Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:00

Ohh gelukkig maar!!


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:54

Gelukkig maar!! Schrikken!

Wat een schatje DMJ!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 01:35

Mandyy schreef:
Wat een schatje!

Wat voor soort kap heb je?
Mijn poes heeft twee maanden met een kap omgelopen laatst.
Het is echt wennen maar je zal zien dat het snel gaat. Bij ons ging de eerste dag precies zoals jij omschrijft maar met de dag zag ik verschil en met een paar dagen was ik verbaasd hoe goed ze ermee omging.

Je zal nog best tegen dingen aan lopen. Hier was de kattenbak een ramp, dus ik heb de deksel eraf gehaald. Eten en drinken was ook iets waarbij ik eerst moest helpen maar ze al snel zelf kon.


Dank je voor je reactie!
Het is een doorzichtige kap, gehaald bij de DA
We kijken het nog even aan, als het toch niet gaat gaan we de kap alsnog proberen

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:16

Ik had ook een doorzichtige kap en vrij klein. Zie ook wel eens van die hele lompe grote kappen. :=

Denk dat het in de meeste gevallen toch even wennen en doorzetten is.
Succes!

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:27

Longfunctie was overal genomen met 10% verbetert en overleg gehad, maar aangezien ik niet allergisch ben voor katten was het gewoon proberen. En we hebben voor nu gewoon weer een afspraak staan voor over 3 maanden en dan is de kat er ook alweer een poosje.

Maar ook omdat ik straks van een douche vol met schimmel af ben verwachten we niet dat het slechter gaat worden. Zeker ook nog iets wat meegenomen kan worden is dat in mijn huis geen tapijt lig, maar laminaat/vinyl.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:36

Marcella schreef:
Iemand leuke adressen voor hoge palen plafond is 2,60 meter hoog.


Nog een tip: Ons plafond is ook 2.60 en we hebben de krabpaal op twee plekken met zo'n metalen hoekje aan de muur vastgezet. Hij staat nu echt een heel stuk steviger (anders had hij ook allang omgelegen als ik zie hoe ze er soms in vliegen).

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:33

Jeetje Lor! Fijn dat ze weer terug is!

Wat een leuke kat DeMaJai! Knap beestje! Hij/zij lijkt wel een beetje op het katertje dat wij helaas zijn verloren. Heb alleen een foto van toen hij nog kitten was, maar hij had ook zo'n leuk wit snorretje :+
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:56

Ik heb braaf mee gelezen en mooie foto's gezien.
Maar niet gereageerd, was erg sip..
Ollie is naar de dekkater geweest en ik haal haar vanavond op. Heb haar vreselijk gemist!!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:14

Gelukkig kun je Ollie halen, extra van genieten!

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:47

E_J schreef:
Jeetje Lor! Fijn dat ze weer terug is!

Wat een leuke kat DeMaJai! Knap beestje! Hij/zij lijkt wel een beetje op het katertje dat wij helaas zijn verloren. Heb alleen een foto van toen hij nog kitten was, maar hij had ook zo'n leuk wit snorretje :+
[ [url=m/6fiCl5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijk zeker veel opelkaar.

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:27

Mandyy schreef:
Ik had ook een doorzichtige kap en vrij klein. Zie ook wel eens van die hele lompe grote kappen. :=

Denk dat het in de meeste gevallen toch even wennen en doorzetten is.
Succes!


Dank je! Het gaat gelukkig al beter :)

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:09

Ik hoop dat ik even binnen mag vallen met een vraag.

Wij hebben zaterdag een 14-jarige poes uit het asiel gehaald. Heeft 1 maand enkel in een klein holletje gezeten in het asiel door de angst. Gelukkig is ze hier erg op haar gemak en wordt ze met de dag aanhankelijker. We zijn erg blij met haar :o

Nu merk ik wel dat ze 'redelijk vaak' niest. Voor de rest oogt ze wel gezond, ze heeft toen ze in het asiel kwam d'r entingen gehad (tegen nietsziekte onder andere) en eet en drinkt ook goed. Wel heeft ze nierfalen en krijgt dus dieetvoer. Is het noodzakelijk om de dierenarts te bellen met de vraag over het niezen? Of zou ik het een aantal dagen aan kunnen kijken?

Het valt me nu ook op dat ze geluid maakt als ze slaapt, kan dit gewoon snurken zijn? Of heeft het wellicht ook iets met het niezen te maken (verkoudheid?)

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:56

Kun je het asiel niet even bellen voor overleg?

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:33

Zou eerst idd even terugkoppeling vragen bij het asiel. :j

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:44

Goeie, ga ik morgen even doen!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:35

Ook al zijn ze gevaccineerd, ze kunnen het nog krijgen. Vaak wel minder erg!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:11

Katten van mijn ouders zijn ook vanaf het begin al steeds af en aan verkouden. Tot snotneusjes aan toe, dus zou zeker eerst even met asiel contact opnemen en anders met je da.

Pfff sammie lag gister lekker naast me in het mandje, wad hem rustig aan het aaien en ineens hangt meneer toch in mijn hand. Hij wil op zo'n moment wel vaker je hand vastpakken en 'bijten' maar dit is altijd heel zachtjes. Ik zocht er dus niks achter tot hij echt ineens vol in mijn hand hing en pas los liet toen ik heel hard 'AUW SAM' riep. Nu heb ik flink wat kleine krasjes en wondjes op mijn hand :+

Jessie was wel weer erg lief gister! <3
Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:12

Ja ze kunnen soms best iets overenthousiast zijn... :x

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:48

IMJ schreef:
Ja ze kunnen soms best iets overenthousiast zijn... :x


Dat heb ik gemerkt haha. Normaal voel je het natuurlijk ook wel, maar nu was het erg heftig haha. Hand zit onder de dikke rode krassen. Komende dagen maar even in de gaten houden dat het wel rustig blijft :+.

Heb mezelf aangeleerd om op zo'n moment zijn bewegingen te volgen en dan laat hij ook gewoon weer los. Deed ik gister dus ook maar toen werd hij dus idd wat enthousiast en uit reactie trok ik mijn hand weg.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:46

Nou.. ze hadden er hier beiden een handje van.
Ik ben er niet van gediend. Heb ook nog een dochter van 3 rondlopen dus hardhandig spelen doen de katers maar met elkaar. Die boodschap is duidelijk en geen van beide gebruikt mij (of mijn kind) meer als prooi.
Ze mogen wel zachtjes bijten, maar tot bloedens toe met een paar achterpoten erbij doen ze echt niet meer.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:27

Gebeurd hier gelukkig ook nooit hoor! Dit is voor het eerst dat ik ervan open lig en dat heeft hij dan ook echt wel geweten :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:29

Aangezien het een hk topic is wil ik toch graag even wat paardgerelateerds delen. Ik heb zo'n gaaf setje besteld <3

De blauwe
Afbeelding

Wiet mocht vandaag voor het eerst vrij springen en ze deed (en vond) het super! Dekje komt ook op haar te liggen.

Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 07:26

Mooi hoor!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:20


23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:20

HenriekeJ schreef:
Ik hoop dat ik even binnen mag vallen met een vraag.

Wij hebben zaterdag een 14-jarige poes uit het asiel gehaald. Heeft 1 maand enkel in een klein holletje gezeten in het asiel door de angst. Gelukkig is ze hier erg op haar gemak en wordt ze met de dag aanhankelijker. We zijn erg blij met haar :o

Nu merk ik wel dat ze 'redelijk vaak' niest. Voor de rest oogt ze wel gezond, ze heeft toen ze in het asiel kwam d'r entingen gehad (tegen nietsziekte onder andere) en eet en drinkt ook goed. Wel heeft ze nierfalen en krijgt dus dieetvoer. Is het noodzakelijk om de dierenarts te bellen met de vraag over het niezen? Of zou ik het een aantal dagen aan kunnen kijken?

Het valt me nu ook op dat ze geluid maakt als ze slaapt, kan dit gewoon snurken zijn? Of heeft het wellicht ook iets met het niezen te maken (verkoudheid?)


Wat weet je van haar leven voordat ze in het asiel kwam? Ik vind het vrij zorgelijk dat ze geënt is toen ze bij het asiel binnen kwam. Dit geeft imo aan dat ze in het asiel niets van haar verleden weten of dat ze weten dat ze niet correct geënt is.
Bink is als kitten ook nooit geënt en hij heeft latent niesziekte. Een verhuizing is voor een kat enorm stressvol dus wel het moment dat de ziekte de kop opsteekt. Bink heb ik toen hij 1,5 was uit het asiel gehaald en die heeft in het eerste half jaar een paar stevige prikken extra gekregen. Hij wordt nu 12, dus als je heel streng en correct laat enten is het goed onder controle te houden.
Kijk het nog een paar dagen aan maar als het neusje vies wordt zeker naar de da!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers