[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:31

Zeker niet saai saar88! Heb zelf een jonkie, daarom is het vrij herkenbaar. En rechtrichten is en blijft altijd nodig. Mijn paard is nu zover dat ze nog weleens wisselt qua gebogenheid. Dat betekent dat ik het niet goed doe. Dus ook teveel aan 1 kant werk......

Teveel willen controleren aan de voorkant heb ik ook gedaan hoor. Dat is bij mij een kwestie geweest van hééééé'l bewust nadenken en een goede instructie die er bovenop zit en in mijn oor schreeuwt :D .

Avalon, op mijn werk hebben we een balansbal. Ik probeer er vaak een uurtje achter mijn bureau op te zitten. Valt niet mee..... goede tip; het eens helemaal anders doen! Ga ik proberen.

Oh ghostattack, heb helemaal even gemist dat je bent gevallen. Bah dat is niet leuk. Aan je reactie te lezen valt de "schade" mee.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:36

Ik ben altijd heel veel met mijn eigen fitheid bezig geweest. Ik vind dat ik niet van mijn paard mag verwachten dat die intensief sport als ik het met mijn lichaam niet bij kan benen en hem of haar dwars zit. Nu gaat het jammer genoeg vanwege gezondheid niet (ik sta al een jaar op wachtlijst voor revalidatie en ze weten niet zeker of er nog vooruitgang in zit) Maar ik heb dan het geluk dat ik vrij netjes zit en paard niet hinder. Oke en dat mijn moeder rechtsom handiger is en ik linksom dus paard wordt beide kanten goed gereden. :') Ik loop wel heel veel bij therapeuten om mijn lichaam los te houden, zodat ik zelf geen blokkades heb en daardoor paard benadeel.

Ik reed met mijn jonge paard eigenlijk bijna altijd binnen hoefslag. Die kreeg ik toen hij een gas, rem en een klein beetje stuur had en ben ik ook vreselijk vanaf gestuiterd een aantal keer. Hij kroop alleen altijd te diep en achter de teugel dus ik moest wel met been en zit rijden, ik kon voor niks.Wat mij, ook nu nog, erg helpt is inbeelden dat je geen teugels maar stokjes vast heb. Die stokjes wil je naar zijn mond toe duwen, dus blijf je je hand naar voren brengen. Dan hangt het wel per paard af hoe ver, vorige paard moest ik been geven, klein stukje naar voren, dan weer aanvullen met been en weer verder naar voren brengen. Flow moet ik eerst de ruimte geven en dan aanvullen als het nodig is, maar zij pakt uitzichzelf het contact al. Ik rijd ook eigenlijk bijna niet op de hoefslag, continu binnen hoefslag of voltes die niet op hoefslag mogen eindigen. Jonge paard met schakelen ben ik in draf trager gaan lichtrijden en als hij dan maar iets terug kwam enorm belonen. Met naar voren gaan hand naar voren en been en bij de 1e reactie weer belonen. Maakte niet uit hoe zijn hoofd halshouding was, ik vroeg naar voren of terug en bij reactie is dat braaf. Doe ik trouwens nog steeds met losrijden. Als ik meer reactie naar voren wil maakt het niet uit hoe, als ze maar naar voren gaat.

Loes1996, in principe moet meer scharen wel te doen zijn. Hoe train je dit nu? Ik ben er ook mee bezig, op zich gaat ze braaf opzij, maar scharen moet meer, dus daar zijn we mee aan de slag. Bijvoorbeeld extreem opzij zetten, vanuit stap gaan wijken en daarin aandraven, schakelen in het wijken zowel in tempo als in scherpte opzij en daarnaast heel waakzaam blijven dat we precies zoveel passen opzij gaan als ik wil.

EDIT: Ik doe trouwens bij volte vergroten wel wijken, ligt er aan wanneer in de training, maar met losrijden vraag ik opzij en dan moet ze opzij. Dat mag best over de buitenschouder, als de reactie maar komt. Later ga ik buitenschouder er meer bij pakken, bijvoorbeeld door juist stelling naar buiten te vragen of 2 passen naar buiten en weer naar binnen haha

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:40

MyWishMax schreef:
.
Loes1996, in principe moet meer scharen wel te doen zijn. Hoe train je dit nu? Ik ben er ook mee bezig, op zich gaat ze braaf opzij, maar scharen moet meer, dus daar zijn we mee aan de slag. Bijvoorbeeld extreem opzij zetten, vanuit stap gaan wijken en daarin aandraven, schakelen in het wijken zowel in tempo als in scherpte opzij en daarnaast heel waakzaam blijven dat we precies zoveel passen opzij gaan als ik wil.

EDIT: Ik doe trouwens bij volte vergroten wel wijken, ligt er aan wanneer in de training, maar met losrijden vraag ik opzij en dan moet ze opzij. Dat mag best over de buitenschouder, als de reactie maar komt. Later ga ik buitenschouder er meer bij pakken, bijvoorbeeld door juist stelling naar buiten te vragen of 2 passen naar buiten en weer naar binnen haha


Ja dat is hoe ik het nu ook train inderdaad! Vooral veel been = opzij. En dan mag ze inderdaad van mij best wel eens over de schouder knallen (in de proef uiteraard niet :o ) als ze maar wel dan extreeeem opzij gaat. En dat dan begrenzen zodat ze steeds meer voorwaarts-zijwaarts gaat. Eerst was t altijd teveel zijwaarts (zeker in stap kan ze dit ook wel), maar in draf neigt ze toch naar 'o met mijn voorbenen doe ik wel mijn best maar achter laat ik er een beetje achteraan hangen'

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:57

En als je eens bewust opzoekt dat achterhand eerst gaat? Zodat je daar in kan gaan afwisselen? En richting verzamelen, daarin gaan wijken en dan wat meer toerijden. Zodat je zowel tempo als scherpte kan veranderen als je al bezig bent?

Ik zou wel werken aan veel veel = opzij. ;) Dat dus gaan afbouwen naar gewoon opzij voor normale hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:01

MyWishMax en Loes1996, het is natuurlijk afhankelijk van hetgeen je paard aankan. Een paard dat slap is en nog weinig balans heeft help je niet met over de schouder weglopen is mijn ervaring.

Ik neem het wijken zeker mee in de training, maar dan meestal vanaf de hoefslag naar binnen en daarbij minimale stelling, ik wil graag dat ze zo recht mogelijk in het lijf blijft en vooral "schaart", daarbij is het fijn om tijdens het wijken eens van stelling te wisselen, zo werk ik heel voorzichtig naar het appuyeren.

Wat jullie omschrijven als echt even over de buitenschouder knallen doe ik ook weleens, maar dan altijd in een schouderbinnenwaarts over 5 sporen met flink wat halsbuiging.

Qua wijken, probeer ik ook nog weleens op de A-C lijn van links naar rechts te wijken en dan weer terug. 3 passen voor mijn linkerbeen, 3 passen voor mijn rechterbeen en dat de hele A-C lijn. Ik kan dan altijd goed voelen naar welke kant het lastiger gaat. Dit doe ik overigens in stap, draf en soms in galop. Wel alles met een zo recht mogelijk paard, hooguit wat stelling vanuit de kaak, maar geen halsbuiging.

Veel binnenhoefslag rijden is ook een hele mooie oefening.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:19

Wel als je de reactie opzij wil trainen. Dan maakt het mij niet uit wat er gebeurt, als ze maar opzij gaat. Maar dan gaat het echt alleen om de reactie op de hulp. Verder geen echt training, want daar heb je niks aan. Maar dat is net als reactie naar voren, die wil ik aan elkaar in nette aanleuning, maar er moet wel reactie. Komt er geen of onvoldoende reactie maakt de rest niet uit, dan doen we het overnieuw en ga je naar voren. Stapje voor stapje opbouwen naar het juiste beeld/gevoel, niet alles in 1 keer willen werkt het beste in mijn ervaring. En ik ga zover dat ik het dus eerst reactie op been is, daarna die reactie doseren en pas daarna de rest van het lichaam erbij betrekken.

Wijken gebruik ik idd geen stelling en geen buiging bij eigenlijk, heel licht en die omwisselen idd. Voor de buiging gebruik ik net als jij andere oefeningen, alleen kan een SB hier niet op die manier, tenminste niet waarvoor ik het weggaan over buitenschouder voor gebruik.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:45

[***] schreef:
MyWishMax en Loes1996, het is natuurlijk afhankelijk van hetgeen je paard aankan. Een paard dat slap is en nog weinig balans heeft help je niet met over de schouder weglopen is mijn ervaring.

Ik neem het wijken zeker mee in de training, maar dan meestal vanaf de hoefslag naar binnen en daarbij minimale stelling, ik wil graag dat ze zo recht mogelijk in het lijf blijft en vooral "schaart", daarbij is het fijn om tijdens het wijken eens van stelling te wisselen, zo werk ik heel voorzichtig naar het appuyeren.

Wat jullie omschrijven als echt even over de buitenschouder knallen doe ik ook weleens, maar dan altijd in een schouderbinnenwaarts over 5 sporen met flink wat halsbuiging.

Qua wijken, probeer ik ook nog weleens op de A-C lijn van links naar rechts te wijken en dan weer terug. 3 passen voor mijn linkerbeen, 3 passen voor mijn rechterbeen en dat de hele A-C lijn. Ik kan dan altijd goed voelen naar welke kant het lastiger gaat. Dit doe ik overigens in stap, draf en soms in galop. Wel alles met een zo recht mogelijk paard, hooguit wat stelling vanuit de kaak, maar geen halsbuiging.

Veel binnenhoefslag rijden is ook een hele mooie oefening.


Mijn paard gaat richting de 15 en is zeker niet slap wordt fanatiek getraind en heeft ook wel de bespiering die daarbij hoort (mijn kleine bodybuilder <3 ). Heeft ook met een andere ruiter (toen ze nog wat jonger was M gelopen) dus in principe zou ze het moeten kunnen. Dat over de buiten schouder knallen doe ik zelden overigens.
Ik wil het liefst natuurlijk dat ze zo recht mogelijk blijft en veel schaart, maar goed hoe leer je dat scharen aan? Als ze het in een SB, traver allemaal wel gewoon kan...maar het in het wijken vertikt? -O- Ik wijk vaak heen- en weer en probeer ook langzaam aan richting het appuyement erbij te pakken, maar ook daar loop ik tegen het scharen aan.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:12

Ik heb echt wat aan jullie training tips! Heel erg fijn! Zo kan ik mijn training weer wat minder saai maken hahaha. Vaak is het voltes en het juist reageren op het been en de oefeningen zoals gebroken lijn enz juist op de letter rijden. Dus nu heb ik weer wat nieuwe dingetjes die ik kan proberen.

Loes wat jammer van je wedstrijd! Wel gezellig dat je nog mee kletst hier!


Ik heb vandaag les gehad van een nieuwe juffie en dat ging heel erg fijn! Ze zei dat we op de goede weg zijn, dus dat is altijd leuk om te horen. Gelijk voor dinsdag weer een les gepland

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:15

Mijn instructrice heeft een nieuwe baan en dus veel minder tijd om les te geven. Mega k*t. Als iemand nog iets weet rond Leiden, Zuid Holland?

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:43

Ligt er aan of je op stal wilt, op locatie en aan je budget, Saar ;)

Hier stond de startlijst voor het NK erop, maar nu is die weer weg...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:47

Leuk al die tips hier! Teugels als stokjes probeer ik hier ook te doen. Vandaag met flink wat tips van iemand adhv mijn dressuurproef bezig geweest. Twee weken niet gereden en ze liep echt super! Veel overgangen gemaakt en super vaak van hand veranderd en uiteindelijk bleef de aanleuning al beter. Ik kreeg haar alleen net niet lekker linksom ingebogen.
Al die oefeningen zijn trouwens leuk, maar veel kan ik niet in onze bak. Onze bak is aan alle kanten al kleiner dan een normale bak en achterin is het vaak te nat. Hierdoor ben ik geneigd om steeds volte na volte te rijden en op wedstrijd merkte ik wel dat hoeken rijden en rechtdoor gaan toch lastig waren. Vandaag veel diagonalen gereden en afgewend en ik denk dat dat wel gaat werken.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:13

Ik kom ook weer eens binnenwaaien! Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik een keertje niet zozeer op personen, maar op onderwerpen reageer.

Loes, jammer van je wedstrijd.. altijd balen als je een ander gevoel hebt dan achteraf op je protocol terug te zien is.

Ik lees wat over reactie op been, wijken, zelf te veel doen.. Ik heb een heleboel neigingen om handen/benen te bewegen en als dan alles goed loopt en gaat, dan ga ik vanuit ontspanning "schudden" in mijn schouders/handen :Y) Ik ben er ook heel hard mee aan de slag. Enige wat voor mij helpt is ook goede instructie die het continu blijft herhalen en vooral soms ook heel dom vragen "heb ik nu mijn benen wel stil?", puur zodat ik het gevoel kan opslaan en mee kan nemen naar de trainingen. Het blijft een langzaam leerproces en inderdaad heel frustrerend af en toe. Ik voel het bewegen, ik weet dat het beweegt, maar ik krijg het niet opgelost. Dan raak ik echt gefrustreerd op mezelf }:0 "Fijn" om te horen dat er meer zijn in dit topic.

Ik zag iets over nieuwe instructrices en drukke instructrices. De eerste is hartstikke leuk, tweede jammer als je net een fijne hebt.

Dan zie ik posts over ruiterfitheid.. ik ben te mobiel met vanuit mezelf weinig spiermassa en makkelijk rug/nek/knie/elleboog/schouderklachten (kort lijstje gelukkig :') ). Ik sport 4-6x per week in de fitness. Daar doe ik krachttraining en daar heb ik veel baat bij. Laatst een periode gehad waarbij ik minder motivatie had om fanatiek te sporten en ik kreeg het meteen terug in het paardrijden dat ik last kreeg van mijn onderrug omdat ik zijn bewegingen niet meer uit kon zitten. Dus ik blijf braaf mijn deadlifts, pull-ups en de hele reutemeteut doen :+ Daarnaast ook kleinere oefeningen, vooral om de motoriek van mijn rechterkant te verbeteren.

Ten slotte nog opbouw van training/oefeningen zelf. Ik rij zelf makkelijk voltes totdat het 'goed' gaat, daar moet ik echt vanaf en sneller figuren rijden. Echte figuren is bij ons ook niet echt mogelijk Annetje, ik rij in een 28x65 (meen ik) springpiste inclusief inhoud :+ Ik ben maar begonnen met 1) mijn voltes in galop echt op 20 meter rijden (voordat ik op wedstrijd ineens 3 banen verder galoppeer :') ) en 2) figuren om de hindernissen heen te bouwen. Bijvoorbeeld een halve gebroken lijn en vervolgens rechtdoor tot de korte zijde.

Vandaag is mijn smurf jarig *\o/* 4 jaar oud, ik verheug me nu al op de kleuterpuberteit :+

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:52

Even ego post, sorry daarvoor!

Vandaag dus op wedstrijd geweest, met losrijden was hij zó fijn, eerste proef een paar kleine foutjes , tweede proef was hij echt bekaf.. Dus daar een grote fout.
187 en 183,5, persoonlijk had ik t hoger verwacht, maar was wel eerlijk gejureerd. En een 9 voor verzorging!

Uiteindelijk toch nog een super gevoel, ik was totaal niet zenuwachtig en daardoor was Irocco ook heel kalm, dus dat is al een hele overwinning!
Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:24

Gefeliciteerd!

Hier vanochtend ons debuut gemaakt. Met flink resultaat; 193 en 189.5. Dus daar ben ik suuuper blij mee!

Had zelf gedacht aan +-180, dus dit mag er ook zeker wezen! Nu nog werken aan mijn houding en activiteit. Want dat was allebei niet om naar huis te schrijven :')

Tips voor rechtop blijven zitten? En een stiller been? Ik krijg het niet voor elkaar om op Xandor mijn benen stil te houden.. Op andere paarden geen probleem..

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:30

Zit het zadel wel lekker voor je ? En wat een super goede punten allemaal !

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:35

little_birdy schreef:
Zit het zadel wel lekker voor je ? En wat een super goede punten allemaal !


ik vind m heerlijk zitten wel,maar of het mijn houding ten goede doet..
Ik kan er alleen moeilijk een ander zadel opleggen, het is mijn paard niet.. Ik had er denk ik meer wrong in gewild, en een diepere zit..

Heb mijn beugels mooi lang, het is ook voornamelijk in draf. Xan is niet bepaald voorwaarts, en wil dan de neiging hebben om onbewust extra been te geven.
En daarbij kieper ik voorover. Werkt ook niet echt goed mee natuurlijk haha

Imaginaerum
Berichten: 3694
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:35

Gefeliciteerd allebei!

Wij hebben het rijden deze week weer wat opgepakt na de vorst en in verband met drukte nog geen wedstrijden gepland. Daarom heb ik ook niet actief meegepraat, maar wel bijgelezen. Eerst maar weer wat opbouwen en dan maar weer eens zien of er tijd is voor een wedstrijd. :)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:27

@lindamusters leuk dat je zo fijn hebt gereden! Heb je ook opbouwend commentaar gekregen? Ik vind dat reuze fijn, het liefst zie ik een vol protocol met vriendelijk commentaar :j

@sterreke98, wat een mooie punten, en dat voor je debuut! Tips voor je houding heb ik niet echt, aangezien mijn houding ook een work in progress is :') Wat voor mij helpt is vooruitkijken en aan mijn schouders blijven denken. Mijn instructeurs blijven me er ook aan herinneren.

@Imaginaerum, alles op zijn tijd toch!

Ik doe helaas even een stapje achteruit, omdat ik toch even wil checken met het ziekenhuis of ik alles echt weer kan oppakken zoals ik het nu weer heb opgepakt. Morgenavond geen les dus voor mij, helaas. Ik ben nog wel steeds van plan de wedstrijd op 8 april mee te pakken *\o/*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:43

Wat gaat het hard hier! Super leuk maar ik moet er echt even voor gaan zitten om te reageren. En toen deed ik dat en toen viel mijn computer uit en toen kon ik weer opnieuw beginnen.

Eerst over rijbroeken. Ik houd helemaal niet van de leren zitvlakken, ik wil heel veel bewegingsvrijheid hebben. Nu heb ik 1 broek met siliconen en echt ik wil niet meer anders! De beweeglijkheid van een broek zonder leren zitvlak maar de grip van met.

MyWishMax: Ik heb je filmpje bekeken van je proef en vind het gewoon een hele nette proef! Je zit keurig, je paard loopt netjes en alles wordt mooi afgewerkt. Heel leuk dat we deze proef mochten zien! Geen heel speciale bewegingen maar dat is ook niet nodig, netjes en een goede ruiter moet goed zijn toch?
Ik was 2 weken geleden met een vriendin op wedstrijd, ze reed L1. Was maar 1 andere tegenstandster die had een goed paard, liep veel meer gedragen, ik denk dat hij al Z gelopen had, een wissel sprong hij wel. De andere heeft een jong paardje, loopt wat vlugger iets meer op de voorhand. Maar de ruiter van het goede paard liet het paard niet over de rug lopen, niet tegen de hand maar niet erdoorheen. Bij wijken drukte hij zich er echt uit, liep wel over de benen goed. Die met het jonge paard had hem wel meer nageeflijk, ik dacht dat zij wel meer punten zou hebben maar diegenen met dat goede paard die er niet doorheen liep had 208 en 203 punten en die andere 20 punten minder! Haha toen snapte ik het eigenlijk niet meer zo.

GA: Balen van je vliegles ookal kun je gewoon weer opstappen en lekker doorrijden! Nog veel meer balen van de aanrijding :( hopelijk komt het snel goed!

Ik was vorige buitenrit ook ineens van Vera gevallen :P Lekker lang teugeltje in stap super relaxed en ineens draait ze vliegensvlug 180 graden om en boem daar lag ik. Dan is het echt een pony hoor, ze snel!
Ik ben ook echt een ponymeisje. Ben niet extreem klein maar zo op een e-pony kan het wel. Vera is denk ik 1.50 nu, in vergelijking met de grote dressuurpaarden toch wel een ukkie hoor :D

Leuk om jullie trainingsschaema's te lezen! Ik ga 5 keer in de week naar Vera toe, de 2 andere dagen loop ik hard en komt de eigenaresse. De eigenaresse rijdt niet, soms zit haar dochtertje er even op dus op die dagen heeft Vera vrij. Dan probeer ik 3 keer in de week serieus in de bak te rijden en dan 2 keer te vullen met longeren/buitenrijden/vrijspringen/gek doen zonder hoofdstel ofzo ;). Ik probeer ook niet 3 dagen achter elkaar te rijden en ik rij 1 keer in de week zonder zadel maar dat tel ik mee als serieuze dressuurtraining want juist dan kan ik heel goed op mijn zit rijden en echt oefenen met meer sluiten.

Saar88: Wat een heerlijk filmpje van Vinnie! Werd er helemaal vrolijk van! hopelijk doet hij dat niet onder het zadel :P

Leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn in de training. Ik heb soms zo het goevoel dat het bij mij allemaal zo slecht gaat en wat ik dan te zoeken heb op wedstrijd.

Een groot probleem bij mij is de stap welke heel slecht is. Vera stapt enorm groot met de achterbenen en als ik haar dan wat meer bij elkaar heb stat ze helemaal niet meer door haar lichaam heen. Enorm groot met de achterbenen en dat loopt vast en dan is er spanning en soms gaat ze dan ook lateraal stappen. Ben er mee bezig met mijn instructrice maar misschien dat jullie daar ook ervaring mee hebben (gehad)?

Loes 1996, jammer dat je gevoel niet overeen kwam met de jury! Probeer echt voor jezelf te rijden en dus alsnog tevreden te zijn met je gevoel en de volgende keer weer met goede moed verder.

Qua eigen fitheid vind ik het ook belangrijk dat ik mijn paard daar niet in hinder! Ik vraag veel van Vera (op ons niveau) en ik vind dus ook dat ik dat van mezelf moet vragen! Daarom ben ik ook begonnen met hardlopen en dat doe ik nog 2 keer in de week en zo nu en dan een wedstrijdje! Vandaag toevallig nog 10 km wedstrijd en mn PR gehaald en onder de 48 minuten voor het eerst!

Lootje1991: Altijd spannend een nieuwe instructrice! Is toch weer even aftasten hoe en wat. Hopelijk kun je fijn bij haar verder en dat compliment is ook mooi dat jullie op de goede weg zijn!

Annetje: Vervelend dat jullie bak vaak niet goed is. Is er ook geen bak in de buurt waar je heen kan rijden?

Lindamusters: Fijn dat je niet zenuwachtig was! Dat is ook al een heel doel opzich! En gefeliciteerd met je winstpuntjes!

Sterreke98 dat is een mooi debuut! Gefeliciteerd! Naar voren kieperen in t zadel kan komen als je zadel niet helemaal lekker voor je zit, helaas kun je daar niet zo veel aanveranderen (ik heb een eigen zadel gekocht voor mijn verzorgpony :P ).

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:21

Hier het besluit genomen om Mn paardje door een ander uit te laten brengen omdat ik weer uitgeschakeld was door een ziekenhuisopname met ingreep. Het voelt als een hele goede keuze zo blijft hij in de ring en is de terugkeer voor mij straks makkelijker, alles is dan niet plots weer super eng.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn met winst thuis gekomen en ik ben mega trots op ze!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:40

Papilio schreef:
Hier het besluit genomen om Mn paardje door een ander uit te laten brengen omdat ik weer uitgeschakeld was door een ziekenhuisopname met ingreep. Het voelt als een hele goede keuze zo blijft hij in de ring en is de terugkeer voor mij straks makkelijker, alles is dan niet plots weer super eng.

[ [url=m/SlQyRI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0MIsEa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cBqICi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn met winst thuis gekomen en ik ben mega trots op ze!


Wat leuk! Ik dacht al dat ik je herkende langs de kant!! Knap paard heb je <3

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:21

@lindamusters, wat leuk dat je ons herkende! :) En dankjewel voor het compliment. Jij hebt ook echt een knap paard!

Het topic ook even helemaal bij gelezen.
Wizz wordt op dit moment 5/6 dagen per week gereden door mij of mijn bijrijder. Als hij 5x gereden wordt, wordt hij 1x gelongeerd. Verder mag hij elke dag minimaal 20 minuten in het speelbakje en stappen we minimaal 2x pd met hem aan de hand 10 minuten :). Nu was ik afgelopen maand veel ziek en kon mijn bijrijder gelukkig de hele verzorging over nemen. Vanaf morgen mag ik zelf weer rijden en zal ik langzaam aan de training ook weer overnemen en mijn bijrijder weer 1-2 x pw rijden.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:00

Papilio mag ik vragen of jij degene bent die met zn rugzakje met zuurstof rijd? :o dan weet ik of ik het juiste beeld voor me heb. Wel heel fijn dat iemand anders je paard kan uitbrengen! Is dat je bijrijder of toch weer iemand anders?

Kirstenhorse succes in het ziekenhuis, hopelijk gaat het lukken om 8 april mee te kunnen doen.

Ik zie verder 2 hele mooie debuten langs komen! Knap gedaan, daar droom ik van :)) :=

Zaterdag ging mijn les heel erg fijn, morgen weer. En vandaag gereden en merk toch wel dat het alleen nog niet zo lukt als dat er iemand van de zijkant mee brult hoe het moet. Het aandraven ging wel veel beter en ze wilde uiteindelijk loslaten in de galop. Dus ik ben tevreden :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:13

@lootje , ja klopt inderdaad :) ! Mijn bijrijder is Mn instructeur, top combi. Zo traint zij hem intussen door als ik uitgeschakeld ben en ik weet dat ze nooit wat met hem zou doen wat ik niet wil. En nu brengt ze hem ook uit. Zodat t voor mij makkelijker is en hij t niet plots allemaal weer eng vind. In mei staat mijn eerste wedstrijdje weer gepland *\o/*

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:49

Fijn zn combinatie. Mijn instructrice reed mijn paard ook 1a2x in de week. Maar die is nu helaas ernstig ziek geworden. Ik vind het knap hoe je het doet hoor met je ziekte Papilio