.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:56

Tja, vervelend zat, maar toch niks om stress of angst van te krijgen toch?
Hele flauwe ongein van lui uit de buurt? Hangjongeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:00

Dat is wel degelijk vervelend uiteraard, maar de natte post en mandarijnenschillen zijn je stress toch niet waard zeker?
Ik neem aan dat er niet dagelijks een poging tot brandstichting is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:03

Hier in dorp zijn ze bij ons heel ver gegaan. Uit de achtertuin wasgoed halen en dat voor aan de vlaggenstok hangen. Band vd auto leeg laten lopen. Ramen begooien met eieren... Ik snap je angst...
Vind het brandstichten ook geen grapje. Wij hebben het toen zelf opgelost omdat we wisten wie het waren. Politie deed er toen niks aan. Lastig hoor!

Edit; mogelijkheid tot een camera ergens verdekt ophangen?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:05

Misschien ff tijdelijk een (nep) camera ophangen. Dat schrikt wel af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:07

Lijkt mij gewoon kattenkwaad. Zou er ook geen stress om maken. Gewoon blijven melden bij de politie en een camera ophangen. Dan kan je zien wat er gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:08

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:12

Zoek op wie de wijkagent is bij jullie en leg dit voor. Hebben we hier ook gedaan toen alle kliko's elke week omver geschopt werden door schooljeugd. 1 of 2 x oke, maar niet elke week de troep op straat vinden die uit de bakken komen. En vaak genoeg een nieuwe moeten bestellen bij de gemeente omdat hij kapot gegaan is. toen hebben we met zijn alleen de wijkagent een mail gezonden en daarna is er actie ondernomen. gelijk afgelopen, nooit meer last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:17

Is er een verband tussen je boven buurman waar je last van schrijft je hebben en de "voorvallen"?
Ik zou me idd ook niet al te veel zorgen maken, brand moet wel flink tekeer gaan wil het in een stenen portiek gevaarlijk worden.
Ik zou in jouw geval op hoge poten samen met je buurvrouwen naar de woningbouw stappen!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:21

Wildgirl schreef:
Is er een verband tussen je boven buurman waar je last van schrijft je hebben en de "voorvallen"?
Ik zou me idd ook niet al te veel zorgen maken, brand moet wel flink tekeer gaan wil het in een stenen portiek gevaarlijk worden.
Ik zou in jouw geval op hoge poten samen met je buurvrouwen naar de woningbouw stappen!


Misschien niet gevaarlijk maar het kan wel veel overlast geven... TS schrijft dat ze beneden woont en als er in de kelders (onder haar? naast haar?) brand is geweest zal het wel als een van de eerste naar haar woning overslaan neem ik aan, en anders kan brand ook andere schade geven dan brandwonden

Lastig verhaal! Ik zou inderdaad eens kijken of je een camera, al is het maar een neppe (goedkope) op kan hangen, kijken of dat verschil maakt. Als deze heel blijft enzo kan je erover nadenken een echte op te hangen, of de aanbiedingen in de gaten houden (laatst een camera voor geloof ik 20 euro? bij blokker ofzo haha. hoeft geen perfecte te zijn natuurlijk!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:22

Je start een topic, je vraagt mensen om er van een afstandje naar te kijken, je wil het relativeren, maar degene die reageren en het voor je proberen te relativeren worden niet heel vriendelijk door je benaderd...

Anyway, ik snap dat het absoluut enorm vervelend is en dat je woongenot er onderhand niet meer is. Je elke dag afvragen wat er nu weer komt is gewoon niet fijn. Het advies van de camera vind ik inderdaad een goede. Ik zou de woningbouw eens vragen, want die zullen ook niet blij zijn met deze gang van zaken. Misschien kunnen zij iets betekenen mbt de camera. De wijkagent is sowieso een goede, maar de pakkans op heterdaad is gewoon ontzettend klein, ook met extra surveillance door de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:34

Annet_Dottie schreef:
verootjoo schreef:
Lijkt mij gewoon kattenkwaad. Zou er ook geen stress om maken. Gewoon blijven melden bij de politie en een camera ophangen. Dan kan je zien wat er gebeurt.


Met alle respect, maar proberen de boel hier in de fik te steken is geen kattenkwaad meer ;)


De boel is toch niet afgefikt? Moet je ook wel heel wat voor doen trouwens. Dus dat het zo’n klein brandje gebleven is; het zullen wel kwajongensstreken zijn.
Beetje fikkie steken doen er zoveel := raak er niet erg van onder de indruk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:37

Welkom in de grote (studenten)stad. Dit soort dingen gebeuren overal. Leuk is anders, maar er valt vrij weinig aan te doen (behalve 's nachts om de toerbeurt posten bij de ingang van het portiek ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:38

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:39

Nou inderdaad, ik snap niet dat men er zo luchtig over doet... :n
Die hebben waarschijnlijk het geluk nog nooit brand te hebben meegemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:42

Annet_Dottie schreef:
Anne. schreef:
Welkom in de grote (studenten)stad. Dit soort dingen gebeuren overal. Leuk is anders, maar er valt vrij weinig aan te doen (behalve 's nachts om de toerbeurt posten bij de ingang van het portiek ;) )


Oke... Ja alleen ik woon al 8 jaar in deze stad, al 4 jaar in deze wijk en al 2,5 jaar in dit huis, en dit soort dingen heb ik echt nog nooit mee gemaakt, heb 3/4 jaar in de criminelenwijk van Groningen gewoond en daar gebeurde dit soort dingen ook echt niet..


Eens moet de eerste keer zijn ;)
Wie weet zijn er mensen in de buurt komen wonen die dit ontzettend vermakelijk vinden om te doen..

Ik zou er (samen met je portiek-buurtjes) nog eens een goed onderbouwde brief aan wijden naar je woningbouw om in ieder geval die deur goed sluitend te krijgen.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:45

Ts, waarschijnlijk ook niet wat je horen wil, maar ik vind jouw mate van stress zorgelijker dan de situatie zelf. Sta jij altijd zo gespannen in het leven? Ik zou me hier echt zorgen om maken, je leidt op die manier echt een zwaar leven.
Die brandstichting is echt naar, dat zal iedereen beamen, maar er is niets gebeurd en een gezonde reactie zou zijn "poeh, men heeft geprobeerd iets in brand te steken. Gelukkig is er niets gebeurd" en hop, door met het leven.
Je kunt niet de rest van je leven gespannen zijn omdat er mogelijk ooit eens iets zou kunnen gebeuren.