geen trailer, wel wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 23:02

Hey!

Ik zit met een probleem, ik wil dit jaar graag beginnen met KNHS wedstrijden rijden, maar ik heb zelf geen trailer. Mijn stalgenootje wel, maar ik vind het niet netjes om elke keer te vragen of ik die van haar mag lenen.
Dus ik zit met een dilemma, want een trailer is super duur om aan te schaffen.
Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen??


Thank u!❤

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:02

Paardentaxi, met iemand mee rijden, trailer huren.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:03

Trailer huren :j
Er zijn zoveel adressen waar dat kan, meestal een paar tientjes per dag.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:07

Wedstrijden binnen 5km kan je ook onder het zadel naartoe rijden. Heb ik met verschillende paarden gedaan in de afgelopen jaren bij gebrek aan eigen vervoer

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:17

De goedkoopste oplossing is inderdaad die hierboven. Als er een aantal locaties zijn binnen rijdbare afstand kun je gemakkelijk daar wedstrijden starten.
Behalve een trailer huren kun je bijvoorbeeld wanneer er een wedstrijd op zaterdag is, op vrijdag er heen rijden, daar een stal huren en op zondag terug. Of eventueel zaterdag na de proef, kan natuurlijk ook.
Kost wat meer tijd, maar qua kosten zal het niet veel schelen met een paardentaxi.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:20

Mijn ervaring is dat niet zozeer de trailer het probleem vormt, wel de auto en de combinatie wie er mee mag rijden.
Inmiddels heb ik bijvoorbeeld wel zelf mijn E rijbewijs gehaald, maar geen geschikte auto die een trailer mag trekken. Schiet dus nog steeds niet echt op.
Wel reed ik wedstrijden, enkele keren uitwedstrijden met een stalgenootje. Als het minder dan 45 minuten stappen was gingen we samen onder de man er naartoe.
Als het wat verder weg was, dan leende ik de trailer van een vriendin hiervoor, en de vader van mijn stalgenootje wilde dan voor ons rijden daar hij een geschikte auto had en bevoegd was om te rijden.
Maar over het algemeen heb ik een hoop onder de man gedaan, wat eigenlijk wel fijn is ook gezien ponylief buiten helemaal zen is (vind hij heerlijk) en dan direct goed warmgestapt. Het was dan alleen nog een kwestie van een beetje losrijden en je proeven rijden.
Verder heb ik ook op stallen gestaan die zelf KNHS wedstrijden organiseerde, dus kon ook geregeld 'thuis' starten.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 25-03-18 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:22

Een trailer huren inderdaad. Zijn best veel plekken waar dat kan, even op googlen. Volgens mij kan je best heel vaak 1 huren voordat je op hetzelfde bedrag zit als 1 aanschaffen.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:59

Wellicht kun je samen met stalgenoot op wedstrijd.

Dan stalgenoot eerlijke km vergoeding geven.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:19

TS is 13, een trailer huren is 1, iemand vinden die elke keer wil rijden is nog een ding..

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:28

Heb je wel een trailerrijbewijs?

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:40

Ik ben heel erg blij met de paardentaxi. De mensen van paardentaxi Amsterdam zijn echt super, daar kan jij als 13 jarig meisje zo mee op pad.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: geen trailer, wel wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:52

Ik zou onder de man naar de wedstrijd gaan :j
De eerste stress van jou en je paard is er dan al af alsmede ben je al lekker losgestapt.