Volledige badkamer in deze ruimte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 08:25

Komende week gaan mijn vriend en ik bij een huis kijken, echter twijfelen we nog wat over de badkamer. Er moet sowieso wat aan gedaan worden, want we willen er een bad in. Maar de vraag is of dat allemaal gaat passen.
Willen jullie meedenken?
Eisen:
Bad (hoekbad van 1.40 of bad van 1.80)
Douche zonder dochebak minimaal 80x80
Toilet
Badmeubel 1 meter breed

We zijn vrij handig en de deur zou evt verplaatst kunnen worden


Afbeelding

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:38

Makkelijk :) deur iets naar links/rechts, bad tegen de muur daartegenover, inloopdouche waar de deur niet zit. Wc kun je daarnaast plaatsen als je die ook wilt. Wastafel naast bad, tegenover wc zeg maar.

Mariloulou
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:41

Beetje puzzelen maar dat moet wel lukken in mijn optiek.
vrienden van mij hadden een vergelijkbare ruimte in hun vorige huis en daar zat ook alles in.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:41

Ik denk ook dat het wel past (onze badkamer is iets groter 1.99x3.26) maar daar past het makkelijk in.

Evelyne79

Berichten: 4002
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:43

ik kan het niet tekenen

mijn idee zoals het plaatje nu staat
deur naar beneden schuiven,
linksboven in de hoek (inloop)douche, daar rechts langs het bad
recht tegenover de douche de wc, eventueel afgescheiden door een muurtje aan de rechterzijde en dan aan de andere kant van muurtje de wastafel

ben je gebonden aan die ruimte of is het een optie om een stuk van die bovenste kamer erbij te trekken?
wij hebben zelf de badkamer verbouwd en hiervoor 80 cm van de naastgelegen kamer erbij getrokken

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:46

Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:47

Inderdaad zoals Evelyne schrijft, een stuk van de andere kamer afhalen is een optie. Hebben wij ook, geeft net iets meer ruimte ;)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:00

Wij hebben:

Meteen links de wc, daarachter het bad. Naast 't bad de douche.

Rechts het badkamermeubel.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:22

Wij hebben die afmetingen en alles wat je beschrijft hebben wij er ook in. Past makkelijk en doet niet krap aan vind ik. Wel is bij ons de deur helemaal links. Dan hebben we aan de andere zijde het ligbad en de douche en aan de muur van de deur badkamermeubel en toilet.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:23

Lijkt een beetje op onze badkamer. Wij hebben als je de badkamer in komt Links het wastafel meubel. Recht tegenover de deur het bad. Rechts de douche en tussen douche en bad in de wc.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:26

Onze badkamer is iets langer, wij hebben de douche, bad en toilet naast elkaar aan 1 wand en een breed badkamermeubel aan de andere kant. Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de douche en het bad aan 1 kant te doen en dan aan de andere kant het toilet en het badmeubel. Lijkt me dat dit best goed past.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:30

Ik zou met deze maten niet voor een hoekbad gaan, maar voor een bad van 2 meter dat precies tussen de muren past. Dat ziet er ook mooi afgewerkt uit, en je houdt meer ruimte over voor de rest. Als je de deur dan verplaatst kun je er zelfs een ruime inloopdouche van 100x100 naast plaatsen, en heb je nog ruimte zat voor een groot badmeubel of kleiner meubel + toilet.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:24

verootjoo schreef:
Wij hebben die afmetingen en alles wat je beschrijft hebben wij er ook in. Past makkelijk en doet niet krap aan vind ik. Wel is bij ons de deur helemaal links. Dan hebben we aan de andere zijde het ligbad en de douche en aan de muur van de deur badkamermeubel en toilet.

Dat hadden wij in ons vorige huis precies zo :j
Alleen hadden wij aan de andere muur eerst de douche en daarna het ligbad. De douchedeuren waren kwart rond, die kon je dus ook naar binnen vouwen en dan deed de ruimte nog groter aan :j Heerlijke badkamer was dat!

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:39

Ik heb ook een kleine badkamer maar ik douche in het hoekbad, heb goede douchewanden, volledig wegklapbaar. Ik vind dat echt prima werken en mis een aparte douche echt niet. Scheelt ook schoonmaken. Verder een tweepersoons badmeubel. Wc in aparte ruimte, en dat laatste vind ik echt heerlijk en zou (indien mogelijk dan) echt nooit meer anders willen.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:45

Wij hebben precies deze badkamer. Tegen de muur hebben we een bad, gelijk links van de deur de douche en dan tussen de douche en het bad hebben we de wc. De wastafel zit aan de muur rechts van de deur.
Maar nu krijgen we een nieuwe badkamer dus wordt het nog even uitvogelen hoe we dat gaan doen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:46

Bij ons ook zoiets, maar een hoek eruit. Die hoek was va de overloop een toilet en de wasmachine en droger stonden in de badkamer. Wij hebben dat toilethok kleiner gemaakt en daar staan wasmachine en droger nu op elkaar. Dat is dus bereikbaar va de overloop.

We hebben voor een douchebad gekozen met een mooie, grote glazen wand. Deze staat op op de korte muur.

Dan op de lange muur een wastafel en toilet tegenover elkaar en naast de wastafel nog een kastje, omdat de wastafel op een kolom staat.

Wij hebben bij de voordeur nog een apart toilet, dus is prima zo.

Vergeleken bij vorige huizen vond ik het wat klein, maar als je het eenmaal gebruikt, heb je daar geen last van. Ik doe toch geen dansjes in de badkamer.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 17:35

Douchen in bad willen we absoluut niet, dus dat valt echt af. Er valt evt iets van een slaapkamer bij te trekken, maar dit heeft niet de voorkeur. Het liefst gewoon alles in deze ruimte.

Optie die 8nnemiek geeft lijkt mij inderdaad wel een hele mooie :)

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:00

Wat je ook doet, een douche van 80-80 is echt krap, zou ik niet aan beginnen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:17

Kun je het toilet ergens anders kwijt? Een poepdoos naast het bad....tenzij je geen number two gaat doen als je nog in bad moet ;)
Ik zóu altijd voor gescheiden kiezen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:31

Wat is de layout nu? Leidingen verplaatsen, zowel afvoer en aanvoer, is geen gemakkelijk klus. Zelf ben ik 500 euro kwijt geweest voor het verplaatsen van warm en koud 1.5 meter verder op.

De WC verplaatsen is het moeilijkste wegens breede afvoer. Je wil ook dat deze geen rare bochten heeft om ontstoppingen te vermijden. Die flexibele buizen worden wel allemaal verkocht in de bouwmarkt, maar zou het niet aanraden. Als je gaat kijken moet je even zien of je kan achterhalen hoe de afvoer loop en of je op een andere plek kan inpicken. Soms kan je dit ook zien aan de locatie van het toilet benenden.

Ik ben ook aan het verbouwen. Mijn badkamer word 2.3 x 3.3 en hier komt een bad, douche (90 op 90), badmeubel 1m en WC en ook nog een plek voor een extra ladekastje.

Heel vergelijkbaar dus met die van jou, maar wel een stukje groter. Ik heb geen ruimte over en vind het ook niet super ruim hoor. Althans zo voelt het nu aan. De muur moet er nog uit en mogelijk maakt die extra 30cm echt een gigantisch verschil. Dat valt te bezien.

Ik denk dat het wel kan, maar persoonlijk geen fan van die volgepropte badkamers. Ik heb daarom ook besloten om een huis met werkt te kopen en de badkamer zelf te doen.

80 x 80 zou ik echt niet doen- zit je met je ellebogen tegen het glas. 90 x 90 is een betere maat

Dit is mijn layout:
Afbeelding
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:25

Ik zou ook nooit meer een douchebad nemen hoor. Onze zoon wilde per se een bad en qua maten hebben we toen een douchebad genomen.
In de tijd van verbouwen douchten we ergens in een grotere luxere badkamer, maar was de douchehoek 80X80 en die vond ik echt vreselijk klein.

Toilet in de badkamer vinden wij juist een groot pluspunt en hebben het expres daarvoor verbouwd ook. Maar wij hebben dus een toilet voor gasten apart.

Ik dacht zelf dat ik het echt klein zou vinden, maar het valt me qua bewegingsruimte erg mee. OOk omdat wij hier geen wasmachine etc hebben staan, dus dat scheelt qua werk/bewegingsruimte ook.

Wij hebben alles zelf gedaan. Extra stopcontact, lampje aansluiting, wc afvoer, wasbak op andere plek, incl afvoer, leidingen verplaatst en in muur verwerkt. En dan het opbouwen, muurtjes verplaatsen, muur om bad, tegelen etc. Doen het ook niet elke dag, maar is prima gegaan en scheelt natuurlijk wel.

Voor een extra stopcontact was mn moeder in nieuwbouw 200 euro extra kwijt per stuk en dat kostte voor ons amper een drol. Daar tegenover kun je het met sanitair en tegels zo duur maken als je zelf wil. Wij hebben grondtegels erg duur. Wand tegels uit ene outlet sterk afgeprijsd en sanitair wel weer dure kwaliteit.

Wij hebben overigens luchtverwarming in dit huis en hebben dat verkeerd ingeschat. Huis is ook nog eens omgekeerd, dus alles beneden is erg koel. Ik mi de vloerverwarming hier in de badkamer echt heel erg en dat hebben we verkeerd ingeschat.

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:31

Wat leuk dat je weer een vriend hebt :)

Mij lijkt ook dat een bad wel gaat passen

Succes met de bezichtiging van het huis :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:42

Onze badkamer is 1.90x2.70.

Achterin, gehele breedte het bad. Linksvoor douche van 80x90 (jouw badkamer is breder, dan zou 90x90 passen als je de deur zou verplaatsen.

Ons toilet zit tussen het bad en douche in en het meubel t.o het toilet

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Volledige badkamer in deze ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:06

Ik zou het zo doen.

Bad en douche achter elkaar tegen de onderste wand aan. Als je de deur inloopt dus links van de deur die wand is breder dus meer ruimte. Rechts van de deur de toilet en de was bak. Of de wasbak tegen de achterwand met extra ruimte om een kast nog neer te zetten of de wasmand met vuile was oid.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:33

Ik denk dat onze badkamer een vergelijkbaar oppervlak heeft plus min of meer de door jou gewenste indeling.

Deur zit in de hoek, dus meer naar rechts dan bij jullie.

Meteen links als je binnenkomt het toilet met een wandje ernaast (sta je niet zo in de pot te loeren tijdens het tandenpoetsen of douchen). Aan de andere kant van het wandje de douche. Tegen de achterwand een ligbad. En tegenover de douche een wastafel, maar dat zou net zo goed een meubel kunnen zijn.