De "pony" opgehaald.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

De "pony" opgehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:48

Vandaag hebben we onze nieuwe merrie opgehaald (Lisavivera een Loek x Goudsmit X Gondelier 1.65, bruin, bles, 3 witte benen)
Toen we kwamen liep ze nog met haar veulen en een shet in de wei.
Het is een erg vriendelijk paard, ze kwam direct naar ons toe en was erg aanhalig.
Ze is wel een stukje kleiner en fijner dan Händell en Ilindra (eerst dacht ik het lijkt wel een pony Haha! ) en kan echt super bewegen.
Wat wel grappig is dat er 2 papieren bij zitten een KWPN (Gelders) en een Gronings, ze heeft dus ook 2 brandmerken, rechts Gronings en links KWPN.

Eerst even koffie gedronken en alle foto´s van veulen tot 9-jarige merrie door gekeken.
Ook een complete knipselmap over de merrielijn en hengstenlijn meegekregen.
De eigenaresse had het erg moeilijk mee om haar weg te doen en de hele familie is achter ons aan gereden om te kijken waar ze terecht zou komen.
De afspraak was dat als het hun niet aan zou staan de merrie weer mee terug zou gaan.
Gelukkig werd alles goedgekeurd Haha!

Daarna eerst Ilindra even op stal gezet en Lisa bij Händell in de wei gegooid, die sloten vrij snel vriendschap (lees Lisa sloeg Händell een paar keer goed raak en hij koos eieren voor zijn geld Extreme duivel )
Daarna Ilindra er bij in en dat ging wonderbaarlijk goed, ik had vrij veel spektakel verwacht maar dat viel erg mee.
Met 5 minuten stond alles al weer vredig te grazen.

De rest van de middag hebben ze lekker in het land gelopen en om 17:00 alles op stal gezet.
Ook dit ging zonder problemen.
Ik heb niet het idee dat ze haar veulen mist, ze loopt niet te hinneken en zoekt er ook niet naar.

Omdat ze wat kleiner is dan Händell en Ilindra heb ik een goede reden om op P&K lekker te gaan shoppen, alles moet een maatje kleiner (ze is "maar" 1.65 en heeft een klein fijn koppie)
Foto´s volgen z.s.m


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:51

Hoi,

Wat leuk! Ik was wel even verbaasd hoor. Ik dacht pony? Ik had toch gelezen dat jullie er nog een paard bij zouden krijgen?

Fijn dat alles zo goed ging en natuurlijk ook dat de vorige eigenaar haar nieuwe verblijf goedgekeurd heeft, anders was ze al wel heel snel weer weggeweest Haha!

En altijd leuk als je even mag shoppen voor de paarden!

Groetjes,
Judith

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:53

He proficiat met jullie nieuwe aanwinst!!!! Is dat die merrie van die foto waarbij je nog twijfelde of je er een derde bij zou nemen?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:02

Hartstikke gefeliciteerd met jullie nieuwe ponypaardje Knipoog
Wat fijn dat het ineens allemaal goed ging tussen hun drieen.
Ik kom snel een keertje langs met Hans om haar in het echie te zien Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:35

Hee gefeliciteerd! Ook fijn dat ze haar veulen niet overduidelijk mist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:45

Albert is net nog even op stal wezen kijken en alles leeft nog Haha!
Sterker nog, ze staan rustig op hun hooi te knagen of ze al jaren met z´n drieën staan.
Niks geen onrust Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:49

Haha, gek is dat hè? Verwacht je moeilijkheden, komen ze niet, en als je ze niet verwacht, dan komen ze juist wel (dat is bij ons thuis met een opvangpoes Frusty). Maar in ieder geval gefeliciteerd, en fijn dat ze zo met zijn drieën op kunnen schieten Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:53

Gefeliciteerd!

Fijn dat het allemaal goed uitpakt en leuk dat je een map hebt kunnen inkijken,
Ik heb van mijn merrie ook zo'n map thuis liggen waar ik het nodige uit mag kopieren voordat ik hem terug moet geven.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:03

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Ik vind 1.65 eigenlijk wel een heel mooi maatje Haha!
Wel grappig dat ze zich niet laat intimideren door die kastelen van je, maar dat ze lekker van zich afbijt Cool

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:06

Gaaf hoor dat alles goed is gegaan. Ik had geloof ik even gemist dat je er een derde paard bij zou krijgen. We willen snel foto's zien!

Je suis Charlie.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:27

Fokker is meneer van lijssel uit Liessel...
toch?
Ik zag die naam en dacht meteen nee maarja kon niet anders.
die Lightfeet van ons is haar neefje die is uit haar zus Loekievivera:)
zo is de wereld heel klein..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:54

Hee en (offtopic sorry) is die meneer van Lijssel dan die meneer die DNA verzamelt van gelderse paarden en voor wie ik met een knijptang haren uit de vacht van mijn 30 jarige 'verzorgpaard' heb staan trekken?

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:08

Lisavivera is een volle zus van de hengst Nachtvorst, die op onverklaarbare wijze is afgekeurd door het KWPN.
Maar ja "ons" stamboek heeft wel meer stunts ondernomen met (af)keuringen van Gelders hengsten.
Ze heeft wel een vrij unieke bloedlijn en dat maakt de hengstkeuze een stuk makkelijker dan bij Ilindra( Donau X Maurits) waar de familie-banden binnen het basisboek wel eng worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:08

Dus jullie willen wel met deze merrie gaan fokken?

Je suis Charlie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 06:25

Ja, we willen er idd mee gaan fokken.
Ze is nu drachtig van Jumpilot (een bij Zangersheide ggk springhengst) maar dat veulen is al verkocht Haha!
Wij willen er gewoon Gelders mee gaan fokken omdat ik het belawngrijk vind dat dit soort bloedlijnen bewaard blijven.
Ze is idd gefokt door dhr. Lijssel een enorme voorvechter voor het Gelders paard.
Haar bloedlijn is uitgebreid te bewonderen (met foto´s van bijna alle merrie´s) op www.gelderlanderhorse.nl
Hier staat Coravivera haar moeder op en kun je de lijn helemaal terug volgen.
Ook Ilindra staat op deze site, van de week zal ik even een mailtje sturen om Lisa er ook op te laten zetten.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:15

Ik wacht op je fotoos hoor! Of nee wacht Haha!
Ik maak maandag zelf wel een foto *LOL*

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:10

TOch lijkt mij die Lijssel een persoon die verstand heeft van de fokkerij, hij verdiept er zich enorm in. Ik bezoek zijn site regelmatig om foto's te zien van hengsten met oudere bloedlijnen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's. Trouwens, ik vind 1.65m niet klein.

De hond is de betere mens

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:15

daan schreef:
Hee en (offtopic sorry) is die meneer van Lijssel dan die meneer die DNA verzamelt van gelderse paarden en voor wie ik met een knijptang haren uit de vacht van mijn 30 jarige 'verzorgpaard' heb staan trekken?


*LOL* Ja dat is dezelfde meneer *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:59

Gefeliciteerd! Omdat ik helemaal weinig op bokt ben de laatste tijd heb ik de aanschaf helemaal gemist Haha!

Is zij enkel voor de fok, of ga je haar ook aanspannen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:00

Wat gaaaaf Ilindra, ben echt superbenieuwd naar je nieuwe aanwinst!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:16

Lia niet alleen voor het Gelderse paard hoor ook voor de groningers het is een kennis van mij.
Idd de van Lijssel van de website en de DNA.
Hij heeft zowel groningers als geldersen gefokt voornamelijk met de hengst Loek.
Leuk zeg!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:29

Ja, ja.. eindelijk is het zover.. moet zeggen dat ik het echt een geweldig paardje vind (althans vanaf de foto) en haar zelf ook wel had willen hebben. Ik ben blij dat de hele club zo snel vriendschap heeft gesloten en dat alles goed lijkt te gaan.
Hoe lang is ze overigens al drachtig?

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:59

Gefeliciteerd! leuk dat het zo goed gaat want het is meestal met zijn 3e dat er eentje word buitengesloten...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:26

Gefeliciteeeeeerd!!! Lijkt me echt een heel leuk paardje, hoe je haar zo omschrijft. Die foto's moeten dus zeker snel gemaakt worden Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Gerdien_, Bretsa, IndianSu, LisaVH96, Loe_Loe, mino1, SemrushBot, Tazzey en 25 bezoekers