Poes poept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 20:51

Hoi allemaal,
de laatste tijd poept m'n kat de hele tijd op mijn tv. Normaal vind ik het niet zo erg als de poezebeesten op de tv liggen, geeft ook oh zo'n leuk sfeertje , maar als ze erop gaan poepen en dan ook nog zo'n gore stanklucht op m'n kamer, dat vind ik echt goor. Plantenspuit heb ik al geprobeerd, maar één keer hoorde ik toen iets knetteren in de tv , dus vanaf toen niet meer geprobeerd.
En het zijn me ook een stelletje eikels hoor, heb ik net een slagroomtaart gemaakt voor een vriendin, een half uur later is alle slagroom eraf gelikt. Zie ik die dikzak lekker snorren in z'n mandje terwijl ik in de paniek een oplossing en excuus moet verzinnen. Moet ik maar uit zien te leggen dat ik niet degene ben die ongeduldig was om de taart op te eten.
Vraag is; Hoe los ik dit op? Misschien ben ik te mild? Mn 2 shetjes eten ook altijd de brokjes uit mijn zak, dat vind ik juist grappig , maar mn moeder zei wel dat ik daarmee moest oppassen.
Iemand?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:56

Hoeveel katten en hoeveel bakken heb je? Is dit opeens? Hoe vaak maak je ze schoon en wat ligt erin? Misschien vind hij de bak niet fijn? Heb je een dichte of een open bak?
En je moet een slagroomtaart ook niet op het aanrecht laten staan met je kat in dezelfde ruimte. :+
Dat is je eigen schuld. :P

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 20:59

Bellatrix schreef:
Hoeveel katten en hoeveel bakken heb je? Is dit opeens? Hoe vaak maak je ze schoon en wat ligt erin? Misschien vind hij de bak niet fijn? Heb je een dichte of een open bak?
En je moet een slagroomtaart ook niet op het aanrecht laten staan met je kat in dezelfde ruimte. :+
Dat is je eigen schuld. :P

2 katten en 2 bakken en ze zijn dicht. Nou die taart had ik op mn bureau gezet, maar die is al onder het eten en meuk, dus daar komen die snorrebuiken wel op af..

De katten gaan gewoon op de kattenbak die altijd beneden in de woonkamer staat. We hebben er zelfs twee, dus dat is het probleem denk ik niet. Ik laat de katten wel altijd op tafel en aanrecht, vind ik wel zo gezellig. Niet tijdens het koken of eten hoor, ik zou absoluut niet willen hebben dat er iets over de poezen heen valt. Ook mijn laptop is vaak slachtoffer, maar das wel een bekend item. Zoals ik al zei, ik vind het liggen op de tv niet erg, leuk zelfs, maar het poepen vind ik gewoon goor. Ben ik weer 10 min bezig om die stank weg te krijgen. Eraf duwen kan, maar dan houden ze zich met de nagels vast, en als de tv er af valt moet ik zelf een nieuwe kopen en daar heb ik mniet zoveel zin in. Ik wil ook niet dat de katten bang van me worden, ik wil juist dat ze zich thuis voelen, maar nu voelen ze zich denk ik iets TE thuis.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:01

Consequenter zijn. Katten horen niet op een tv of op een aanrecht zodat ze de taart op kunnen eten..

Er is vaak een reden waarom katten ergens anders dan de kattenbak poepen/plassen.

Is de kattenbak schoon genoeg? Voelen de katten zich op hun gemak of zijn ze gestresst, maken ze vaak ruzie?
Zou de oorzaak proberen te achterhalen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:04

Dus je kat likt je taart af en je wil die taart nog steeda voorzetten aan een ander? Smerig.
Kakken op je tv? Voortaan je kat niet meer accepteren op je tv. Voorkom dat het kan gebeuren. Zelfde geldt voor etenswaar, voorkom dat ze erbij kunnen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:08

Goof schreef:
Dus je kat likt je taart af en je wil die taart nog steeda voorzetten aan een ander? Smerig.
Kakken op je tv? Voortaan je kat niet meer accepteren op je tv. Voorkom dat het kan gebeuren. Zelfde geldt voor etenswaar, voorkom dat ze erbij kunnen.


Maar ze vinden dat plekje boven de buis zo lekker warm, dus daar slapen ze 's avonds dan ook boven een oud dekentje.
ik had het wel eerlijk tegen mn vriendin verteld hoor, en ze kon er wel om lachen en hebben gewoon een stuk afgesneden, was geen probleem ofz.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:08

Wat dacht je van gewoon opvoeden, mits er geen medische reden is. Mijn katten komen echt niet op het aanrecht en wagen het niet om ergens anders dan de bak hun behoefte te doen of aan mijn eten te zitten. Je vind alles wat ze doen maar grappig en gezellig, net zoals je pony die ongevraagd brokken uit je zak haalt, hilarisch....

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:10

SweetVanille schreef:
Consequenter zijn. Katten horen niet op een tv of op een aanrecht zodat ze de taart op kunnen eten..

Er is vaak een reden waarom katten ergens anders dan de kattenbak poepen/plassen.

Is de kattenbak schoon genoeg? Voelen de katten zich op hun gemak of zijn ze gestresst, maken ze vaak ruzie?
Zou de oorzaak proberen te achterhalen.

De ene is wel dominant tegenover de ander, maar heb niet het gevoel dat ze gestressed zijn ofz. Als de stofzuiger dr aan komt bijt de ene wel in de staart maar das dan alleen dan. Nou die beesten slapen overal dus voelen ze zich denk ik TE VEEL op hun gemak...

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:11

Flatscreen kopen :Y)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:12

Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:13

Anne. schreef:
Flatscreen kopen :Y)

Ben ik te skeer voor, en dat ding doet het ALTIJD... gebruik hem voor in mn studio, maar ook voor tv echt alles.... daarom mogen die katten voor mij soms echt achter het behang...
Ik heb hem van mn moeder gekregen en dat wil ik ook graag houden. Heb wel een plasma staan en gebruik die ook als hoofdscherm, maar vind de frequenties toch minder... idk hoe dat te zeggen :')

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:15

Wat een onzin, mijn katten zijn echt de baas niet in huis en luisteren prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:15

Carol_Beer schreef:
Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?


Nou dan heb ik denk ik 2 honden in plaats van katten....

Maar te lezen aan je posts wil je er niet zoveel aan doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-18 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:15

Je kunt een kat best opvoeden.
Mijn kat weet dondersgoed dat het aanrecht en eettafel en salontafel tafel een no cat zone zijn. Probeert ze het af en toe? Tuurlijk, maar een "hee!" en ze weet dat die regel nog steeds geldt. Is gewoon een kwestie van consequent zijn en blijven.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:16

_O- _O- _O- Geweldig dit! :')

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:17

Uhm.. Ik neem aan dat dit een grapje is :') :')

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:22

Als ik het zo lees vind ik het behoorlijk onfris allemaal.
Geen eten ergens meer laten staan en je kamerdeur dicht houden. Dan maar geen kan meer op je kamer, blijft het iig schoon en fris.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:25

je weet dat je te vroeg bent? Het is nog geen 1 april hoor.. -O-

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:27

Platte tv kopen,kunnen ze ook niet op gaan liggen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:27

Carol_Beer schreef:
Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?


Klinkt niet zo fris allemaal :=
Waar heb je de tv mee schoon gemaakt? Sommige schoonmaakluchtjes stimuleren juist om er nogmaals hun behoefte te doen.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:28

Anne. schreef:
Flatscreen kopen :Y)


Flats-screen? :Y)

Nee maar wat smerig dit.. je gaat toch geen taart eten waar net de katten aan hebben lopen likken _O- ze hebben met diezelfde tong aan hun poeperd gezeten :D

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:29

Goof schreef:
Als ik het zo lees vind ik het behoorlijk onfris allemaal.
Geen eten ergens meer laten staan en je kamerdeur dicht houden. Dan maar geen kan meer op je kamer, blijft het iig schoon en fris.


Ik krijg ook de kriebels van dit topic :=

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:30

Cayenne schreef:
Carol_Beer schreef:
Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?


Klinkt niet zo fris allemaal :=
Waar heb je de tv mee schoon gemaakt? Sommige schoonmaakluchtjes stimuleren juist om er nogmaals hun behoefte te doen.


uhm glassex vlgs mij. en een hoop water met zeep en parfum in de hoop de penatrante geur te verdrijven wat na een half uur ook wel lukte..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:33

Als je zelf voor je omgeving al niet schoon bent, zal een dier dat uiteindelijk ook niet meer zijn. Je geeft zelf immers ook geen grenzen aan en zo te horen is het niet bepaald fris en schoon in huis.
Kortom: Schoonmaken en beter op de hygiene letten. En je katten opvoeden.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:35

ellepel schreef:
Platte tv kopen,kunnen ze ook niet op gaan liggen :D

Heb ook een plasma (naast de buis), maar daar hangen ze ook vaak genoeg aan. Mn imac was al een keer gevallen om die reden. ik gebruik de pantenspuit, stemverheffing, één keer ook een klap uitgedeeld, nee zeggen, maar die beesten blijven maar doen..
ik bedoel, dat eten van het bord heb ik al geaccepteerd, maar ik wil vooral weten wat ik nou tegen dat poepen moet doen... tis echt zo irri..