Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:47

Nee Karel is geen 1.56 hoor :+
1.54 maar :')

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:50

:') Nou, dan scheelt het 5cm. _O- Ik kwam er in ieder geval bijna niet op zonder krukje _O-

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:58

Mooie combinatie iig. En dat vond de jury blijkbaar ook, gefeliciteerd!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:17

Muurp schreef:
:') Nou, dan scheelt het 5cm. _O- Ik kwam er in ieder geval bijna niet op zonder krukje _O-


:') :')

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:28

Goed gereden hoor en ik vind Karel ook in het echt groot! Veel meer body dan onze Melody

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:24

Gefeliciteerd allemaal met de winstpunten en prijzen, mooie foto’s zie ik voorbij komen!

Karel oogt inderdaad echt groot zo :wow:

Ben benieuwd of er iets uit komt Saaams!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 20:00

Voor iedereen die ik niet op FB heb, hier niet zo'n hele leuke update over Kiet.. Ook de reden dat ik al een aantal maanden niks heb gepost. :(:)


Eind jan/begin feb liep ze niet lekker, maar we kwamen uit een rustperiode. Ik gooide het in eerste instantie toch op stijfheid vanuit het lichaam, echter was de chiropractor net langgeweest. Overlegd met hem en hoefsmid en tot de conclusie gekomen hoefzweer. Afijn, kogelharde hoeven dus eerst geweekt maar eigenlijk niks wat ging lijken op zweervorming. Ik wilde toch ook nog even de DA laten komen, helaas kon eigen praktijk de hele week niet. Dus besloten andere kliniek te bellen en een week later stonden we opeens in een heuze kliniek met een hoop scanners. Diagnose welke ik al had verwacht: dubbele peesblessure, alleen aan een ander been dan ik verwachtte. Vanwege haar bouw hier altijd rekening mee gehouden, vandaar ook goede trainer, veel blijven stappen op het harde en contact met DA bij minste geringste. Toch hakt het er even in, de tranen hebben wel even gevloeid toen ik mijn startkaart opzegde.

4 dagen later rare misstap op de paddock en daar stond ze dan... Op 3 benen. Kliniek onze kant opgekomen en onder het mom van toch iets gevoeligheid op het been, alle kreupelheid is een hoefzweer tenzij anders is bewezen. Dus hop in de week en op stal blijven, arm paard. Zondagavond (nu een week terug) stond ze er dusdanig ongelukkig bij, mijn hart brak echt. Dag erna DA weer terug en helaas toch de pees en geen zweer. Oppervlakkige buiger tweemaal zo dik... Het was even letterlijk erop of eronder voor Kiet. Vol aan de pijnstilling en prednison. Gelukkig knapte ze goed genoeg op om inslapen even van de baan te schuiven. Wel heel stijf en afgelopen weekend leek ze zwaar bevangen. Vandaag weer DA erbij gehad en het lijkt toch meer uit de pees te komen. Nu weer een kuur prednison en dan eens kijken of het dunner kan worden. Maar vandaag een prognose gekregen, waar ik erg blij mee. Als je een maand geleden tegen me had gezegd dat ik blij zou worden hiervan, zou ik je stomverbaasd hebben aangekeken. Prognose: het is realistisch om na te denken over pijnvrije weidegang. Het enige wat ik haar wil bieden, want ze heeft me zoveel gegeven de afgelopen jaren.

Voorlopig knokken we nog even door dus...

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:27

O, Feline, wat ontzettend zonde en jammer! Jullie gingen zo lekker! Ik vroeg me idd al af waarom je zo lang niks gepost had! Klein lichtpuntje misschien dat het weideseizoen er aan komt. Staat ze bij je thuis?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:29

Afbeelding
Onze paaltjesterrorist was weer bezig!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 20:31

Nee helaas niet. Ik woon in Amsterdam, ze staat net buiten de stad. Alles is veengrond dus tzt moeten we sowieso op zoek naar een plekje met goede weidegang, iets anders dan veengrond. Maar voorlopig eerst revalideren tot daar..

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:35

O, dat is nog extra lastig. Sterkte!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:42

Oh.. Feline, wat een rotnieuws. Heel veel beterschap voor Nikita, sterkte voor jou.

Birgit: Stiekem vind ik het zooooo grappig!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:57

Ah Feline ..... vind het zo naar voor je, je hebt al zoveel voor haar gedaan, ik had het je zo gegund. Dikke knuf!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:34

Hebben jullie de website van het stamboek al bekeken?

http://connemara.nl/fokkerij/keuringen/hengstenkeuring-2018/

Staat een erg leuk verslag op van de HK (Bar: heb jij dat nu geschreven, of één van de juryleden?? Echt superleuk in ieder geval!!) én een link naar ontelbare foto's de Saams deze dag heeft gemaakt van de keuring.

Saams: ik kan niet vaak genoeg dank je wel zeggen. Zo blij dat je dit wilde doen!!
Ik ga er vanuit dat je het hier meld als de foto's die je van de wedstrijd hebt gemaakt ook te zien zijn?

En ja..
Ik ben zooooo trots
Op iedereen die weer meegewerkt heeft om er zo'n mooie dag van te maken (deelnemers, vrijwilligers, medewerkers, juryleden, bestuur) Op EK en Jou-Jou... Bestuurswerk is móói op dit soort dagen.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:44

Ik heb het gezien. Super leuk stukje!
Ik ben bijna op de helft :+
Afbeelding


Beaut haar droom man.

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:04

Nog niet, ga snel kijken nu! Weet toevallig iemand waar op de knhs-site je de startlijsten kunt vinden. Ben al 3 dagen aan het zoeken, is al as zondag! ( 18 mrt in Westdorpe)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:10

Leuk stukje en foto’s!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:11

Heb je al op http://www.startlijsten.nl gekeken Birgit?

Goede keus Saams! Topspringer!

Thnx Punz, het is een co-productie van de jury en mijzelf.

@feline, ik las het op FB. Ik vind het echt zo rot voor je. Had je nog zo wat fijne ritten gegund.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:14

Wie had hier een tijdje geleden een prachtig groen dekje gekocht voor zijn connemara ?
Kun je de foto nog eens plaatsen en het merk ?

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:38

Ohh Saams: die foto's smaken naar meer!!
Enne....... Beaut haar droom man....Of wil je zelf je EK springpony gaan fokken? :)) :))
Zou wel gaaf zijn, een veulen van deze hengst. Súper karakter ook. Als een dodo zijn rondjes draven.. en dan hóp... zonder blikken of blozen over 1.40. Gewéldig!

@Bar: geweldige co-productie dus. Vaker doen :j :j !!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:58

Ik denk dat Beaut zoiets heeft van rot op met je mannen. :+ Ze hoekt haar nieuwe buurman al in elkaar. Ze hoopt dat als ze hard genoeg trapt de wand vanzelf eens om valt.

Alle fotos zijn onderweg naar Bar!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:58

Ja, de wedstrijd die ik zoek staat er niet op helaas. Ik heb haar tijden nu door gekregen van haar instructeur, die zei dat het op de website van knhs staat, maar daar heb ik nu al een uur rondgeklikt en niet te vinden. Vond het een beetje laat om hem nu nog te vragen waar hij het gevonden heeft!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:16

Saaams schreef:
Ik denk dat Beaut zoiets heeft van rot op met je mannen. :+ Ze hoekt haar nieuwe buurman al in elkaar. Ze hoopt dat als ze hard genoeg trapt de wand vanzelf eens om valt.

Alle fotos zijn onderweg naar Bar!


Geeft niks, hij dekt toch met KI :+ :D *\o/*

Was je ingelogd op MijnKNHS Birgit? Want dan zou je daar de kalender moeten kunnen terugvinden.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:36

Citaat:
Geeft niks, hij dekt toch met KI


Precies wat ik dacht :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:15

Ineens zag ik in kleine lettertjes staan: startlijsten te zien op de desktopversie, opgelost!