mezelf op video...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 10:25

Ik heb gisteren mezelf voor het eerst echt op video zien rijden... Wat een openbaring! Maar ik moet zeggen: het viel me over het algemeen genomen best mee. Ach, ik wist al dat ik iets meer mag zitten (heb nogal de neiging om iets voorover te hangen) en dat ik mijn handen af en toe wat stiller mag houden. Maar m'n beenligging is niet abnormaal en ik zit ook niet te zwabberen met m'n benen. En over het algemeen zit ik best stil (dit in tegenstelling tot sommige anderen die ik wel eens zie rijden). Ik weet nu wat beter waar ik nog aan moet werken. Echt een uitvinding hoor, die video!

Had mezelf wel eens zo gezien hoor, maar dat waren kleine stukjes. Buitenritje op pony, uitstappen van Ameretto na een proef van m'n zusje, dat soort dingen. Laatst had Prisca ook al wel een stukje opgenomen van mij op Leys, maar dat was toen pas de tweede keer dat ik op hem reed. Nu - 2 maanden verder - zie je toch al wel dat ik wat minder onzeker in het zadel zit. Een B-proefje moet lukken. Maar er valt nog een boel te verbeteren, en daar ga ik vanaf nu aan werken! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 10:32

haha moet toch wel lukken dan? video is bezt wel handig ja, jammer dat wij er geen hebben... Frusty anders had ik wel heeeeel veel filmpjes gedraaid Lachen

Vandaag even geen achterhaalde quotes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 10:34

volgens mij is dat een hele rare gewaarwording of niet?maar over het algemeen gezien zitten de meeste ruiters iets te ver naar voren........dus is helemaal geen schande toch?

soms is het beter om te zwijgen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 11:08

As weekend gaat alles op video.

Ik heb deze camera sinds April. Ik heb al zoveel opgenomen het is verschrikkelijk leerzaam om je zelf te zien rijden.
Het kan namelijk altijd beter.

Dat B proefje moet MAKKELIJK lukken Karin, ik heb vertrouwen in je. Wie anders houdt leys zijn reputatie hoog met het winnen in de B.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:37

Ben ik dan de enige die er een hekel aan heeft gefilmd te worden? Mijn moeder laat altijd expres mijn hoofd eraf, ik kijk nl altijd erg sjaggie, maar dat heb ik van mezelf (voor in de ring heb ik een kunstsmile) en soms denk ik nou heb ik hem zo gesloten, hij draaft bijna op de plaats, als ik dan de video terugkijk zie ik alleen dat ik hem er weer uitrijd, dus dat dat het stukje terugrijden geweest moet zijn.
Ik wil ook alles goed doen voor de film, zodat ik het thuis goed kan bekijken, maar dat werkt natuurlijk niet, veel te geforceerd. We filmen nu alleen nog tijdens de les, dan heb ik geen tijd om op de film te letten.
Het is zeker wel heel goed om terug te zien, maar soms erg confronterend.
Proefjes filmen vind ik wel leuk, en dan met je protocol voor de tv en kijken of jij ziet wat de jury zag.

Navragen is beter dan afvragen.

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:42

heb er zelf ook een ontzettende hekel aan om gefilmd te worden, zeker als ik het weet Lachen

maar jah.. om je techniek te verbeteren is het wel heel erg goed! je ziet tenminste wat je fout doet en waar je aan moet werken.

alleen baal er van da'k de videocam nie mag lenen van mn vader Boos! alleen omdat mn broer hem eens kapot heeft laten vallen Scheve mond\

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:46

Ben ook twee keer gefilmd, een keer anderhalf jaar geleden op Kaminka en een keer twee maanden geleden op Toon. Verschrikkelijk! En die dieren laten je dan ook nog eens vreselijk voor schut gaan door juist dan een baaldag op te nemen... Grrrr. Boos!

Vond het wel jammer dat de ene ontzettende rotbok die Toon gaf toen ik kwaad werd omdat hij het verdomde om aan te galopperen er nou juist niet op stond....

Maar, het is natuurlijk heel leerzaam om jezelf te zien rijden. Daar leer je enorm veel van. Of je besluit net als ik om spontaan je rijlaarzen in de boom te hangen en een dambord te gaan kopen! Haha! Gelukkig bleken de damborden uitverkocht te zijn, dus heb ik mijn laarzen met veel pijn en moeite maar weer uit die boom gehaald en besloten om toch maar verder te gaan met rijden. Een mens moet wat, toch? *LOL*

Groetjes Mieke

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 14:16

Ik besluit meestal om maar hamsters te gaan fokken, maar met die 3 katten van mij is dat misschien niet zo'n succes, toch maar weer paardrijden dus.
Denk je Bonfire onder het zadel te hebben, zie op de film dat het je eigen paardje is...zucht
Ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen Bonnie hoor, maar als mijn paard me even dat gevoel geeft is dat wel heel Lovers Gelukkig is er dan de camera, die me ervoor behoedt de bondscoach te bellen, om me in te schrijven voor de volgende wereldkampioenschappen Haha! Haha! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 14:18

Ik heb er normaal ook een gloeiende hekel aan om gefilmd te worden. Mijn zusje niet, die is opgegroeid met de videocamera en je wilt niet weten hoeveel videobanden zij al heeft met zichzelf erop. Dat is ook het eerste wat ze doet als ze terugkomt van een wedstrijd (oké, nadat ze haar paard heeft verzorgd dan... Lachen ): proefjes & parcoursen bekijken. Ik hoop dan altijd maar dat ik er niet te vaak op sta. Moest een keer haar prijs ophalen die ze met dressuur behaald had, omdat zij op dat moment aan het losrijden was voor springen. En daarbij zat ik nog niet eens op een paard... Mijn vader stond er wel bovenop om me te filmen, brrr... heel erg om mezelf te zien. Maar ik probeer het nu maar puur als functioneel te zien: 'daar rijdt een meisje op een paard' en niet 'daar rijdt Karin die ervan baalt dat ze gefilmd wordt'... *LOL*

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-06-18 15:19 ]</font>

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 14:46

Ik heb mijn vader en moeder mij en mijn zusje ook pas laten opnemen met rijden. Maar eigenlijk was het niet anders dan ik had verwacht. Ik zit tijdens het rijden toch ook altijd in de spiegel te loeren maar daar ben je in 1 of 2 passen alweer voorbij.
Maar dat neemt niet weg dat de videocamera een erg handige uitvinding is wat dit betreft. Het probleem is alleen een beetje dat de camera van mij is en ik dus meestal degene ben die ergens iets film. Maar mijn moeder die het gefilmd heeft kan het nog niet zo heel goed dus ergens middenin staat het beeld een paar minuten stil!!!!
verkeerd knopje! Maar goed, van mij mag ze best vaker komen filmen misschien zie ik wel vooruitgang...offe achteruitgang...maar goed!
Groetjes van Jessica! Dromen

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 14:51

Ik heb inmiddels een aantal videobanden van mezelf en de paarden en weet je wat mij altijd zo opvalt... dat alles er 'minder' uit ziet dan dat je denkt. Dus de slechte dingen zien er minder slecht uit maar ook de goede dingen zien er minder goed uit dan dat het voelt. Voor mijn gevoel rij ik dan bijv. een gigantische uitgestrekte draf of galop met heel veel contrast tussen het verruimen en verzamelen, en op de video ziet het er dan heel flauw uit met weinig verschil. Wordt ik altijd zo verdrietig van! Verdrietig

Maar ook dingen die voor mijn gevoel heel slecht gingen vallen helemaal niet zo op. Nou ja over het algemeen ben ik er niet heel ongelukkig over ofzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 15:11

Precies Jura, dat heb ik ook altijd. Ik vind het altijd een enorme troost om de video terug te zien als het voor m'n gevoel slecht ging; als ik het zie valt het altijd wel mee. 'Het voelde erger' is een standaard commentaar van me bij het bekijken van de video.
Bovendien beoordeel ik mezelf meestal iets strenger dan de jury, dus vallen de punten me meestal mee.

Ik vind het sowieso onbegrijpelijk hoe slecht sommige mensen hun eigen prestaties kunnen beoordelen. Soms komen ze lyrisch de baan uit terwijl ze gewoon echt niet goed gereden hebben. En dan vreselijk teleurgesteld zijn en de jury de schuld geven als de punten tegenvallen.
Met ons viertal laat ik de meiden ook weleens de band een paar keer bekijken; en dan geen commentaar op anderen geven (dat doe ik wel als commandant Haha! ) maar eerlijk naar jezelf kijken. Altijd een goede oefening denk ik.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 15:24

Ja inderdaad!

Het is wel heel goed om jezelf op video te zien, dat brengt je weer in de realiteit Lachen

Maar toch frustrerend soms!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 15:34

Ja ja met een video wordt je weer aardig op je plaats gezet. Dan weet je weer waarvoor je les hebt iedere week.

Ik laat vaak de video zien aan mijn instructeur (Peter Hoving) dat is ook erg leerzaam. Als hij er wel is nemen we hem ook vaak even door. Erg handig.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:44

Video is idd handig maar ook erg confronterend!! Helemaal als ik iets terugkijk van vorig zomer, echt een ramp.
Ik laat ook meestal les filmen, maar m'n vader filmt of de verkeerde stukken, of een half paard, of het beweegt zo dat je er zeeziek van wordt, of een zandclose-up...ik zeg niet dat ik het beter kan, maar toch.

Als het even kan worden de proefjes tegenwoordig ook opgenomen en dan gaat de video linea recta door naar m'n instructrice. Vindt zij ook interessant.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:24

Vroeger heb ik veel wedstrijden gereden. Lachen Henk Lovers heeft bijna alle proeven opgenomen. Ik vond het heel Cool leerzaam. Je kan kijken of het waar is wat de jury er van vond en je eigen fouten Huilen herkennen en je kan jezelf corrigeren.
Als ik nu weer zou gaan Lachen starten, dan alles weer op de video. Eerst andere camera kopen, de oude Huilen is overleden.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:21

Ja inderdaad!!
En je ziet ook echt momenten waarop de jury gewoon heeft zitten slapen!!! Slapen
Dan rijd je een super middendraf, krijg je een 5 en staat erbij dat je meer moet verruimen, tja waar ligt dat dan aan? Gaaaap
Ik vind het altijd wel leuk om alles terug te zien.
Ik kijk ook vaak nog weleens de dag voor het concours nog ff naar mijn vorige concours, een beetje om mijn fouten te verbeteren enzo. Heeeel handig!! Lachen Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers