Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:29

Op haar borst had ze schuurplekken van de deken Inxs, dat hebben we nu verholpen met een borstbeschermer. Bij haar singel heeft ze wel soortgelijke plekken.. En het gekke is dat er qua wasmiddel (van dekje), voeding of bodembedekking niets is veranderd, dus ik zou dan niet goed weten waarvoor ze allergisch zou zijn.. Het is echt een zoektocht!


Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:44

Wat een leuke reacties op Libby. <3
Dank je!

Heeft de dierenarts een afkrabsel genomen van de huid Joyce? Dan weet je of het een schimmel of bacterie of geen van beide is. Rainrot (dermatophilose) is een bacterie en kunnen ze ook krijgen met een deken op, juist vaak als ze een deken op hebben die net iets te warm was/is of niet goed ademend is. Maar zelfs dat hoeft geen oorzaak te zijn.
Het kan ook "gewoon" alopecia zijn, op de foto lijken er namelijk niet echt wondjes te zijn? Of zijn die er wel?

Wel vervelend zeg. Vooral als je er nog niet achter kunt komen wat het precies is en het al zo lang duurt...

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:52

ja zou ik ook laten doen, een afkrabsel laten nemen. Dan kan je ten minste gericht behandelen. Wel enorm balen hoor!

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:29

Zondag is die clinic in Norg van Rien.
Nu is dat voor mij wel heel dichtbij, heb even informeert, ik kom kijken.

Maar weet iemand hoe laat het begint? Er is eerst een theoriedeel en dan rijden begreep ik..

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:41

Op startlijsten.nl staat de voorlopige planning.

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:55

Mijn dametje vandaag. Ze had vrij veel spanning aan het begin en het duurde lang voordat ze ging zakken en haar hals ontspande.
Wel gaat ze steeds beter om met beenhulpen. Wijken begint ze langzaam aan te accepteren.


Ze heeft nu na het rijden alleen steeds een bult. Echter daar waar het zadel niet zit, net nog uitgebreid gechekd. Als dit aan blijft houden maar de osteopaath laten komen? Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. 

Afbeelding

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:56

Zadelmaker zou ik doen... Die plek kan wellicht tijdens het rijden wel belast worden door het zadel terwijl het in stilstand niet is.

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:58

Dan ga ik hem toch even appen. Had het zadel er los opgelegd en toen kwam in verste verte het zadel er niet. Bult zit ook echt bovenop haar ruggengraat.
Heb iedere keer wat met die stomme zadels. :(

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:33

Ik heb volgende week les. :oo
Echt lang geleden dat ik les heb gereden. Met Zorro. Dus nu echt aan de bak knul. :(:) :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:08

ik zou een osteo of chiropractor doen.

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:04

Na allemaal contacten is die bult waarschijnlijk afvalstoffen die niet goed wegvloeien tijdens het rijden. Het trekt na het rijden ook weer goed weg. Dus maar even goed in de gaten houden.

Wat betreft mijn filmpjes, ben absoluut geen topruiter, heb nog veel te leren. Maar zal wel wat minder gaan posten. :)
Geloof dat ik ook de enige enthousiaste filmpjes poster ben. Dus ga mij wat inhouden. :+

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:34

Nee Mirjam, ik vind filmpjes leuk! Ik wil ook wel meer filmpjes plaatsen alleen bij ons gaat het bij lange na niet zo goed als bij jou dus dat ziet er dan zo stom uit weet je wel.
Maar blijf vooral filmpjes plaatsen, ik kan alleen dat filmpje wat je net heb geplaatst niet bekijken maar dat kan komen omdat ik op mijn werk ben, misschien via me telefoon wel ik kijk vanmiddag even :D

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:57

Gewoon blijven plaatsen hoor :)

Ik kan ze hier niet bekijken dus vandaar nog geen reactie. Ik ben vrijwel nooit in de gelegenheid dat ik kan laten filmen helaas.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:00

Joyce_ schreef:
Weet niet of het schimmel is, maar het lijkt er wel enorm op. Nu alles behandelen inderdaad.. Één voordeel: als ze het 1x hebben gehad, schijnen ze er immuun voor te worden haha.

Leuk Mirjam, nooit van Carmen gehoord, vast andere regio, maar zo'n clinic is altijd boeiend. Net even wat meer feedback dan op een protocol en de mogelijkheid om de missers over te doen!


Helaas pindakaas... daar worden ze niet perse immuun voor, wel vaak diegenen die besmet zijn (of erger besmet zijn) iets minder immuunsysteem om wat voor reden dan ook op dat moment of botte pech dat de infectie druk heel groot was.

Zou dat gewoon even laten testen door de DA wat het is, voordat je hele poppenkast overhoop trekt om iets te gaan behandelen wat wat anders blijkt te zijn.

@mirjamalvaro, ga zo kijken naar je filmpje, niet dus, hij zegt video niet beschikbaar?

Ik ben allang blij dat ik er na paar wkn weer keer op zit. Geen dressuur, stukje stappen.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 130901742/

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:17

Heb jij toch lieverds Sjol, zo braaf buiten over die bruggen!

Oh dacht dat ik jullie verveelde met mijn veelvuldige filmpjes. :o
Laatstd filmpje kan ik opeens niet meer vinden in youtube. Even uitvogelen waar hij gebleven is. :=
Edit: opeens staat hij er weer tussen? :?

Zal nog wat meer info geven over laatstd filmpje. (Die het nu hopelijk weer doet?)
Zijn met deze dame vooral bezig met het accepteren van been en het daarop voorwaarts gaan. Zijn dan eerst ruim 10min in stap bezig met wijken, voltes en soort van SB.
Daarna als ze been uiteindelijk goed accepteert zonder te trappen gaan we draven.
Ze blijft graag terughangen in tempo, dus het klopt dat ze hier wat te veel over haar tempo heen loopt. Dit is ook om te zorgen dat ze beter voorwaarts blijft gaan op hulpen. Gaat wel steeds beter, ze kan nu netjes aanspannen als ik dat vraag, vroeger negeerde ze of werd laaiend.
Ook in draf nemen we het wijken mee om meer controle te krijgen.

Er moet nog hoop verbeterd, zo schud haar hoofd nog te veel. Is het tempo nog te hoog. En moet ik zelf nog 1001 dingen anders doen. Maar het begin is er en toch word ze steeds constanter. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:57

Enorme vooruitgang hoor! En heel leuk om zo het proces te mogen volgen.

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:16

Thanks. Dat maakt het weer goed als ik voor de 100000 keer afvraag waar ik in godsnaam mee bezig ben.

Viel vandaag bijna van de 4 jarige. Weet niet waar die last van had. Maar ze liep beroerd, misschien doordat er gefilmd werd. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:24

Ziet er goed uit Mirjam! Hoe oud is ze?
Ze is erg onrustig met haar staart weet je hoe dat komt? Mijn paard blijft dat ook doen vandaar de vraag.

Ik ben trouwens op zoek naar eventueel nieuwe instructie. Waar ik nu les is al super, alleen gaat zo vaak niet door waardoor ik bijvoorbeeld nu al ruim 2 maanden geen les heb gehad. Ik mis dat wel heel erg dus wil instructie erbij zoeken.
Weet iemand hier hoe je goede instructie kan vinden die ook volgens de Rien manier les geeft? Bepaalde vragen die ik bijvoorbeeld van tevoren kan stellen of waar ik op kan letten? Ik zoek in Noord Holland, mocht iemand daar al goede instructie kennen hoor ik dat ook graag :D

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:51

Hmmm Eli is 7 jaar? Ben niet zo goed met hun leeftijden. :') 4 jarige ingereden maar nog niet super goed door kunnen rijden. Gebeurde steeds weet wat, ik ziek, zij drachtig, ik weer ziek. En met haar moeilijke karakter is ze toen op de achtergrond gekomen. Maar nu is haar luie leventje echt over. ~~}>
Staart zal nog de spanning zijn en toch protest dat ze moet luisteren. :o Als ze ooit echt fijn ontspannen gast luisteren zullen we het zeker weten. :))

Lessen geen idee. Ga volgende week voor het eerst weer lessen. Bij Frenk Jespers, eens zien hoe dat gaat.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:05

mirjamalvaro schreef:
Hmmm Eli is 7 jaar? Ben niet zo goed met hun leeftijden. :') 4 jarige ingereden maar nog niet super goed door kunnen rijden. Gebeurde steeds weet wat, ik ziek, zij drachtig, ik weer ziek. En met haar moeilijke karakter is ze toen op de achtergrond gekomen. Maar nu is haar luie leventje echt over. ~~}>
Staart zal nog de spanning zijn en toch protest dat ze moet luisteren. :o Als ze ooit echt fijn ontspannen gast luisteren zullen we het zeker weten. :))

Lessen geen idee. Ga volgende week voor het eerst weer lessen. Bij Frenk Jespers, eens zien hoe dat gaat.


E is 2009, dus dit jaar alweer 9 jaar. :))

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:06

Als het een kwpner is lijkt me :P

Mijn paard is een duitse warmbloed die heeft ook andere letters :))

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:10

Tjesus 9 alweer. Tijd vliegt. :oo

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:24

*Reactie vanonder de meelees steen*

Vind alle filmpjes die voorbij komen reuze interessant! Helaas hier geen filmmateriaal omdat ik nog maar 10 minuten mag draven. Daar is totaal niks zinnigs over te zeggen omdat ik heel erg de bui van Gentleman moet afwachten. De ene dag kan ik hem meer aan mijn been krijgen dan de andere dag en soms is hij zo rillig dat ik er amper aan durf te rijden en maar beetje meelift.

Zodra we meer mogen zal ik ook weer filmpjes plaatsen.

[/list][/size]

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:24

Gaat het wel de goede kant op miz_lizje?

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:37

mirjamalvaro schreef:
Gaat het wel de goede kant op miz_lizje?



Ik zie er zelf niks meer aan. Maar hij was laatste keer met controle ook alleen op de echo nog niet volledig hersteld, buigproeven en onder zadel was goed.

In overleg met fysio rijden we nu wel met een hulpteugel. Dit voor de veiligheid omdat hij toch soms fris is en hij nog niet veel mag. Hoop dat hij snel zijn ei kwijt kan in het rijden, daar zijn we best wel aan toe.

Maar zijn humeur is zoals het weer, de ene dag heel braaf en voorwaards, de andere dag lui en soms dus ook fris en grillig.
Net een merrie :')

[/list][/size]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, Emj_23, IASCrawler, journee, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, xKatinkii, XxMariellexX en 127 bezoekers