Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:00

Even een post vanuit mij privesituatie hier omdat ik mij in dit topic op mijn gemak voel. Erg verdrietige post ook...vandaag hebben mijn man en ik besloten niet meer samen door het leven te willen, ofwel, we gaan scheiden. Nu heb ik een stabiel inkomen maar, dat is net genoeg om op een verantwoorde manier de zorg te dragen voor 1 paard.

k heb eraan gedacht een pensioenplekje voor Romy te zoeken maar toch besloten mijn verantwoordelijkheid zelf te nemen. Ik denk dat inslapen de meest verantwoordelijk e beslissing is. Gaan leuren met een kleine pony van 27 met een slechte gezondheid, darmen, hart en gebit en een nogal vreemd karakter (valt onbekenden aan) moet ik niet gaan doen. Internet staat al vol met oudjes die maar weggegeven worden als warme broodjes en ohohoh de spijt als blijkt dat het toch allemaal niet zo mooi was als beloofd.....

Mijn kleine, lieve Romy, die mentaal en lichamelijk kapot bij ons kwam, een oude manegepony die was leeggeknepen tot de laatste druppel. Die nu, op haar eigenaardige manier nu toch heel gelukkig is.jij mag gaan vanuit de plek waar WEL veel van je gehouden wordt. Lief meisje, ik wou dat het anders was maar ik kan geen 2 paarden een veilig en stabiel huis meer bieden. Ik heb je wel een jaar lang kunnen bieden wat je zo hard nodig had, je rust.ik wou maar dat het langer kon, maar het kan niet......wat als je ziek wordt en ik kan de dierenarts niet betalen. Missy gaat met me mee, die heeft nog een heel leven voor zich en tijdens dat leven wil ik voor haar zorgen. In mijn armen geboren, in mijn armen dood.

oh jongens wat erg dit |(


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:39

Echt heel veel sterkte en ik vind het een hele mooie beslissing van je om Romy haar eeuwige rust te geven! :(:)

Natuurlijk zal dat moeilijk zijn maar bedenk dat je haar een mooi jaar gegeven hebt en zoals je zelf al schrijft ze zal met liefde gaan.

Nogmaals veel sterkte en fijn dat je het even van je af kon schrijven hier

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:19

Jeetje farah, heftige tijd. Wat een moedige en wijze beslissing.
Ze heeft nog een mooie tijd gehad en je bespaart haar verandering, onzekerheid en wie wat wat voor leed nog meer.

Sterkte, het is allemaal niet zo maar iets :(:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:16

Wat verschrikkelijk farahdiba... echt erg.. heel veel sterkte :(:) Y;(

Gisteren geen tijd gehad om te plaatsen. Moest uit het werk direct eten en naar hondencursus. En toen ik thuis kwam direct in bed gedoken :z
Maar gisteren weer gement! Dit keer helemaal "alleen". Waren natuurlijk wel mensen aanwezig. Echt super trots. In en uitspannen stond ze stokstijf en ontspannen stil. Ook al een hele vooruit gang! En het mennen zelf ging ook goed. Ik ben in de wolken! Nogsteeds haha. Heb haar maar een kwartiertje gedaan. Eind vd middag eventjes rijden. En dan morgen lekker vrij
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:55

Farah, wat heftig zeg! Enorm moeilijke beslissing lijkt me dat en dapper dat je hem durft te nemen. Heel veel sterkte de komende tijd!

Zilver doet het super!

carika
Berichten: 1576
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:11

Sterkte Farah! Klinkt als een dappere beslissing!

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:16

Wat vreselijk zeg farahdiba, lijkt me echt een hele lastige beslissing...

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:19

Veel sterkte met je beslissing farahdiba. Dat is in ieder geval een eerlijkere beslissing naar je paard dan verkopen :(:)


Hier is Jorie "ruitermak"
Afbeelding

En ja natuurlijk stond ik nog op mijn eigen benen hoor haha. Maar hij geeft er echt niks om als je over hem heen komt staan _O-
Verder even gelongeerd in het donker. De commando's kent ie nog gelukkig.

Alex en Jorie <3

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:39

farahdiba46 wat ontzettend verdrietig nieuws. Ik vind het een hele dappere beslissing. Sterkte!

Kabayo wat een ontwikkeling gaan jullie door. Super zeg! Jullie zijn voor zilver 3 is al klaar voor een b proef.

Jaro is nog steeds een schrale kip. Die mag nog een jaartje kleuteren. Afbeelding

Jaro ♥

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:15

Haha Fenna _O-

Ilayla Dankje! Die B proef moet ik nog wel uitstellen hoor haha. Ze slingerd nog teveel :P
Knappe baby <3

Vandaag gereden. Super trots. Ze snapt het echt steeds beter. Ook netjes op de hoefslag blijven. Blij!
[RIJ-ITP] Zilver en haar beleer proces
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:52

Fenna ,knap hoor van Jorie!

Zilver heeft een goed gaspedaal, lekker voorwaarts.

Ik heb gisteren weer een stukje gewandeld met Joya. Het was zulk lekker weer.
Ze kijkt met wandelen haar ogen uit. Ze ziet echt van alles en lijkt de indrukken op te nemen als een spons. Bang of schrikkerig is ze niet ,vooral nieuwsgierig.
Wil de wandelingen geduurd de zomer steeds een beetje verder uitbreiden.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:01

Afbeelding

Foto van gisteren!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:04

Bedankt voor jullie lieve reacties, doen me echt goed. Ik heb voor Mis een fijn plekje alvast gevonden (alleen voor mijzelf nog niet, wachtlijsten Alkmaar en omgeving zijn enorm lang, sta toch al 5 jaar ingeschreven) pfff wat een gedoe. Mis verhuist sowieso 1 mei naar haar nieuwe stal, als ik dan nog geen woonruimte heb, ga ik voor zolang onder dak bij mijn zus. Terug naar noord holland waar ik vandaan kom, prachtige omgeving bij duin en strand. Daar kijk ik dan wel weer naar uit! Maar voor het zover is wordt het wel eventjes loodzwaar :(

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:08

Kom je weer vlakbij mij te wonen. Lastig om een woning wat te vinden inderdaad.

Sterkte met de laatste loodjes daar!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

noor14

Berichten: 740
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:49

Heel veel sterkte farahdiba, moeilijke keuze maar wel een verstandige.
Gelukkig heb je al een nieuwe stal gevonden, hopelijk zelf ook snel iets gevonden!

Haha jorie is wel heel braaf zeg!
Opstappen en wegrijden :p

Ilayla, jaro ziet er nog wat ielig uit idd, maar wel een prachtige diepzwarte kleur zeg!
Blijft dat in de zomervacht ook zo?
Hij is wel voller geworden ofniet?

Kabayo, wat loopt zilver super zeg!
Ziet er echt goed uit.
Knap voor zon jonkie :)

Fransje, heerlijk dat wandelen!
Was er echt fijn weer voor idd.
Ik wil dat ook binnenkort gaan oppakken, zodra ik goed hersteld ben.
Hoe groot is ze nu?

Hier even een update over de wond van Dex.
Het lijkt de goede kant op te gaan, loopt niet meer kreupel gelukkig.
Maar zal nog wel een flinke tijd duren voor het helemaal dicht is.
Maar zijn been is niet dik dus geen infectie.
Volgende week wordt zijn gebit gedaan en wordt de wond nog eens nagekeken.
Ben benieuwd of ik dan wat met hem mag gaan doen want het begint nu toch wel te kriebelen Haha :p

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:54

Joya is ergens tussen de 1.55 en de 1.60. Groot zat in ieder geval :D

Hoe is het met de kleine, Noor?
Gelukkig geneest de wond van Dex goed!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:22

Fransje ja ze is goed voorwaarts! Vind ik wel fijn hihi. Mooie foto zeg zo. Lekker hollands :P

Dankje Noor14! Fijn dat de wond zo goed geneest

Farahdiba . Wat een gedoe! Succes met een huisje vinden :(:)

Gister zag ik zilver voor het eerst liggen. Bijzonder moment <3
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:24

Zo, Zilver pakt alles ook al zo snel op. Wat gaat het rap dan he! Goed hoor :)

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:36

farahdiba46 schreef:
Zo, Zilver pakt alles ook al zo snel op. Wat gaat het rap dan he! Goed hoor :)

Dankjewel! Ja gaat super leuk

Durf het bijna niet te plaatsen aangezien mijn berichten nauwlettend in de gaten word gehouden door het bokt-fbi team.
Maar heerlijk voor de wagen gehad. Pakt het fijn op. Nu mijn eigen hoofdstel gebruikt.
Nog 2 keer inspannen en nog 3 keer rijden (waarvan 1 x buitenrit) en dan lekker naar huis
Afbeelding
Afbeelding
Honger :))
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:18

@Kab
Normaal hang ik zakjes/handschoenen ook op. Alleen dit keer ging ik thuis testen (hij had in een straat dichtbij gemest, dat ruim ik dan altijd keurig op. En kon dan gelijk even testen.) Alleen als het valt en het ligt op de grond hebben we kans dat hondlief het wilt opeten, dat willen we niet hebben. En het gaat natuurlijk stinken, is een bende etc. :')
En Bokt-FBI hou je altijd. Heb ook wel eens topics waar er 'gezeur' om niks komt. Prima als iemand een andere mening heeft en uitlegt waarom, maar dat hoeft echt geen 500 keer gezegd te worden lijkt mij.. 3 Keer is in mijn ogen ook wel genoeg.

@fennadev
Vervelend van die luizen zeg! Ben je er al (een beetje) vanaf in de tussentijd?

@fransje
Zo ken ik wel meer honden. Of baasjes nog erger. 'Oh ships! Mijn hond rent richting een paard!' En dan Elano: 'Oh gezellig, wie ben jij?' Elano is ook ideaal voor honden die wat angstig zijn. Vandaag ook 2 honden die niet wisten wat ze ermee moesten, na 2 minuten konden ze los en ging 1 van de honden even snuffelen. Elano stond rustig te grazen, daarna was Elano niet eng meer. :D
Maar het is wel fijn als paarden er niet op reageren. Moet er niet aan denken dat een paard bij iedere hond op hol zou slaan.
Leuke foto trouwens!

@renee
Ik doe het in principe om de maand. Maar ga nu iig even 2 maandjes achter elkaar doen. Iedere keer op de eerste van de maand, makkelijker te onthouden op hoeveel dagen ik zit.
Zonder zadel en filmen, durf je dat? Of had je een oud mobiel/camera in je handen? :))

@farahdiba
Jeetje, wat een enorm moeilijke en dappere beslissing zeg.. Maar ik heb zomaar het idee dat het wel de juiste beslissing zal zijn. Zeker met paarden die 'wat mankeren' zijn wat lastiger goed(!) te plaatsen. Het kan wel, maar of je die gok zou moeten wagen? En je hebt nog een een gelukkig paardje van kunnen maken.
Heel veel sterkte gewenst! :(:)

@ilayla
Leuke foto! Rood staat Jaro goed! :D

@noor
Fijn dat zijn been niet dik is en niet meer kreupel loopt. Toch een hoop zorgen minder.



Hier in de tussentijd nog steeds om de dag wat doen met Elano. Ook weer eens de longeersingel om gedaan en dubbele longe aan Elano gekoppeld. Even in de bak wat lange lijnen en sturen oefenen. En oh oh, wat een draakje. Absoluut niet willen luisteren naar links en rechts. Even duidelijk gemaakt dat ik toch echt bepaal welke kant we op gaan en toen was meneertje even boos (2 seconde ofzo). Maar daarna stond hij wel van 'Oke, misschien heb je gelijk..' Hij luisterde daarna perfect en na 2 rondjes gingen zijn oren zelfs naar voren, hij vond het nog leuk ook. Nadat we een paar rondjes gelopen hadden vond ik het wel best. En de andere paarden werden ook overgezet dus hoefde ik hem ook niet terug te zetten, scheelde weer.

Paar dagen terug was Elano weer stijf, wat hardere spieren en keek niet helemaal happy. Gelijk graasmasker weer omgedaan en dat helpt ook enorm voor hem. Gister had Elano zijn masker afgekregen, dus met overzetten aan een touwtje mee aan de hals. Meneertje de woeste hengst dacht even te mogen draven en wild te doen, eh foute gedachte van hem. Ik stond verbaasd dat ik hem zonder halster onder controle kon houden en terug in stap zou krijgen. Ik stond echt van: Oh oke, weten we dat ook. :o?

En vandaag weer gewandeld. Dit keer 3 stukjes gedraafd, meneer had er héél veel zin in. Op een bepaald stuk gaan we 9/10 keer draven. Dit keer mocht het even niet, er liep iemand met een hond. Boos dat Elano werd. 'Ik wil NU draven!' _O-
Toen we terug waren en ik het graasmasker om gedaan had en aan het poetsen was, zag ik een teek bij zijn oor.. Ik in mijn tas zoeken.. Bleek dat doosje nog niet in de tas te liggen, vergeten uit mijn andere tas te halen. Moeders gebeld of zij doosje met tekentang kon pakken en ik richting huis lopen met Elano. Alsof we nog niet gewandeld hadden, want meneer liep weer met volle zin mee. 'Oh gezellig, gaan we nog een rondje?' :roll:

Fotootje van vandaag. Blij paard.
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:20

Puppy haha vandaar. Ik dacht al , ophangen is veel makkelijker :))
Ja klopt maar dat is bokt (en social media) doorhameren op hetzelfde.
Bij jou erg actief zo te lezen. Erg leuk! Vind het ook leuk om te lezen hoe je paard erop reageerd hihi. Goed bezig!

Gister even gereden. Echt fijn. Helemaal happy
Afbeelding
Voetje onder het zadel *D
Afbeelding

En vandaag heerlijk gespeeld. Ze blijft mij verbazen. 3 jaar en zo mak.. <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:31

Ilayla knappe puppy
fransje, lekker gewandeld, heerlijk om te doen!
Noor, gaat de goede kant op dan, gelukkig
Zilver is super braaf!
Puppy, hihi het nadeel van iets vaak op dezelfde plek doen :P Ik liet de mijne vaak grazen voor z'n paddock, vervolgens wilt hij niet meer lopen :+ Gelukkig zijn we er weer een beetje doorheen haha.

Gister lag er sneeuw, ik hoop het laatste sneeuw tot volgende winter :')
Oh en hij is vandaag éindelijk gaan verharen haha!
Afbeelding

Afbeelding


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:46

@kab
Elano kijkt altijd zijn ogen uit als ik aankom met een paraplu. 'Oh oliebol, gaat dat ding mij opeten?! :wow: '

@Ayrelia
Haha, ja zeker een nadeel. Al weet ik dan wel dat Elano zich overduidelijk goed voelt, maar heel handig is het niet. _O-
Elano kan er ook wat van hoor bij het land. Zo dwars gaan staan dat het hek niet meer open of dicht kan. Ben dan altijd blij als die andere 2 ver uit de buurt zijn van het hek. :=


Gister waren alle 3 de paarden erg druk. Alle 3 lekker spelen en rennen toen ik aankwam. Dus even verder laten rennen zodat ik daarna Elano rustig kon gaan poetsen. Man man man, wat nou koudbloedjes sloom, lui en snel moe. Die van mij kon volgens mij nog wel 2 uurtjes doorgaan. :roll:



Maarja, van al dat geren waren ze wel vandaag errug moe. <3
Afbeelding
Afbeelding

Straks even zijn koker weer wassen met water. Dat is weer 1 grote bende. Wel een maandje terug dat het voor het laatst is gedaan, dus dat is positief. Moest eerst een tijd elke 2 weken. Maarja, beter dat dan dat zijn hele benen onder de troep komt te zitten, rood en gevoellig wordt. Die troep is ook amper van zijn benen te krijgen.. :r

Kabayo

Berichten: 13872
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:47

Aurelia mak he :))
Sneeuw?? :wow: nu nog :oo
Wel mooie plaatjes

Hihi ze zijn ook super eng puppy :P
Heerlijk filmpje. Lekker crossen. Ach die lig foto's. Wat super lief <3

Vandaag weer genoten met haar. Ze heeft 3 dagen vrij gehad en nu een kwartiertje gelopen :D
Eerste keer (met mij dan) buiten en aller eerste keer galop voor de wagen! Durfde het eerst nooit want ik was bang dat ze zou bokken. Ze deed het super goed *\o/*
Morgen gaat de fysio haar controleren op evt blokkades. Altijd fijn om te weten na/tijdens het beleren
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:56

Genieten hoor als ze lekker aan het rennen en spelen zijn! Heel leuk filmpje, puppy.

Joya laat nu ook pas echt goed haar los. Nu gaat het wel hard, gelukkig.
Dat niet door willen lopen na grazen is bij ons wel een issue..

Wanneer neem je Zilver weer mee naar huis?

Heb trouwen vandaag ook even met een paraplu geoefend, viel in de categorie niet boeiend.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Carowl, esje01, FCSA, Glenda, Googlebot, Kimmie25501, Steeph, Vagabondo, Waratje, YvonneV en 128 bezoekers