Verenigd Koninkrijk 2018

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 14:45

Hallo mede Bokkers,

De zon begint weer te schijnen, dus tijd om vakantieplannen te maken. Ik had nog geen centraal UK topic gevonden, dus vandaar dat ik er zelf een maak.

Wie zijn er allemaal van plan dit jaar richting de UK te gaan? Wellicht kunnen we leuke tips met elkaar uitwisselen.

Wij gaan dit jaar met onze Welsh Corgi die kant op, waarschijnlijk doen we een combinatie van Wales, Peak District en nog wat andere leuke natuurparken. Edinbrugh vind ik ook een fantastische mooie stad, maar dat is weer een stukje verder. En het natuurschoon in Schotland klinkt ook wel erg aanlokkelijk. Ik ben vanaf kleins af aan al licht geobsedeerd met het land, dus ik ben heel benieuwd of het voldoet aan de verwachtingen.

Anyway, klets erop los :)


luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:29

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Engeland.
We nemen de autotrein vanaf Calais. We verblijven met hond in Dorset.
Zoon wil graag het tankmuseum bezoeken en ik wil naar Monkeyworld.

[o]

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:33

Wij zijn met de boot gegaan via Duinkerken, voor ons heel kortbij. Maar komend jaar gaan we met ze boot van HvH, ik ga liever met de nachtboot en kom uitgerust aan dan weer zo kapot en jetlag achtig.. :n


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:10

Wat leuk een UK topic

Hier ook echte UK liefhebbers, wij hebben voor deze zomer de Yorkshire Dales op de planning staan :)
Vorige zomer waren we in Cornwall, en met de herfst in Kent
In voorgaande jaren in Snowdonia (Wales), Loch Lomond (Schotland) en de New Forest geweest <3
Wij hebben een voorkeur voor de auto trein, maar ook wel met de boot over geweest
(Calais-Dover, Duinkerke-Dover en IJmuiden-Newcastle)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 16:13

shaddy82 schreef:
Wat leuk een UK topic

Hier ook echte UK liefhebbers, wij hebben voor deze zomer de Yorkshire Dales op de planning staan :)
Vorige zomer waren we in Cornwall, en met de herfst in Kent
In voorgaande jaren in Snowdonia (Wales), Loch Lomond (Schotland) en de New Forest geweest <3
Wij hebben een voorkeur voor de auto trein, maar ook wel met de boot over geweest
(Calais-Dover, Duinkerke-Dover en IJmuiden-Newcastle)


Wat leuk zeg! Doen jullie telkens met opzet kleinere gebieden of verkijk je je heel snel op de bezienswaardigheden en reistijd?

shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:46

Een beetje bewust wel, we zijn tot nog steeds 8 dagen gegaan dus we kiezen een gebied dat ons aanspreekt en zoeken daar een leuk vakantiepark uit en verkennen van daaruit de omgeving, vaak is er voldoende te zien en reistijd is ook zeker anders dan in NL

Al willen we in de toekomst wel een keer een uitgebreide rondreis doen (en dan liefst ook Ierland nog meepakken)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:54

Ik ga in Augustus voor de 2e keer dit jaar! Ik ben met oud en nieuw die kant ook al op geweest!

gaucho

Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:54

Hier ook vaak een vakantiehuis en dan kleinere gebieden. Diverse malen naar Schotland en Wales geweest, vorig jaar naar Cornwall. Dit jaar een paar dagen Wales (papegaaiduikers fotograferen op Skomer) en dan via de Zuidkust weer terug.

Grote voorkeur voor het comfort van de nacht boot :-) is helaas wel prijzig.

Life begins at the end of your comfortzone.

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:56

Ga dit jaar een ruime 3 weken met vriend door Schotland trekken! :)

Sorrel Macer

He's not just a horse. He's my therapist. Pride. Happiness. My best friend.
[EJL-ITP] Welsh Cob Sorrel mijn trots en mijn grote vriend!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 12:28

Voor de mensen die via Calais reizen, is het de moeite om vooraf te reserveren/boeken of maakt dat qua prijs niets uit?

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:43

Ik heb vorig jaar niet met P&O naar Calais gevaren, maar met Stenaline (?) naar Duinkerken. Qua reistijd maakt het toch niet uit, en het scheelde ons £100 voor twee personen en een klein autoo'tje :wow: Wij waren toen erg vroeg omdat we veel drukte hadden verwacht in Dover en op de M25 die er uiteindelijk niet was, waardoor we zelfs met een ferry eerder mee konden :D

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:52

Ik ga komende zomer voor de 6e keer naar de UK. Voor de 2e keer naar de royal welsh show.
Voorheen ben ik met de boot gegaan, deze keer ga ik met het vliegtuig.

Ik heb altijd de boot van te voren geboekt. Geeft mijzelf meer rust, maar of het goedkoper is, dat weet ik niet.

gaucho

Berichten: 9494
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:21

Over het algemeen is vroeg boeken goedkoper.

Life begins at the end of your comfortzone.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:30

Wij gaan dit jaar 2x!! 3 weken in mei en 3 in september. Plannen doen we niet aan. Het is te afhankelijk van het weer. Hopelijk gaan we Snowdon en Ben Lomond beklimmen. Het wordt dan de vierde en vijfde reis. En ja, we zijn behoorlijk verliefd geraakt op dit prachtige land. Ohja,... de hond gaat ook weer mee en we nemen de boot van Rotterdam naar Hull.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

kevinsky

Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:54

In December nog naar Kent en Sussex geweest. Nu al heimwee <3

Naar de International Olympia horse show geweest en lekker rond getourd. Duinkerken-Dover boot genomen. Was prima te doen. :J

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 15:06

yarrah schreef:
Wij gaan dit jaar 2x!! 3 weken in mei en 3 in september. Plannen doen we niet aan. Het is te afhankelijk van het weer. Hopelijk gaan we Snowdon en Ben Lomond beklimmen. Het wordt dan de vierde en vijfde reis. En ja, we zijn behoorlijk verliefd geraakt op dit prachtige land. Ohja,... de hond gaat ook weer mee en we nemen de boot van Rotterdam naar Hull.


Gaan jullie dan kamperen of zijn accommodaties vinden waar je met de hond mag verblijven makkelijk te vinden?

Normaal kiezen wij ook voor die stijl van reizen, maar nu we met de hond gaan denk ik er toch aan om de zaken vooraf te boeken.

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:26

Duinkerken-Dover deden wij ook vaak :j Als we nu gaan dan nemen we meestal HvH-Harwich en dan de nachtboot (korte autorit, lekker relaxen op de boot en fris en fruitig in de UK aankomen :-) )


Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:36

Engeland fan! Wat ik leuk vind; vanaf Dover lekker dichtbij naar Ramsgate ! Aan zee. Dan makkelijk naar Canterbury of London met trein ook eventueel ( Deal) of dan langs kustlijn naar Cornwall met auto via National park Dartmoor Valley o derweg kan je ook makkelijk Stonehenge ! En minder bekend Woodhenge. Dan door naar Cornwall ; St Michaels Mount een aanrader! En uiteraard een paardje / rit kangs de kust of door de heuvels daar met tussenstop Hastings vissersdorp $ true crime museum.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:57

yarrah schreef:
Wij gaan dit jaar 2x!! 3 weken in mei en 3 in september. Plannen doen we niet aan. Het is te afhankelijk van het weer. Hopelijk gaan we Snowdon en Ben Lomond beklimmen. Het wordt dan de vierde en vijfde reis. En ja, we zijn behoorlijk verliefd geraakt op dit prachtige land. Ohja,... de hond gaat ook weer mee en we nemen de boot van Rotterdam naar Hull.

Slaapt de hond dan bij jullie in de hut? :)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:34

Nee, die moet in de kennels.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:51

Wij hebben via doogsincluded een huis geboekt.
Bewust voor de trein gekozen omdat ik mijn honden niet in een kennel wil.
Wij hebben de trein al geboekt en betaald.

Ben nu wel benieuwd naar foto’s.

[o]

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:58

Apple schreef:
Duinkerken-Dover deden wij ook vaak :j Als we nu gaan dan nemen we meestal HvH-Harwich en dan de nachtboot (korte autorit, lekker relaxen op de boot en fris en fruitig in de UK aankomen :-) )


Dit dus, Ik zou echt even uitzoeken waar je gaat verblijven in Engeland.

Wij moesten naar Ipswich en zijn via Duinkerken gegaan met de boot van 4u. Kwamen rond 8u aan in Ipswich. Na het opzetten van de tenten en alles geslapen tot in de middag, echt daarna nog een dag last van gehad.

Verder was het op de haven en boot allemaal super geregeld, we waren te vroeg en mochten zelfs nog een boot eerder mee.

En we werden als eerste opgeladen en afgeladen omdat we vijf honden in de auto hadden, echt super.

Ook toen ik bij de douane aangaf dat we twee agressieve honden hadden werd niet moeilijk gedaan over de chip, hij had de paspoorten, gaf aan van welke hond hij de chip moest hebben en ik ging er dan met het apparaat langs. +:)+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:44

Wij vinden het zuiden van Engeland belachelijk druk. Als je in Hull aankomt ben je in een paar uurtjes in schotland, wales, lake district of the peak district.
Dan hoef je niet langs Londen (en die is veel groter dan je denkt). We zijn eens van duinkerken naar Wales gereden. Daar hebben we een aantal dagen overgedaan. We maken geen lange reisdagen. We rijden van A naar B hooguit 3 uurtjes. We hebben wel vakantie.... toch?

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:04

een paar foto's:
Lekker vrij zijn in de Lake district (rechtsmidden een vlek :) dat is mijn hond, Suus de Cairn Terrier)
Afbeelding
Maar denk wel hier om
Afbeelding
Wel stijl hoor.....
Afbeelding

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:26

Mooie foto's Yarrah :)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Monique1963, turtlelito en 70 bezoekers