[VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 22:56

Over de jaren heen nog wat foto's van ons :o

1. The friendly game
Afbeelding

2. The friendly game 'extreme'
Afbeelding

3. Zo rijden we vooral rond...
Afbeelding

4. In zijn winterpakkie :brr:
Afbeelding

5. Clown :+
Afbeelding

6. Verdiende hapjes na een lekkere poetsbeurt <3
Afbeelding

7. Mijn favoriete bezigheid.... :)
Afbeelding

8. En zo hebben we ooit rondgereden, maar hier zijn we inmiddels vanaf afgestapt.
Afbeelding


Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 23:10

UPDATE!!! Voorbereiding op de verhuizing
Vrijdag 9 maart 2018
Hierbij mijn eerste update die ik met jullie wil delen. Helaas heb ik over de jaren heen nogal wat nare trailerlaad ervaringen gehad met Chris, mede door andere mensen. Hij liep eigenlijk nooit heel makkelijk erop, maar het ging altijd wel, met tijd en heel veel geduld. Op de eerste stal waar ik stond had ik een stalbaas welke niet zo 'begripvol' was. Ik was nog relatief jong en onzeker en ik had Chris ook nog pas net. Hij ging zich ermee bemoeien en sindsdien is het trailerladen een probleem geweest. Een tijd later moest ik gedwongen naar de kliniek vanwege een blessure. De zogenaamde 'dierenarts' daar zag dat het trailerladen niet vlekkeloos verliep en dacht dat het een goed idee was om een hengstenketting tegen Chris zijn kont aan te gooien. Hij stond er inderdaad na 1 minuut op, maar dit was ook de allerlaatste keer dat hij er zonder een halve dag over te doen op heeft gestaan. Nadien een grote klachtenbrief naar de kliniek geschreven want ik ben nu inmiddels 6 jaar bezig met lessen en het probleem is nog steeds niet verholpen....

Ik had afgelopen vrijdag de 2e trailerles van mijn parelli instructrice. Zij heeft een trailer met een voorlaadklep, dat is echt een uitvinding! Het gaat met kleine stapjes al wat vooruit, ik was zo blij met mijn puppypaard dat hij in de trailer heeft gestaan voor ongeveer 1.5 minuut zonder dat hij er aan de voorkant of achterkant uit is gerend! Hij vond het echt heel erg spannend en dacht vaak als hij er eenmaal in stond 'oh help' en dan stormde hij er via de voorkant weer uit. Mijn huidige stalbaas van de outerwetse manier begon zich er ook opeens mee te bemoeien en ons 'advies' te geven dat wij de voorlaadklep niet open moeten houden als we een paard willen laden. Nou het hele doel was natuurlijk dat hij er rustig door kan lopen, dat is stap 1 natuurlijk, de rest komt later. Door dat hij mij hierover aansprak werd ik gespannen en natuurlijk merkte Chris dat ook meteen. Het trailerladen is een gevoelig puntje omdat we nu al zoveel hebben meegemaakt. Helaas na de opmerking van mijn stalbaas mocht het niet meer baten en heeft Chris er niet meer in gestaan met mijn hulp. Als afsluiter heeft mijn instructrice het wel voor elkaar gekregen en hij was op het einde ook al aan het likken/kauwen om alles te verwerken dus dat is een heel goed teken. Voor de verhuizing heb ik nog 2 lessen gepland staan, ik ben nu al een aantal jaar bezig dus dat gaat het probleem in die 2 lessen echt niet helemaal verhelpen. Hij is op dit moment wel vervoerbaar, al moeten we hem wel een beetje foppen. Op mijn nieuwe stal ga ik dan actiever aan de slag met mijn lessen zodat ik het probleem op mijn gemak kan oplossen en ook aan mijn spanning kan werken.

Ondertussen ook druk bezig met hem af en toe op stal te zetten om weer wat te wennen, al vind hij dit echt nog niet oké. Hij is erg onrustig in de stal en draait constant rondjes. Als ik zijn weidemaatje erbij zet gaat het wel beter. Ondanks dat er andere paarden naast staan en hij met ze kan neuzen vind hij het nog niks om alleen in de stal te staan. Dit ga ik langzamerhand uitbreiden en volgende week proberen of hij een nachtje binnen kan staan.

Volgende week heb ik weer les dus ik houd jullie op de hoogte! :wave:

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:27

Goh Unbeatable... wist niet dat jij zoal iets gebroken had in 't verleden. Daar moet ik toch even van slikken... Ik heb nooit iets gehad, nooit in het ziekenhuis geweest... Maarrr, gossie... leuke fotos!!! *\o/* Mijn favourieten; dat leuke shot in de groene wei met Chris' z'n ontspannen hoofd... en natuurlijk jij in je mooie pak op een superieur gepoetst paard. Heel elegant. Da's er een voor het familie album voor alle tijden. Wow, dat trailer laden zo'n opgaaf kan zijn, da's echt een eye opener voor me. Ja, die oude-paarden-rotten-in-het-vak... ze hebben er een radicaal andere kijk op. Horsemanship is nog een betrekkelijk nieuwe trend. Dat was twintig jaar geleden nog niet zo wijd verbreidt en 'de moeder van alle deugden'... geduld... is ver te zoeken tegenwoordig. Misschien een video van je trailer laad technieken? Zou heel instructief zijn. We blijven volgen en kijken uit naar meer! :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:26

Balen dat het even misging met de staleigenaar, maar vol goede moed verder! En op de nieuwe stal lekker regelmatig met hem oefenen tot de angst er beetje bij beetje uit kan. Ben trots op jullie :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:38

Ik volg ook! balen inderdaad dat het zo mis ging met de stalbaas..

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 06:27

Jack_55 schreef:
Goh Unbeatable... wist niet dat jij zoal iets gebroken had in 't verleden. Daar moet ik toch even van slikken... Ik heb nooit iets gehad, nooit in het ziekenhuis geweest... Maarrr, gossie... leuke fotos!!! *\o/* Mijn favourieten; dat leuke shot in de groene wei met Chris' z'n ontspannen hoofd... en natuurlijk jij in je mooie pak op een superieur gepoetst paard. Heel elegant. Da's er een voor het familie album voor alle tijden. Wow, dat trailer laden zo'n opgaaf kan zijn, da's echt een eye opener voor me. Ja, die oude-paarden-rotten-in-het-vak... ze hebben er een radicaal andere kijk op. Horsemanship is nog een betrekkelijk nieuwe trend. Dat was twintig jaar geleden nog niet zo wijd verbreidt en 'de moeder van alle deugden'... geduld... is ver te zoeken tegenwoordig. Misschien een video van je trailer laad technieken? Zou heel instructief zijn. We blijven volgen en kijken uit naar meer! :j


Houden zo! Je kunt maar beter buiten het ziekenhuis blijven. Bedankt voor je complimenten van de foto's! Ik heb helaas geen trailer tot mijn beschikking, maar de volgende keer dat ik les heb dat is op maandag 26 maart zal ik een stukje filmen. Dat is overigens ook de laatste keer dat ik les heb voor dat ik ga verhuizen op 3 april! Het is nu echt aftellen *\o/*

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 06:27

freetorun schreef:
Balen dat het even misging met de staleigenaar, maar vol goede moed verder! En op de nieuwe stal lekker regelmatig met hem oefenen tot de angst er beetje bij beetje uit kan. Ben trots op jullie :-)


Thanks voor je lieve berichtje! Jij bedankt voor de altijd mentale steun :D

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 06:28

brittien schreef:
Ik volg ook! balen inderdaad dat het zo mis ging met de stalbaas..


Welkom! Leuk dat je ons ook wilt volgen :o
Inderdaad, balen is heel netjes gezegd.
Hoop dat we de volgende les weer een stap vooruit gaan!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:22

Koop je een paard bij bravepaarden.nl(!)
Maar het ging niet zo makkelijk allemaal, gelukkig zet je door!
Nog een hobbel op 3 april, duimen dat het goed gaat. Met een beetje geluk, fijne paardenburen, genoeg stro op de bodem en voldoende hooi om de hele nacht te kunnen eten moet het vast goedkomen.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:32

Ik sta op die stal en met alle in het vorige berichtje genoemde voorwaarden is het dik in orde! Succes met de verhuizing, spannend!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 16:38

Amalarab schreef:
Koop je een paard bij bravepaarden.nl(!)
Maar het ging niet zo makkelijk allemaal, gelukkig zet je door!
Nog een hobbel op 3 april, duimen dat het goed gaat. Met een beetje geluk, fijne paardenburen, genoeg stro op de bodem en voldoende hooi om de hele nacht te kunnen eten moet het vast goedkomen.


Haha nu je het inderdaad zo zegt. Het is ook wel een combinatie van meerdere factoren geweest, hij was ook wel braaf maar ook pas 3 dus onvoorspelbaar was hij wel. Daarnaast ben/was ik een onzekere ruiter maar kan ik inmiddels zeggen dat we nu wel een goed team zijn. Aan alle eisen voldoet deze stal dadelijk dus ik duim ook dat alles goed zal gaan :D Hopelijk komt al het geluk nu mijn kant op!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 16:40

eventueel schreef:
Ik sta op die stal en met alle in het vorige berichtje genoemde voorwaarden is het dik in orde! Succes met de verhuizing, spannend!


Leuk, een toekomstig stalgenootje! Sta jij zelf ook in de stallen of op de bewegingsweide? Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij weinig heb gevraagd naar het " beleid " van de reguliere stal omdat ik bang was dat ik anders teveel zou gaan twijfelen. Maar fijn dat je aangeeft dat het voor jou bevalt dan moet het vast goed komen.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 16:43

Nog een algemene vraag, misschien heeft iemand tips?
Chris is insulineresistent wat inmiddels wel onder controle is. Voeding is altijd een lastige factor geweest en hij doet het echt het beste op alleen hooi. De laatste keer toen hij op stal stond moest ik hem wel iets geven omdat de andere paarden ook kregen natuurlijk. Hij kreeg toen een halve summerfit koek van pavo, maar na enige tijd kreeg hij hier ook jeuk van. Verder heb ik veel soorten muesli geprobeerd maar tot zover zonder resultaat. Iemand tips wat ik dadelijk op stal eventueel zou kunnen proberen te voeren? Al is het maar een handje dat er toch iets in de voerbak komt als de andere paarden brokken krijgen.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:18

Ik (nou ja, mijn dochters met hun paarden) sta in de stallen, en dat bevalt me heel erg goed. Maar de bewegingswei is ook super, daar staan ook meerdere mensen die met parelli bezig zijn. Heb je toevallig de instructrice die bij ons op stal staat?

TessaxQuincy

Berichten: 1036
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:21

Ik volg ook mee! :)

&if=7

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 17:42

eventueel schreef:
Ik (nou ja, mijn dochters met hun paarden) sta in de stallen, en dat bevalt me heel erg goed. Maar de bewegingswei is ook super, daar staan ook meerdere mensen die met parelli bezig zijn. Heb je toevallig de instructrice die bij ons op stal staat?


Ja daar heb ik al jaren les van. Zo ben ik er ook terecht gekomen. Parelli is nog niet heel bekend bij veel mensen dus het zal leuk zijn om dadelijk stalgenootjes te hebben die er ook ervaring mee hebben. En leuk dat je dochters bij de stallen staan, wie weet worden we nog eens buren :D

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 17:42

TessaxQuincy schreef:
Ik volg ook mee! :)


Leuk dat je volgt, welkom *\o/*


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:31

Is wat luzerne niks om te geven op stal als de rest brok krijgt? :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 10:11

freetorun schreef:
Is wat luzerne niks om te geven op stal als de rest brok krijgt? :)


Heb ik mij even een beetje over ingelezen, het is het proberen waard. Moet ik dat ergens mee mengen of nat maken of iets?

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:52

Luzerne(brok) kun je gewoon droog geven. Als je het in bakjes voor je stal zet, kun je met de staleigenaar afspreken dat je paard dat krijgt in plaats van de brokken die de rest krijgt.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 11:59

eventueel schreef:
Luzerne(brok) kun je gewoon droog geven. Als je het in bakjes voor je stal zet, kun je met de staleigenaar afspreken dat je paard dat krijgt in plaats van de brokken die de rest krijgt.


Ik heb net even gekeken maar overal waar ik luzerne zoek krijg ik geen brok variant maar juist die dunne snippertjes :+ Weet jij een specifiek merk waarvan ze dit in de brokvariant maken? En kun je dit gemakkelijk ook weer afbouwen? Als hij de kudde weer ingaat dan gaat hij weer over op het hooi dieet.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:18

Ik gebruik idd die snippertjes. Dex krijgt het in een bakje als de rest brok krijgt. Hij eet het best graag. Qua op- afbouwen is het makkelijk.

Let er wel op dat in de brokvorm vaak meer zit dan alleen luzene. Niet altijd, vaak wel. Je mag anders best wat van Dex meenemen en proberen bij Chris? :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:20

Unbeatable schreef:
Nog een algemene vraag, misschien heeft iemand tips?
Chris is insulineresistent wat inmiddels wel onder controle is. Voeding is altijd een lastige factor geweest en hij doet het echt het beste op alleen hooi. De laatste keer toen hij op stal stond moest ik hem wel iets geven omdat de andere paarden ook kregen natuurlijk. Hij kreeg toen een halve summerfit koek van pavo, maar na enige tijd kreeg hij hier ook jeuk van. Verder heb ik veel soorten muesli geprobeerd maar tot zover zonder resultaat. Iemand tips wat ik dadelijk op stal eventueel zou kunnen proberen te voeren? Al is het maar een handje dat er toch iets in de voerbak komt als de andere paarden brokken krijgen.


Heb je weleens naar Agrobs gekeken? :) Voor mijn (te) dikke Shet zocht ik voer waar zo min mogelijk brok in zat. Ik kreeg toen op Bokt.nl de tip om eens naar Agrobs te kijken, inmiddels voer ik zo’n 2 maanden de Alpengrün Muesli, en ze is onwijs aan het afvallen! Ze vind het heerlijk en eet het goed. Ik weet zo 1-2-3 niet wat er allemaal qua suiker in zit, maar misschien de moeite waard? :)

Leuk paardje! Ik ga ook zeker volgen.

When you love what you have, you have everything you need.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:42

Hey Kels! Leuk dat ik je hier tegenkom op bokt! Wist niet dat je hier ook te vinden was :)

Ik volg ook!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 13:42

freetorun schreef:
Ik gebruik idd die snippertjes. Dex krijgt het in een bakje als de rest brok krijgt. Hij eet het best graag. Qua op- afbouwen is het makkelijk.

Let er wel op dat in de brokvorm vaak meer zit dan alleen luzene. Niet altijd, vaak wel. Je mag anders best wat van Dex meenemen en proberen bij Chris? :-)


Thanks voor het aanbod, ik zou heel graag wat van Dex willen proberen. Dan weet ik meteen of het wat is. Is er nog een bepaalde hoeveelheid wat ik daarvan zou moeten voeren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iccc, knockout1, maitestar23, Marije112, Vagabondo en 112 bezoekers