[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:57

Ik weet dat je de. Oplossing niet hoeft uit te spoelen, maar zeep. Bedoel je de shampoo mee denk ik. Denk dat die idd wel moet uitgespoeld worden!

Wooowww lekker Nederlands.. :p

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 18:02


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:08

Wel even uitspoelen inderdaad! Zitten toch zeepbestanddelen in :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 18:17

Oké ja het is nu al uitgespoeld haha, zit dus weer met die kleine jaap.
Zijn been helemaal open geschuurd :/ Ga er niet speciaal een DA voor laten komen, behandel hem nu eens eerst met sarnacuran/sebacil/byemite hoe je het ook wilt noemen. Kijken wat dat doet, ik vermoed dat het gewoon weer mijten zijn dus dan zou dit moeten helpen. Over een paar weken weer herhalen dan..
Twijfel ook of ik hem zondag wel ga meenemen met dit been, hopelijk groeit er relatief snel weer wat haar op nu we er toch vroeg bij waren. Als het open en rood blijft neem ik hem niet mee, ziet niet uit natuurlijk en dan krijg je mensen die vragen gaan stellen.

Hij is vandaag in de paardenjacuzzi geweest (waar hij 6 keer in gepoept heeft overigens). Met soda in het water en daarna dus gewassen met betadine zeep.

ZUCHT. :P

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:55

Ah zo niet leuk :\
Er is ook nog betadine zalf. Die kan je er in een dikke laag opsmeren.
Heb verder geen verstand van mijten.

Mijn oom heeft ook zo'n jacuzzi gemaakt voor zijn trekpaarden ! Werkt heel goed :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 19:06

Ja echt een fijn ding inderdaad!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 10:21

Iedereen, say hellooooo to kleine baby nr 1 :D <3


Afbeelding

Hengstje, voskleurig, nog naamloos :) Drinkt al zelfstandig!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:23

Ahhhhh!!! <3 <3 <3

Ik mis mijn baby echt... Daar is niks kleins meer aan hoor :( :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 10:29

Mijn vriend vraagt wel eens of ik het jammer vind dat ik geen merrie heb gekocht, om zelf een veulentje te kunnen hebben wel eens is elke maand ofzo, hij kan me wel afschieten dat ik 2 venten heb gekocht :+ ).

Ik vind veulentjes geweldig maar vind die van hun net zo leuk, ik mis het echt niet dat dat niet van mezelf is. Ik had Duke met 6 maanden en dat is primasd voor mij :)
Duurt me ook veel te lang voor ze groot zijn hahahahah

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:46

Ja dat is ook wel weer waar haha! Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik ook geen merrie wilde (en ook niet bruin, lekker gelukt +:)+ :o ) maar stiekem ben ik blij dat ik misschien toch dan over een aantal jaar een veulie zou kunnen fokken. En niet alleen omdat ze zo schattig zijn, maar ook om toch een verbetering aan te brengen in het ras, of in deze bloedlijnen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 10:49

Ja op dat gebied ben ik echt niet ver genoeg qua kennis over bloedlijnen (raskwaliteiten tot daar aan toe) en is het ook gewoon onmogelijk hier een hengst te vinden die zou voldoen.
Ik moet dan voor een raszuivere Clydesdale hengst naar Duitsland of Frankrijk, waar je ze vaak met veel wit ziet en stekelharig. Dat zie ik liever niet.
Ik zou kiezen voor een hengst als Duke, maar dan dus vol Clydesdale. En dan zit je in de UK, moet je al alles laten over vliegen en als het van de eerste keer niet lukt dan ben je weer opnieuw aan het beginnen.

Plus dat ik het ook al een paar keer goed fout heb zien gaan en ik weet niet of ik dat risico zou durven nemen met mijn eigen paard.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:55

Ik geloof inderdaad wel dat het bij quarters iets makkelijker is een geschikte hengst bij een merrie te vinden. Aan de andere kant is het nadeel daarvan dat er inmiddels zo'n wildgroei is, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En pas sinds kort striktere controle op overdraagbare ziektes, waardoor er behoorlijk wat bloedlijnen "besmet" zijn, en niet meer geschikt om mee te fokken.

En uiteraard zoveel risico's aan de dracht en geboorte. Gelukkig hebben ze op de stal waar we nu staan erg veel ervaring met fokken en ik zou er dan ook voor kiezen om Joy hier te laten tijdens de dracht en erna.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:00

Oh echt? Bij Clydesdales en Shires kun je dan weer zowat onmogelijk fokken zonder inteelt, Duke heeft dan weer het geluk dat hij kruising is (hoewel hier aan beide kanten verrassend weinig inteelt in zit).

Dexter zou eigenlijk echt nog wel een leuke hengst zijn :D .
Je hebt hier 1 hengst, Collessie Cut A Bove, en de paarden die deze niét in hun lijn hebben kun je op 1 hand tellen bijna haha.
Dexter is een Collessie Benedictine, halfbroer van Cut A Bove maar dus geen directe afstamming :D
Plus dat Dexter ook gewoon nog wel goed in elkaar zit, wat lang van rug maar dat is nu eenmaal Clydesdale. Verder is hij echt lekker in verhouding en mooi van type.

Ben daarom echt suuuuperbenieuwd (lees: ongeduldig) hoe Duke uit groeit met dat halfje Shire :D Merk van rug al dat hij veel compacter is, maar veel sportiever en eleganter in zijn benen.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:05

Tja, ik. Heb een merrieveulen gekocht, maar de vraag is of ik er überhaupt wel een veulentje mee kan fokken ivm haar wopler.. Dat moet ik nog verdet uitzoeken..

Maar als ik ermee ga fokken dan een veulen voor mezelf en niet voor dr verkoop..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:12

Aaaah veulentje!!!

Duke is nog een echte man toch?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:17

ik denk dat het hem niet misstaat! Ik ben erg van de sportieve bouw, en een mixje op deze manier zou zeker zijn beweging positief kunnen beïnvloeden! <3

Ik zal het je nog sterker vertellen: de quarter is het grootste ras ter wereld! Er staan meer dan 5 miljoen paarden ingeschreven in het Amerikaans stamboek. Er zijn veel types binnen de quarters:

Pleasure gefokt:
Afbeelding

Reining gefokt:
Afbeelding

Joy is allround. Ik zou er dan voor kiezen om er een wat kleinere reining hengst op te zetten, aangezien Joy aan de grote kant zit. Hieronder zie je allemaal reiners, Joy is de grootste :=
Afbeelding

Dat even ter info :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:23

Ja er zijn er daar volgens mij ook die een beetje dikbil gefokt worden ofniet? Ik vind Joy wel mooi en die op de eerste foto ook, de tweede foto kan ik niet goed zien maar die lijkt ook nog wel oké. Maar heb er sommige gezien die vond ik niet zo mooi.

Denk ook wel dat het een leuke sportieve kruising kan worden hoor, Duke is lekker actief en soepel (als hij niet in de ziekenboeg staat whahaha)

Duke is nog een échte vent ja :D Maar omdat hij kruising is mag hij niet dekken, veulens komen dan in hulpstamboek. Terwijl de twee rassen echt gewoon SUPER dicht bij elkaar liggen. Onnozel eigenlijk maarja :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:30

Je hebt inderdaad ook echte halter paarden (alleen in Amerika overigens), maar dat slaat nergens op...
Afbeelding

Echt lelijk vind ik dat en superzielig. Ze zijn ook veels te stijl gekoot:
Afbeelding

Ik zie liever dit:
Afbeelding

Ow (en de laatste echt!) de papa van Joy:
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:33

Die eerste twee zijn toch niet serieus levende paarden?
Dat moet toch haast photoshop zijn...
Nu niet om onbeschoft of dieronvriendelijk te klinken maar als hier veulens zo stijl staan worden die opgehaald hoor... die kunnen toch nooit zonder klachten zo blijven opgroeien?

Die eerste vind ik ook echt heel erg, moet er ergens mee lachen maar het ziet er gewoon echt zielig uit :o ja die onderste zijn gezonde paarden, hoewel ik die eerste nog wat dikjes vind lijken haha, maar dat is misschien doordat ik vergelijk met de foto er onder. Als ik de foto apart zag leek het misschien anders

Joy heeft een knappe papa ja :o Zie die kleur ook heel graag

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:38

Helaas geen fotoshop :n In Amerika slaan ze echt door wat dat betreft. Gelukkig komen ze er nu steeds meer op terug. In Europa zie je dit niet. Ze zullen niet zonder klachten blijven, maar als ze alleen opgaan voor de halter hoeven ze maar tien meter te stappen en tien meter te draven. Meestal gaan deze paarden met 5/6 afgekeurd de fok in. Supertriest en ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. Dit is absoluut geen goed beeld van een ras vind ik.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:45

Poehhh die eerste 2!! Ja dat is inderdaad zielig!
Nick staat ook heel erg stijl op de achterbenen en hij heeft daar echt niks aan! Werkt alleen maar nadelig!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:47

Nee inderdaad, en het zijn dan altijd dit soort paarden die het eigenlijk verpesten voor de normale/goede paarden/paardenhouders

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:47

Granoek schreef:
Iedereen, say hellooooo to kleine baby nr 1 :D <3


[ [url=m/T0BS8z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hengstje, voskleurig, nog naamloos :) Drinkt al zelfstandig!



Hellloooooo beeb ! :D <3
Ik ben helemaal fan van moeders kleur !

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:50


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:53

Echt prachtig !
Mijn oom heeft ze in de lichte vos variant met witte manen en staart, maar vind die donkervosjes toch gewoon echt de knapste <3

Die halterpaarden zijn idd een beetje om te huilen. Gekke Amerikanen :7