[VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

[VOLG] Willow Ranch Canada:1 klik maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 19:53

Hallo allemaal! Graag zou ik jullie een kijkje willen geven op (voor mij) de mooiste plek die ik ooit gezien heb: Willow Ranch in Valemount (BC) Canada!!!

Een jaar geleden kwam er op facebook een "like-deel-en-win"-actie voorbij op mijn tijdlijn op Facebook. Het ging om een 10-daagse cursus horsemanship van Chris Irwin op een ranch in Canada. Onder de mensen die het bericht gedeeld hadden werd zo'n cursus verloot.
Omdat ik ook Facebookvrienden in Canada en de VS heb dacht ik: dat deel ik even, want dat is voor hen misschien wel interessant! Dus ik heb dat braaf gedaan en dan zie je na een paar weken ineens op facebook staan dat je de cursus gewonnen hebt! *\%/*

Helemaal te gek, ik had de hele zomer co-schappen gepland staan (student diergeneeskunde), dus dat hebben we even verzet, en eind juni vloog ik dan naar Canada om 4 weken op Willow Ranch door te brengen. 10 dagen cursus, en dan nog 2 weken vakantie. Als je er dan toch bent. :D

Willow Ranch ligt in Valemount, in Brits-Columbia in het Westen van Canada. Midden in de Rocky Mountains! Om precies te zijn:
Afbeelding


De ranch is een familiebedrijf. in 2014 is de familie Hendriks vanuit Nederland naar Canada geëmigreerd om hun dromen na te jagen en de ranch te bouwen. Het was gewoon een stuk land, en inmiddels staat er een woonhuis met stallen eronder, een rijbak, paddocks, schuilstallen, schuren voor de werktuigen, een tack-shed. Echt onwijs mooi allemaal en ongelofelijk dat mensen zoiets zo snel uit de grond kunnen stampen! Echt te gek!!
Het woonhuis vanuit de paddock gezien:

Afbeelding

Willow Ranch is een guest ranch, wat wil zeggen dat je er ook kan overnachten in 1 van de 4 prachtige cabins die iets hoger op de berg staan. Je loopt zo even naar de ranch, maar je kan bij de cabins ook heerlijk genieten van de rust en de natuur:

Afbeelding



Het uitzicht vanuit het woonhuis op de paarden:
Afbeelding

De paarden (een stuk of 35, inclusief de mini paardjes) staan in de winter op de weide, en in de zomer bij de ranch op de paddock. Elke dag gaan ze dan op de zomerweides. In de nacht staan ze dus op de paddock, met meerdere schuilstallen, voer- en waterplaatsen per groep. De groepen worden samengesteld op karakter en vriendschappen zodat alle paarden een vriendje in de groep hebben, maar ook zo op hun gemak kunnen zijn dat ze lekker languit liggen te slapen.

De rijbak, lekker ruim en overzichtelijk. Een binnenbak staat nog op de planning, zodat ze ook in de winter door kunnen trainen.
Afbeelding

Het uitzicht op de ranch is gewoon geweldig. Elke dag maakte ik zowat weer een foto omdat het zo mooi was, en thuis kan je dan gewoon niet kiezen welke de mooiste is. De kwaliteit van de foto's is om te huilen, ik had alleen een smartphone mee.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had me niet heel goed ingelezen, dus ik had een hele stapel long sleeve shirts ingepakt tegen de muggen, en ik was mijn hele stapel t-shirts vergeten in te pakken :+ Dus dat waren een hoop handwasjes, haha! De muggen vonden mij niet lekker. 2 muggenbulten in 5 weken tijd, de rest zat helemaal onder :Y)
Ik kwam erachter dat het ook in Canada 30 graden kan worden, dus na het werk zochten we allemaal het randje schaduw naast de tack shed op.

Afbeelding


Afgezien van het feit dat Canada gewoon een prachtig land is, was er iets anders wat mij zo goed beviel op Willow Ranch. De paarden staan altijd, maar dan ook echt altijd!!! op de eerste plaats.
Veel van de paarden zijn rescues.
Willow Ranch is een guest ranch, dus een aantal van de paarden loopt trails of lessen, maar er zijn er ook genoeg die daar niet (meer) geschikt voor zijn. En ook dan ben je als paard van harte welkom! Ook dan krijg je mooi hooi, spelen met vriendjes op de wei, uitstekende zorg. Dat vond ik echt top! Het is een bedrijf, maar echt met hart voor de dieren!
Ik ben dierenarts en ik wil me uitbreiden in de training van paarden. Dus ik kijk ontzettend kritisch naar de gezondheid en het welzijn van de dieren. Dat is wat me vaak tegenstaat van paardenbedrijven voor toeristen. De dieren zorgen voor het brood op de plank, dus ze moeten door. Hier was dat zo anders. Door de bosbranden verderop hing er op een gegeven moment veel rook in de lucht. Dan worden de trails dus afgezegd omdat je de paarden niet wil laten werken met een verminderde luchtkwaliteit.
De paarden staan overdag met vliegenmaskers en elke dag worden de verder op hun lijf ingesprayed met vliegenspray (dat is serieus best veel werk met zoveel paarden), om te voorkomen dat de horse flies ze bijten. Elk paard kan in een schuilstal, er is altijd voer, ze staan altijd buiten in de groep. Als ik paard was, wilde ik hier wel wonen!!

De paarden lopen allemaal met zadels die passen. Sommige bitloos, anderen met bit, maar net wat dat paard zelf het fijnst vindt. 1 van de medewerkers is hoefsmid, dus dat is ideaal. Alle paarden op de blote voetjes die goed bijgehouden worden.
Opstijgen doen ze met een opstijg blok. Is voor de toeristen even gek, maar natuurlijk veel beter voor de ruggen van de paarden

Afbeelding

Zoals ik al zei kwam ik naar Willow Ranch voor de horsemanship cursus van Chris Irwin. De certificatie dagen gingen helaas niet door ivm de bosbranden in die periode. De luchtkwaliteit was matig tot slecht dus we besloten unaniem om niet met de paarden te werken (ik zei toch dat de paarden altijd op de eerste plaats kwamen ;) ). Ik moest helaas weer naar huis voor mijn co-schappen, maar ik besloot om komend jaar terug te gaan, en dan voor 3 maanden. Ik studeer komende maand af als dierenarts, dus dan ga ik daarna nog even van een lekkere vakantie genieten. Misschien probeer ik later dit jaar mijn Navle wel te halen zodat ik als dierenarts in Canada zou mogen werken en een internship zou kunnen volgen.
Het is gewoon zo'n toffe plek met geweldige mensen! Echt! Als je in de buurt bent moet je zeker langskomen op Willow Ranch!

Ik maakte al snel kennis met Rain. Een ontzettend lieve merrie-merrie die heel goed kwaad kon kijken en niet vies was om te happen bij het aansingelen. Fysiek was ze helemaal in orde (best handig als je dierenarts bent, kan je direct zo'n paardje even nalopen), dus we gingen qua training aan de slag. En mevrouwtje zuurpuim kwam langzaam maar zeker los. Dat is zo fijn, dat je hier de gelegenheid krijgt om een paar uur extra aan een paard te besteden om te fysiek en mentaal te verbeteren.
Afbeelding

Ik kijk nog regelmatig door de foto's en ik realiseerde me dat ik gewoon nooit foto's van de fantastische uitzichten op de trail rides gemaakt heb :P . Dus die houden jullie tegoed als ik komende zomer weer ga!


Voor meer informatie over Willow Ranch en mooiere foto's: http://www.willowranchvalemount.com
Ik blijf dit een toffe foto vinden, dus deze moest er ook bij, haha!
Afbeelding

Als er interesse is wil ik komende zomer wel updates plaatsen (soort volgtopic) over mijn ervaringen op Willow Ranch. Ik zal van 2 juni tot 28 augustus op de ranch verblijven voor de horsemanship cursussen. (Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor de cursus.)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-05-18 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg VOLG-tag in titel geplaatst

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:02

Wat ontzettend gaaf! :wow: Zo jaloers!
Open zeker een volg topic tzt!!

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:03

Wauw wat een droom belevenis. Mooie ervaring

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:09

Waauw wat supergaaf!! zou ik ook wel eens willen komen bezoeken.. denk iedereen wel. Wow :):)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:11

Super gaaf om te lezen en de foto's te zien!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:18

Ohhhh nu wil ik helemaal al heen! Ziet er echt fantastisch uit, bedankt voor de tip! En op de 1 of andere manier ben ik alleen maar met warme vesten en kleding bezig, maar zal ook een t-shirt meenemen :+

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 20:41

Talida schreef:
Ohhhh nu wil ik helemaal al heen! Ziet er echt fantastisch uit, bedankt voor de tip! En op de 1 of andere manier ben ik alleen maar met warme vesten en kleding bezig, maar zal ook een t-shirt meenemen :+

Dat had ik dus ook, en ik had echt een drastisch shirtjes tekort, haha!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:46

Gaaf, ik heb afgelopen zomer ook rondgereisd daar en had me ook vergist in de temperatuur. Hele vakantie boven de 30 graden. In Whistler zelfs 37 graden. Jasper national park is echt prachtig. Wel veel last gehad van de rook van bosbranden.

De muggen vonden mij wel lekker.. 20 bulten binnen 1 dag alleen al op mijn armen. En zelfs tussen het haar op mijn hoofd zaten ze.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:47

Wat gaaf!! Wij zitten over een maand in Canada en komen volgens mij in de buurt, ga snel de route en daarna site bekijken!

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 20:49

haike schreef:
Wat gaaf!! Wij zitten over een maand in Canada en komen volgens mij in de buurt, ga snel de route en daarna site bekijken!

Wat leuk!! Wanneer? Waarschijnlijk net voordat ik er ben he?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:54

Ja van 22 april tm 6 mei in Canada, vertrekken 30 april van Jasper naar clearwater dus komen dan ongeveer langs, maar zie ze dan nog dicht zijn ook?

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:00

haike schreef:
Ja van 22 april tm 6 mei in Canada, vertrekken 30 april van Jasper naar clearwater dus komen dan ongeveer langs, maar zie ze dan nog dicht zijn ook?

Er zijn wel ritten, maar het weer is dan soms nog erg onbetrouwbaar. Dus dan kan je het best van te voren even bellen of de trails goed zijn. Bij te nat glibber weer zijn niet alle trail paden even geschikt omdat ze berg-op berg-af gaan. Maar ik denk dat er wel wat mogelijk is. Ze hebben ook winter trail rides :)

Edit: even nagevraagd en de dooi zet lekker in daar, maar voor de zekerheid inderdaad van te voren even bellen als je weet wanneer je precies zou willen rijden. Het kan dus wel, maar afhankelijk van het weer en de bodem :)

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:34

Mooi topic. We komen erlangs als jij er bent, dus wellicht treffen we elkaar. Ben zelf ook al twee keer eerder op ranchvakantie in canada geweest, echt te gek. Zijn er bij jou nog tackstores die jekunt aanbevelen ?

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:41

eevita schreef:
Mooi topic. We komen erlangs als jij er bent, dus wellicht treffen we elkaar. Ben zelf ook al twee keer eerder op ranchvakantie in canada geweest, echt te gek. Zijn er bij jou nog tackstores die jekunt aanbevelen ?


Afgelopen jaar heb ik in Kamloops laarzen gehaald bij Lammles en we zijn bij de Horse Barn geweest. Beide mooie winkels met ruim aanbod!! (Even een hele dag weg met de auto om een paar schoenen te kopen, haha)

Hoop dit jaar weer even langs de tackstore te kunnen voor een mooi hoofdstel voor mijn Mone mesia! Of een borsttuig. Of allebei, haha!

Ik ben alleen niet veel van de ranch geweest vorige keer. Hebben wel een Road trip gedaan om beren te spotten, maar ik werd echt direct gek van al die mensen overal, haha! Dus ik ben zoveel mogelijk op de ranch gebleven. Ik had toen ook maar 4 weken.
Maar ik hoop dat we nu in juni nog een dagje kunnen gaan shoppen. Wil echt graag een hoofdstel mee naar huis nemen als souvenir. Had vorige keer laarzen, dus nu iets voor t peerdekind!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Anoniem

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:46

Ok lammlies was meer kleding toch? In de usa was ik daar ook eens. Ik ga ook laarzen kopen en ook een mooi hoofdstel. Zin in

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:50

eevita schreef:
Ok lammlies was meer kleding toch? In de usa was ik daar ook eens. Ik ga ook laarzen kopen en ook een mooi hoofdstel. Zin in

Ja klopt. Horse barn heeft ook laarzen, maar meer tack dan lammles inderdaad. Alleen hadden wij toen wat haast, omdat we pas rond 11 uur besloten om te gaan en sowieso vliegenmaskers etc moesten hebben, en perse ook bij lammles voor laarzen wilden kijken, en ik was toch blut, dus maar heel even gespiekt bij de hoofdstellen, maar zaten mooie tussen!
Voor tack kan je beter naar de horse barn. Voor laarzen kan je bij beide goed slagen denk ik. Weet niet of Kamloops op je route ligt? Maar daar zitten ze allebei.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Anoniem

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 05:39

Yep kamsloop komen we ook

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 06:29

*kamloops

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:19

Supervixen schreef:
*kamloops

Tis nog vroeg ;)

rocymax

Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:26

Wat een geweldige ervaring!! Het ziet er geweldig uit. En wat een mooie natuur. Als je een volgtopic maakt , dan ga ik zeker volgen. Wauw! :j

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:30

Wat prachtig. Ik wil ook graag meer zien en lezen.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 11:34

mysa schreef:
Wat prachtig. Ik wil ook graag meer zien en lezen.

Gaan we doen!! Ik zal tegen die tijd evt een volg topic maken en hier een link plaatsen. Komende twee maanden valt er nog maar weinig echt te volgen omdat ik pas 2 juni vertrek, en me dan nog vooral moet focussen op mijn afstuderen en het bouwen van mijn website. Maar er komt een volg topic!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Siggislief

Berichten: 13891
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:38

Wauw wat gaaf! Ik volg! :D

Ben je er nu weer of zat je er?
(Kan er niet zo veel van maken, sorry)

Bram ✝12/08/'15


eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 12:12

Siggislief schreef:
Wauw wat gaaf! Ik volg! :D

Ben je er nu weer of zat je er?
(Kan er niet zo veel van maken, sorry)


Ik was er afgelopen zomer in juli. Komend jaar ga ik weer van juni tot en met augustus.
Ik merkte alleen dat er best veel mensen interesse hadden in de ranch, vandaar dat ik nu pas een topic heb geopend over de ranch. En het blijkt dat mensen het leuk vinden om te zien, dus ik ga van komende zomer een volg-topic bij proberen te houden.

Ik had niet verwacht dat bokt het zo leuk zou vinden om dit te zien, daarom heb ik niet eerder een topic gemaakt.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:30

Dit is echt een droom zeg! Wat enorm gaaf dat je daar bent geweest en ook nog eens terug gaat! Ik volg heel graag mee.

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers