Microfoonraadsel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 10:24

Haihai!

Gisteren wilde ik even gaan discordbellen. Tot mijn schrik zag ik dat mijn mic geen gehoor gaf aan mijn stem. Dus ik kijken naar miclevel, stond op 0. Goed, deze dus op 100 gezet. Helaas nog steeds geen resultaat. Echter, als ik met mijn vinger over de mic ga, dan geeft hij wel reactie. Dus ik zou haast zeggen dat hij niet kapot is, maar er komt ook geen reactie als ik praat.

Is hij nu kapot of kan dit nog gefixt worden? Dit betreft overigens een headsetmicrofoon.

Groetjes

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:12

Met je telefoon neem ik aan? Iphone? Android?
Wat je kan proberen is een audiorecorder app gebruiken en daar even de microfoon testen. Werkt hij daar wel, dan ligt het aan de app of de instellingen.

Je hebt het mic level in de app geregeld, maar heb je ook gekeken of het volume van de headset zelf open staat?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 11:13

8nnemiek schreef:
Met je telefoon neem ik aan? Iphone? Android?
Wat je kan proberen is een audiorecorder app gebruiken en daar even de microfoon testen. Werkt hij daar wel, dan ligt het aan de app of de instellingen.

Je hebt het mic level in de app geregeld, maar heb je ook gekeken of het volume van de headset zelf open staat?

Nee voor de laptop, USB headset microfoon. Sorry, had ik erbij moeten zeggen :o

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:20

heb je bij je opnameapparaten gekeken of je computer het goede opnameapparaat heeft? Geen idee hoe dat bij appel zit, maar als je bij een windows rechtsklikt op je audio icoontje rechtsonder kan je daar 'opnameapparaten' aanklikken en daar selecteren welk opnameapparaat je computer moet gebruiken. Je kan daar ook uittesten of je apparaat werkt. (klikken op het apparaat -> luisteren -> naar dit apparaat luisteren aanvinken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 11:47

Ja ik heb hem als standaard ingesteld. Zodra ik wil luisteren, geeft hij alleen geluid als ik over de microfoon heen ga met mijn vinger. Verder herkent hij niks

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:13

Ah, via de laptop..
Is het een line-in aansluiting of een microfoon aansluiting? Daar zit schijnbaar verschil in, ik heb me daar laatst ook op zitten ergeren. Een gewone line-in aansluiting heeft een versterkt signaal nodig en werkt met stereo geluid.
Een microfoon geeft mono geluid in een heel laag volume. Een line-in ingang kan dat geluid niet/nauwelijks oppikken omdat het gewoon te zacht is.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 12:19

Oh zit daar nog verschil in? :=
Bij mijn ingebouwde microfoon van mijn laptop zit die versterker wel bij. Echter, probleem daarbij is, is als ik met mijn muis beweeg (wat bij gamen moet), is dat dat enorm versterkt wordt. Daarom had ik een headset met microfoon. Deze gaat via USB in de laptop.
Dit idee zegmaar:
Afbeelding
Microfoon valt er dus uit te halen.
Ik heb eergister mijn laptop gereset, en sindsdien doet hij het niet meer. Dus ik dacht, ik bekijk de instellingen, maar of ik zie wat over het hoofd of hij is kapot. Maar als hij kapot zou zijn, zou hij toch ook niet moeten reageren op mijn vinger? Of denk ik dan te simpel? :') Al is het maar zo'n elektriciteitsgeluidje, wat ook zou kunnen. Maar toch :')

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:42

Ik denk dat je het in de laptop moet zoeken, Als de microfoon het niet meer doet na de reset. Mist er een aansturing programma? Instellingen?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 12:43

Ik had gekeken voor een driver update maar dat was ook up to date. Zal dan indd aan de reset liggen vrees ik. Zal nog eens wat instellingen bij langs gaan.
Kan je die driver ook verwijderen en opnieuw installeren?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:49

Het is een bekend issue in Discord op dit moment. Even opnieuw opstarten helpt vaak.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:26

Heb meerdere leren gecheckt en geluidbox van Windows zelf bekeken. Ligt niet aan discord, aangezien laptopmic zelf wel reageert (maar ik niet kan gebruiken omdat je mijn muis heel erg hoort :') )

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:06

Dat heb ik op mijn laptop ook wel, schijnt echt een Discord probleem te zijn. De ingebouwde microfoon pakt hij vrijwel altijd maar mijn Razer ook vaak niet. Op mijn PC niet anders, ontzettend irritant. Ik heb contact gehad met Discord hierover en het is een bekend probleem en ze zijn bezig met een fix maar dat is inmiddels al weer twee maanden geleden.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:34

mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met discord en het is wel belangrijk voor onze raids :+ maar zij moet discord echt 30 keer opnieuw opstarten en dan werkt het

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Microfoonraadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 16:40

Ik bedoel dat het hier ook niet werkt: https://prnt.sc/ivr5fj Oftewel, als ik praat, geeft hij hier ook geen gehoor.
Dus dan ligt het niet aan discord. het werkt wel als ik diezelfde mic stop in de micinput.