[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:29

Het is toch eigenlijk best knap dat mensen zulke lelijke dieren kunnen fokken.. Ongelooflijk! := :')


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 16:11

Hahahaha ja :')

Ik heb Duke maar uitgeschreven voor zondag, BAAL ALS EEN STEKKER -O-
Dacht er vroeg bij te zijn deze keer maar dat bad heeft echt geen fluit geholpen,
het is alleen maar erger geworden (niet per se door het bad, maar denk gewoon dat hij is blijven schuren).
*zegt 25x het 3-letter-K-woord
Afbeelding

Leuk ook voor je zelfvertrouwen dit! Zeker omdat het zo gezellig blijft terugkomen, ze zullen ons wel missen die K*T beesten.

Terug gewassen met betadinezeep, wat hij trouwens echt heel lekker lijkt te vinden. Zal hem wel jeuken want als het pijn doet trekt hij altijd zijn been weg en nu draait hij hem naar me toe als ik er over wrijf.
Daarna goed sebacil er over gedaan.

Iemand tips voor een voetbad? Kan hem wel in een bad zetten met sebacil er in, maar 10ml op 10L water wordt al snel een cr*pload ml in een bad van paar 100L.
Excuses voor het vloeken trouwens, ben er echt helemaal klaar mee nu. *\%/*

Steeds datzelfde been, zo raar.. Andere benen ook gedaan maar nog geen schrammetje te voelen, niks.

Zucht.

Langs de andere kant, waar Duke altijd ontzettend liep te klieren als er water aan te pas kwam heb ik hem nu gewoon vast kunnen zetten en in mijn eentje kunnen wassen 0,0 drama. Dat is wel heel fijn :) Hij was erg braaf, ben daarna nog een stukje gaan wandelen met hem en hij was lekker rustig en ontspannen. Terwijl hij de vorige keren heel nerveus en vervelend was, maar ik had al een vermoeden dat dat kwam omdat hij op boxrust stond.

Morgen ben ik ein-de-lijk nog eens een voormiddag vrij, ga lekker met Dexter aan de slag en dan nog een stukje met Duke aan de wandel, echt zin in :)

edit: Oh en 3 april komt de fysio voor Dex en Duke en 5 april de zadelfitter voor Dex :)
Laatst bijgewerkt door Granoek op 14-03-18 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 16:12

Kan wel janken telkens als ik die foto terug moet zien :')

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:27

Anoek is het een idee dat je hen straks als het voorjaar echt er is even helemaal scheert, ook ze sokken?

Want was je hem. Helemaal met. Sebicil of alleen ze benen?
Want je moet hem. Echt helemaal wassen, ook ze. Hoofd, goed ze staartwortel en ze manenkam en goed in dr. Oksels.

Halsters ontsmetten met die meuk, borstels idem en eventuele dekens ook..

Zijn stal. Helemaal leeg en ook daarmee behandelen, en dat moet je na 1 week herhalen...

Dus makkelijkste is helemaal kaal en op de wei, dan heb je er het minste werk van..

Maar dan moet natuurlijk alsnog zijn spullen en huidige stal wel meebehandeld worden..

Weet er helaas alles van!
Zodra pluis op stro staat ia het hier dikke ellende! Pluis op vlas alle ellende weg.. Voor ons geen stro meer..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 16:34

Ja halsters doe ik gewoon weg zelfs, heb voor hem nooit dure halsters dus die gaan de prullenbak in, ik borstel hem ook niet als ik het zie alleen roskammen voor de rui maar de laatste keer dat ik dat deed had ie niks.
En de ijzeren roskam gaat in de kookwas (lol mam is er blij mee). Hij staat niet op stal gelukkig, altijd buiten, wei is knal bevroren geweest de hele tijd dus hij heeft gewoon droog gestaan.

Maar ik vind het zoooo raar dat ten eerste alleen hij het krijgt, terwijl er nog een paard bij staat dat werkelijk zijn hele leven lang nooit wat heeft gehad (lekker eerlijk hé? :P nee ik ben niet jaloers :o )
En ten tweede altijd enkel aan de achterbenen, nu zelfs maar 1 been.
Als het mijten waren zou die andere het ondertussen toch ook moeten hebben? Of je zou toch überhaupt IETS moeten zien, maar die heeft echt niks. We hebben hem met 4 nagekeken. Gelukkig voor hem hoor, ik gun het hem niet! Maar ik vind het zo ontzettend raar.

Ik was hem inderdaad helemaal, daarom heb ik ook gewacht tot het zonnetje wat scheen, kan ik mezelf nu ook wel om voor mijn kop slaan 8)7
Maar hoef er ook even geen verkoudheid bij te hebben nu.
Ik wil hem eigenlijk echt niet scheren, of echt pas als hij in zijn nakie naar buiten kan blijven gaan. Ik ben anders een fortuin aan het uitgeven aan dekens die vervolgens door zijn weidemaatje in 1000 stukken wordt opgevreten. Hoef daar nog maar een halster te laten slingeren of hij is er mee aan het gooien, laatst ging hij met mijn volle cameratas aan de loop :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 16:44

Even beetje researchen;

dit is wat ik op internet vind als mok (dit is dus niet Duke):
Spoiler:
Afbeelding

Maar verder vind ik voornamelijk foto's van de koten in deze toestand, bij Duke blijft het altijd beperkt tot stuk tussen koot en hak

Dit vind ik als mijt:
Spoiler:
Afbeelding


Dit vind ik als CPL, dat lijkt me dus echt niet het geval, die huidplooien en knobbels enzo zijn er totaal niet
Spoiler:
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:39

Hij heeft toch op stal. Gestaan tijdens zijn blessure?

Is wel mijt hoor, die wondjes had pluis ook als jaarling toen ze mijt had ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:49

Bah wat ontzettend balen, ik snap best dat je even flink staat te vloeken.

Je bent er dus niet achter wat het is? Het lijkt op die eerste foto. Wat een gedoe zeg!
Ik snap hoe je je voelt want Nick zit dan ook altijd met die knie te kloten, altijd dezelfde. Blijft een zwakke plek, gaat het even goed en dan is het weer mis. Dus snap de frustraties!

Hopelijk gaat het tzt weg bij Duke als hij wat ouder is en meer weerstand heeft opgebouwd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 00:38

Ja ik hoop dat het een veulenkwaaltje is inderdaad :(
Ja klopt Nadine! Maar staat alweer 1,5 maand buiten.. En het heeft erg gevroren in de tussentijd, weet niet of dat uit maakt?

De stal waar hij stond is sowieso leeg gemaakt, laten drogen en worden uitgekuist. Standaard voor de drachtige merries er in komen dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken. Stel je voor dat dat er ook nog bij kwam brrr

Ja iedereen zegt maar mijten Chasey maar ik sta er echt van te kijken dat hij het enkel op zijn achterbeen dan heeft. Ik zou ook echt niet weten hoe hij dat been zo open jeukt, er is niks om aan te schuren in de wei :?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:43

Misschien doet ie dat wel gewoon met de tanden?

Heel naar in ieder geval! :(


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 06:15

Het is iedergeval geen mok, want mok begint met korsten. Als je mok exht uit wilt sluiten met je zijn benen kaal scheren, dan kun je zien wat er onder de vacht schuilt.

Pluis heeft allebei gehad en dit lijkt echt opnde keren dat ze mijt had. De aller 1e keer was bij haat het aller ergste, toen lag ze ook helemaal open net als duke nu

De dierenarts twijfelde toen of het geen schimmel. Infectie was dus naast behandelen tegen mijt kreeg ik ook een zalfje tegen Schimmel dat leek ze wel fijn te vinden.

Kun je anders geen biopt laten maken zodat je 100% zeker weet wat het is en gericht kunt behandelen?

Maar alsnog als duke mijn paard was gingen de sokken er vanaf, dat behandeld 100% makkelijker en je kan de benen veel beter beoordelen.
Met halfjaar zitten die sokken er wel weer aan namelijk ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 13:03

Kan ik op die wonde honingzalf smeren als die sebacil gisteren pas is gedaan?

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 18:15

Zo, was even hectisch vanmorgen.
Heb uiteindelijk honingzalf er op gedaan, had mijn DA even geappt en die zei dat het oké was.

Nadiine__x schreef:
Het is iedergeval geen mok, want mok begint met korsten. Als je mok exht uit wilt sluiten met je zijn benen kaal scheren, dan kun je zien wat er onder de vacht schuilt.

Pluis heeft allebei gehad en dit lijkt echt opnde keren dat ze mijt had. De aller 1e keer was bij haat het aller ergste, toen lag ze ook helemaal open net als duke nu

De dierenarts twijfelde toen of het geen schimmel. Infectie was dus naast behandelen tegen mijt kreeg ik ook een zalfje tegen Schimmel dat leek ze wel fijn te vinden.

Kun je anders geen biopt laten maken zodat je 100% zeker weet wat het is en gericht kunt behandelen?

Maar alsnog als duke mijn paard was gingen de sokken er vanaf, dat behandeld 100% makkelijker en je kan de benen veel beter beoordelen.
Met halfjaar zitten die sokken er wel weer aan namelijk ;)


Ik denk ook echt niet dat het mok is, maar heb 0 ervaring met mok (thank God, hout vasthouden). Hij heeft echt hele mooie gladde benen voor de rest. Geen huidplooien of broebeltjes.

Mijn maag draait bij de gedachte aan een biopt maar als dat moet, wil ik dat laten doen. Ik kijk even wat de sebacil doet, die moet natuurlijk ook gewoon de kans krijgen zijn werk te doen (jammer dat ik zo weinig geduld heb :o )

Het uitzicht is echt mijn minste zorg, al loopt hij zijn hele leven met blauw/paars/gele sokken zal me weinig uit maken, maar ik durf het sowieso niet zelf want dan ben ik 2 vingers en een oor kwijt (en daar hoeft Duke niet eens wat voor te doen, ik ben net zo lomp zonder paarden als met). En ik wil ook niet goed met dat scheerapparaat nu aan die wondes komen maar dat zal wel in mijn hoofd zitten.. Wellicht naar de zomer toe geen slecht idee, als hij dan ook nog eens gaat ruien.

Kan echt huilen als ik er naar kijk, lijkt net of ik zelf iemand met 100 scheermesjes over mijn been voel schrapen telkens als ik die wond zie. Moet hem echt pijn doen en ik merk nu echt dat ik bij Duke nog 1000x gevoeliger ben voor zulke dingen als voor Dexter.
Denk dat ik om de een of andere reden het idee heb dat Dexter zich wel zal redden. Gewoon behandelen en dan tijd geven, Dexter is groot en sterk. En bij Duke heb ik er echt heel veel moeite mee dat ik soms gewoon moet wachten tot het geneest, hij is nog maar een baby ( ja, 2 jaar is nog baby! :j )

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:37

Duke is gewoon een soort van kindje voor je :) En dan heb je het daar extra mee te doen als er wat loos is. Snap dat wel.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:01

Ik snap je gevoel heel goed hoor anoek! En je zorgt super goed voor hem en steeds contact met de dierenarts, dus komt vast goed.

En betreft het scheren, dat zou ik ook zeker niet over die wonden heen doen, maar eromheen ;) daar is het namelijk al kaal ;)
Wellicht wil je vriend je ermee helpen of een andere bekende?
Of voor 1x iemand in huren, weet je zeker dat het goed en met zorg gebeurt zo zijn 1e keer.
Maar wat je zegt, lekker even wachten tot het echte voorjaar hoor!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:24

Ik denk trouwens dat je gelijk hebt Nadine, heb er nog de hele nacht aan zitten denken en misschien beeld ik me nu ook wel dingen in maar ik heb altijd gezegd: zodra hij niet meer buiten kan krijgt hij het aan zijn benen. Ben er altijd van uit gegaan dat dat kwam omdat hij binnen ander voer kreeg, dat het dus aan het voer lag.

Maar hij krijgt nu buiten ook dat voer en kreeg dit toch pas aan zijn benen nadat hij op boxrust heeft gestaan.
Dus de kans dat het door het stro komt is best groot, ik heb er alleen nooit in dit perspectief naar gekeken.

Iets om in de gaten te houden, hoewel ik hoop dat hij nu gewoon lekker buiten kan blijven

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:48

Simpele test, zet hem volgende keer eens op vlas ;) daar leven mijten natuurlijk niet in en in stro wel.. ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 17:15

leven mijten ook in zaagsel?
Ik heb echt geen flauw benul waar ik vlas kan halen :7

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:18

Nee volgens mij niet :)
Maar zaagsel stoft meer, dus dat heb ik nooit geprobeerd.

Volgens mij heeft pluis wel zaagsel onder haar vlas liggen en dat gaat goed.

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl



jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:48

Vlas gewoon bij de welkoop (maar ik haal maar 2 baaltjes per jaar voor mijn kippen en konijnen).

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:54

Hoi, ik heb je topic niet gevolgd, maar zie dat hij last heeft van zijn been, zou het misschien rasp kunnen zijn?

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:55

MirandaFuego schreef:
Hoi, ik heb je topic niet gevolgd, maar zie dat hij last heeft van zijn been, zou het misschien rasp kunnen zijn?


Rasp ziet er anders uit, dit lijkt wel echt mijt hoor ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:59

Toch fijn dat je nu hebt ontdekt waardoor het wordt getriggert!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard