Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 13:17

Bokt.nl / Midilibre.fr
Ongeval
Ingezonden door bokker Monique1963
Afbeelding
Foto: Lot van der Snickt.


In de Hérault, Zuid-Frankrijk, hebben afgelopen weekend twee trekpaarden chaos veroorzaakt tijdens een werkpaardenfestival. Kinderen gooiden steentjes naar de paarden, die op dat moment beslagen werden. De smid had wel gezien dat de kinderen steentjes gooiden, maar was een ijzer aan het smeden en kon op het moment niet ingrijpen.

De twee paarden braken uit de hekken waaraan ze vast stonden en sloegen op hol. Daarbij sleepten ze de hekken mee. De omstanders konden zich niet snel genoeg uit de voeten maken. Zes mensen raakten gewond, waarvan één ernstig. Er kwamen 4 ambulances ter plekke.

De vlucht van de paarden eindigde kort erna toen de paarden in een greppel belandden. Daar konden ze worden gepakt en worden gekalmeerd. Of de paarden gewond zijn geraakt is niet bekend.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:20

Wat is het toch met kinderen die steentjes of andere dingen gooien naar paarden, ook al die keer met de sinterklaas intocht... _-:(

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:21

En bedankt kinderen / ouders die niet opletten.... dat is niet niks zeg, als dergelijke knollen op de loop gaan met ook nog een hek er aan vast :oo

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:22

Kindertjes en ouders tig uur met paarden laten werken.
Pfffff

Mars

Berichten: 33250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:38

Tja tegenwoordig is je jong opvoeden en erop letten blijkbaar nogal moeilijk. Ouders van het jaar dit.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:39

Jeetje het moet niet gekker worden.. is toch te zot voor woorden dit

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:41

Ouders de kosten van de materiaalschade en medische kosten van de slachtoffers laten vergoeden. Ik denk dat ze dan wel hun kinderen in de gaten gaan houden. Eer dat een goedmoedig trekpaard op de loop gaat moet het al erg zijn.


Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:55

Hier valt mijn mond van open....
Dit lijkt me toch een van de eerste dingen die je een kind leert!? We gaan NORMAAL met dieren om. Dus niet trekken, slaan, dingen gooien.... Gewoon netjes vanaf een afstandje kijken met je handjes in je broekzak, en vragen of je het dier eventueel mag aaien.
Laat de ouders van deze slecht opgevoedde blagen maar mooi opdraaien voor de kosten.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:58

tja ach, voor paarden en andere dieren moeten de dieren aan allerlei voorwaardes voldoen voordat er mee gefokt mag woorden, maar blijkbaar is de mens de enige soort die zich maar ongelimiteerd mag voortplanten >;)

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:00

elibeest schreef:
tja ach, voor paarden en andere dieren moeten de dieren aan allerlei voorwaardes voldoen voordat er mee gefokt mag woorden, maar blijkbaar is de mens de enige soort die zich maar ongelimiteerd mag voortplanten >;)



_/-\o_

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:05

Ach arme dieren!
Maar misschien ook de ouders want die worden gelijk weer te boek gezet als onoplettend maar misschien zijn het wel een stel irritante rot jong die in een uitprobeer/ puber fase zitten en zijn ze al meerder keren op hun nummer gezet maar zijn ze hard leers.
Gelukkig zijn mijn kinderen (nog) niet zo maar zou ze graag een ‘hengst’ verkopen maar ja dat mag als ouder natuurlijk niet :+

Hoop dat zowel de dieren als de mensen die gewond zijn geraakt er uiteindelijk met een sisser vanaf komen

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:06

little_birdy schreef:
elibeest schreef:
tja ach, voor paarden en andere dieren moeten de dieren aan allerlei voorwaardes voldoen voordat er mee gefokt mag woorden, maar blijkbaar is de mens de enige soort die zich maar ongelimiteerd mag voortplanten >;)



_/-\o_


Amen _/-\o_

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:11

elibeest schreef:
tja ach, voor paarden en andere dieren moeten de dieren aan allerlei voorwaardes voldoen voordat er mee gefokt mag woorden, maar blijkbaar is de mens de enige soort die zich maar ongelimiteerd mag voortplanten >;)


Precies dit dus _/-\o_

Waar gaat het heen ? Eerste les aan kinders is dat je een dier met respect en normaal behandelt !

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:13

Ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Wie niet.

Als je de berichten hierboven leest, dan zou je denken dat het vroeger allemaal modelkindjes of robotjes waren :')

Kinderen halen wel eens kattekwaad uit. Kinderen kunnen niet altijd de gevolgen overzien. Kinderen zijn kinderen, nog niet volledig onttwikkeld. Het is een waanbeeld om te denken dat ouders hun kinderen altijd in het oog kunnen houden.

Tuurlijk moeten die kinderen de nodige uitleg krijgen, aangesproken worden op of bestraft worden. Al naar gelang leeftijd en ontwikkeling.

Maar de onzin die hierboven wordt verkondigd..... :(

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:20

Boras schreef:
Ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Wie niet.

Als je de berichten hierboven leest, dan zou je denken dat het vroeger allemaal modelkindjes of robotjes waren :')

Kinderen halen wel eens kattekwaad uit. Kinderen kunnen niet altijd de gevolgen overzien. Kinderen zijn kinderen, nog niet volledig onttwikkeld. Het is een waanbeeld om te denken dat ouders hun kinderen altijd in het oog kunnen houden.

Tuurlijk moeten die kinderen de nodige uitleg krijgen, aangesproken worden op of bestraft worden. Al naar gelang leeftijd en ontwikkeling.

Maar de onzin die hierboven wordt verkondigd..... :(


Dat is ook mijn idee maar het is zo makkelijk om iets te roepen van achter een computer!
Ik ben iig geen moraalridder en heb ook wel eens iets gedaan waarvan ik denk oeiiiilees een hek dicht doen terwijl de koeien zonder boer aan het oversteken waren over een pad zodat de laatste 2 de wijk in rende :x

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Mars

Berichten: 33250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:25

Tegenwoordig mag dat inderdaad allemaal, ik was even vergeten dat kinderen regels meegeven en aanpakken niet meer kan. Er zou een teer zieltje beschadigen... jammer dan van de paarden en mensen maar die wondertjes gaan uiteraard voor.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:27

Mars schreef:
Tegenwoordig mag dat inderdaad allemaal, ik was even vergeten dat kinderen regels meegeven en aanpakken niet meer kan. Er zou een teer zieltje beschadigen... jammer dan van de paarden en mensen maar die wondertjes gaan uiteraard voor.


Waar haal je dit allemaal vandaan? Uit je onderbuik?

Mars

Berichten: 33250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:30

Uit de praktijk van wat ik zoal om me heen mee krijg. En nieuwsberichten als deze waar oa de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen.

Uit mijn onderbuik komen overigens alleen bruine truien.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:35

Boras schreef:
Ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Wie niet.

Als je de berichten hierboven leest, dan zou je denken dat het vroeger allemaal modelkindjes of robotjes waren :')

Kinderen halen wel eens kattekwaad uit. Kinderen kunnen niet altijd de gevolgen overzien. Kinderen zijn kinderen, nog niet volledig onttwikkeld. Het is een waanbeeld om te denken dat ouders hun kinderen altijd in het oog kunnen houden.

Tuurlijk moeten die kinderen de nodige uitleg krijgen, aangesproken worden op of bestraft worden. Al naar gelang leeftijd en ontwikkeling.

Maar de onzin die hierboven wordt verkondigd..... :(


En zo is t maar net!!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:41

Mars schreef:
Uit de praktijk van wat ik zoal om me heen mee krijg. En nieuwsberichten als deze waar oa de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen.

Uit mijn onderbuik komen overigens alleen bruine truien.


Misschien moet je eens stoppen alles over een kam te scheren. Niet alle ouders ( vind altijd zo gek dat alleen moeders benoemt worden) zijn hetzelfde.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:15

Pakt popcorn... en een stoel met leuningen want rol bijna van mijn stoel van het lachen om zoveel kortzichtigheid

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:15

Mars schreef:
Uit de praktijk van wat ik zoal om me heen mee krijg. En nieuwsberichten als deze waar oa de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen.

Uit mijn onderbuik komen overigens alleen bruine truien.


Ik denk dat je je dan wellicht iets te veel onderdompelt tussen gelijkgestemden met een enorme kinder-frustratie, als dat is wat je zoal mee krijgt en je hier denkt te lezen dat "de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen" want dat is totaal niet aan de orde...wáár zie je die "brigade" in hemelsnaam dan :?

Ik kan dus niet anders dan mee gaan met de onderbuik-veronderstelling want je leest dingen die er (op dit moment :P ) helemaal niet staan joh, relax even en gun je mede-bokkers het voordeel van de twijfel :)*

Alles en iedereen over 1 kam scheren en na amper een halve oogopslag in een hokje donderen, daar doe je mensen geen recht mee.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:17

Ik kreeg als kind dan echt wel een klap op m'n achterhoofd hoor... arme dieren

pien_2010

Berichten: 43068
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:20

Regelmatig hier in Frankrijk naar demonstraties geweest van trekpaarden. Gek hé, maar ik ben altijd bang geweest voor als dat echt op hol gaat slaan. Gelukkig nooit aanleidingen gezien laat staan onverantwoorde kinderen (integendeel ) en dus altijd fijne feesten mee gemaakt met prachtige paarden.
Hopelijk loopt het voor alle gewonden met een sisser af.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:52

Ik zou ook een knal voor mn harsens krijgen... Hoe komen ze erbij om steentjes naar dieren te gooien?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, AnnickT, boeflover, Esther, F_inley, Janey1992, Just_Natural, Leedebee en 64 bezoekers