Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:38

Ah fijn dat ze zich al zo snel thuis voelt!

Wauw wat is Veronia braaf zeg! Trots! :D
We gaan er niet vanuit maar vallen in een bevroren bak ik ooo niet lekker Haha


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:41

Murosch de merrie is denk ik 1.68 zoiets dat weet ik niet precies, de hengst is 1.47 mijn hoop was dat Ghadir 1.55 zou worden dan kan ik er mooi op en dat lijkt goed gelukt. Hoe groot is veronia?

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:35

Sbravour ja lief he!

Durf het bijna niet te plaatsen aangezien mijn berichten nauwlettend in de gaten word gehouden door het bokt-fbi team.
Maar heerlijk voor de wagen gehad. Pakt het fijn op. Nu mijn eigen hoofdstel gebruikt.
Nog 2 keer inspannen en nog 3 keer rijden (waarvan 1 x buitenrit) en dan lekker naar huis
Afbeelding
Afbeelding
Honger :))
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:47

Ach ik zou het inderdaad een beetje los laten, misschien soms even de trainingen voor jezelf houden en niet altijd delen op internet, zo houd je het misschien wat rustiger. (als je dat wilt natuurlijk!) Maar vooral blijven doen waar jij je goed bij voelt. Iedereen heeft zijn eigen trainingsmethoden en opinie!

Eet vast lekker makkelijk door het plastic heen zilver :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:14

Zooo.. ik ga even gigantisch bijlezen!

Hier heel druk bezig geweest met de grote wei en kleine wei en een provisorisch schuilstalletje in orde te maken. Paarden staan sinds gisteren aan huis :D

Afbeelding
Helemaal rechts is de varkensstal en daar langs wat dieper liggend is ons huis.
Wei is begin vorige week bemest. Morgen mogen ze op het grote stuk.

Alle wei die je ziet gaan we gebruiken :D (Stronkje is weggehaald)
Afbeelding

En voor het eerst in het kleine stuk.
Afbeelding

Samen grazen 2.0 :+
Afbeelding

Afbeelding

Verder niets meer gedaan. Dit is al spannend genoeg voor der :). Ze was nooit ergens anders geweest dan daar in de stal en in die wei. Toen ze de straat op moest dus overal krokodillen :=
Als ze hier een beetje relaxt is weer rustig aan verder.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:21

Vandaag limo weer gelongeerd.
Deze keer longeersingel om en wat bijgezet.
Waar hij linksom normaal niet snel zakt met het hoofd gaf de bijzet hem aanleiding om linksom wél te zakken en wat deed hij het super !! *D
Helaas geen beeldmateriaal ervan. Maar zondag is de planning dit te herhalen :)

Heb ook een fijn moment gehad. Toen ik aankwam op stal lag limo te soezen in zijn box. Stilletjes tegen hem gepraat en de deur geopend. Normaal zou hij rechtstaan maar nu keek hij me aan en bleef rustig liggen. Ben erbij gaan hurken (zodat ik snel recht kon moest hij plots toch opspringen) en wauw hij bleef gewoon liggen. Heb even zijn hoofd gekroeld (vind hij zalig aan de maantop) en ben rustig de stal uitgegaan. Pas toen is hij recht gegaan <3

Kabayo vind je reacties wel hilarisch soms in je topic :') lekker doen waar je zelf inzicht in hebt. :)

Pattypaard oh wat leuk zo mooi ook :)

Murosh knappe blonde manen van veronia <3 trots mag je zijn hoor.

Leef en laat leven.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:51

Nynkster: Leuke hengst heb je uitgezocht!
Murosch: Wat leuk dat jij ook een zweetvos hebt!! Grappig! Ik heb ze echt nog bijna nooit gezien :’)
Tof dat je erop gezeten hebt! Lijkt me extra speciaal voelen bij een zelf gefokt paard.
Is ze eerder al ooit gereden of extra lang gewacht met zadelmak/ruitermak maken als ik vragen mag?
Mijne is idd nogal jeudig en heeft nog wat te veel vuur haha. Als we dat in goede banen kunnen lijden komt het goed.
Kabayo: Wat gaaf dat je zelf met Zilver gemend hebt! :D Ik heb je topic vandaag eens gelezen.. boktmoraalridders paraat. Je mening geven prima, en die mag anders zijn maar sommige mensen willen anderen hun mening toch een soort van opdringen he.
Vind het wel slim van je om straks toch idd een pauze in te plannen. Maar dat vind ik voor elk paard.
Faline: Ah oke! Mijn vorige paard heeft ook eerst 2 veulens gehad voordat ze zadelmak gemaakt werd. Merkte die volwassenheid idd wel en ook dat je direct meer kan, en door kan. Beterschap met je herstel!
Fijn dat ze samen met een ander paard op de trailer kon, hebben ze idd vaak veel aan!

Hier doe ik het voorwerk zelf en dan breng ik haar weg naar een oude bekende die (professioneel) ruitermak maakt. Dan is het even kijken hoe lang ze daar blijft en of ik haar zelf kan gaan rijden of dat toch een vriendin haar gaat rijden of misschien een combinatie van ons. Ligt er aan hoe ze zich gedraagt en hoe ze zich laat bewerken. Kan ook nog zijn dat als ze wat te veel paard voor me is ze naar een echt fatsoenlijke ruiter/amazone gaat om verder te rijden en uit te brengen. We gaan het zien :).

Melissa_93: Leuk jou hier weer tegen te komen! Idd van het L topic toendertijd.
Leuk paard heb je gekocht! Een eyecatcher! Heb je toevallig een filmpje? Ben wel benieuwd!
Top dat ze alles zo goed op pakt :)
Art_Ificious: Fijn dat je paard zo positief reageerde op de dubbele longe!
xApple: Voor het ideale plaatje ben je wel wat te groot maar ik geloof niet dat je Lars in de weg gaat zitten met je lengte. Maar er is uiteraard meer dan dat, gewoon lekker rijden! Moet prima gaan.
Met zadel is je lengte trouwens gewoon echt prima!
K_m: Hoe gaat het met je paard en het hoofdschudden inmiddels?
Heeft ze het niet meer gedaan? Ziet er apart uit!
Dat headshaking syndroom heb ik een paard van gekend die daar last van had maar die deed maar af en toe een paar knikjes achter elkaar. Al zullen er vast veel versies van zijn.
_Zoe: Heerlijk zulke impulsieve acties :D Met een lekkere lach haha. Super dat hij zo braaf was!
AnnetteFlame: Balen dat hij na de behandeling in een voorkeurshouding ging lopen maar nu weer op de goede weg dus! Succes en veel plezier morgen :D
SBravour: Balen dat je zo loopt te subatten met je paard! Ik zou inderdaad ook verder gaan onderzoeken. Hopelijk valt het allemaal mee!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:55

Dubbele longe? Nee hoor bijzet en enkele longe ;)

Leef en laat leven.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:01

Kabayou, zilver lekker aan het duten. Zit mooi glad in de vacht zo zonder deken!

Patty heerlijk dat de paarden aan huis staan! De mest al wel goed weg als je ze dit weekend erin wil doen?

Art superfijn dat limo zich vandaag goed liet zakken aan de longe!

Ik had vandaag een bruin inplaats van zwart paard :') Ze had zich fijn even in de drek gerold. Was een beste klus om dat weer schoon te poetsen :')

Patty heb idd wel filmpje, nog van de oude eigenaresse. Zal kijken of ik m verstuurd krijg

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:14

Volgende week vrijdag komt de dierenarts met röntgen en echo apparatuur! Hopelijk kan hij iets vinden. Ondertussen springt het kindje al twee weken gewoon lekker de paddock rond... :D Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:17

Sbravour nou die lijkt er geen last van te hebben! Ben benieuwd wat het is/was
En je hebt gelijk hoor. Maar vind het delen juist leuk :))

Melissa ja ze is heel dun in het vel! Ze zweet ook nooit

Pattypaard
Dankje. Haha ja topic is een beetje vreemd geworden :')
Prachtige weide. Ben wel een beetje jaloers

Marijke
Goed hoor! Klinkt goed. Nog gelukt vandaag?
Haha mee eens hoor


Gister even gereden. Echt fijn. Helemaal happy
Afbeelding
Voetje onder het zadel *D
Afbeelding

En vandaag heerlijk gespeeld. Ze blijft mij verbazen. 3 jaar en zo mak.. <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:18

Vandaag aangenomen bij de bakkerij vlak bij huis :D

En limo gelongeerd met bijzet weer.
Helaas stopte gsm ermee na 1 minuut filmen :( baal er echt van.

Leef en laat leven.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:45

Voor de mensen die interesse hebben/hadden , ik volg over jonge paarden en de derde staat online. Scheelt mij weer typen over wat wij hebben gedaan de afgelopen weken :+ :+



SBravour, ben je zenuwachting voor de dierenarts of heb je zelf een idee?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:17

Sbravour zich uitleven kan ze dan toch nog wel :D

Kabayo die laatste foto :wow: leuk joh met die paraplu ook.

Dawson ik kijk dus niet snel op vlogs, vind dat gebabbel tussendoor maar saai. Sommige vloggers hebben ook een irritante stem om naar te luisteren. In RL vind ik het Nederlandse taaltje wel aangenamer klinken dan via opgenomen geluid. (Meter spreekt Nederlands dialect en Balou_K hier op bokt heb ik ook al ontmoet)
Maarre is dat schaap bevallen nu?

Leef en laat leven.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:58

Ja hahaha die gek van mij rent gewoon door met haar beentje... Hopelijk maakt ze het niet erger dan het is!
Ja ik ben wel een beetje zenuwachtig, maar ik vind het wel fijn dat er wat uitgesloten kan worden vrijdag. Ook scheelt het dat we dan een plan van aanpak kunnen gaan maken. Aanmodderen vind ik niets! Ik heb niet echt een idee wat het kan zijn, mijn enige gedachte was een chipje eigenlijk.. omdat het soms goed zit, soms niet. Het is maar een tikkie warmer onder de knie met echt een fractie vocht heel soms. Dus niets acuuts..
Ik houd jullie op de hoogte natuurlijk.

Limo gaat weer goed, hij begint echt rust te krijgen! Fijn hoor.
Kabayo doet alleen maar gekke dingen :D Grapje, super leuk!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:53

@Murosch; Wat goed zeg!! Hoe reageert ze er allemaal op? Voel jij je er ook al wat zekerder op?
@Kabayo; Wat grappig, Lars zie ik elke dag wel liggen _O- Enne als jij het plaatsen van foto’s leuk vindt dan moet je dat gewoon doen hoor. Ook al ligt de bokt FBI op de loer. Iedereen mag er zijn mening over hebben natuurlijk daar is het een forum voor. Ik vind persoonlijk ook dat je wel veel doet maar het is jouw paard en jouw verantwoordelijkheid. Ik vind het jammer dat die bokkers in jouw topic hun mening zo willen doordrammen.
@Pattypaard;Wat gaaf dat ze aan huis komen. Dat gaat ongetwijfeld bevallen :D Het ziet er netjes uit.
@Art; Wat fijn dat je lekker gelongeert hebt +:)+ En gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Fijn lekker dichtbij huis.
@Sbravour; Zo dat duurt nog best lang eigenlijk.. Nouja ik duim voor jullie.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:58

Ik heb na de 2e keer even erop niets meer met Lars gedaan. Nouja voeren, borstelen enzo :D
Ik ging er ook vooral op omdat ik persé wilde weten hoe het eruit zag en hoe het stond.

Ik heb de filmpjes 100x terug gekeken en voor de sport vind ik hem gewoon echt te klein. Ja ik pas er heus wel op voor buitenritjes enzo.. Dus ik heb de knoop nu echt doorgehakt om er 1 bij te kopen. Ik ga woensdag ergens kijken en volgende week hopelijk ook (zit op foto’s te wachten van 1 verkoper). Het wordt sowieso weer een fjord maar dan vanaf 1.45. Woensdag ga ik naar een merrie van (bijna) 3 jaar oud. Ben super benieuwd.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:13

Balen Apple, Lars is zo leuk! Naar ik begrijp het wel. Als je het zelf ziet dan voel je je er niet goed bij. Houd je Lars wel gewoon?
Maar een nieuw paard is natuurlijk wel super leuk! :D is de 1e al ingereden? (De 2e niet denk ik bijna drie)
Succes en hopelijk is het wat. Houd je ons op de hoogte?

Zeker.. Dierarts wachten is altijd naar. Gelukkig loopt ze niet continu onregelmatig of op drie benen. Dat scheelt in het wachten. Helaas zitten goede dierenartsen gewoon vol, en het mobiele apparatuur moeten ze natuurlijk ook mee nemen. Dat spul kan niet op 4 plekken tegelijk, tenminste ik neem aan dat ze daar maar 1 van hebben :)

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:17

Xapple
ik denk dat het ook lijkt alsof ik veel doe met haar omdat ik elk wissewasje hier deel. Ik ben ook zo blij met mijn paard :)) en ben trots om de domste dingen :+ want in werkelijkheid valt het wel mee. Alleen 2 dagen in het weekend (nu niet van toepassing ivm beleren , straks wel weer)
Spannend!! Ben benieuwd wat er komt.

Hihi klopt sbravour. Ik ben zelf ook een beetje gek :):)

Leuk he Marijke. Gefeliciteerd met je baan. Longeren ziet er wel relaxt uit

Leuk filmpje dawson! Wou dat ik zoiets in elkaar kan zetten :P

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:16

Nee hoor Lars blijft gewoon. Ik heb thuis genoeg ruimte. Er gaat dan wel een Shetlander weg.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:00

Kabayo je hebt wel lef zo zonder cap op zo'n jonkie :+

Gefeliciteerd Art!
Longeren ziet er fijn ontspannen uit!

Dawson ik kijk later even je vlog

Apple opzoek naar een nieuwe topper. Altijd leuk zo'n zoektocht!

Spannend SBravour. Maar inderdaad wel fijn dat er dan dingen uitgesloten kunnen worden en hopelijk de oorzaak gevonden wordt, zodat je ook gericht verder kunt

Ken gisteren voor het eerst een zadel opgelegd, zo super braaf :D eerste 2e keer spande ze heel iets aan en daarna niks. Kon rustig aansingelen en daarna heeft ze even door haar stal gewandeld maar niks geen gekkigheid. Zo kan ze toch mooi weer nieuwe dingen leren ondanks we even niet in de bak kunnen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:45

Fijn inderdaad! Als die van mij kreupel blijft een lange tijd ga ik ook gewoon dat soort dingen doen denk ik :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:45

Art_Ificious; Ahh wat lief dat hij bleef liggen! Dat vind ik echt zon heerlijke momenten! <3
Ow ik dacht dubbele longe, foutje.

Melissa_93; Mest was al goed weg voor het oog en laatste dagen had het 3 dagen goed geregend gelukkig.
Geweldig dat Ken zo braaf is!! Wel fijn als jullie weer de bak in kunnen.

Kabayo; Die laatste foto! Geweldig als je dat met je puppypaard kan :D

xApple; Tof dat je de mogelijk hebt om er nog eentje bij gaat kopen. Succes en veel plezier morgen!

Hier zijn ze de grote wei in gegaan, rennuh! De mijne heeft de eerste rondjes in der eentje gedaan. Tot dat kleintje besefte dat ze er ook naartoe kon :)).
Afbeelding
Gisteren even kort dekje met dekensingel op gedaan. Vandaag goed gepoetst. Super braaf blijft ze staan terwijl ze gewoon los in de wei staat!
Daarna dekje met singel met langere eindes op gedaan. Dat vond ze maar raar tegen der voorbenen aan. Stond ze steeds te stampen en met haar voorbenen te zwaaien in stap en draf :').
Even laten lopen, kleine wei ondertussen uitgemest en toen voor de 1e x gelongeerd. In stap ging het echt al top! Draf komt later wel als ze het principe snapt. Volgende keer even een stukje fatsoenlijk afzetten, maakt het wel wat makkelijker.
En met een hoofdstelletje aan de gang zodra ik die weer heb.
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:59

Mooie foto zeg in de sneeuw!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:54

Patty wat een mooie foto zo in de sneeuw!
Jonkie dus ook mooi braaf met dekje etc!
Ik doe hier ook de bak half afzetten met longeren, merk wel dat ze daar veel steun aan heeft

Gisteren voor het eerst gelongeerd met zadel, ze deed het zo super braaf <3 We moeten hier heel klein stukje langs de straat stappen om bij de bak te komen. Op het kruispunt gaan ze een drempel maken dus er stonden allemaal rode hekken en betonnen buizen, ze vind het wel spannend maar loopt wel heel braaf mee. Zou super fijn zijn als ze straks met het zadel/ruitermak maken en daarna ook zo braaf blijft in karakter

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers