Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:53

Spannend Zeepsop!
Ik heb al sinds oktober niet meer gestart. Mede omdat we druk in de verbouwing van de nieuwe stal en binnenbak zaten. Trainen met constant bouwvakkers om je heen, komt na 6 maanden echt je neus uit :j
Dochter heeft hem wel gestart en gaat hem volgende week in het L2 meenemen. Die is in oktober voor de gein in het B gestart en is nu met 7 wedstrijden L2 startgerechtigd.

Vrijdag wordt de s&t aangemeten en dan train ik het voorjaar lekker door voor het Z. Misschien nog een keer Mi/M2 starten om het gevoel weer te hebben. We zien het wel.
Voor nu geniet ik er erg van als hij het leuk doet met mijn dochter *D

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!


MyWishMax

Berichten: 25228
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:09

Gaat ze nog zich proberen te selecteren voor dat talenten ding in onze provincie, Padoertje? Gefeliciteerd, maar ook dik verdiend, ze rijdt echt heel vriendelijk!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:34

Jeetje Padoertje, dat heeft ze snel gedaan +:)+

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:25

mijn 1e doel voor 2018 is zojuist behaald! wij zijn vandaag voor het eerst officieel gestart. Ik vond het super spannend maar super leuk. We hebben één fijne proef kunnen rijden jammer genoeg net geen winst en een minder fijne proef. Maar het belangrijkste is we zijn weer een ervaring rijker. Op naar onze volgende wedstrijd.

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:28

Ik ben in februari gestart, helaas werd ik zo gruwelijk onzeker en angstig dat ik de eerste proef heb afgegroet. Tweede proef toch gereden en dit heeft mijn zelfvertrouwen toch wel een boost gegeven!

Mijn volgende doel is, 8 april start ik weer, om deze proeven gewoon op het gemak en vooral zonder erge stress te rijden. Winstpunten hoeft echt niet als ik maar afstap en kan denken van goh dat heb ik toch maar mooi weer gedaan! :D

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:56

MyWishMax schreef:
Gaat ze nog zich proberen te selecteren voor dat talenten ding in onze provincie, Padoertje? Gefeliciteerd, maar ook dik verdiend, ze rijdt echt heel vriendelijk!


Ja, we gaan ons best doen. Ze moet dan wel L2 met 10 zijn om in aanmerking te komen voor de selectie.
Dan natuurlijk nog een goede selectie rijden en dan duimen dat ze worden opgenomen. De trainingen van Barbara Koot en Bob Tenwolde zijn echt super leuk en leerzaam. Maar aan de andere kant; ze is pas 15 en ze rijdt hem nog maar net. Als het dit jaar niet lukt, dan proberen we het volgend jaar.

Ben jij al gestart in het L?

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:07

Leuk topic
Na ruim een jaar lichamelijk in de soep gezetten te hebben moet ik echt mijn conditie weer opbouwen om door te starten in het M1. Mijn doel
Is M2.
Maar heb wel het mennen weer opgepakt sinds dec en inmiddels 6 winstpunten in het M,doel Z te wordenAfbeelding

MyWishMax

Berichten: 25228
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:32

Padoertje schreef:
MyWishMax schreef:
Gaat ze nog zich proberen te selecteren voor dat talenten ding in onze provincie, Padoertje? Gefeliciteerd, maar ook dik verdiend, ze rijdt echt heel vriendelijk!


Ja, we gaan ons best doen. Ze moet dan wel L2 met 10 zijn om in aanmerking te komen voor de selectie.
Dan natuurlijk nog een goede selectie rijden en dan duimen dat ze worden opgenomen. De trainingen van Barbara Koot en Bob Tenwolde zijn echt super leuk en leerzaam. Maar aan de andere kant; ze is pas 15 en ze rijdt hem nog maar net. Als het dit jaar niet lukt, dan proberen we het volgend jaar.

Ben jij al gestart in het L?


Wanneer beginnen die selecties? Ik zal duimen voor dit jaar en anders volgend jaar :j

Nee, geen L nog. Eerst komend weekend het NK rijden. Ga daarna eind april op stal L starten. Na de regio heb ik anderhalve maand niet kunnen rijden, pas sinds vorige week weer, dus alles even uitgesteld :=

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:44

Succes op het NK!

Wat een goede berichten allemaal! Hier gaat het moeizaam. Nu pas 3 puntjes verzameld, we hebben een beetje een dipje gehad. Zelfs 1 wedstrijd 159 en 164 punten gehaald. Ik kreeg hem er niet fijn aan met losrijden. Maar sinds kort een nieuwe juf en dat lijkt beter te gaan. Laatste wedstrijd eindelijk weer een winstpunt erbij. Rijden thuis gaat ook weer fijner.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:48

Mijn doelen voor 2018:
Springen: een keer Z zijn gestart
Dressuur: een keer M2 zijn gestart
SGW: een keer L zijn gestart

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:13

MyWishMax schreef:
Wanneer beginnen die selecties? Ik zal duimen voor dit jaar en anders volgend jaar :j

Nee, geen L nog. Eerst komend weekend het NK rijden. Ga daarna eind april op stal L starten. Na de regio heb ik anderhalve maand niet kunnen rijden, pas sinds vorige week weer, dus alles even uitgesteld :=


Alvast veel succes op het NK! Komt vast goed en lekker genieten.
Jammer dat je niet veel hebt kunnen trainen. Hoop voor je dat je deze week lichamelijk goed doorkomt, zodat je vol vertrouwen naar Ermelo kunt!

In april vraagt de regio een overzichtslijst met alle jonge ruiters die minimaal L2+ zijn. De selectiedag zelf is waarschijnlijk begin mei al. We hebben dus anderhalve maand :P Vrij ambitieus dus en veel wedstrijden starten haha. Maar als ze nog niet in aanmerking komt ten tijde van de overzichtslijst, maar wel op tijd voor de selectiedag zelf, dan hoop ik haar nog bij te kunnen voegen.
Maar dan moet alles natuurlijk wel goed gaan, paard heel blijven en dat ze er bovenal plezier in houden.

Leuk om alle doelen weer terug te lezen! We gaan weer naar het mooie weer, dus op en top genieten met trainen :j

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:26

doel 2018 met het ervaren paard, hopen eind 2018 misschien Z1 te zijn met hem
doel 2018 met de 3,5 jarige hengst, eind 2018 L1 met punten en misschien een kampioenschap mee pakken


Ga 22 maart M2 starten met het ervaren paard, dus de Z1 doel moet waarschijnlijk haalbaar zijn.

Die 3,5 jarige hengst is inmiddels verkocht. Nu is er een nieuwe hengst gekomen die net 3 jaar is en waar we net paar weken op kunnen zetten (niet zonder slag of stoot). Deze mag pas in oktober mee in de B, eerder zal die dus ook niet mee gaan, eerst er maar fatsoenlijk op blijven zitten :+

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:18

Ik ben sinds begin december niet meer gestart. Was er vlak voor kerst afgevallen en had een gebroken enkel.

Zou eind feb weer starten, paard stond klaar voor vertrek, maar we hadden een paardje met koliek op stal en toen ben ik daarmee naar Utrecht gegaan.

Nu dus aanstaand weekend weer voor het eerst starten en gelijk een debuut in het L1.

Dressuurproeven staan voor het buitenseizoen op een wat lager pitje. Ben vorig jaar vrij vaak gegaan omdat mijn paard veel last had van spanning. Maar dit jaar wil ik de focus leggen op springlessen, oefen parcoursen en oefen cros. Lijkt mij druk genoeg :))

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:26

Wat is iedereen súper goed bezig zeg! Heel gaaf!

Tymone succes met je debuut zondag!

Hier niet zo heel vaak meer op wedstrijd. Nu maar 1 keer per maand en verder trainen we lekker door.
Afgelopen wedstrijd (18 februari) fijn gereden maar helaas nog steeds geen winst in het Z1.
Volgende wedstrijd is 25 maart, en ik moet zeggen dat hij met een week ineens wel errúg fijn loopt! Het duurt wel even voor hij op dat punt is, maar het gaat echt steeds beter. En als ie daar eenmaal is wordt hij ook erg snel moe nog dus hij houdt dat stukje gedragenheid nog niet zo lang vol. Hopelijk kunnen we dat steeds een beetje verder uitbreiden!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:44

cindyy_1993 schreef:
Wat is iedereen súper goed bezig zeg! Heel gaaf!

Tymone succes met je debuut zondag!

Hier niet zo heel vaak meer op wedstrijd. Nu maar 1 keer per maand en verder trainen we lekker door.
Afgelopen wedstrijd (18 februari) fijn gereden maar helaas nog steeds geen winst in het Z1.
Volgende wedstrijd is 25 maart, en ik moet zeggen dat hij met een week ineens wel errúg fijn loopt! Het duurt wel even voor hij op dat punt is, maar het gaat echt steeds beter. En als ie daar eenmaal is wordt hij ook erg snel moe nog dus hij houdt dat stukje gedragenheid nog niet zo lang vol. Hopelijk kunnen we dat steeds een beetje verder uitbreiden!


Heel herkenbaar. Ik moet ook nog steeds zo vlug zijn met been, anders komt hij er net wat achter en mist hij net dat stukje in de oefeningen. Maar nu heb ik hem sinds 2 weken weer op de myoplast gezet. Hij moet best flink aan de bak en omdat hij tussen zijn oren nog steeds niet alles durft te geven en daarop nog wel eens lelijk tegen het been kan komen, helpt de myoplast hem wel om sterker te worden en daarbij lekker los in het lijf te blijven. Vanmorgen met les ook zo weer gelachen; dan komt hij met de travers in stap al tegen het been en dan is hij heel stout en vervolgens valt het kwartje en dan doet hij het super knap. Op de een of andere manier is het met alle nieuwe dingen dat hij eerst heel boos wordt op het been en daarna dan is het oké. Nog even doorknutselen dus.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:42

Ga toch niet starten, ze hebben voor zaterdag 1 proef ingetrokken en vervolgens ook nog eens naar de avond verplaatst. Helaas kan ik niet op zaterdagavond. Debuut wordt 2 weekjes uitgesteld |o

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:46

Tymone schreef:
Ga toch niet starten, ze hebben voor zaterdag 1 proef ingetrokken en vervolgens ook nog eens naar de avond verplaatst. Helaas kan ik niet op zaterdagavond. Debuut wordt 2 weekjes uitgesteld |o


Balen!

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:51

Had helemaal geen doelen meer op wedstrijdgebied..kaart opgezegd ivm de kwakkelende gezondheid van paard. maar toch vorig jaar oktober nog een dagpas gekocht en z1 gestart en vorige maand zelfs z2. Stiekem hoop ik op een puntje.. maar zo niet dan is dat ook niet erg. Heb al zoveel extra gekregen, nooit verwacht *\o/*

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:16

Ik ben ondertussen 2 x gestart in de B. Helaas nog geen winst, paard heeft erg veel last van spanning in de ring. Juryhokjes bijten namelijk.... Dus we proberen gewoon lekker veel weg te gaan om der zo veel mogelijk te laten zien en hopen dat ze dan op een gegeven moment door heeft dat het oke is.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Chi_Char1

Berichten: 42
Geregistreerd: 06-04-15

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:35

Leuk om al die wedstrijddoelen te lezen!
Mijn wedstrijddoel is om L1 met winst te zijn aan het eind van het jaar. Ik ben vorig jaar september/oktober 2 keer gestart en ben B+1. Door een beetje pech van beide kanten daarna niet meer gestart. Eerstvolgende wedstrijd halverwege april!

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:44

MyWishMax schreef:
Gaat ze nog zich proberen te selecteren voor dat talenten ding in onze provincie, Padoertje? Gefeliciteerd, maar ook dik verdiend, ze rijdt echt heel vriendelijk!

Wanneer beginnen die selecties? Ik zal duimen voor dit jaar en anders volgend jaar :j

Nee, geen L nog. Eerst komend weekend het NK rijden. Ga daarna eind april op stal L starten. Na de regio heb ik anderhalve maand niet kunnen rijden, pas sinds vorige week weer, dus alles even uitgesteld :=



Hoe is het gegaan op het NK? Je had natuurlijk niet veel kunnen trainen. Wel fijn gestuurd in die grote hal?
Sowieso natuurlijk al heel gaaf om mee te rijden daar!

Romy had afgelopen weekend haar L2 debuut en die reed 193,5 en 201,5 punt. En dan nog 9 onvoldoendes rijden omdat hij in de galop even afschoot en ze vergat hals te strekken haha. Voor het talentendingetje moet ze L2 met 5 zijn heb ik afgelopen week gehoord, dus we hebben heel april nog om 2 punten erbij te rijden.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

MyWishMax

Berichten: 25228
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:40

Netjes zeg Padoertje! Veel ruimte voor nog betere punten dus, knap en die 2 punten moeten lukken!

NK ging redelijk goed. Uiteindelijk 4 keer gereden voor het NK en met inrijden niet mijn eigen plan getrokken, maar te veel rond gekeken of ik niemand in de weg reed(zenuwen en beetje geïntimideerd haha). Ze was dus nog niet helemaal zo los als ik zou willen. We werden 17e uiteindelijk met 65,32% (198,5 / 12e, 198 / 10e en 192 / 20e), vooral erg tevreden dat ze zo vreselijk braaf was en toch gewoon 65% loopt. Met betere voorbereiding had er wel meer ingezeten, maar ik ben wel heel trots op haar. :j

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:48

Ik ben gister maar gewoon M2 gestart (1,5 week geleden besloten) en we hadden gewoon 199 punten en een 1e prijs! :)
Doel is deze zomer wel M2 te blijven en de kampioenschappen mee te rijden en daarna maar de Z in, dus het doel gaat lukken denk ik!

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:00

MyWishMax schreef:
Netjes zeg Padoertje! Veel ruimte voor nog betere punten dus, knap en die 2 punten moeten lukken!

NK ging redelijk goed. Uiteindelijk 4 keer gereden voor het NK en met inrijden niet mijn eigen plan getrokken, maar te veel rond gekeken of ik niemand in de weg reed(zenuwen en beetje geïntimideerd haha). Ze was dus nog niet helemaal zo los als ik zou willen. We werden 17e uiteindelijk met 65,32% (198,5 / 12e, 198 / 10e en 192 / 20e), vooral erg tevreden dat ze zo vreselijk braaf was en toch gewoon 65% loopt. Met betere voorbereiding had er wel meer ingezeten, maar ik ben wel heel trots op haar. :j


Mooie scores hoor! En ik kan me voorstellen dat je je enigszins geïntimeerd voelt in zo’n ambiance en met knappe combinaties om je heen. Maar je hebt er maar mooi gereden en daar mag je trots op zijn.

Gefeliciteerd met je punten DanielleB. Knap hoor! Op naar het Z.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!


Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:18

Liquorice schreef:
Doel voor 2018:
Ons debuut maken in de subtop, en een winstpunt halen in het zz-zwaar.


Vandaag ons doel al behaald, niet gedacht dat we zo snel zouden gaan!
Nieuwe doel maar gelijk erg ambitieus stellen:
Eind 2018 PSG startgeregtigd en hem thuis PSG klaar hebben.

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers