Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:44

Over foto's gesproken. Mijn clowntje. <3

Afbeelding


Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:46

Die veertjes hebben we hier ook Mandyy, blijven favoriet! :D

Alleen jammer dat ze onder de bank passen.. alles wat klein is verdwijnt onder de bank. -O-

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:52

Wil de cattery niet teveel lastig vallen kan namelijk ook wel snappen dat de kat liever zelf gehouden zou hebben. En daarbij zouden het dan saaie kennel foto's zijn. Dan heb ik wel geduld.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:58

Ik kende de fokster al langer en kreeg vaak al mails. :)
Zij is toch net wat handiger met foto's dan ik dus ben heel blij met de foto's die ik ooit van haar kreeg.

Veertjes zijn favoriet bij Noa.
Soms moet ik idd even een rondje doen om ze overal onder vandaan te halen.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:01

Leuke foto Mandy! <3
Laten die van jou je bank een beetje heel? := Hier staat een mooie krabpaal maar ze gebruiken hier fanatiek de bank en de stoelen, daar begin je inmiddels al wat sporen op te zien... :x

Iemand tips om ze van gedachten te veranderen en naar de krabpaal te gaan ipv naar de bank?

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:11

Mijn bank mankeert niets. Ben vanaf het begin heel duidelijk geweest. Krabben aan de bank = duidelijk maken dat dat niet mag, oppakken en op de krabpaal zetten.

Ik heb twee krabpalen.

Heb je van die catnip spray in huis? Kun je de krabpalen misschien aantrekkelijker mee maken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:15

Waarom zouden ze haar liever houden Marcella?

Ik begrijp dat je niet kunt wachten!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:17

Wat fijn dat ze bij jou niet aan de Bank zitten!

Dat van de bank naar de krabpaal hebben wij ook gedaan, maar zijn te weinig thuis geweest om het consequent vol te houden. Baal er stiekem wel van, de bank is niet heel oud en de stoelen helemaal niet. :o

Die catnip spray ga ik eens proberen, thanks voor de tip!

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:21

Omdat het een goede fok kat was en onderdeel van het gezin, maar door teveel katten in huis steeds verder in een hoekje weg kroop. In de kennel leefde ze weer op, maar dat vind ze geen leven voor een kat.

Had mijn bank bewust ook 2de hands gedaan voor mocht er een kitten komen zou het geen wereldramp zijn (bank is nog gewoon netjes). Maar zou ik deze nog voor de zekerheid ergens mij in moeten spuiten. :o
Laatst bijgewerkt door Marcella op 21-03-18 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:24

Ik heb weer andere dingen.. behang van de muur, plinten stuk.. :roll:

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:28

Marcella schreef:
Omdat het een goede fok kat was en onderdeel van het gezin, maar door teveel katten in huis steeds verder in een hoekje weg kroop. In de kennel leefde ze weer op, maar dat vind ze geen leven voor een kat.

Had mijn bank bewust ook 2de hands gedaan voor mocht er een kitten komen zou het geen wereldramp zijn (bank is nog gewoon netjes). Maar zou ik deze nog voor de zekerheid ergens mij in moeten spuiten. :o

Toch is dit altijd bij fokkers hoor! Ze hebben bijna altijd herplaatsers ondat de poezen niet meer goed in de groep liggen of klaar zijn voor wat betreft de fokkerij. Zo staan er altijd heel veel raskatten (vaak poezen) op bijv mp.

Niet dat dat af doet aan je poes! Maar mogelijk vindt ze het juist heel leuk als je interesse toont, zodat ze er dat haar poes goed terecht komt!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:29

Hier heeft de vorige bewoner de vloeren teveel vd muur gezaagd zegmaar waardoor de plinten overal los liggen en niet blijven plakken (binnenkort ff kit halen, mss dat dat werkt), resultaat is dat mijn hond al een paar korte stukjes plint versnipperd heeft. :+

De katten slopen niets, ze weten dat de bank een no-go is om de nagels aan te scherpen en ik heb nergens behang.
Er mist bij mijn bed wel wat verf (wist niet dat mijn slaapkamer voorheen rood was :')), maar ook dat is weer veroorzaakt door de hond die een 'kunstzinnige uitspatting' had. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:47

Ze vond het al heel wat dat er even iemand alleen om te kijken 1,5 uur ervoor moest rijden.

We wisselen wel berichtjes met elkaar. ;)

Hadden meer mensen gereageerd, maar hoofdzakelijk mensen met kleine kinderen en ze zocht echt een rustig plekje voor haar.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 00:11

Ondanks dat het bij ons echt maar een weekje geduurd heeft voor wij de katten konden ophalen, kan ik je gevoel wel begrijpen haha.

Bij ons was het zo; nestje kittens op stal, overleggen met vriend, wilden er graag een. Paard kreupel, ongeneeslijke blessure, paard in laten slapen, tijdje niet op stal geweest, paar weken later, nieuw paard op stal, kittens allemaal vergeven -O-

Komt stalgenootje ineens; op de boerderij waar ik vaak kom hebben we ook een nestje! Dat niets? Foto's ontvangen, uiteraard voor gegaan. Waren de laatste 2 uit het nest en gingen al de schuur uit op onderzoek uit. Kreeg nog bijna slecht nieuws omdat er een was verdwenen. Die was in een bureau la gaan slapen en achterin gekropen :+

Binnen een week tijd dus alles in huis moeten halen, dus de laatste 2 dagen hadden we alles behalve de katten :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 00:43

Ik had toen mijn eerste kat kwam niks, ja een zak kattenbakgrit. :+
Kat werd afgeleverd met een voerbakje, waterbakje, kattenbak met dikke laag urinesteen :x, radiatorhangmand en wat voer.
Eerste wat ik heb gedaan is een krabmat en een nieuwe kattenbak geregeld, later een nieuwe krabpaal.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 01:05

Marcella schreef:
Ze heeft al een naam, maar die weet ik zo even niet meer. Ze heeft wel een stamboom en een kampioen certificaat, maar vond het showen niks aan.

Ik was even vergeten dat het om een volwassen poes gaat en geen kitten. :') Als ze goed naar haar roepnaam luistert kun je die maar beter houden.

Ik snap je enthousiasme maar al te goed! Ik had mijn kruimeltje al met 5 weken uitgezocht en mocht toen dus nog 8 weken wachten. Ik heb de dagen afgeteld!

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:17

Mijn herplaatser heet Cara Mia Melany met als roepnaam Melany.
Ik vond en vind het vreselijk en noem haar Mel (daar reageerde ze al op). Vind ik ook niet prachtig maar beter dan het was. :o

Mijn destijds kitten heette Naomi. Ik heb daar Noa van gemaakt.

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:50

Vind de naam niet zo heel belangrijk viel als een blok voor dat kopje. <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:31

Het is prima te doen om een nieuwe naam te geven mocht de oude niet naar je smaak zijn. :)
Meeste katteb reageren ook op een bijnaam dus nieuwe naam is ook geen probleem.
Moby werd Mowgli, Poema werd Jhula, Mickey werd Aife (ievah) en Vlekje werd Chloƫ.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:36

Wij hebben onze katten ook andere namen gegeven. Wel namen die qua klanken er een beetje op lijken. :)

Heb toch niet het idee dat ze op hun naam reageren, de een komt altijd ongeacht wat ik roep en de ander komt gewoon niet. :+

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:38

Heb voor nu in ieder geval kattenbak (en houtkorrel als vulling), Prince natvoer en zak brokken (indoor), 2x bakjes, speeltjes paar en kussen.

Onderweg krabpaal, nog meer speeltjes en voerbal. :+

En moet nog een tuigje zien te vinden die degelijk is.

En betreffende naam ga ik gewoon kijken hoe of wat. Pony zijn stamboeknaam is Sunhild, maar zijn roepnaam Hero en koosnaam bolletje/bollie. <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:16

Marcella, Hihi ik moest wel even lachen om de opmerking van je fokker. Wij hebben voor onze kleine nieuwe aanwinst 500km heen en 500km terug gereden naar Duitsland op 1 dag om alleen even te kijken. :o :D Gelukkig is ze het dubbel en dwars waard en hoefde we haar niet ook nog op te halen. Fokster heeft haar gebracht. :Y)

Overigens denk ik dat met voldoende conditioneren dat je haar naam prima kan veranderen hoor zelfs al is ze geen kitten meer. Ze wennen daar echt wel aan met behulp van naam = snoepje. :) Shiro kwam bij ons met 7 maanden, ook niet echt kitten meer en helemaal gewend aan zijn oude naam. Hij luistert nu perfect naar Shiro.

Succes met de laatste loodjes!!


Verder las ik nog iets over krabben aan plekken wat niet helemaal de bedoeling is? Al heb ik er zelf geen ervaring mee. Het schijnt nog weleens te helpen om ook verschillende materialen aan te bieden waaraan gekrabd mag worden. Een krabpaal of krabmeubel van stof, karton of gewoon kaal hout (wel opletten dat het niet splintert!). En dan kan je het ook nog horizontaal, verticaal of schuin aanbieden.

Kleine, hele leuke update van mijn kant. Naast onze Thai siamees Shiro hebben we er sinds 4 weken een kleine Thai siamees bij. Ze heet Nami en ze is nu bijna 18 weken oud. Ze is echt een heel lief knuffeltje dat uren op schoot kan liggen <3.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:38

Ook een flink eind gereisd voor een kat.

Reismandje heb ik al moet alleen nog schoongemaakt worden en was de snoepjes vergeten. Weet wel dat die kat in het begin gruwel verwent zal worden. :o <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Bloodymary
Berichten: 4528
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:08

Te lief, die foto's hierboven!

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:17

Ah lieve foto's!

Mijn katten komen als ik ze bij naam roep. <3
Als ik slapen zeg gaan ze naar de slaapkamer. :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers