Knhs lid maar via srr ruiterbewijs halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin1310
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-03-18

Knhs lid maar via srr ruiterbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 16:22

Hallo!! *\o/*

Ik ben via mijn manege lid geworden van knhs. Ben me nu aan het verdiepen in ruiterbewijs halen.
Mijn manege verzorgt dat niet. Ik zou dan eerst f3 en f4 moeten halen voor ik cbr 1 en 2 kan doen en dan ruiterbewijs. Klopt dat?

En bij srr las ik 1 weekend ergens met de nodige ervaring natuurlijk maar dan is het in the pocket.

Als ik dat laatste doe. MOET ik dan knhs lid opzeggen of kan dat gewoon beide?

Groetjes!

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:25

Waarom wil je graag je ruiterbewijs halen? Het kost vooral erg veel geld, en ik heb m alleen omdat ik als extra ruiter mee ga met het begeleiden van buitenritten. Als je er niet mee doet zou ik zeggen bewaar dat geld lekker voor wat anders.

Maar de lessen waren erg leuk om te doen :D

Karin1310
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 16:28

prugelpiet schreef:
Waarom wil je graag je ruiterbewijs halen? Het kost vooral erg veel geld, en ik heb m alleen omdat ik als extra ruiter mee ga met het begeleiden van buitenritten. Als je er niet mee doet zou ik zeggen bewaar dat geld lekker voor wat anders.

Maar de lessen waren erg leuk om te doen :D



Ik woon in zandvoort en om bepaalde duin gebieden in te mogen moet je weer een andere pasje halen. Met vertoon van je bewijs.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Knhs lid maar via srr ruiterbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:47

Ik heb mij ooit gewoon ingeschreven voor een examen. En geslaagd, gewoon een vreemd paard gehuurd en daarmee examen gedaan (ik had nog geen eigen paard toen). Snap al die lessen en onzin niet, je kunt rijden of je kunt het niet. Dus waarom een cursus volgen als ook gewoon even een examen gedaan kan worden?

Karin1310
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 20:49

germie schreef:
Ik heb mij ooit gewoon ingeschreven voor een examen. En geslaagd, gewoon een vreemd paard gehuurd en daarmee examen gedaan (ik had nog geen eigen paard toen). Snap al die lessen en onzin niet, je kunt rijden of je kunt het niet. Dus waarom een cursus volgen als ook gewoon even een examen gedaan kan worden?



Ja precies. Ook mijn gedachten.
Maar las op een website dat je je dan moet afmelden bij knhs om via Srr je pasje te kunnen aanvragen.
Klopt dit?

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Knhs lid maar via srr ruiterbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:53

Ik heb als KNHS lid ook gewoon een pasje van de SRR, heb er toen niks omslachtigs voor hoeven doen ook. Kreeg hem gewoon een aantal weken na examen in de brievenbus.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:02

Karin1310 schreef:
Maar las op een website dat je je dan moet afmelden bij knhs om via Srr je pasje te kunnen aanvragen.
Klopt dit?

Nooit van gehoord. Ik heb mijn knhs ruiterbewijzen (ooit via de srr) afgekocht bij de srr en betaal dus niet meer voor die vage verplichte verzekering. Heb nu weer gewoon een oneindig geldige ruiterbewijs(en koetsiersbewijs).
En via de knhs kan ik zo weer een startkaart aanvragen als ik wil, dan hoef ik niet eerst weer een ruiterbewijs te kopen hoor. Je neemt een dienst af van bedrijf A en een andere dienst van bedrijf B.

Karin1310
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:04

xVerax schreef:
Ik heb als KNHS lid ook gewoon een pasje van de SRR, heb er toen niks omslachtigs voor hoeven doen ook. Kreeg hem gewoon een aantal weken na examen in de brievenbus.



Ah prima!! Dank je wel

Karin1310
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:05

germie schreef:
Karin1310 schreef:
Maar las op een website dat je je dan moet afmelden bij knhs om via Srr je pasje te kunnen aanvragen.
Klopt dit?

Nooit van gehoord. Ik heb mijn knhs ruiterbewijzen (ooit via de srr) afgekocht bij de srr en betaal dus niet meer voor die vage verplichte verzekering. Heb nu weer gewoon een oneindig geldige ruiterbewijs(en koetsiersbewijs).
En via de knhs kan ik zo weer een startkaart aanvragen als ik wil, dan hoef ik niet eerst weer een ruiterbewijs te kopen hoor. Je neemt een dienst af van bedrijf A en een andere dienst van bedrijf B.



En die bedrijven respecteren elkaar en gaat goed samen?