[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:37

maaikemuis schreef:
xdaniejelle schreef:
Hi! Ik wil graag een spiegelreflex camera aan gaan schaffen, maar ik lees overal dat je voor paardenfotografie het beste een 70-200 mm lens zou moeten nemen.. Helaas valt dit buiten mijn budget, maar mijn vraag is dus is het de moeite waard om de NIKON D5300 aan te schaffen met een 18-55 lens (voor fotografie van paarden/dieren die in snelle beweging zijn etc)?


De 18-55 is niet geschikt voor paardenfotografie. Daarvoor vertekent deze lens teveel. Wel zou je kunnen kijken voor een combinatie met daarbij de 55-200 Nikkor lens. Deze combinatie zal niet heel geschikt zijn in donkere binnenbakken (daar heb je dan wel een lichtsterke lens voor nodig), maar buiten heb je een hele leuke set om mee te beginnen.

Let op, er wordt veel gestunt met een 70-200 Tamronlens. Deze aanbieding laten staan. Die lens is prut.


Dankje voor de info! Ik zie momenteel geen aanbieding van de 5300 inclusief de 55-200 lens, ik denk dat ik dan de camera alvast aanschaf en de 55-200 lens later aanschaf als ik weer wat meer gespaard heb! :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:02

Oeps daar had ik over gelezen haha

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:16

Shiloh schreef:
Heeft iemand trouwens enig idee of er tegenwoordig meer mogelijkheden zijn om accu van systeem/DSLR's via usb op te laden?

Hoe makkelijk is het als je onderweg je accu kan opladen via een krachtige powerbank?

Als ik met een powerbank 5 keer mijn iPhone, of 2 keer mijn ipad kan opladen, dan moet een camera accu toch ook wel kunnen.

Ik weet niet of je hier al een oplossing voor had gevonden maar voor de accu's van de Olympus EM-1 II gebruik ik een usb lader die ik via Ali Express heb gekocht voor iets van 5,50 euro...
Werkt prima en ideaal voor onderweg.

https://nl.aliexpress.com/item/USB-Char ... 02698.html

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:30


Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:52

Hoi, ik kom hier ook even binnen met een vraag. Ik heb me (kort geleden) ook al in het objectieven topic gemeld omdat ik opzoek was naar een nieuw objectief. Hier ben ik inmiddels uit en heb ik (bijna alles) wat ik wilde. Nu het probleem; ik wil nog een telelens met ruim bereik. Momenteel heb ik een 70-300 mm van Tamron, maar hier mis ik bereik en kwaliteit. Ik heb nu een Pentax K-50 camera en als ik een 150-450 mm van Pentax wil kopen, ben ik €2200 of €2300 kwijt, dit vind ik wel erg veel. Ik ben me nu dus toch aan het oriënteren om over te stappen op een ander merk; in eerste instantie body + telelens (zover moet dit voor €2200 of minder wel lukken) en daarna kan ik, indien ik dat wil, langzaamaan helemaal overstappen naar dat merk.
Maar nu, ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb zelf goede verhalen gelezen over de Canon 70d, 80d, Sony A77 ii en de Nikon 5300, 5500. Ik zal dus ook meteen een telelens hierbij willen en geen andere lens (omdat ik voorlopig mijn pentax ook nog kan gebruiken).

Ik heb wel een aantal eisen:
- kantelbaar scherm, dit mis ik bij mijn Pentax
- een beetje snel i.v.m. dieren/vogels fotograferen, mijn Pentax kan dit niet altijd goed bijhouden
- Wifi is handig, maar geen must
- Touchscreen ook handig, maar geen must

Mijn vader heeft een Sony camera, dus het zou opzich nog kunnen om eerst een telelens te kopen, deze te gebruiken op de camera van mijn vader en dan doorsparen voor een Sony camera, maar dan moet dat wel iets goeds zijn natuurlijk.

Budget heb ik nog niet heel goed over nagedacht, maar ik denk nieuw max €900/€1000, en wellicht kan ik die dan nog ergens tweedehands vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!

Edit; ik ben de Canon 750d ook tegengekomen, maar ik heb gehoord dat die best langzaam is en na een aantal foto's achter elkaar een paar seconden niet kan fotograferen?

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:39

Iselda schreef:
Hoi, ik kom hier ook even binnen met een vraag. Ik heb me (kort geleden) ook al in het objectieven topic gemeld omdat ik opzoek was naar een nieuw objectief. Hier ben ik inmiddels uit en heb ik (bijna alles) wat ik wilde. Nu het probleem; ik wil nog een telelens met ruim bereik. Momenteel heb ik een 70-300 mm van Tamron, maar hier mis ik bereik en kwaliteit. Ik heb nu een Pentax K-50 camera en als ik een 150-450 mm van Pentax wil kopen, ben ik €2200 of €2300 kwijt, dit vind ik wel erg veel. Ik ben me nu dus toch aan het oriënteren om over te stappen op een ander merk; in eerste instantie body + telelens (zover moet dit voor €2200 of minder wel lukken) en daarna kan ik, indien ik dat wil, langzaamaan helemaal overstappen naar dat merk.
Maar nu, ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb zelf goede verhalen gelezen over de Canon 70d, 80d, Sony A77 ii en de Nikon 5300, 5500. Ik zal dus ook meteen een telelens hierbij willen en geen andere lens (omdat ik voorlopig mijn pentax ook nog kan gebruiken).

Ik heb wel een aantal eisen:
- kantelbaar scherm, dit mis ik bij mijn Pentax
- een beetje snel i.v.m. dieren/vogels fotograferen, mijn Pentax kan dit niet altijd goed bijhouden
- Wifi is handig, maar geen must
- Touchscreen ook handig, maar geen must

Mijn vader heeft een Sony camera, dus het zou opzich nog kunnen om eerst een telelens te kopen, deze te gebruiken op de camera van mijn vader en dan doorsparen voor een Sony camera, maar dan moet dat wel iets goeds zijn natuurlijk.

Budget heb ik nog niet heel goed over nagedacht, maar ik denk nieuw max €900/€1000, en wellicht kan ik die dan nog ergens tweedehands vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!

Edit; ik ben de Canon 750d ook tegengekomen, maar ik heb gehoord dat die best langzaam is en na een aantal foto's achter elkaar een paar seconden niet kan fotograferen?


Voor standaard dierfotografie zal een 70-200 lens je (zeker op een kropcamera) voldoende moeten geven. Nu lees ik twee uitzonderingen op deze regel:
1. Je bent in het bezit van waarschijnlijk de goedkope 70-300 van Tamron. In mijn ogen kun je met deze lens (wanneer dit het beruchte exemplaar is van <200 euro) geen fatsoenlijke foto's mee maken. Deze lens updaten met wat dan ook zal al een enorme stap vooruit zijn.
2. Ik lees vogels en ja, dat zal met een 200 of misschien zelfs 300mm lens wel een uitdaging worden. Ik heb ooit de sigma 150-500 mogen uitproberen en voor het bedrag wat hij tweedehands moest kosten was ik best enthousiast. De 150-600 is echter een pak beter (kost ook meer). Daar heb je de sport en de contemporary variant van. Beide zijn goed, je moet de voor-en nadelen wel even tegen elkaar afzetten.

Naar Nikon kijkend dan heb je met jouw wensen eigenlijk maar 1 camera die voldoet en dat is er 1 uit de D5xxx serie. De D500 is ook zeer geschikt, alleen is die naar mijn mening wel heel erg aan de prijs. De andere kanshebber zou de D750 zijn. Maar dit is FF en zit boven je budget. Overigens wel een fantastische camera en met de komst van de D850 in het tweedehands segment al behoorlijk gedaald in prijs.

En dan lenzen. Wanneer je echt een dedicated lens wilt hebben voor vogelfotografie dan ontkom je bijna niet aan toeters van 500-600mm. Gewicht wordt hierbij wel een dingetje... Mocht je dat niet willen dan zou je kunnen kijken of de Nikkor 70-300mm (een versie met VR) wat voor je is.

Tweedehands of met meer budget worden de opties ruimer.

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:51

Ik heb de 750D van Canon en vind hem zeker niet sloom. Het is wel belangrijk (vooral als je RAW schiet) dat je een kaartje gebruikt met een hoge schrijfsnelheid, dan lukt het prima.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:54

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Maaikemuis. Het betreft inderdaad de goedkope tamron 70-300 versie, omdat ik helaas weinig keus heb bij Pentax en dit leek me dan voor even een prima alternatief (tweedehands gekocht voor weinig).

Ik heb vd een workshop gedaan en daar miste ik met 300 mm soms net een klein beetje, andere cursisten (en de 'docent' zelf ook), hadden vaak een lens tot 400 mm en daar kwam ik al een heel eind mee, al zal dat met wat kleinere vogels alsnog lastig worden natuurlijk.

Ik wil dus zeker een lens met meer bereik dan 300 mm, ik heb voor Canon bijvoorbeeld 100-400 gezien en ook nog ergens een Sigma 120-400 voor verschillende merken, al heb ik nog niet goed gekeken wat de kwaliteit van deze lens is.
De 150-600 spreekt me idd ook erg aan, maar dan mag ik ook wel even doorsparen, maar dat moet ik sowieso wel. De Nikon d500 en 750 kan ik inderdaad helaas niet betalen, ben student, dus moet het hebben van mijn bijna.
Tweedehands vind ik geen enkel probleem! Heb ik nu ook veel en heb (tot nu toe) nog niet echt een miskoop gedaan, misschien met uitzondering van de 70-300, maar je moet wat he :+
Ik ga me eens verder verdiepen in de Nikon D5xxx serie, deze zijn kwalitatief over het algemeen prima? Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Bedankt voor de hulp!

Emmaa_, ik heb toevallig net snellere sd-kaarten besteld, die ik maandag verwacht. Wellicht had de persoon die deze camera gebruikte een minder snel kaartje, dat weet ik niet. Deze camera is geloof ik ook nog wel goed betaalbaar, dus dat is dan iets om over na te denken.
Edit; is deze camera ook snel genoeg voor meerdere beelden achter elkaar? Ik zag iets over 5 beelden per seconde, nu heb ik daar weinig verstand van, maar het klinkt niet veel. Of kijk ik nu verkeerd? Mijn camera heeft hetzelfde qua beelden per seconde, maar dit kan dan ook weer het probleem zijn met het te langzame SD-kaartje.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:05

Die 5fps ontkom je niet echt aan. Ook de D5xxx serie haalt niet meer. Dan moet je al echt naar de duurdere modellen, de Nikon D7xxx serie haalt er 6 en de D500 haalt er 10,maar die camera is daar voor gebouwd.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:16

maaikemuis schreef:
Die 5fps ontkom je niet echt aan. Ook de D5xxx serie haalt niet meer. Dan moet je al echt naar de duurdere modellen, de Nikon D7xxx serie haalt er 6 en de D500 haalt er 10,maar die camera is daar voor gebouwd.


Dan moet ik me daar misschien maar bij neerleggen, mijn budget reikt helaas niet verder. Ik zag bijv. dat de Sony A77 ii 12 fps heeft, maar wellicht lever ik daar ergens anders flink op in? Dat is overigens ook wel echt mijn max qua budget.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 02:17

Een canon 7D of 7DII met 100-400mm (1e versie) moet 2e hands nog wel te vinden zijn binnen jouw budget. Dan heb je mm en snelheid.
De combi 7DII met 100-400mm heb ik ook wel gebruikt en valt ook qua gewicht mee.
Heeft alleen geen kantelbaar scherm, touch screen en wifi.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:27

MarijeR schreef:
Een canon 7D of 7DII met 100-400mm (1e versie) moet 2e hands nog wel te vinden zijn binnen jouw budget. Dan heb je mm en snelheid.
De combi 7DII met 100-400mm heb ik ook wel gebruikt en valt ook qua gewicht mee.
Heeft alleen geen kantelbaar scherm, touch screen en wifi.


Kantelbaar scherm mis ik nu wel eens, dus dat is wel iets wat ik graag wil als ik iets nieuws koop. Ben me inmiddels ook aan het oriënteren op systeemcamera’s, schijnen snel te zijn, zijn licht en geven evengoed goede kwaliteit (naar het schijnt). Ik ga deze week even bij de winkel kijken. Heb ik niet een keer voorbij zien komen dat jij er ook 1 hebt? Ik heb mijn oog laten vallen op de Olympus em10m2 of de em5m2, eventueel eens kijken voor Panasonic, maar daar moet ik me eerst even wat beter over inlezen. Het mindere gewicht bij een systeemcamera is wel iets wat me onwijs aanspreekt, na een dag met de camera op pad toch wel last van rug en schouders door het gewicht van camera + lenzen :+

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:13

Eind vorig jaar ben ik idd overgestapt van canon naar de olympus systeemcamera.
Ik heb alleen ervaring met de EM1 mark II en die blijft mij verbazen. Niet alleen mij maar ook de verschillende fotografen waar ik mee fotografeer en vaak bij het horen van de overstap meteen zeggen dat het zonde is. Tot ze de foto's zien en die doen gewoon echt niet onder voor de pro canon/nikon sets (FF en crop).
Maar dat is wel met de EM1 mark II en pro lenzen en dan ben je niet goedkoop uit.
Hoe de andere body's van olympus zijn, durf ik niet te zeggen maar volgens mij had Shiloh daar wel ervaring mee en ook met panasonic.
En glas doet heel veel.

Het gewicht is ideaal. Ik reis veel en dan is het gewoon fijn als je zonder na te hoeven denken gewoon je gear in de handbagage mee kan nemen en niet bij iedere check de kans loopt het in te moeten checken.
Komende trip is voor vogelfotografie en zonder problemen 840mm in de rugzak (en groothoek en alles wat er tussenin zit) is gewoon handig. Ook als je een dag lopend op pad bent.
En uit de hand te schieten door het zeer goede stabilisatie systeem.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:25

MarijeR schreef:
Eind vorig jaar ben ik idd overgestapt van canon naar de olympus systeemcamera.
Ik heb alleen ervaring met de EM1 mark II en die blijft mij verbazen. Niet alleen mij maar ook de verschillende fotografen waar ik mee fotografeer en vaak bij het horen van de overstap meteen zeggen dat het zonde is. Tot ze de foto's zien en die doen gewoon echt niet onder voor de pro canon/nikon sets (FF en crop).
Maar dat is wel met de EM1 mark II en pro lenzen en dan ben je niet goedkoop uit.
Hoe de andere body's van olympus zijn, durf ik niet te zeggen maar volgens mij had Shiloh daar wel ervaring mee en ook met panasonic.
En glas doet heel veel.

Het gewicht is ideaal. Ik reis veel en dan is het gewoon fijn als je zonder na te hoeven denken gewoon je gear in de handbagage mee kan nemen en niet bij iedere check de kans loopt het in te moeten checken.
Komende trip is voor vogelfotografie en zonder problemen 840mm in de rugzak (en groothoek en alles wat er tussenin zit) is gewoon handig. Ook als je een dag lopend op pad bent.
En uit de hand te schieten door het zeer goede stabilisatie systeem.


Fijn om te horen dat je er zo tevreden over bent. Ik ben me er van bewust dat het glas veel doet, maar mijn budget reikt helaas momenteel niet naar de pro lenzen, maar dat heb ik bij mijn spiegelreflex nu natuurlijk ook. Ik wil daarom beginnen met 1 telelens (zoomlens tot 300 mm) en eventueel nog iets van een kitlens (maar dit is niet perse nodig). Dat lijkt me ook echt zo lekker, alles gewoon in 1 tas zonder problemen enzo, had net een nieuwe tas voor mij DSLR en die is nu eigenlijk alweer te klein :') Ik zal Shiloh eens een berichtje sturen, wellicht dat zij mij dan op weg kan helpen. De EM1 mark ii kan ik helaas niet betalen -O-

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:33

Anders eens een setje huren? Dat werkt toch het beste, zelf voelen en proberen.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:53

MarijeR schreef:
Anders eens een setje huren? Dat werkt toch het beste, zelf voelen en proberen.


Dat kan ik inderdaad misschien nog wel doen. Ik ga straks denk ik even naar Kamera Express en ga v/d week nog even naar Cameraland, even ideeën opdoen. En dan kan ik daarna inderdaad misschien wel iets huren, maar dan weet ik in ieder geval in welke hoek ik het wil gaan zoeken :Y)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:26

Jeetje wat ik nou toch heb. Ik klaag met mijn 70D al vanaf het begin dat de foto's zo soft blijven vaak (soms prachtige platen, maar vaak teleurstelling) terwijl alle 'user error' factoren goed leken te zijn. Afgelopen zaterdag eens gevraagd bij Konijnenberg en een voorbeeld laten zien. Nee dat was wel normaal. Nou zo voelde het voor mij niet, ik heb zelfs betere foto's gezien van mensen met een mindere combi (heb er een 70-200 F4 IS op zitten) dus bleef gefrustreerd. Gisteren bij Konijnenberg wéér aangekaart bij iemand en zij heeft de bedrijfsleider laten kijken die METEEN erkende dat dit niet scherp was en veel beter moest kunnen. Nou dat was een hele opluchting, eindelijk iemand die erkent wat ik al zolang roep. Hij wilde hem voor de zekerheid laten kalibreren (dat was al gebeurd jaren terug én die zaterdag met een snelle test leek alles goed) en kostenloos dus oke prima. Kreeg ik vandaag telefoon van degene die het kalibreren moest doen dat er inderdaad iets niet goed is, dat het scherptepunt onduidelijk blijft bij het kalibreren en dat hij het probleem 1x eerder mee heeft gemaakt. Die camera is toen opgestuurd naar Canon waar ze iets onduidelijks gedaan hebben waar het wél heel veel beter van geworden is. Pffff ik ben blij dat ik toch niet gek ben, maar baal wel dat ik bijna 4 jaar!! rondgelopen heb met een camera met een niet erkend probleem. Mijn camera mét lens gaan ze nu opsturen naar Canon, krijg wel echt supernetjes een leencamera met lens, en qua kosten weten ze niet precies hoe of wat maar de belofte is om het wel netjes op te gaan lossen. Ben benieuwd!!

Was al bezig met de overweging van een 7D2 omdat het mogelijk toch lag aan de beperkingen van de camera, maar ben nu wel heel benieuwd wat mijn camera doet als ie weer terug is!! (Hoewel die 7D2 stiekem gewoon lonkt hoor :P )

Edit: Ook erg benieuwd naar de resultaten met de leencombi trouwens!

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:46

Heeft iemand hier toevallig een goede tip voor een cameratas voor accessoires?
Ik zoek een heuptas die aan je riem kan hangen, aan de zijkant.. een kleine tas maar groot genoeg dat er ook een mobiel in past, met zo veel mogelijk vakjes en liefst zo’n verdeel-klittenband-ding, zodat ik er mijn accu’s in kan stoppen en die bv geen kortsluiting kunnen maken met de autosleutels, en ook mijn mobiel zijn eigen vakje heeft.
Bij Media Markt vind ik net niet wat ik zoek. En online staan meestal geen foto’s van de binnenkant.

Welke winkels zijn aanraders om eens te kijken, welke hebben echt een ruim assortiment cameratassen?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:06


Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:21

De hele combinatie van mij gaan ze opsturen. Blijk ik als leencamera niet een 70D maar een 7D mark II mee te krijgen. Oeh dat maakt het wel heel makkelijk om er verliefd op te worden nu ik er gewoon minimaal vier weken mee mag spelen! <3

Stukken beter dan een dagje huren, wat ik overwoog. En heb dezelfde lens als de mijne mee een 70-200 f4 IS. Ben super benieuwd hoe dit gaat fotograferen!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:26

Oh jee, check alvast je bankrekening!

Er is niks mis met een 70D (die het goed doet), maar de 7D II is echt drie klasses beter. Daar ga je achter komen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:34

Slim van ze om een 7DII mee te geven :D

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:51

Iselda schreef:
maaikemuis schreef:
Die 5fps ontkom je niet echt aan. Ook de D5xxx serie haalt niet meer. Dan moet je al echt naar de duurdere modellen, de Nikon D7xxx serie haalt er 6 en de D500 haalt er 10,maar die camera is daar voor gebouwd.


Dan moet ik me daar misschien maar bij neerleggen, mijn budget reikt helaas niet verder. Ik zag bijv. dat de Sony A77 ii 12 fps heeft, maar wellicht lever ik daar ergens anders flink op in? Dat is overigens ook wel echt mijn max qua budget.


Ik fotografeer met een sony a77 ii en gebruik een snel geheugenkaartje. Mocht je meer willen weten over mijn ervaring mag je altijd een berichtje sturen.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:32

Linda1989 schreef:
Iselda schreef:

Dan moet ik me daar misschien maar bij neerleggen, mijn budget reikt helaas niet verder. Ik zag bijv. dat de Sony A77 ii 12 fps heeft, maar wellicht lever ik daar ergens anders flink op in? Dat is overigens ook wel echt mijn max qua budget.


Ik fotografeer met een sony a77 ii en gebruik een snel geheugenkaartje. Mocht je meer willen weten over mijn ervaring mag je altijd een berichtje sturen.


Inmiddels besloten om te gaan kijken voor een systeemcamera :D Vond ik toch wel vele voordelen hebben, ben nu aan het oriënteren welke het wordt; Panasonic g80 of Panasonic gx8 :o
Maar thanks anyway!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:45