[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:13

Wat een heerlijk filmpje, knappe Pluis <3
Echt leuk om te zien dat ze zo enthousiast is inderdaad!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:03

Wat is pluis toch een lekker ding. Ik moet zeggen dat in de filmpje haar ‘hanetrend’ ook minder lijkt dan een eerder filmpje dat ik van haar gezien heb.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 09:22

Daphara schreef:
Wat is pluis toch een lekker ding. Ik moet zeggen dat in de filmpje haar ‘hanetrend’ ook minder lijkt dan een eerder filmpje dat ik van haar gezien heb.

Klopt! Hij is er nog wel, en zal ook nooit helemaal weggaan, naar hij word in training steeds minder.. Ze word steeds sterker! :D


Afbeelding
Knap paard <3

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:48

Afbeelding
Springshire! 8-)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:52

Jippieeeeeeee!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 11:04

Pfoew wat heb ik 2 brave paarden! :wow:

Afgelopen donderdag wou ik samen met mijn bijrijder van Akkie naar het bos, maar al snel bleek.. Hele dag regen.. -O-

Eenmaal op stal was het toch droog!
Wij op buienradar gekeken, er zou ook geen regen meer komen, enkel zon. Prima, bosrit it is! *\o/*

Zitten wij, 10km verderop diep in het bos begint het me toch een partij mega hard te omweren!!
Wel droog, maar mega grote flitsen en echt harde knallen met maar 7 tellem ertussen!

Ik ben doodsbang voor onweer en mijn bijrijder was als de dood dat ze aan de kletter zouden gaan, dus als 2 bange eendjes zaten we daar op de paarden, midden in het bos, langs het water, niet de beste locatie ook..

We zaten vlakbij het veluwe meer en aangezien het bij ons wel droog was maakte ik mijzelf wijs, het hangt daar, niet hier, het blijft ook daar.. Dat moet gewoon!

Met dat in ons hoofd zette we de draf in richting stal, weg bij dat veluwe meer.. De. Flitsen en knallen kwamen steeds dichterbij, nog maar 3 sec ertussen! En we kregen een dikke hagelbui over ons heen...

Na de hagel, weer een flits, we telde en kwamen weer op 7 seconde.. Gelukkig het ging weer bij ons vandaan!

Later geen flitsen meer, wel nog een hagelbui, alles werd wit en het waren stenen van een halve cm, dus de paardjes even in de bosjes geparkeerd met hun koppies.

En daarna? Zon en nog een heerlijke rit gereden!

En weet je wat? Beide paarden hebben geen stap verkeerd gezet! Ze hebben ons mega dapper erdoor geholpen!
Wat eej droomteam! <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:45

Pfoe dat is toch wel heel spannend! Gelukkig niks geraakt en wat knap dat de paardjes zo braaf bleven. Daar mag je trots op zijn!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:08

Oh ik zou ook en mijn broek sch*ten hahahahah

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:41

Dat klinkt echt als buitenrit-hel :wow:

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 07:14

Eelmo schreef:
Dat klinkt echt als buitenrit-hel :wow:

Nou, precies dat dus.. :')


Granoek schreef:
Oh ik zou ook en mijn broek sch*ten hahahahah

Deed ik ook echt! |(


freetorun schreef:
Pfoe dat is toch wel heel spannend! Gelukkig niks geraakt en wat knap dat de paardjes zo braaf bleven. Daar mag je trots op zijn!

Ben ook zoooo trots op ze!! <3

Zo weekendje paardvrij gehad, pluis lekker 2 dagen vrij geweest ook, vanmiddag maar weer even sirieus aan de arbeid! Ben benieuwd hoe ze is ;)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 19:27

Bah, we kunnen weer op zadeljacht..
:(
De wide is te groot en ze groeit er niet snel genoeg in, hierdoor krijgt ze nu bulten op haar rug van de opvulling omdat er een voor het zadel te kleine boom is zit.. Volgen jullie hem nog? :p

Vandaag akkie zijn isabel omgebouwd naar pluis zadel dn echt heeeeerlijk gereden samen! Dus, nu opzoek naar een zwarte 18 inch voor pluis erbij en dan de zadelmaker maar weer even op bezoek laten komen..

Het houd je bezig denken we dan maar!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:57

Ik ga wellicht ook een nieuw zadel voor Dexter halen binnenkort (als ik nog eens ergens een dag vrij ben :/ ), heb het al gevonden moet het alleen nog ophalen :) Maar ga nog niks verklappen.

Ik volg het wel, die zadels waren voor Dexter sowieso niet goed want schoof langs alle kanten haha.
Zadelmaker kon hier pas 5 april dus wij hebben nog even tijd.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 23:22

Ben benieuwd naar dexter zijn nieuwe zadel ;) :)

Pfff wat een ellende, voel me best beetje schuldig eigenlijk..
Pluis ennik lopen dressuur matig al wat langer te tobben natuurlijk, tegen het been, lastig nageven, maar desondanks steeds wel stukjes verbetering..

En zo lang is ze nog niet onder het zadel.. Dus ik dacht steeds, merrie in combinatie met de revalidatie, kracht, ze vind het moeilijk gewoon doorzetten en dan komen we er wel..
En ze maakte ook kleine stapjes maar lastig wel, maarja wederom kijk waar we vandaan komen, dus ze zal wel tijd nodig hebben?

Pfff.. Ze is veel te goed voor deze wereld! Ze deed ook kribbig met aansingelen, maar dat doet ze al vanaf 1e x met opzadelen, de singel is gewoon geen favoriet, en hoor om mij heen dat dit ook wel een merrie tikje is.. Dus de boze blikken genergeerd en ging altijd prima.. En als ze dan wat bozer deed, wat de laatste tijd wel vaker gebeurde dan strafde ik dit af, zadelde op en beloonde daarna het nette stilstaan..

Achteraf allemaal tekens dat het zadel gewoon niet goed was -O-

Ze begon bulten te krijgen onder de kussens, dus afgelopen weekend zadel losgehaald en telefonisch consult met onze top zadelmaker gehad.
Zadel. Definitief afgeschreven voor pluis, aanpas tips gekregen tot het nieuwe zadel er is.

Dinsdag, zoals hierboven staat, heb ik met Akkie zijn wintec isabel gereden op pluis. Ik heb alle extra dakjes eruit gehaald, pluis haar boom erin gedaan en dit lag al zo veel beter!
Afbeelding
Hij moet achterin iets opgehoogd, maar dat moet met dit zadel geen enkel probleem geven omdat de gehele boom smaller is en gemaakt is voor haar boommaat.

Zoals hierboven staat echt fantastisch gereden! Ze was alleen maar aan het briezen, mega vrolijk, goed over haar rug, ik kreeg een middendraf die trok mij meteen de rose wolk op en een aanleuning zo zacht en stil, ik voelre haar rug onder mij bolle en haar achterbenen steeds makkelijker onderkomen, we genoten samen voor 200%!
Ze bood mij een galop aan, welke veel fijner voelde als normaal, dus ik probeerde een volte en iets te verzamelen en voor het eerst probeerde pluis in die galop ook over haar rug te komen, ze knikte in en wou het echt proberen!

Wat een verschil, dit meteen met de zadelmaker besproken en de beslissing gemaakt een wintec isabell voor haar te kopen.
Deze kan ik begin april ophalen, heb een mooie 2e handse gevonden en de zadelmaker heeft de code nagezocht,alles lijkt in orde, alleen zelf nog even de luchtkussens en boom controleren met ophalen! *\o/*


Woensdag was pluis lekker een dagje vrij. De isabell heb ik weer terug gebouwd voor Akkie natuurlijk en de wide aangepast zoals afgesproken met een bontje eronder zodat iedergeval de oorzaak van die bulten weg is.

Donderdag er weer op, ze leek met opzadelen iets rustiger weer. Niet op haar gemaak, maar wel minder boos. En ben gaan rijden, we vertrokken waar we dinsdag geëindigd warenzwat ging ze goed! We reden ook al de hele week zonder spoortjes wat een verschil!
Na het einde toe werd ze weer wat trager, ik dacht misschien moe, geen kracht meer door dinsdag.. Even pauze en nog klein stukje opgepakt en dat ging goed, niet zo goed als dinsdag, maar braaf en goed.

En toen vrijdag.. Ik wou opzadelen.. Ze was aan het bijten in de tralies en ze trapte naar de singel. Ze was echt kwaad! Ik heb haar gerust gesteld, verteld dat het oke was dat er een lekker zacht bontje onder lag en de zere dakjes eruit waren en ging rustig verder.. Zo boos was ze nog niet eerder geweest..

Met opstappen was ze braaf en met rijden wederom gemotiveerd, ze deed haar best maar kwam van achteren niet goed mee. In draf merkte ik al snel dat ik weer aan het schoppen moest.. Heb haar paar x geprobeerd bij te tikken, maar geen resultaat. -O-

Town wist ik het zeker, het zadel is de oorzaak van onze hele belemmering in het rijden.. Wat is dat paard, donders lief en braaf voor mij geweest om elke x maar weer het te proberen en wat heeft het lang geduurd voordat ze echt duidelijk aan ging geven met aansingelen dat het foute boel was..

En wat voel ik mij dom en schuldig dat ik die link niet eerder gelegd heb.. -O-

Sorry lief paard.. Je hebt vakantie!
Je zadel is mee naar huis en aankomende weken gaan wij alleen maar leuke dingen op de grond doen tot je goede zadel er is! :n :*

Afbeelding

En daarna? Daarna maken wij een herstart en gaan wij knallen samen! <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:46

Ahw Pluisje toch braaf paard <3
Ik ging bij Dex ook meteen uit van de breedste boommaat maar dat zadel heb ik na een kwartier af gegooid. Vanalles met brede bomen geprobeerd, tot 40cm zelfs maar niks lag goed. Hij heeft nu een 33,5cm boom opgemeten gekregen en het was opgelost.. had me daar ook heel erg in miskeken!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 23:50

Granoek schreef:
Ahw Pluisje toch braaf paard <3
Ik ging bij Dex ook meteen uit van de breedste boommaat maar dat zadel heb ik na een kwartier af gegooid. Vanalles met brede bomen geprobeerd, tot 40cm zelfs maar niks lag goed. Hij heeft nu een 33,5cm boom opgemeten gekregen en het was opgelost.. had me daar ook heel erg in miskeken!


Ja stom he. Er zit wel een smalle boom in dit zadel (de rode van wintec) maar die hoort officiël niet in de wide waardoor die nu heel erg achterover kiept.. Dit hadden we opgevangen met extra dakjes met het idee, ze groeit toch snel in grotere bomen. Maar ze is gewoon niet zo breed bovenop, en die dakjes doen haar nu dus zeer door verkeerde drukverdeling..

Nu dus welverdiende vakantie :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:03

Ook lekker :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:08

Niet zo schuldig voelen hoor! Achteraf als je het weet vallen de symptonen natuurlijk makkelijk samen, maar soms is zoiets gewoon lastig op te merken.

Wel heeeel fijn dat je het nu weet, het rijden met de isabel zo fijn was en je straks samen extra kan genieten!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 11:45

Granoek schreef:
Ook lekker :D


Absoluut, en die hinnik die ik elke dag opnieuw krijg bij aankomst maakt een hoop goed. <3


freetorun schreef:
Niet zo schuldig voelen hoor! Achteraf als je het weet vallen de symptonen natuurlijk makkelijk samen, maar soms is zoiets gewoon lastig op te merken.

Wel heeeel fijn dat je het nu weet, het rijden met de isabel zo fijn was en je straks samen extra kan genieten!


Ja is ook zo, maar je voelt je toch wel banketstaaf.. We gaan idd gewoon even wachten op onze isabell *D kunnen die bulten ook mooi ff weg trekken :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:07

Ja dat is echt het fijnste moment van de dag hé, aankomen aan de wei, de naam roepen en dan dat hinnikje <3 Duke deed het laatst voor het eerst! Dexter doet het letterlijk zodra hij mijn stem hoort haha (wat overigens geen indicatie is dat hij gewoon met plezier mee volgt uit de wei)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 08:42

Gisteren is pluis 5 jaar geworden!
Hieperdepiep! Hoeraaa! *\o/*

We hebben even heerlijk getut, daarna nog even simpel gelongeerd en daarna gespeeld en nog even met akkie gechilled in de paddock, volgens mij een geslaagde middag zo :o

Vandaag heeft stalgenootje me omgepraat, we gaan zonder zadel een bosritje doen. Leen van haar een platte longeersingel zodat ik op een dekje kan zitten en er niet mega snel af glijd (ze is super glad) en dan komt dat vast wel goed! Immers zijn we ook zadelloos begonnen vorig jaar :p

En daarna wil ik even haar sokkrn wassen, dat paard is echt mega vies :')

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:16

Gefeliciteerd met Pluis!

Goede training voor je evenwicht haha, om zonder zadel te rijden!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 09:58

Sylverlove1 schreef:
Gefeliciteerd met Pluis!

Goede training voor je evenwicht haha, om zonder zadel te rijden!


Haha, ja en in het bos een dubbele uitdaging want dan kom ik er echt niet meer op :')

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:12

Gefeliciteerd met Pluis! Y)(^)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 17:21

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:30

Ohhh lekkerrrr