Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 09:10

*Bokt.nl / Horse & Hound
Dressuur

Afbeelding
Charlotte Dujardin met Valegro. Foto: Marjoow


Afgelopen zaterdag maakte Charlotte Dujardin een fantastische comeback in de Grand Prix. Met de negenjarige Mount St John Freestyle reed zij naar een score van 81,1% in Hartpury.

De merrie, afkomstig van Fidermark, is van Emma Blundell van Mount St John. Zij is Charlotte's hoop op een startbewijs voor de Wereldruiterspelen in september van dit jaar.

De tweevoudig Olympisch kampioene ging Carl Hester, Ann Cory en Anne Evans' 10-jarige Hawtins Delicato ("Del") voorbij. Hij scoorde op zijn debuut 76,8% ondanks dat deze nog niet geheel bevestigd was in de wissels en pirouettes.

"Ik sta versteld. Om op haar eerste Grand Prix gelijk 81% te scoren is best wel speciaal, dat had ik echt niet verwacht," vertelde Charlotte aan Horse & Hound. "Ze behaalde veel hoge cijfers voor de onderdelen met dubbele coëfficiënten. Ze scoorde een 10 voor haar piaffe en negens voor haar pirouettes en de zigzagappuyementen. Het galopwerk voelde echt super, alsof ze het eerder had gedaan. Ze is gewoon zo dapper en ze deed heel erg haar best - ik voelde me eigenlijk een beetje emotioneel tijdens de laatste middenlijn."

"Het was geweldig om weer op dit niveau mee te rijden. Ik zei nog tegen Carl dat het voelde alsof ik het opnieuw leerde, met twee nieuwe paarden die beide nog groen zijn," voegde Charlotte nog toe, wiens laatste Grand Prix-wedstrijd in Barolo was tijdens de Britse dressuurkampioenschappen in 2016. Kort na de Olympische Spelen in Rio verdedigde ze daar succesvol haar titel met Valegro. Sindsdien heeft ze 19 nationale titels verzameld op alle niveaus met haar uitzonderlijk aanstormende talenten, waaronder vorig jaar het kampioenschap in de Intermediaire I met Freestyle.

"Beide paarden toonden een heel mooie manier van gaan. Hoewel er nog wel wat dingetjes zijn om te verbeteren, heeft dat voornamelijk te maken met het sterker worden van de paarden," vertelde Carl aan H&H. "Freestyle werd een beetje moe op de laatste middenlijn, en dat zou je ook verwachten van een paard van haar leeftijd. Maar ze heeft zo'n geweldige houding, zij is het go-get-it type. We hoeven ons nooit zorgen te maken dat ze in de ring anders is. In elke situatie waarin ze is geweest, heeft ze met hetzelfde zelfvertrouwen gereageerd als thuis. Del moet gewoon nog wat meer vertrouwen krijgen, en als dat er is zal het erg spannend worden."

Hoewel Carl ervoor koos om Charlotte dit weekend met Del te laten deelnemen, hoopt hij zelf op een startbewijs voor de Wereldruiterspelen met de ruin. Carl vertelde dat Del hetzelfde scoorde als Nip Tuck op zijn debuut, het paard waarmee hij op de Olympische Spelen in Rio reed.

Freestyle zal haar internationale Grand Prix-debuut maken tijdens de CDI4* wedstrijd in Zeeland en zal dit jaar ook meedoen in Windsor en Bolesworth.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:20



You're welcome.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 20-03-18 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:25

Zo dat ziet er goed uit zeg, ben benieuwd naar meer van deze combi!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:29

Ziet er zeker goed uit!

Aaron
Elmar
Lucky

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:30

Paard heeft in iedergeval geen last van vliegen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:52

Woooow wat een piaf *\o/*

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:15

"Del" is voor de nederlands sprekers niet zo'n (of juist wel) handig gekozen afkorting. :D (ofwel is dat iets van de Belgen, dat kan ook nog :') )
Maar wat een prachtig dier zeg! Hoop dat de proef ook te vinden zal zijn straks. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:30

Cowgirl schreef:
Paard heeft in iedergeval geen last van vliegen.

Ja precies 8-)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:41

Cowgirl schreef:
Paard heeft in iedergeval geen last van vliegen.


Eerste waar ik aan dacht, geen fijn plaatje om naar te kijken. :n

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:55

Ayasha schreef:
"Del" is voor de nederlands sprekers niet zo'n (of juist wel) handig gekozen afkorting. :D (ofwel is dat iets van de Belgen, dat kan ook nog :') )
Maar wat een prachtig dier zeg! Hoop dat de proef ook te vinden zal zijn straks. :)


Hahaha :')

Aaron
Elmar
Lucky

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:02

_Dracarys schreef:
Cowgirl schreef:
Paard heeft in iedergeval geen last van vliegen.


Eerste waar ik aan dacht, geen fijn plaatje om naar te kijken. :n


*zucht* :(:)

Wist je dat sommige paarden ook met hun staart zwaaien om balans te houden?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:09

Ik vind het een super fijn plaatje om naar te kijken, wat een concentratie en output van dat dier! Machtige piaffe :j

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:46

Eerste waar ik aan dacht, geen fijn plaatje om naar te kijken. :n[/quote]

*zucht* :(:)

Wist je dat sommige paarden ook met hun staart zwaaien om balans te houden?[/quote]

Je ziet in elk geval dat het geen reactie op spoorgebruik is zoals bij veel paarden, Charlotte zit perfect stil, nauwelijks zichtbare hulpen!

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:51

Elisa2 schreef:
Wist je dat sommige paarden ook met hun staart zwaaien om balans te houden?

Ik ben geen GP paard, ik ben een koekoeksklok :P :+

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:00



TROY (2019) & LAYS (2014)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:16

Prachtige combinatie. Ze heeft zo’n mooie stille zit en zo rustig met haar handen. Kijk er zeker naar uit om meer van hun te zien.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Charlotte Dujardin maakt fantastische Grand Prix rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:51

Wauw wat een paard weer! En wat kan zij rijden! Ik was altijd al fan van Valegro en ben zeker benieuwd naar deze combinatie.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:54

Elisa2 schreef:
Cowgirl schreef:
Paard heeft in iedergeval geen last van vliegen.



*zucht* :(:)

Wist je dat sommige paarden ook met hun staart zwaaien om balans te houden?


Het zijn geen kangoeroes hoor. :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selima, Supertje, xdesix en 56 bezoekers