[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 10:41

11 maart 2018 | Maanddoelen & 2e parelli les
We hadden gisteren weer een hele leerzame parelli les. Zitten jullie klaar voor een uitgebreid verslagje? :D

Allereerst even de maanddoelen voor Maart
1) Meer controle buitenrit
2) Voorbereiden dressuurwedstrijd 8 april
3) Parelli oefenen


We begonnen weer met het uit de wei halen, want ondanks het heel goed ging, ging het weer minder nadat een vriendin hem uit de wei had gehaald waar hij weer had (kunnen) stil staan. Dus weer even samen. Ik was net tegen m'n instructrice aan het vertellen dat ik bang was dat hij uiteindelijk zou weglopen, tot Dex dat ook daadwerkelijk deed. Hij zag ons, we stonden even stil, en toen draaide hij om en liep langzaam van ons vandaan. Wij liepen achter hem aan (gewoon rustig, pratend, lage energie), tot Dex een paar meter later weer stil ging staan. Wij stonden toen ook stil en toen kwam hij wel op ons af. Hem even geaaid, rustig z'n weidehalster uit gedaan en z'n touwhalster aan. Ik kon hem wel gewoon loslaten (zoals normaal) en hij bleef lekker staan voor kriebeltjes. Hij liep verder braaf mee. Volgens m'n instructrice is dit voor Dex toch een beetje een spelletje, dus gewoon laag in m'n energie blijven, en het goede gedrag belonen. Het grootste probleem ligt hier toch wel bij mij, dat dit mij onzeker maakt. Maar goed, we gaan rustig verder!

Erna in de bak weer wat oefeningen herhaalt. De friendly game en hem aanraken met de stick en de stick ritmisch heen en weer bewegen. De vorige keer was Dex hiervan constant gaan lopen, nu bleef hij stil staan. Ze kon wel duidelijk zien dat Dex 'begreep' dat stilstaan de goede reactie was (want dan stop ik sneller), maar dat hij er nog niet helemaal relaxed mee was. Dus dat blijven we gewoon rustig wat herhalen tot hij het echt niet meer spannend vind.

Ook wat tips meegekregen omdat Dex me af en toe blokt met z'n hoofd. Dex vind het fijn als we alles rechts van hem doen, maar links vind hij niks. Het is geen angst, maar duidelijk niet z'n voorkeurskant. Dus als ik links van hem wil staan, blokt hij me wat met z'n hoofd. Nu de tip meegekregen hem dan te aaien op z'n hoofd, zo van 'ik begrijp wat je probeert (en je intelligentie) maar we doen er niks mee'. Klinkt een beetje suf, maar het werkte héél goed!

Goed erna hebben we gewerkt aan het werken in hoge energie met Dex. Niet boos, maar hogere energie. Zoals bijvoorbeeld om hem heen huppelen. Dex vond dat - verbazend genoeg - heel spannend. Ik moest in een cirkel om hem heen wandelen en af en toe huppelen, terwijl Dex me angstvallig in de gaten bleef houden. Erna moest ik af en toe naar hem toe huppelen, maar Dex bestierf hem nog net niet. We bleven rustig doorgaan en hij werd wel wat rustiger, maar dit is duidelijk iets dat hij lastig vind. Dus nu gaan we hem ook gewoon dansend poetsen, of eens in de wei huppelen haha. Leuk!

Ook zijn we begonnen met de circling game. Hierbij moet Dex om mij heen lopen en zelf de verantwoordelijkheid dragen om in het tempo te blijven doorgaan. We hebben dit nu alleen nog in stap geoefend. Dex houdt van bewegen, dus blijven stappen was het probleem niet :Y). Erna moest ik hem terug naar me krijgen door naar z'n kont te kijken en wat te bukken, daar dit nog niet werkte moest ik met de carrotstick z'n achterhand wegsturen om hem zo naar mij toe te draaien. Al dacht Dex dat ik bedoelde dat hij moest draven/rennen. Dus volgehouden, wat meer bukken en toen hij eenmaal naar mij draaide uitbundig beloond. De tweede keer ging het alweer een stuk beter.

Erna lekker afgerond, Dex tussendoor veel gekriebeld en toen we hem in de wei zetten was hij niet meer van ons weg te slaan. Grapjas, eerst niet komen, dan niet weg willen haha. Was dus echt een super fijne les en we hebben méér dan genoeg huiswerk. Ik ga woensdag bij een vriendin kijken die met haar paard al een stuk verder met Parelli is. Dus even lekker observeren en kijken waar we heenwerken. Super leuk!

Granoek schreef:
Wel, zij is altijd door veel verschillende ruiters gereden, met een menbit. Dus liverpool stang met best wat hefboom. Daar ben ik begonnen, ik rij haar met Dexter's enkelgebroken bit zonder die constante druk op de tong en de kin. Zus durft dit niet omdat het nogal een pittige dame is, maar ze is echt doodbraaf. Voorwaarts ja, maar zeg 1x HO en ze staat gewoon stil. En als ik haar gewoon laat stappen zijn dat van die korte, overhaaste stapjes die ze zet. Dus ik hou haar dan voor bij me (inhouden) en geef dan benen zodat ze haar achterhand groter zet, zo zet ze grotere passen en ik merk dat ze op dat moment ook met haar hoofd zakt. Kwestie van 2 seconden nog maar op dit moment maar zodra ze knikt met haar hoofdje en ontspant haal ik de druk op de teugels weg. En het is nu vooral heel veel van dit telkens opnieuw :')

En voor de draf houd ik haar gewoon goed bij me, het is fijn dat ze de eerste paar passen wel rustig draaft en dan wilt versnellen. Bij de normale draf houd ik haar redelijk los, wel contact maar niet inhouden, en zodra ze dan versnelt houd ik haar in. Gaat ze dan rustiger, laat ik weer losser etc...

Belangrijkste voor mij op dit moment is dat ze te rijden valt zonder constant in die mond te trekken, op mijn zit. En dat ze niet zo nerveus meer is
Netjes hoe je haar oppakt! Loslaten is bij zo'n paard vaak echt de oplossing. Maar ook zeker het rustig aanleren v.d. ontspanning. Ben benieuwd hoe het verder gaat, hou je me op de hoogte? :-)

Jack_55 schreef:
Mooie special topic foto serie freetorun. Ik kan me voorstellen dat we in de toekomst misschien een mooie liberty exercise video van jou en Dex te zien zullen krijgen. Jij en Dex zijn her perfecte team voor zoiets. Een tweede Shana&Marty.
Dankjewel! Ben heel blij met de foto's, het weerlegt goed hoe we samen bezig zijn. Lachen, vertrouwen en ontspanning :-). En wie weet! We gaan gewoon lekker door :). Zolang ik zo van hem kan genieten vind ik alles goed <3

Nadiine__x schreef:
Wat een leuk foto topic van die knappe roooie!! <3
Hij ziet er godd uit :j
Dankjewel! <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:33

Ja misschien maak ik het topic van Dex en Duke wel wat uitgebreider dan haha, triple D ipb double D haha (ze heet Dina :P )

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 19:10

<3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:15

spierbundel op die eerste foto :D

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:56

Knappe Dex <3 dat kinnetje is ook zo leuk, was me nog niet eerder zo opgevallen!

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:32

O dat hoog in energie moest ik zo om lachen :D ik heb dit van nature en bij mij is elk paard in no time gewend aan gehuppel, zwaaiende armen en andere gekkigheid :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 06:07

poes schreef:
O dat hoog in energie moest ik zo om lachen :D ik heb dit van nature en bij mij is elk paard in no time gewend aan gehuppel, zwaaiende armen en andere gekkigheid :D


Hahaha ja, dat had ik inderdaad ook toen ik het las :p
Die van mij die worden vervelend als ik laag in energie sta, omdat ik moe ben ofzo, dan grijpen ze hun kans om te klieren haha!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 12:26

Granoek schreef:
spierbundel op die eerste foto :D
Het wordt nog wel eens wat *\o/*

Potate schreef:
Knappe Dex <3 dat kinnetje is ook zo leuk, was me nog niet eerder zo opgevallen!
Nu je het zegt! Het kinnetje valt inderdaad goed op op deze foto's. Het is zo'n schattig detail inderdaad haha

Nadiine__x schreef:
poes schreef:
O dat hoog in energie moest ik zo om lachen :D ik heb dit van nature en bij mij is elk paard in no time gewend aan gehuppel, zwaaiende armen en andere gekkigheid :D


Hahaha ja, dat had ik inderdaad ook toen ik het las :p
Die van mij die worden vervelend als ik laag in energie sta, omdat ik moe ben ofzo, dan grijpen ze hun kans om te klieren haha!
Oh goed nu voel ik me net een depressieve cranberry ofzo haha. Het is niet dat ik normaal slapend bij Dex sta, maar ik ben wel van nature redelijk rustig :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:24

Ooooh die kin had ik ook niet gezien! Lieeef

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:44

Kinnetje <3

Wat gaaf die maanddoelen! Je inspireert me!

Ik zie dat huppelen ook echt helemaal voor me Haha! Maar fijn dat het resultaat gaf. dan begrijpen ze misschien dat dat gedribbel nergens voor nodig is.

Ik blijf jullie volgen!

Ik weet niet waar jullie wonen, maar ik zou jullie graag een keer op de foto willen zetten <3

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 08:48

LadyKim schreef:
Kinnetje <3

Wat gaaf die maanddoelen! Je inspireert me!

Ik zie dat huppelen ook echt helemaal voor me Haha! Maar fijn dat het resultaat gaf. dan begrijpen ze misschien dat dat gedribbel nergens voor nodig is.

Ik blijf jullie volgen!

Ik weet niet waar jullie wonen, maar ik zou jullie graag een keer op de foto willen zetten <3

Wat leuk! Jullie zijn ook lekker aan het trainen, ben benieuwd wat jouw maanddoelen gaan worden :D

En we wonen/staan rondom Breda, en je bent van harte welkom langs te komen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 16:46

18 maart 2017 | Weekoverzicht & terugblik
Hoi iedereen! :D

Ondanks dat ik me heb voorgenomen Dex weer wat meer te gaan trainen, want hij raakt wat uit conditie, heb ik hier afgelopen week met het weer toch wat moeite mee gehad. Dus ik heb heel veel dagen even aan de wei gestaan met een worteltje en Dex lekker geknuffeld. Ook leuk toch? :Y)

Vandaag heb ik wel met m'n vriend een rondje door het bos gemaakt. 40 minuten weggeweest en 8 km gereden. Vooral veel mountainbike paadjes gepakt, want m'n vriend was op de mountainbike. Dex was in het begin reuze druk, schrikachtig en aan het drammen. Het is heel goed te merken dat Dex een stuk onrustiger is als het zo waait. Maar in het bos lekker stukken gaan draven, erg op m'n zit gelet en al snel was het weer mogelijk om met losse(re) teugel te draven in het tempo van m'n vriend. Heerlijk!

Daarnaast even m'n planning voor aankomende week:
Ma: Longeren
Di: Parelli & wandelen
Woe: Rijden (bak) en trainen voor de dressuurwedstrijd
Do: rustdag
Vr: buitenritje
Za: nog geen idee, iets met actieve rust
Zo: Longeren

Misschien dat ik me zo iets beter aan m'n planning houdt door het hier te delen :D

Het is nu 1 jaar + 1 dag geleden dat we Dex klinisch lieten keuren. Hierbij het koste verslag én het filmpje v.d. keuring <3

17 maart 2017
Vandaag Dex laten keuren! Ik was zooooo zenuwachtig. Ik was onderweg al aan het denken dat ik een faal in de buigproeven zou accepteren.. :'). Het was dus nergens voor nodig! Het ging super. Over 8 dagen gaan we hem ophalen:

Foto tijdens de keuring:
Afbeelding



Onze eerste selfie na de keuring terug op z'n trainingsstal:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:22

freetorun schreef:
18 maart 2017 | Weekoverzicht & terugblik
Hoi iedereen! :D

Ondanks dat ik me heb voorgenomen Dex weer wat meer te gaan trainen, want hij raakt wat uit conditie, heb ik hier afgelopen week met het weer toch wat moeite mee gehad. Dus ik heb heel veel dagen even aan de wei gestaan met een worteltje en Dex lekker geknuffeld. Ook leuk toch? :Y)


Dit is voor mij de afgelopen 1,5 jaar in een notendop :P
Hij moest vandaag 2x 10min draven en hij stond gewoon te zweten hahaha

Klinkt als een leuke planning die je hebt deze week :D
Ik moet ook echt terug oppakken, ik kreeg Dexter met geen mogelijkheid de bochten in, leek net een plank. En dan weet ik dat het hem zeer doet in zijn schouders omdat hij stijf is want hij gaat dan stilstaan. Werk aan de winkel dus, ook hier :D

Die foto van de keuring is wel supercute! Kan me 100% voorstellen dat je daar verliefd op werd :D

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:39

Goed voornemen, zon weekplanning!! Ik hoop dat het je lukt om je er (grotendeels) aan te houden :)
Super leuk dat je nog foto’s en video’s van de keuring hebt! Zo’n lief koppie <3
Wat misschien ook kan helpen om wat doelmatiger te trainen/meer dagen te werken, is om een soort “ideaal” rooster op te stellen. Dat heb ik voor mezelf ook. Plan dus niet in per dag (woensdag x of zaterdag y), maar in een “ideale week” zou ik 2x rijden in de bak, dressuurmatig trainen waarvan soms 1x les, 2x werken aan de dubbele of enkele longe en 1x een buitenrit. Dan kun je voor jezelf afvinken :j en natuurlijk dingen toevoegen; wandelen, parelli, lange teugelen, springen, schriktraining, of gewoon even “spelen” etc.
(Al moet ik wel eerlijk zijn dat zon ideale week me maar heel weinig echt lukt :') )

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:18

Super goed zo een weekplanning, heb ik voor beide paarden ook!
Alleen ik kijk dan per keer wat we gaan doen.
Akkie loopt op di, wo, do, za en zo.
Maandag en vrijdag is hij standaard vrij.
Ik. Zorg er samen met zijn bijrijder. Voor dat hij die dagen getraind word, dus dressuur, cavaletties, bosrit, longeren of les. En we hebben na elke training contact wat we gedaan hebben en soms een tip voor de dag om wat rustiger aan te doen als hij heel fanatiek gelopen heeft. En dat gaat eigenlijk heel erg goed! Bijrijder scheelt sws wel, daardoor ben je zelf ook meer. Gemotiveerd om te gaan, omdat je anders elkaar hinderd of paard met spierpijn laat staan ;)

En pluis heb ik opgepakt met 1 dag training, 2 dagen vrij. En dan 1x longeren en 1x rijden.
Longeren is na een maand eraf gehaald en rijden geworden omdat toen de cirkel te heftig voor haar was.
Na een maand of 3 werd het om de dag vrij en om de dag training.
En nu was ik vorige week begonnen met 2 dagen training, 1 dag vrij.
En toen begon mijn zadeldrama, dus april gaan we dit weer verder oppakken :)

Ik ben zelf heel wispelteurig.
Soms totaaaal geen zin om te rijden of fanatiek te trainen, andere dagen juist mega gemotiveerd om hard te werken. Daarom werkt dit voor mij super.
Ik verplicht mijzelf om mijn paarden beweging te geven op vaste dagen die voor hun goed doen, maar kijk per dag wat we gaan doen. Longeren, dressuur, cavaletties of een lekkere bosrit.

En heel soms, kruip ik er zonder zadel op en doen we eigenlijk niks. Behalve rondjes hobbelen. Maar, paard heeft wel halfuurtje gelopen ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 11:01

Granoek schreef:
Dit is voor mij de afgelopen 1,5 jaar in een notendop :P
Hij moest vandaag 2x 10min draven en hij stond gewoon te zweten hahaha

Klinkt als een leuke planning die je hebt deze week :D
Ik moet ook echt terug oppakken, ik kreeg Dexter met geen mogelijkheid de bochten in, leek net een plank. En dan weet ik dat het hem zeer doet in zijn schouders omdat hij stijf is want hij gaat dan stilstaan. Werk aan de winkel dus, ook hier :D

Die foto van de keuring is wel supercute! Kan me 100% voorstellen dat je daar verliefd op werd :D
Haha. Ik heb dit ook eerder gehad, maar de vorige stalling was met binnenbak en overdekte longeerbak zo perfect ingericht om te trainen dat het een stuk makkelijker ging dan nu haha. Maar laten we onze Dex's weer even oppakken hahaha.

xJolijn schreef:
Goed voornemen, zon weekplanning!! Ik hoop dat het je lukt om je er (grotendeels) aan te houden :)
Super leuk dat je nog foto’s en video’s van de keuring hebt! Zo’n lief koppie <3
Wat misschien ook kan helpen om wat doelmatiger te trainen/meer dagen te werken, is om een soort “ideaal” rooster op te stellen. Dat heb ik voor mezelf ook. Plan dus niet in per dag (woensdag x of zaterdag y), maar in een “ideale week” zou ik 2x rijden in de bak, dressuurmatig trainen waarvan soms 1x les, 2x werken aan de dubbele of enkele longe en 1x een buitenrit. Dan kun je voor jezelf afvinken :j en natuurlijk dingen toevoegen; wandelen, parelli, lange teugelen, springen, schriktraining, of gewoon even “spelen” etc.
(Al moet ik wel eerlijk zijn dat zon ideale week me maar heel weinig echt lukt :') )
Ik heb inderdaad ook een soort richtlijn voor mezelf. Ik probeer in elk geval 3 x per week te trainen, maar zou idealiter 4 x per week zitten. Dan kan ik 2 x rijden en 2 x longeren, maar dat haal ik bij lange na niet hahaha :')

Nadiine__x schreef:
Super goed zo een weekplanning, heb ik voor beide paarden ook!
Alleen ik kijk dan per keer wat we gaan doen.
Akkie loopt op di, wo, do, za en zo.
Maandag en vrijdag is hij standaard vrij.
Ik. Zorg er samen met zijn bijrijder. Voor dat hij die dagen getraind word, dus dressuur, cavaletties, bosrit, longeren of les. En we hebben na elke training contact wat we gedaan hebben en soms een tip voor de dag om wat rustiger aan te doen als hij heel fanatiek gelopen heeft. En dat gaat eigenlijk heel erg goed! Bijrijder scheelt sws wel, daardoor ben je zelf ook meer. Gemotiveerd om te gaan, omdat je anders elkaar hinderd of paard met spierpijn laat staan ;)

En pluis heb ik opgepakt met 1 dag training, 2 dagen vrij. En dan 1x longeren en 1x rijden.
Longeren is na een maand eraf gehaald en rijden geworden omdat toen de cirkel te heftig voor haar was.
Na een maand of 3 werd het om de dag vrij en om de dag training.
En nu was ik vorige week begonnen met 2 dagen training, 1 dag vrij.
En toen begon mijn zadeldrama, dus april gaan we dit weer verder oppakken :)

Ik ben zelf heel wispelteurig.
Soms totaaaal geen zin om te rijden of fanatiek te trainen, andere dagen juist mega gemotiveerd om hard te werken. Daarom werkt dit voor mij super.
Ik verplicht mijzelf om mijn paarden beweging te geven op vaste dagen die voor hun goed doen, maar kijk per dag wat we gaan doen. Longeren, dressuur, cavaletties of een lekkere bosrit.

En heel soms, kruip ik er zonder zadel op en doen we eigenlijk niks. Behalve rondjes hobbelen. Maar, paard heeft wel halfuurtje gelopen ;)
Inderdaad ook heel handig om vaste dagen te hebben. Ik plan nu elke zondag a.d.h.v. m'n weekplanning de dagen in, maar ik kom heel vaak op stal zonder de motivatie wat te doen. Van gewoon poetsen word ik dan ook blij. Ik denk dat zodra het weer wat beter wordt, het trainen ook vaker gaat gebeuren! :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 20:25

19 maart 2018 | Longeren, Ride & Run, nieuwe baan
Even een leuke update vandaag! De afgelopen weken zijn voor mij erg spannend geweest, ik ben namelijk bezig geweest met een nieuwe baan. En ik heb vorige week donderdag m'n nieuwe contract getekend en m'n huidige baan opgezegd. Sowieso al spannend, maar voor mij 1000x zo spannend, want ik verlaat m'n kantoor baan voor een baan in de paarden branche!
Afbeelding

*tromgeroffel*
Per 1 juni ga ik aan de slag voor Hulsebos Zadelmakerij *\o/*. Ik kan echt niet wachten om deze stap te maken!
Afbeelding

Extra nieuws: op 14 april gaan we meedoen met de Ride & Bike in Breda! *\o/* We hebben ons ingeschreven voor de 20km. Super leuk!

Oké, terug naar vandaag. Ik heb me aan de planning gehouden en Dex gelongeerd met pessoa Het is duidelijk aan hem te merken dat we dit wat minder hebben gedaan en hij wat stijver is. Ook is z'n achterhand niet zo sterk vandaag. Maar gewoon lekker trainen en sterker worden:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:26

Oooooh gefeliciteeeeeeerd!!!!!!


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:44

Wauw wat gaaf zeg! Hoe kom je zo aan die baan! Echt een stiekeme droom de zadelmaker branche haha.

Eerst maar een baan om te sparen voor regelmatige wedstrijden en dan de orun :D

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:46

Hee wat leuk zeg, gefeliciteerd met je baan en veel succes! +:)+

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:01

Heel tof, Gefeli! Ga je dan ook opleiding tot zadelpasser/maker doen??
En tijd voor mooier weer... dat we gewoon weer lekker kunnen trainen. Hier is t ook af en aan.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:43

Nogmaals gefeliciteerd *\o/* en zin in 14 april! We gaan knallen! 8-) !!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:57

Gefeliciteerd!

En wat een leuk vooruitzicht, een ride en run! Heel veel plezier *D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 18:30

20 maart 2018 | bakwerk in het bos
Afbeelding
Hahaha, volgens mij is Dex wat aangekomen :))

Vanmiddag had ik wat tijd over en besloten vandaag lekker in het zonnetje te gaan rijden. Dex kwam weer makkelijk mee uit de wei en stond tijdens het poetsen wel te genieten met half dichte oogjes. Het schatje.

We hadden al een tijdje niet in een bak gereden, en ik merkte dat hij in de bochten veel moeite had. In draf liep hij vooral als een vreemde giraf, had ik het idee dat iedereen naar ons keek én voelde ik al snel meer irritatie boven komen. Dus, schouders ophalen, even diep zuchten en ik ben lekker met Dex naar buiten gegaan, het was toch prachtig weer. En die frustratie verdient hij niet.

Eenmaal in het bos hem lekker laten draven, en waar hij in de bak ontzettend tegen m'n hand was, zocht hij die nu meteen op. Hij liep ontspannen, begon meteen te briesen en ik kon heel gemakkelijk z'n tempo aanpassen. Van rustige draf tot wat sneller, terwijl ik ook in z'n hoofdhouding schakelde (van lang en laag, tot normale nageefelijkheid). Het was zooo fijn!
Afbeelding

Erna voor het eerst de overstap gemaakt naar het grote bos zonder andere paarden en/of iemand op de fiets. Dex vond het wildrooster wat eng, maar na wat motivatie stapte hij er toch stoer over! Erna in het bos lekker met Dex in draf gereden, hij was zelfs zo fijn te rijden dat kleine stukjes wijken konden meenemen! Wel merkte ik dat hij in bochten echt wat moeite heeft.

Aangezien Dex zo makkelijk te schakelen was in snelheid, heb ik voor het eerst weer snelheid durven maken. De angst ervoor was opeens compleet weg, ik ging voorover zitten, liet de teugels lang en hij nam maar snelheid toe en toe. Oortjes erop, benen wijd. En toen ik iets terug ging zitten, 'ho' zei en m'n teugels iets aannam zat hij zo weer in een rustige nageefelijke draf. Wow! <3. En dat allemaal zonder martingaal, want ik had die toch niet voor m'n verjaardag gehad haha.

Kortom: het was echt een heerlijk ritje samen buiten. Ben helemaal in de wolken! <3
Afbeelding

Nadiine__x schreef:
Gefeliciteerd! En wat een leuk vooruitzicht, een ride en run! Heel veel plezier *D
Dankjewel! Allebei inderdaad heel leuk!

Alpha89 schreef:
Nogmaals gefeliciteerd *\o/* en zin in 14 april! We gaan knallen! 8-) !!
Jaa kan echt niet wachten! Van het weekend lekker oefenen :j

darkadia schreef:
Heel tof, Gefeli! Ga je dan ook opleiding tot zadelpasser/maker doen??
En tijd voor mooier weer... dat we gewoon weer lekker kunnen trainen. Hier is t ook af en aan.
Ik ga intern inderdaad opgeleid worden, voornamelijk tot zadelpasser. Al moet ik ook een tijdje meedraaien met hun zadelmakers. Ik kan echt niet wachten, sta te popelen weer meer te leren :D

Pacific schreef:
Hee wat leuk zeg, gefeliciteerd met je baan en veel succes! +:)+
Dankjewel!

sterreke98 schreef:
Wauw wat gaaf zeg! Hoe kom je zo aan die baan! Echt een stiekeme droom de zadelmaker branche haha. Eerst maar een baan om te sparen voor regelmatige wedstrijden en dan de orun :D
Uhm ja, gewoon solliciteren :+. Haha. Nee ze zochten (voor mij gelukkig) iemand zonder zadelmakers ervaring, want ze leiden liever iemand helemaal naar hun kwaliteiten op. En ik had voor de rest wel wat relevante werkervaring. Maar dat ik zou worden had ik echt niet durven hopen.

Granoek schreef:
Oooooh gefeliciteeeeeeerd!!!!!!
Dankjewel!!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:54

Nog gefeliciteerd !!
En wat heeeeerlijk die rit! Dat lijkt me nou zo ontzettend fijn, met zn tweeen het bos in kunnen. Super dat het zo goed ging, jullie komen er wel :j

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers