[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:51

Eigenlijk moet je gewoon altijd een kleine pony en een paard hebben.

Ik moet van de zomer wel weer een nieuwe vliegendeken. Ik ben bang dat de huidige het niet het hele seizoen volhoudt. Hij heeft nu een amigo mio (zo uit m’n hoofd). Hij heeft alleen wel bilkoorden nodig. Zonder krijgt hij de deken af. Of in ieder geval half af. Amigo heeft alleen voor zover ik weet geen bilkoorden toch? Bij de huidige vliegendeken heb ik door een handig stalgenootje ringen aan laten zetten.

Maargoed zondag komt het waarschijnlijk niet boven nul dus de vliegendeken nog niet nodig nu :+


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:03

Zijn t niet de boven maten die ze hanteren?

[o]

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:05

Nee het is volgens mij echt voor pony’s. Net zoiets als de stout collectie. Of hoe heette die

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:09

PanamaD schreef:
Zijn t niet de boven maten die ze hanteren?

Denk het niet, waarom zou dat voor dit model zo zijn en voor alle andere dekens niet? Maar alsnog, als dan, dan heeft ze bovenlengte 95.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:09

emmaudb schreef:
Nee het is volgens mij echt voor pony’s. Net zoiets als de stout collectie. Of hoe heette die

Ja inderdaad de stout collectie en dit is de diva collectie voor ukkies :)

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:15

A zo. Ag, zulke drukke dekens is bij grote paarden al snel een kermis.

Het de fox deken van shires, was blij dat die lek was want op een paard met 195 deken maat was het echt een enorm drukke deken terwijl die onwijs leuk was!

[o]

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:19

Ik had van de epplejeck de regendeken met die zoentjes. Ook super leuk! Alleen helaas lek. Wel netjes opgelost toen. Nu staat hij saai onder een zwarte bucas irish turnout. En heb er vanavond de 150g onderdeken onder gegooid

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:23

Stout is ook leuk maar de naam houdt me tegen. Laat ik nou niet het onheil over mezelf afroepen, het is wel een shet :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:28

Diva dat vast veel beter :P

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:30

_O-

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:36

Koper schreef:
Stout is ook leuk maar de naam houdt me tegen. Laat ik nou niet het onheil over mezelf afroepen, het is wel een shet :D

Idd niet doen, als die van mij zijn stout deken of halstertje draagt verandert hij in een echte duvel, dan misdraagt hij zich meer als met zijn andere deken en halster :')

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:38

Kijk dat bedoel ik. En ik ga nu even labeltjes maken met "lief" erop om op al haar halsters en dekens te naaien.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:41

Dat idee had ik ook, laat maar weten of het werkt,
Voor honden heb je wem een lief collectie . Moet er ook voor pony’s komen :D

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:48

Die van mij staan sinds gisteravond maar weer onder 150 gram.

Iemand hier ervaring met de maatvoering van de Rambo Protector? Valt die deken groot uit?

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:51

Hoihoi,

Mag ik jou vragen of deze deken inderdaad groot uitvalt? Ik wil hem nu ook bestellen bij Agradi namelijk!

Groetjes

Patt schreef:
Misschien een beetje vroeg maar alvast een Rambo Protector (vliegendeken) gekocht voor een mooie prijs nu! Van 185,- nu voor slechts 132,- euro bij Agradi. Daar heb ik hem afgelopen zomer nergens voor kunnen kopen.
Morgen even passen heb hem in dezelfde maat gekocht als mijn andere Rambo dekens (145/198 6,6)maar hij schijnt nogal groot te vallen dus we gaan het zien.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:48

Ik heb de protector gewoon in dezelfde maat als Bucas.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:50

Oeps, mijn laatste bericht had een pb moeten zijn...

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:45

Een vraagje...
Als een deken naar achteren schuift en op de schoft trekt, is deze dan automatisch te groot/breed?

Ik wil graag voor volgende winter overstappen op een outdoordeken met liners. Mijn voorkeur gaat uit naar Bucas (Select Turnout met Quilt Stay Dry bijv), ivm Recuptex. Echter schuift de Recuptex heel iets naar achteren en drukt daarbij wat op de schoft. Hij is qua lengte niet te groot. Een maat kleiner gaat hij met de billen bloot ( :D ) denk ik.
Ik twijfel dus of Bucas gaat werken...
Zijn Amigo Hero trekt niet naar achteren, maar is wel een tikkie kort qua lengte en ben bang dat een maat groter hetzelfde effect geeft als Bucas. Ik denk dat hij met liners een maat groter zal moeten hebben (ivm lengte en dus met onderdekens strakker zal worden).
Weet niet of de Recuptex ook gaat met het linersysteem van Horseware, maar zal wss niet optimaal zijn?
Heb wel eens de Recuptex onder zijn huidige Amigo, maar dan is de Amigo echt te kort.

Heb een Master 300gr, maar deze past hem totaal niet. Trekt gigantisch op de schoft (ondanks verstelbare gespen) en hij staat met z'n buik bloot.

Het is een relatief groot paard met niet veel schoft en een stevige hals (vrij diep uit de borst).

Iemand advies?

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:57

Als je Amigo niet trekt en de Bucas wel dan denk ik dat een Amigo/Horseware ook zal gaan in de juiste maat. Alleen heb ik een paard met ook een zware hals en daar wil ik absoluut geen liners voor. Omdat ik bang ben dat dat juist gaat trekken op de schoft. Daarom wil ik juist voor volgende winter (eind dit jaar dus) over op wugs in verschillende diktes. Mijn ruin heeft een Amigo Bravo waar zijn hals niet lekker in past en die ook naar achteren trekt als ik de borstsluiting normaal vastmaak. Bucas was een nog dramatischer verhaal, daarvan heb ik de hele voorkant verbouwd en ja het is een big neck. Overigens zou ik vanwege die liners ook geen grotere maat pakken. Enige effect wat ik merk dat de liners op de buitendeken heeft is dat de singels ietsjes langer moeten bij de dikste liner. Zo lang je niet gaat stapelen en iets van 600 of 800 grams totaal onder je deken propt zou het gewoon in de normale maat moeten kunnen. Zeker bij een groot paard. Ik heb liners op een shet, waarbij je veel minder speling hebt met dat soort dingen. En dat gaat ook gewoon prima. Liners zijn zelfs een halve maat groter dan de deken officieel.

Wat een rukweer weer. Vanmiddag twee verzopen paardjes onder drijfnatte dekens vandaan gehaald. De Weatherbeeta van mijn ruin was doorgelekt. Ene keer doet dat kreng het super en dan soms ineens weer dit. Denk dat ik 'm van het voorjaar maar eens laat wassen en goed waterdicht laat maken weer. Opmerkelijk genoeg waren dit keer niet de schouders doorgelekt maar de rug. Paard nu onder de Smartex en m'n ponietje onder de Rhino regendeken. Vanavond weer lekker klungelen met liner. Buh.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:09

Die van ons maar van de 100 zonder hals maar weer onder de 200 met hals gezet aangezien ze geschoren is.

Heeft iemand nog ideeën voor een 100 grams deken met afneembare voor een shet van 1.00m (maat 135 of 137). En dan het liefst laag geprijsd (lees €50), puur voor de extra en geval van nood :)

S <3

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:18

@deni11: Heeft Nika niet iets in die maat?

springen is passie, dressuur is een kunst

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:19


"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:10

Iemand van jullie misschien ook ervaring met een raar vallende horseware liner?

Ik gisteren een rambo duo gekocht voor mijn jonge paard, waar dus een 300 grams liner bij zit. Ik heb al twee duo's meer en had al zes liners. De liner die nu bij de rambo duo zit is zo raar gevormd?? Er zitten coupenaden bij de achterkant waardoor de deken heel raar bol gaat staan. Ook zijn de sluitingen achteraan anders en zit er geen labeltje in met de maat en het aantal grams. De voorkant lijkt ook strakker te vallen dan mijn andere liners (zelfde maat). Ik heb al een berichtje gestuurd naar de betreffende winkel, maar misschien dat iemand dit herkent?

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:19

Hier vandaag weer onder 200 grams zonder hals.
Ze stond weer rustig te bibberen in de namiddag. Dus weer gewisseld toen ik het zag.

Jaarling heeft meer dan de helft van haar winterhaar eruit gegooid en stond ook niet echt relaxed in de wind meer...

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:39

Wijslander schreef:
Hoihoi,

Mag ik jou vragen of deze deken inderdaad groot uitvalt? Ik wil hem nu ook bestellen bij Agradi namelijk!

Groetjes

Patt schreef:
Misschien een beetje vroeg maar alvast een Rambo Protector (vliegendeken) gekocht voor een mooie prijs nu! Van 185,- nu voor slechts 132,- euro bij Agradi. Daar heb ik hem afgelopen zomer nergens voor kunnen kopen.
Morgen even passen heb hem in dezelfde maat gekocht als mijn andere Rambo dekens (145/198 6,6)maar hij schijnt nogal groot te vallen dus we gaan het zien.



Wijslander schreef:
Oeps, mijn laatste bericht had een pb moeten zijn...



Hahaha zag het al en heb je ook al netjes in een pb geantwoord maar wellicht voor anderen hier ook wel handig om te weten. Nee ik vindt de Protector niet groter uitvallen en heb hem gewoon in dezelfde maat als mijn andere Rambo en Horseware dekens gekocht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers