[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:33

Misschien een rondje B voor het vertrouwen? Dan kan je daar weer op doorbouwen. Weet je ook meteen waar het aan ligt.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:08

Misschien idd weer een rondje B, Josien. Even kijken of het dan meteen beter gaat (dan denk ik dat je zelf toch anders doet) of dat ze gewoon weer vertrouwen moet krijgen. Vertrouwen kan in een hogere klasse ook dus dat is net wat je zelf prettiger vindt idd. :j

Wij hebben trouwens op stal een proefgerichte clinic in april en de week daarna concours op stal,voor degene die hier uit de buurt komen misschien leuk? Ik ga op dat concours L1 starten voor het eerst.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:14

Staat dat op startlijsten van die clinic?

Irisje. Kyara is een Five Star x Tuschinski x Vincent. Staat ook een aantal berichten hierboven met fito's van paps en mams. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:18

Eh, weet niet of die er nu al op staat, maar de vorige clinics wel. :j

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:27

MyWishMax schreef:
Misschien idd weer een rondje B, Josien. Even kijken of het dan meteen beter gaat (dan denk ik dat je zelf toch anders doet) of dat ze gewoon weer vertrouwen moet krijgen. Vertrouwen kan in een hogere klasse ook dus dat is net wat je zelf prettiger vindt idd. :j

Wij hebben trouwens op stal een proefgerichte clinic in april en de week daarna concours op stal,voor degene die hier uit de buurt komen misschien leuk? Ik ga op dat concours L1 starten voor het eerst.


Waar is die clinic precies ? En wie komt er?

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:28

Welkom Iris , wat een verschrikkelijk gaaf paard heb je!

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:02

MyWishMax schreef:
Eh, weet niet of die er nu al op staat, maar de vorige clinics wel. :j


Ingeschreven met Zorro

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:03

Denise_Storm schreef:
Nou Josien, ik sluit me aan bij jouw woorden... En ik heb wel echt even gehuild net. We trainen er zo hard voor en worden wederom afgerekend, omdat een haflinger niet in de wedstrijdring hoort. De eerste proef was slecht, dat geef ik meteen toe. De tweede proef ons herpakt en echt gereden. Ging veeeel beter. Punten: eerste proef 159,5 tweede proef 158. Nou, veeg mij maar op...

Het was niet winstwaardig, maar dit was ook echt niet terecht. Als die zijn voltes braaf loopt, mogen daar best 7s staan ipv 5en, “omdat die het vorige onderdeel zijn weg drukte”. Letterlijk de woorden van de jury. Ik baal zo :(


Precies de reden dat ik alleen maar koudbloedenwedstrijden en Haflingerstamboek (KVTH en NHPS) wedstrijden start. Niet dat ze daar niet eerlijk zijn maar je wordt niet benadeelt omdat je een Haflinger hebt. Misschien eens proberen?

B+10 | L1+18 | L2+10 | M1+5
Volg ons via Instagram: @kyradehaflinger

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:11

Daar komen toch gewoon normale juryleden? Dan is dat toch geen reden? En je wordt niet benadeelt omdat je met een haflinger rijdt door 99% van de juryleden, dat hele kleine deel dat het wel doet is een risico dat iedereen loopt die dressuurwedstrijden rijdt. Een goede proef kan niemand omheen, ja die ene procent, maar die lopen ook het risico om niet meer uitgenodigd te worden ergens. Er zit hier in het topic nog een meisje met een haflinger en die reed zelfs met de selecties leuke punten. :j

Nu snap ik Denise_Storm echt wel hoor, zulke punten zijn echt gewoon ruk om te krijgen, helemaal als de ene proef veel beter ging. :(:) Heb je het toevallig ook gefilmd? Zo nee, probeer dat eens te doen, zodat je daarna terug kan kijken. Wat was er nog meer voor commentaar? Zijn dat dingen die bij verschillende juryleden terug komen of was het alleen deze wedstrijd?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:47

@irisje & MWM: Ik moet nog even bedenken wat ik ga doen! Deze twee slechte L-proeven waren wel op dezelfde locatie. Kan ook eens kijken wat een andere locatie doet. Eerstvolgende wedstrijd wordt waarschijnlijk over een maand een thuiswedstrijd op de club waar we altijd trainen. Misschien tussendoor nog een dressuurclinic, die wordt binnenkort hier ook een gehouden.
Eerst volgende week op de club een springwedstrijdje, dan is ze weer helemaal in haar element :D .

@Nikki: Ik snap jouw tips en gevoel wel. Heb jij het idee dat je dat veel tegen komt? Zelf rijd ik natuurlijk niet met een haflinger maar met een welsh cob maar heb nooit echt het idee dat ik daarom benadeeld wordt. Vorige keer L1 was op een koudbloed wedstrijd en daar had ik ook slechte punten :P . En ik de B heb ik tussen de paarden ook gewoon prijs gereden.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:58

Oh, thuiswedstrijd is wel een heel fijn vooruitzicht nu, Josien! Hopelijk lag het deze 2 wedstrijden aan die locaties, dat zou wel de fijnste oorzaak zijn, denk ik. :+ Want als het thuis wel goed gaat, dan is dat voor jou ook weer even fijn en bevestiging dat jullie het wel gewoon kunnen!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:27

MWM doe jij dan ook mee met clinic? Hopelijk moet ik niet te vroeg, is toch uur rijden naar jullie. En met telefoon filmen moet toch kunnen? :=
Als ik tenminste op de lijst sta, weet niet of het al vol zit.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:38

Ik weet het niet. Wil eigenlijk wel mee doen, maar heb ook kans dat mijn man dat weekend wedstrijd met de hond heeft. := En dan moet ik wel mee. (Moet het ook even overleggen met mams)

Vol denk ik nog niet, het is pas net bekend geloof ik. :') En volgens mij is het een zaterdag? Dan beginnen ze waarschijnlijk pas 's middags, 's ochtends zijn meestal eerst de manegelessen en beginnen ze daarna met clinic. Tenzij het enorm druk is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:02

Oh begin van de middag zou ideaal zijn! :))
Ik heb dan de week erop hier in de buurt wedstrijd met Zorro. Dus goede oefening na de winterstop. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:38

Welkom Iris!

MWM knap gereden gister op het NK! Kun je trots op zijn hoor!

Josien en Denise: ik herken jullie gevoel heel erg. Deze dip heb ik ook gehad toen ik het L1 in kwam met mijn tinker. Eerste twee wedstrijden mooie winstpunten. Overigens gewoon tussen de warmbloeden daarna lukte het niet meer. Ik was gefrustreerd en snapte niet waarom. Ik zat niet zo laag maar telkens net geen winst. Ik kwam er wel achter dat zodra de proef begint ik er wat meer gespannen op ga zitten omdat ik het te goed wil doen. Heb ik nog steeds wel last van waardoor het thuis altijd net iets beter gaat maar ach. Ik start naast de warmbloeden concoursen ook gewoon koudbloeden concoursen en merk soms wel verschil. Maar juryleden die daar hoog punten punten ook hoog tussen de warmbloeden. Maar zij vinden dat vaak gewoon mooi dressuur en koudbloeden anders zouden ze er vast niet zitten.

Toen ik dat dal had na een paar concoursen telkens net geen winst ben ik even weer paar concoursen B gaan starten. Ik mocht dat omdat ik nog maar 3 winst had in de L1. Daar weer wat prijzen gereden wat goed was voor het vertrouwen. Toen konden we knallen in de L1!


Heb afgelopen donderdag trouwens weer eens gesprongen op concours. Was zo genieten! <3
Afbeelding
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:10

MyWishMax schreef:
Daar komen toch gewoon normale juryleden? Dan is dat toch geen reden? En je wordt niet benadeelt omdat je met een haflinger rijdt door 99% van de juryleden, dat hele kleine deel dat het wel doet is een risico dat iedereen loopt die dressuurwedstrijden rijdt. Een goede proef kan niemand omheen, ja die ene procent, maar die lopen ook het risico om niet meer uitgenodigd te worden ergens. Er zit hier in het topic nog een meisje met een haflinger en die reed zelfs met de selecties leuke punten. :j


Dat denk ik dus ook, als je goed rijdt, kan niemand om je heen en daarnaast geloof ik heilig dat je 8 keer krijgt wat je verdient, 1 keer krijg je teveel en 1 keer te weinig.

Veel ruiters hebben daar last van hoor Shelly21, in de ring rijden is gewoon anders dan thuis als er niemand kijkt, ook al onderschatten veel mensen dat.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:19

En met inrijden heb je altijd te weinig ruimte Haha! Althans daar heb ik vooral indoor last van :P .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:22

Josien daar had ik in het verleden ook vaak last van. Tegenwoordig trek ik gelukkig mijn eigen plan en let ik niet meer overdreven op de andere ruiters. Volg gewoon netjes de bak regels en doe lekker mijn ding. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:33

Josien_ schreef:
@Nikki: Ik snap jouw tips en gevoel wel. Heb jij het idee dat je dat veel tegen komt? Zelf rijd ik natuurlijk niet met een haflinger maar met een welsh cob maar heb nooit echt het idee dat ik daarom benadeeld wordt. Vorige keer L1 was op een koudbloed wedstrijd en daar had ik ook slechte punten :P . En ik de B heb ik tussen de paarden ook gewoon prijs gereden.


Ik heb eigenlijk nog nooit 'normale' wedstrijden gereden (noem het maar even zo). Het is meer dat ik mezelf ken en weet dat als ik tussen grote dressuurpaarden start dat ik me dan minder ga voelen en door mn eigen onzekerheid mn proef verpest :')

Overigens zijn het inderdaad gewoon normale juryleden bij koudbloedenwedstrijden etc. Zo bedoelde ik het ook niet :)

B+10 | L1+18 | L2+10 | M1+5
Volg ons via Instagram: @kyradehaflinger

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:55

Tsja, hier in de buurt zijn 2 of 3 koudbloedwedstrijden per jaar. Dat is wel erg weinig :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:21

Dametje weer getraind vandaag.
Afbeelding
Afbeelding

En volgende week weer eens les met de knappe heer. Echt lang geleden. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:55

Knappe dame! Waar ga je lessen?

Hier staat L1 debuut definitief gepland. :D Meteen 2 dagen en gisteren even gekeken hoe wijken er überhaupt uitzag. :') Moet nog wel even wat trainen, die anderhalve maand niet onder het zadel heeft er wel voor gezorgd dat sommige dingen weer lastiger zijn.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:00

Frenk Jespers, ben benieuwd. Zijn stalruiter vond ik fijn rijden en ook lekker jureren. :P

Wijken is vast beter dan ons wijken. Hoewel ze voor het rechterbeen eindelijk wat gaat doen. :x

Eli haar "wijken". Nou ja tis iig niet meer: trap, bok, spring, steiger, achterwaarts, alles maar niet opzij.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14644
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:11

Pffff rekening Eli haar startpas betaald. 106 euries, waarom moet dat zo duur zijn? :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:18

Ja wedstrijden rijden is de laatste tijd flink duurder geworden. Ook het startgeld, waar je eerder 7 of 8 euro betaalde is momenteel 12,50 heel gewoon.

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers