrie van de kachel achterin (zo'n 65 -70 decibels) moeten we voor lief nemen....

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:11

Te warm in de bus heb ik nooit last van in de winter, maar in de zomer!! Wauw, ik weet niet of een airco te moeilijk is maar ik ga haast altijd bekant van mijn stokje wanneer ik in een bus stap. En soms voel ik zelfs warme lucht blazen. >;)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:30

Hier zijn de bussen juist altijd ijs en ijskoud in de zomer... dat je in je t shirt en korte broek instapt en gewoon zit te bibberen van de kou haha. Due overgang is ook echt enorm, krijg altijd hoofdpijn dus vermijd bussen zo veel mogelijk als het boven de 25 graden is haha. Ga liever dan op de brommer

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:49

Nou... als je hier in een bus stapt pffff, vooral de bussen die naar de dorpen gaan. En dan is iedereen al bezweet gaat t ook nog zo lekker stinken. Heb het nu over bravo trouwens.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:24

Heerlijk, kotsende mensen in de trein :r

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:32

Twee meiden voor mij in de trein zijn aan het klagen over de ns, dat ze er zo lang over deed om thuis te komen. Maar haar probleem was heel snel op gelost als ze gewoon op de reisplanner of de borden op het station keek. :')
"Stond ik daar op het perron, kwam er een trein aan dus ik klaar staan, rijd hij zo voorbij!" Ja, niet elke trein stopt op Meppel, dat kan je gewoon op de borden zien.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:04

Alsof die machinist gewoon besluit om dat station maar eens even over te slaan _O- Voor velen zou gewoon logisch nadenken en elzen wel veel helpen ja

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:21

Santigo_ schreef:
Alsof die machinist gewoon besluit om dat station maar eens even over te slaan _O- Voor velen zou gewoon logisch nadenken en elzen wel veel helpen ja

Dat logisch nadenken doet ze vast, het wordt bij haar alleen niet gehinderd door enige kennis van de wereld. In haar eigen dorp stopt de bus namelijk wel gewoon als er mensen bij de halte staan, dus hoezo doet de trein in wereldstad Meppel dat dan niet? :o?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:53

Een bus doet bijna om de minuut zijn deuren open. Dan lijkt een airco me niet heel handig en zelfs ongezond als je steeds van warme naar koude lucht gaat.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:15

Maar de treinen rond Meppel zijn ook heel verwarrend. En wordt ook wel degelijk soms voorbij gereden zonder dat het de bedoeling is.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:20

Shadow0 schreef:
Maar de treinen rond Meppel zijn ook heel verwarrend. En wordt ook wel degelijk soms voorbij gereden zonder dat het de bedoeling is.

Wij stopten juist vanmorgen op Meppel terwijl dat normaal niet gebeurt. (intercity) Er stond ook een ambulance bij het station dus dat zal er vast iets mee te maken hebben gehad.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:07

Femek2902 schreef:
Heerlijk, kotsende mensen in de trein :r

Dit hoop ik never nooit mee te maken |(

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:15

Had ik eens op het station, kind ging overgeven, vlak voor we de bus in moesten. Had duidelijk reisziekte aangezien uit uit de overstap kwam. Ik heb met alle liefde een uur gewacht op de volgende bus :=

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:12

Gat verdamme!! Denk je dat nagels knippen in trein vies is? Er zit naast mij iemand zijn vingers weg te knabbelen met gesmak van kauwen op de velletjes aan toe

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:17

Willl65 schreef:
Gat verdamme!! Denk je dat nagels knippen in trein vies is? Er zit naast mij iemand zijn vingers weg te knabbelen met gesmak van kauwen op de velletjes aan toe


:r

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:33

En dan staan we ook nog stil tussen Schiedam en Rotterdam vanwege bommelding Rotterdam.
Dus mag ik nog zeker een uur genieten van het afkluiven van de vingers :r {:)-:(

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:52

Ja overgevende mensen in het OV is idd heel naar, maar ook voor die gene die moet overgeven :\
Laatst nog iemand die liep uit de coupe naar het balkon en keert daar d’r maag binnenstebuiten. Als ze naar het andere balkon gelopen was had ze het op de wc kunnen doen :=

In de bus is er ook een keer tegen de achterkant van m’n stoel gekotst :oo dat was echt close :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:58

Je had geen spetters in je nek Warboel :=

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:18

Willl65 schreef:
En dan staan we ook nog stil tussen Schiedam en Rotterdam vanwege bommelding Rotterdam.
Dus mag ik nog zeker een uur genieten van het afkluiven van de vingers :r {:)-:(



Ja maar bedenk ook dat de gene die het doet het waarschijnlijk niet eens door heeft. Of niet door heeft dat het voor anderen misschien goor is. ik ben ook nagelbijter, zeker in stressmomenten en tja, dan denk ik ook niet na over hoe de gene naast mij het zou vinden alsi k op mijn nagels bijt xD

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:32

Rebecca schreef:
Je had geen spetters in je nek Warboel :=


Ik wou net zeggen.. Vriendinnetje van mij heeft zoiets weleens in de auto gedaan. Reken maar dat degenen voor haar heerlijke spetters in de nek kregen :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:43

Heb zelf reisziekte, in de bus tegenwoordig zo goed als geen last van (zo wel, stap ik de eerstvolgende halte uit) maar vroeger had ik altijd standaard een plastic tas mee voor het geval. Dus ik zou ook denken, als je van jezelf weet dat je (erge) reisziekte hebt, neem gewoon een plastic tas mee uit voorzorg :j