Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:37

Haha gelukkig!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:49


Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:00

Beaut zonder deken in de paddock.
“Nee hoor, ze rolt nooooit..” -O-


Afbeelding

Laten we nu net vanavond een dressuurclinic rijden. Komt ze aan als varken.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:52

Hihi, ik kom wel vaker met een vies varken aan op dressuurles.
Veel plezier alvast!
Leuke foto's van afgelopen weekend !!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:24

Saams: Jou zag er zondag ook niet uit , met zijn deels gschoren, deels ondanks scheren toch weer lange haren, en deels al weer beetje zomervacht- vacht..... Mán, vind het net een roestbak zo..

Maar joh.......... Uiteindelijk gaat het daar dan toch niet om!!

Dusss.... hoop dat je een súper clinic hebt gehad!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:42

We hebben een hele leuke clinic gereden. Veel goede tips. Alleen ze was zo sterk. Ik had er gister gelongeerd en vaak is ze dan los en soepel. Maar ze vond het heel moeilijk ze moest iets meer van die voorhand af dus wat opgerichter en ook impuls houden. Maar ze deed het super!
Nu wel last van mn schouder :+ Onbewust word je toch zelf strak. Veel goede tips gehad.

Hier zie je echt die hals:

Afbeelding

Niet nageeflijk maar wel blij met binnen achterbeen.
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:52

Ach feline wat ontzettend naar!! Sterkte!

Kito ik heb laatst een groen dekje gekocht weet niet of je die bedoelde? Afbeelding
Volgens mij van hkm bij agradi ik zal de link voor je opzoeken

Saams beaut heeft een goede smaak :D en fijn dat je een leuke clinic gehad hebt.

Stuk op de site is idd erg leuk geschreven en Punz je kunt met recht trots zijn!!! Iedereen trouwens want wat was het leuk!

Na de mooie proef van EK ben ik weer super gemotiveerd en na een bosrit vandaag met sanne mag Melody morgen met mij aan de slag ~~}>

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:20

Ach jeetje Feline, wat een ellende! Kunnen ze nog zeggen waar het door komt/kwam?

Ik moet ook wel beetje lachen om de paaltjestrekker :') Zo slim ze toch zijn.. :+

Mooie plaatjes Saams! Ze doet goed haar best <3

Oh dat is toch wel gaaf dekje, ook voor een bruine. Maar heb al een zweep gekocht, ook jullie schuld >;)

Heb ook weer rij-inspiratie opgedaan, we hebben thuis ook een megagrote bak, zoals de 20x60 in Luttenberg. Wilde middendraf over de hele diagonaal doen, maar halverwege dacht Lloyd “ja doei, de helft is ook mooi zat” :') voorlopig kunnen we nog ff oefenen voordat we Z zijn _O-

Muurp, ik dacht dat jij B was gestart trouwens! Dat hadden jullie mákkelijk gekund joh, op ONCK toch ook al? :D Ze liep zo netjes! <3

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 23:20

@marrit nee helaas niet. Ze kwam net uit verplichte rust en had eigenlijk alleen wat bakwerk gedaan, waarschijnlijk ergens een misstap gedaan. Wel fijn dat het niet komt door de (endurance)trainingen. Verder staat ze vrij week op de koten en zijn wat dingen die niet zo netjes zijn qua bouw, waardoor ik wel een keer een peesblessure aan de diepe buiger had verwacht. Vandaar ook vorig jaar goed contact gehouden met DA in het wedstrijdseizoen en een goede trainster om problemen zoals deze uit de weg te gaan... probleem zit hem nu vooral dat ze blijkbaar buiten is gezet in dr eentje, toen waarschijnlijk iets van een draai had gemaakt of misstap en toen is die pees gewoon ontploft ongeveer. Ik ben echt heel blij dat we weer op 4 benen staat, dat weekend was echt afzien. Ik vind het echt verschrikkelijk, mijn mooie Kiet, was echt niks meer van over. Gelukkig is ze nu iets happier en is er een realistische kans op revalidatie naar pijnvrije weidegang. Na alles wat ze voor mij heeft gedaan en betekent is dat wel echt het minste wat ik kan terugdoen voor haar. Heb ook de afgelopen 1.5 week wel een paar keer op het punt gestaan om haar te laten inslapen, omdat ze duidelijk pijn had en moe was. Ik ben echt onwijs blij met deze kliniek die gewoon realistisch en eerlijk zijn. En gelukkig knokt Kiet nog even door.

Wat ook fijn is, is dat ze zich niet heel druk maakt. Dat is wel anders geweest. Nu durft ze gelukkig ook te liggen in stal. Heel lief, al mijn stalgenoten letten op haar (aandacht gelukkig geen te kort aan) en ik krijg dan dit soort foto's door:

Afbeelding


Gefeliciteerd Ria met knappe Jou (en Eline natuurlijk ook!). Startbewijs voor ZZL, cool! Las dat Paddy ook voor het ZZL gaat? Super goede promotie voor het ras.

Clinic ziet er fijn uit Saaams, bij wie had je hem?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:45

Paddy moet eerst het Z2 tussen de paarden nog door, maar de planning is inderdaad dat hij dan ook in het ZZLicht uitgebracht gaat worden. Gaat zo gaaf zijn als het zo ver komt!! 2 Connemara's in het ZZlicht én leuke strijd tijdens Connemara wedstrijden... kan me nu al verheugen op de Paddy - Jou-Jou derby's!! ' Hoe gaaf is dat!!

Leuke foto's van de clinic Saams! En het smerig zijn valt heel erg mee toch??

Marrit.. is er een binnenbak bij jou?????????????????


Edit.. Feline: ik duim van harte dat ze weer heel snel pijnvrij in de wei staat!!!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:18

Beaut haar bloedresultaten waren goed. Ook geen verhoogde ontstekingwaarde of parasieten, organen prima, geen bloedarmoede. Vitamine en mineralen ook op orde. Enkel verhoogde afweer oid als gevolg van een allergische reactie. Hij verweet het aan muggen omdat er geen klachten zijn.
Had alleen mijn naam verkeerd geschreven en pony is geen volbloed :+


Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:08

Jeetje heftig allemaal Feline! Ja uiteindelijk zal je nooit helemaal weten wat er gebeurd is, en dat is nu ook niet meer belangrijk. Pijnvrij is belangrijkste! :(:)

Beauty ook APK goedgekeurd dus *\o/* Ze doet wel als een volbloed soms :+ *\%/*

fla
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:45

Wat leuk een connemara topic. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een pony of klein paard en de connemara spreekt mij erg aan. Nu is het best lastig om een leuke grote d maat of e te vinden. Ik ben bang dat ik te lang ben voor een pony van 1.45 met mijn 1.68 lengte. De pony’s die ik hier in dit topic op de foto zie lijken zo groot. Of zijn jullie allemaal zo klein? Hoe groot zijn jullie pony’s en hoe lang zijn jullie zelf. Ben ik erg benieuwd naar.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:50

fla schreef:
Wat leuk een connemara topic. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een pony of klein paard en de connemara spreekt mij erg aan. Nu is het best lastig om een leuke grote d maat of e te vinden. Ik ben bang dat ik te lang ben voor een pony van 1.45 met mijn 1.68 lengte. De pony’s die ik hier in dit topic op de foto zie lijken zo groot. Of zijn jullie allemaal zo klein? Hoe groot zijn jullie pony’s en hoe lang zijn jullie zelf. Ben ik erg benieuwd naar.



Ik denk dat jij voor een Connemara zeker niet te lang bent. Connemara's zijn vaak net wat breder gebouwd dan bijv. de New Forest en de Welsh.
Mijn zoon bijvoorbeeld reed tot zijn 18e op een Connemara (wel een hengst met veel hals en front) van maar 1.44/1.45. In mijn profiel staat wel een foto, het is de schimmel. Mijn zoon is 1.78 lang.
De vos uit mijn profiel, ook een Connemara, is ongeveer 1.50 hoog.

Ik zou gewoon wat pony's gaan proberen en kijken hoe het voelt.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:25

fla schreef:
Wat leuk een connemara topic. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een pony of klein paard en de connemara spreekt mij erg aan. Nu is het best lastig om een leuke grote d maat of e te vinden. Ik ben bang dat ik te lang ben voor een pony van 1.45 met mijn 1.68 lengte. De pony’s die ik hier in dit topic op de foto zie lijken zo groot. Of zijn jullie allemaal zo klein? Hoe groot zijn jullie pony’s en hoe lang zijn jullie zelf. Ben ik erg benieuwd naar.


Ik ben klein. Mijn pony is 1,52 m en ik 1,60 m.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:00

Ik ben 174, Lloyd 147.
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:01

Ik ben 1.68 en pas probleemloos op mijn Jou-Jou van 1.48.
Op tank Punzeltje van 1.52 lijk ik, ivm haar massa eigenlijk een dwerg.....

Naast stokmaat dus vooral ook kijken naar het type Connemara.

Afbeelding
Op Jou-Jou



Afbeelding
En op Punzeltje

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:41

Pony is 152 - ik ben 157. Krijg er mijn beentjes zelf niet omheen...

Er zou best iemand van 170 op passen zonder dat het raar lijkt.

Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:56

Afbeelding

Ik ben 1,60 en mijn pony 1,52 m..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:51

Ik ben 1.65 en Jack is ongeveer 1.50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:16

Ik 1.70 en pony 1.48


Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:26

Hier ook allebei in de meter 70, gaat prima!

Ria en EK, vergeet jullie nog helemaal te feliciteren, super prestatie!

Fijn dat der bloedwaarden goed waren Saaams, clinic ziet er ook goed uit!

Ik ging vanmorgen Rocks even longeren voor ik er op ging, dat is toch echt nog een kleuter, ondanks dat hij bijna 6 wordt. Probeert de hele tijd de longe in zijn mond te nemen!
Afbeelding

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 19:13

Fijn Saaams! Kiet stond bij de locale da te boek als arabier. Kwam een keer mestonderzoek brengen en toen vroeg ze 'ja voor dat arabiertje toch?' :'). (Wellicht +200 kilo maar ach hahaha)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:39

Ik ben 1.73 en Rebel ongeveer 1.47. Op zn paspoort staat 1.44 maar hij is wel wat gegroeid. Hij was als de dood voor de meetstok, en aangezien ik toch bij de paarden start hebben we het maar bij een schatting gelaten.
Hier een plaatje voor het beeld:
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:01

Marrit maar mooi is ie wel hè die zweep :D

Melody vanavond gemeten op 156,5 en ik ben 1.70, sanne trouwens net zoiets, past perfect <3

Afbeelding