'Anoniem' en een borstvergroting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Paardje_x
Berichten: 137
Geregistreerd: 21-02-13

'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 22:22

Heey!

Misschien een beetje een rare titel,maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen.
Ik ben 18 jaar (bijna 19) en heb letterlijk geen borsten, de kleinste bh is nog te groot.
Nu zit ik al een hele tijd te denken aan een borstvergroting om enkel gewoon borsten te krijgen.. ik ben er heel onzeker door en durf niks kwa zwemmen, sommige shirtjes dragen, hempjes dragen, sporten etc.
Nu hebik wel een soort sport bh met vullingen erin zodat het lijkt alsof ik wel borsten heb, dus stel ik laat een borst vergroting doen zou het amper opvallen, (ook mijn ouders dus niet omdat ik het altijd aan heb) het enige verschil is dat het dan geen vulling is maar borsten.

Nu heb ik totaal geen goeie relatie met mijn ouders en zouden ze dit absoluut afkeuren en het maar een 'raar' idee vinden dat ik daar überhaupt over denk. Ze zijn ook erg gelovig, misschien dat dat ermee te maken heeft.

Nu is mijn vraag, kan je zo'n operatie doen zonder dat mijn ouders het weten? Ik ben tenslotte 18 en heb het geld er zelf voor. Maar ik zat te denken, worden er geen brieven thuis gestuurd of iets..? of zou ik dit gewoon kunnen aangeven..?

Ik weet dat het het beste is als ik ze het vertel, misschien doe ik dat ook wel! Maar voor nu is dit even mijn vraag :)

Ohja nog een dingetje.. mijn ouders denken dan meteen dat ik het doe voor jongens of zoiets.. ze denken meteen zo.. vandaar dat ik het ook liever niet vertel, ookal kan ik vertellen dat het niet zo is en voor mezelf, dr ontstaat geen fijn gevoel bij
Laatst bijgewerkt door Paardje_x op 19-03-18 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

B+10
L1+8

♥♥♥♥


Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:23

Eens goed rond de tafel zitten met je ouders om je gevoelens hierbij te uiten, want een borstvergroting zullen ze vroeg of laat wel merken hoor. :)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:25

In principe is dit iets tussen jou en de dokter :j
En als je je eigen ziektekostenverzekering al betaald, dan gaat ze dat verder ook niks aan. Dekt jouw verzekering het? Dat moet je wel even controleren :)
Maar als je nog thuis woont; het is niet zomaar even een kleine ingreep, ik denk dat je dat slecht kunt verbergen.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:26

Volgens mij is het een aardige ingreep, lijkt me vrij lastig om voor je ouders te verbergen. :) Ik zou wachten totdat je uit huis bent en het dan doen als je het dan nog wilt. En wat je zelf zegt, het beste is het om er wel met hen over te praten maar ik kan me voorstellen dat je dat lastig zou vinden. Heb je er al veel informatie over opgezocht/ervaringen gelezen?

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:26

En je denkt niet dat ze het zien als je het hebt laten doen?

Tuurlijk kan het in het geheim, maar waarom zou je dat doen? Lijkt me een zware ingreep in je eentje. Je kan het ook niet verbergen. Dat krijgen ze echt wel door.

[o]

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:27

Ach als je daar zo mee zit én je ouders werken niet mee, dan is dat dubbel zo vervelend. :(:)

Ik geloof inderdaad wel dat je dit anoniem kunt doen; of in elk geval, op zo'n manier dat niemand daar informatie over opvangt. Heb je geen andere volwassene die je hiermee in vertrouwen kunt nemen? Die ook mee kan naar het intake gesprek etc.
Het is natuurlijk niet iets zonder risico.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:27

Je bent 18, je hebt je ouders niet nodig voor toestemming.
Wel zou ik alsnog met ze om de tafel gaan. Uitleggen wat het voor jou betekend. En als je het toch doet kunnen ze nadien voor je zorgen, ondersteunen. Het is nml niet niks zo’n operatie. En om dat in je uppie te doen is niet verstandig

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:27

Och, meissie toch. Zo’n operatie is niet niks hé, je mag 6 weken niet tillen en je kunt jezelf amper aankleden omdat je je armen niet omhoog mag doen.. :n Dat gaan ze echt wel door hebben..

Maar ik begrijp wel hoe je je voelt hoor! Probeer het toch met je ouders bespreekbaar te maken. Als je dat eng vind of bang bent dat je ouders negatief reageren, kan je ook een brief schrijven?
Dan kan jij verwoorden hoe je je voelt en geeft hen de tijd om rustig over een reactie te denken :j

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

Ik heb geen oordeel over je situatie TS, ik vind het rot voor je dat het zo is.

Maar verbergen kun je dat niet, je kan na de operatie echt een paar weken niks, het is een redelijk zware ingreep. Je hebt echt bedrust eerst.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

Ik zit/zat? Beetje in zelfde schuitje.
Het lijkt mij een best heftige ingreep dat je moeilijk kunt verbergen lijkt me.

Ga eens met je ouders om tafel.

[o]

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

Laat ik zo zeggen.
Als ze dus die vergroting hebben uitgevoerd, ga je ontzettend veel auwie hebben daarzo!
Geloof mij maar dat je dat voor je ouders niet verborgen kunt houden...

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:31

Er is geen toestemming van je ouders nodig en zelfs dan nog...je bent 18+ dus sowieso is het jouw lichaam waar je mee mag doen wat je wil. Ik snap het wel hoor. Ik ben met mijn 18de naar de huisarts gegaan voor een borstcorrectie (gedeeltelijke verkleining en lift) en ik heb het pas aan mijn ouders verteld na het bezoek aan de plastisch chirurg. Liever had ik het toen nog niet verteld maar ik kwam op een wachtlijst van een jaar wat enorm frustreerde. Uiteindelijk wisten alleen een paar vriendinnen het. Ik durfde er niet over te praten. Borsten waren taboe.
Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Je zal er geen spijt van krijgen

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:34

Ik heb zelf een borstvergroting gedaan toen ik 20 was. Het herstel de eerste dagen (soms zelfs eerste weken) is absoluut niet te doen zonder hulp, laat staan te verbergen, onderschat dat deel niet.je kan je er echt flink beroerd door voelen

Ik zou met je ouders om de tafel gaan zitten en ook heel duidelijk maken hoe belangrijk hun steun voor je is en neem ze bijv mee op consult dat ze zelf ook hun vragen aan arts kunnen stellen

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:39

Heel herkenbaar, ik heb ook geen borsten en om het nog maar even erger te maken ook geen tepels, dat voelt af en toe best wel, on-vrouwelijk om het zo maar even te noemen. Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd. Ik merk na mate ik ouder word dat het mij steeds minder boeit, mensen moeten mij "nemen" om mijn innerlijk, als je mij niet ziet staan omdat ik geen borsten heb of een bleke huid bijvoorbeeld dan klopt er imo sowieso iets niet.
Behalve het ongemak dat het niet mooi is heb ik er verder geen last van en vind het operatie risico, de ongemakken daarna en de hoge kosten het niet waard.

Als je deze keuze toch maakt, denk er dan echt goed overna, en inderdaad ga om tafel zitten met je ouders, je hebt na de operatie hulp nodig met vanalles. Of wacht tot je iets ouder bent en op jezelf woont (misschien dan wel met een leuke vriend die je kan helpen :P )

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:43

Het valt inderdaad niet te verbergen de eerste weken, helaas! (Ik heb ‘m bijna 4 weken geleden ondergaan)

Ik zou dit toch proberen bespreekbaar te maken met je ouders, hoe lastig ook :(:)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:44

Heb je geen fijne tante of oma waarmee je dit kunt bespreken en dan samen bespreekbaar maken met je ouders?

Het is echt niet iets om alleen te moeten doorstaan :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:59

Kleine edit. Als je borsten echt zo klein zijn, dus echt gewoon helemaal niks, dan is er zelfs nog een mogelijkheid dat een vergroting (deels) vergoed word door je verzekering.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:54

Hier exact hetzelfde als jijzelf, alleen hadden mijn moeder en oma hetzelfde én dus ook een operatie gehad.

Ik heb nu 6 jaar geleden een operatie gehad. Beste keus ooit. Nu voel ik me compleet.
Máár, een operatie zonder dat ze het weten is 1... maar je hebt de eerste dagen écht hulp nodig. Je kan je zelf niet zomaar wassen, aankleden, dingen maken of oppakken.

Mijn advies? Ga met bijvoorbeeld je moeder in gesprek en hoe lastig ook, laat het zien... En laat haar merken dat je het voor jezelf doet en niet voor anderen.

Ik weet zelf hoe moeilijk het is om er open over te zijn, maar als je dit eenmaal gedaan hebt, valt er een grote last van je af en zijn ze misschien wel bereid om je waar nodig te helpen en ondersteunen.

Kom voor vragen of ervaringen eens meelezen in het borstvergrotings topic :)


[MWS] Borstvergroting

[o]

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:01

Je woont nog thuis begrijp ik? Dan zou ik gewoon open kaart spelen, zeggen dat je een borstvergroting gaat laten doen en je niet zit te wachten op hun afkeuring, dat het jouw lichaam en leven is en jij daar over beslist of zij dat nu leuk vinden of niet.

Ik snap dat je de ingreep wil laten doen want het lijkt mij ook vreselijk zonder tieten, maar houd er wel rekening mee dat je een verhoogde kans op kanker hebt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:03

BarbaLala schreef:
Je woont nog thuis begrijp ik? Dan zou ik gewoon open kaart spelen, zeggen dat je een borstvergroting gaat laten doen en je niet zit te wachten op hun afkeuring, dat het jouw lichaam en leven is en jij daar over beslist of zij dat nu leuk vinden of niet.

Ik snap dat je de ingreep wil laten doen want het lijkt mij ook vreselijk zonder tieten, maar houd er wel rekening mee dat je een verhoogde kans op kanker hebt.


Je hebt een iets verhoogde kans op een zeldzame vorm, maar die is nog steeds zeldzaam :)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:09

Verhoogd is en blijft verhoogd Gianti, misschien voor jou confronterend om te lezen maar ik kan er niets anders van maken.
Daarbij komt nog eens dat hoe ouder je wordt, hoe meer de kans op kanker toeneemt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:12

BarbaLala schreef:
Verhoogd is en blijft verhoogd Gianti, misschien voor jou confronterend om te lezen maar ik kan er niets anders van maken.
Daarbij komt nog eens dat hoe ouder je wordt, hoe meer de kans op kanker toeneemt.


Uhm, beetje onnodige sneer... Zonder enige nuance vind ik gewoon dat je moet oppassen met zulke berichten omdat leidt tot enorme bangmakerij. Gooi er dan op zn minst een goede bron bij waar na te lezen is incl cijfers. En iedereen heeft meer risico op kanker naarmate je ouder wordt :)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:13

BarbaLala schreef:
Verhoogd is en blijft verhoogd Gianti, misschien voor jou confronterend om te lezen maar ik kan er niets anders van maken.
Daarbij komt nog eens dat hoe ouder je wordt, hoe meer de kans op kanker toeneemt.


"Een verhoogde kans op kanker" vind ik wel iets anders genuanceerd als "een iets verhoogde kans op een zeldzame vorm van borstkanker", ik denk dat Gianti dat ook bedoeld :) .

TS wat heftig. Ik denk inderdaad dat het niet haalbaar is om dit "stiekem" te doen als je nog thuis woont. Ik zou het ze ook mededelen als je het zelf graag wil en hun ondersteuning daar niet bij nodig hebt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:15

secricible schreef:
BarbaLala schreef:
Verhoogd is en blijft verhoogd Gianti, misschien voor jou confronterend om te lezen maar ik kan er niets anders van maken.
Daarbij komt nog eens dat hoe ouder je wordt, hoe meer de kans op kanker toeneemt.


"Een verhoogde kans op kanker" vind ik wel iets anders genuanceerd als "een iets verhoogde kans op een zeldzame vorm van borstkanker", ik denk dat Gianti dat ook bedoeld :) .

TS wat heftig. Ik denk inderdaad dat het niet haalbaar is om dit "stiekem" te doen als je nog thuis woont. Ik zou het ze ook mededelen als je het zelf graag wil en hun ondersteuning daar niet bij nodig hebt.


Jup! :)

voor mensen die er meer over willen lezen bijv https://www.livescience.com/61343-breas ... -risk.html, zet vooral naast feit dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker krijgen volgens https://www.pinkribbon.nl/over-borstkan ... eiten.html. wil het absoluut niet onderkennen, maar wel in juiste perspectief zetten

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:23

Mijn dochter heeft een gelijk soortig probleem, ze heeft 2 ongelijke borsten. Ze wil de kleine laten vergroten. De andere laten verkleinen past niet bij haar lichaam. Mijn verzekering (die van haar dan)dekt alleen een verkleining en geen vergroting (deze ingreep heeft de minste risico's) tenzij het een medische noodzaak is en dat is het niet. Ook niet ondanks dat ze er erg onzeker door is. Mijn nichtje heeft ook niets en wilde een vergroting werd ook niet vergoed.

Praat er over leg het uit ga niets achterom hun rug doen je zult hun hulp nog nodig hebben. Ik snap je heel goed zo ook het probleem van mijn dochter ze wilde dit al veel langer maar ze moest van mij eerst zeker weten wat ze wou en uitgegroeid zijn. Dit is nu het geval.

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers