Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 13:24

Zoals ik al zei in de titel, ben ik op zoek naar een leuke plek waar mijn vriend en ik samen op buitenrit kunnen. Ter informatie: ik rij al mijn hele leven en heb ruime ervaring met buitenritten. Mijn vriend rijdt iets minder dan een jaar, maar is wel al regelmatig op buitenrit geweest (zowel in NL als in het buitenland).

Het probleem is dat ik het nogal moeilijk vindt om een buitenrit te vinden die bij ons beide past. Mijn vriend is geen volledige beginner meer en beheerst alle gangen, maar ik kan hem ook niet onder gevorderd scharen. Op onze laatste buitenrit in Kenia ( :D ) hebben we veel gegaloppeerd en ook meerdere keren een échte flinke rengalop gedaan, en dat gaat hem prima af. Echter hadden we zeer goede begeleiding en was het paard echt top opgevoed, waardoor hij kon focussen op zijn houding en zit. Hij hoefde zich niet bezig te houden met het paard om obstakels heen sturen en dat soort dingen, want dat multitasken is dan toch nog wat moeilijk.

Hij is verder totaal niet bang, en we vinden het allebei leuk om een meer "avontuurlijke" ofwel gevorderde rit te doen. Dat was in Kenia goed mogelijk omdat we alleen op stap waren met onze begeleiders, en we onze rit konden aanpassen aan zijn niveau. Ze zagen dat het heel goed ging dus het tempo ging omhoog. Maar in NL is het toch vaak dat je vooraf ingedeeld bent en in een groep gaat.

Ik ben nu bang dat een beginnersrit voor ons beide véél te saai en makkelijk is, maar ik durf ook niet zo 123 het risico te nemen om met een groep gevorderde ruiters naar buiten te gaan, mocht hij toch niet 100% bijbenen. Ik kan me ook voorstellen dat stallen niet graag toezeggen om hem mee te nemen op een gevorderde rit, om de redenen die ik hierboven noem.

Dus... weten jullie misschien plekken waar je een buitenrit kan maken waar ze de rit afstemmen op jouw niveau, eventueel ook terwijl de rit vordert? Of hebben jullie andere ideeën? We zoeken op maximaal een uur afstand per auto van Amsterdam of Rotterdam. In het budget zijn we flexibel. Mijn vriend heeft alleen nog maar engels gereden, maar ik vermoed dat western rijden geen probleem op zou leveren.

Alvast bedankt!


Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:00

Maaikes adventure stables kan wellicht wat voor jullie betekenen, zit in Loon op zand. Daar kun je samen met begeleiding rijden.

Shetland bokker #7

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:04

ik kan het leersumse veld ook enorm aanraden! Fijne paarden en je kan zowel met als zonder begeleiding op pad.. dus je kan de rit helemaal aanpassen aan je eigen wensen


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:06

Ik kan de mill ranch in Ede aanbevelen. Ik ben daar nu een paar keer geweest waarvan 1 keer een licht gevorderde rit als ik het goed zeg. Dan ga je vooral draven en een aantal keer galop, geen rengalop. Daar zaten ook 2 kleine meisjes in de groep en die konden het ook goed bijhouden. De paarden zijn echt heel goed opgevoed en je kan ook aangeven dat jij een wat pittiger paard zou willen bijvoorbeeld maar dat je vriend nog maar een jaar rijd en een wat rustig paardje wil. Maar alle paarden zijn echt mega braaf! Je zit alleen wel met andere mensen in een groep dan, dus niet met z'n tweeën. Ohja en het is western maar ik had ook nog nooit western gereden en dat ging prima!

[o]

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:04


Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:17

Mijn ervaring is dat als je een groepsrit rijdt, je meestal niet zo heel uitgebreid hoeft te sturen - gewoon achter de voorganger blijven en geen gat laten vallen. Dat hoeft allemaal niet perfect rijtechnisch. Ik denk dat je dit prima kunt aangeven als je reserveert en dan zeggen zij wel of het een probleem is. Maar in alle eerlijkheid, als het gaat om iemand die niet bang is en ook meerdere keren in rengalop is geweest, zie ik eigenlijk niet zoveel problemen.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:20

Ik ga mee met de Mill Ranch. :j
Is wel prijzig maat het is het waard vind ik.

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:39

Als je vriend past op een IJslander ; manege De IJslander te Biggekerke. Fijne begeleiding en erg mooie kustlijn

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 07:55

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb ze even rustig bekeken en er zitten zeker stallen tussen waarmee ik wat kan :)

Maaike’s adventure stables zag er leuk uit, dus die hou ik onder optie. Over het leersumse veld kon ik niet heel veel vinden, dus daar moet ik misschien even contact mee zoeken. Terschelling is helaas echt te ver weg inderdaad. En @Svadilfari: mijn vriend is een sportieve vent van 1.86, dus ik zet hem liever niet op een IJslander, hihi :)) maar bedankt voor de tip!

De Mill ranch heb ik al eerder onderzocht, dus die ga ik dan ook maar even bellen of berichten. Ik ga dan gewoon de situatie uitleggen, en dan kunnen zij aangeven welk type rit zij bij ons vinden passen!

Zijn er nog meer ervaringen met de type 2 rit bij de Mill ranch, of juist de wildrit?

@shadow: angst komt (helaas) niet in het woordenboek van mijn vriend voor, haha. Hij heeft echt de hele rit in Kenia met een big smile gezeten, geen moment angst, terwijl ik toch best wel even onder de indruk was! Rengalop op een oud polo paard, vergeet het nooit meer :D :+

Dank voor al jullie advies in ieder geval!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:00

Wildrit heb ik vaak gereden. Als jij aangeeft geen rengalop te willen en niet zo vaak te willen galopperen dan doen ze dat.

Zelf toen ik de gevorderde rit reed met rengalop hoefde we niet als we niet wilden. Ik ben toen met een groepje vooruit gegaan en toen kwamen ze in rengalop terug naar ons.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:28

The iron horse ranch in Hellevoetsluis. Je kunt er op privé buitenrit met zijn tweeën met een begeleider.
Langs het strand, door de duinen en bos is allemaal mogelijk het hele jaar door :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:35

Dan is maatje IJslander idd geen optie. Vorige maand zelf daar gereden ben alleen dus sluit gewoon bij groepje aan en was er 1 x een stel bij waarvan zij eigen paardjes had en jaren reed en hij gewoon in de gangen mee kon komen vandaar de tip. Maar 1.86 is erg lang!

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Mars

Berichten: 33222
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:33

The Mill ranch is zeker top!

Maar dit is ook een enorme aanrader: http://daanshorses.nl/index.html Super leuke meid, rijd in hele kleine groepjes en past de rit ook echt aan op je eigen wensen en niveau. Ik ben met mijn man en zus geweest, mn man reed toen pas een half jaar en hij genoot enorm heeft zich geen moment onveilig gevoeld

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

AntjeC
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-04-07
Woonplaats: Terborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:46

Stal Kroes in Beek (gem. Montferland)

Je kan zelf aangeven wat je wel wil en wat niet. Je kan met een groep mee of met alleen begeleiding. Karla luistert heel goed naar wat je wel wil en wat niet. Ook onderweg kun je dit aangeven.
En het montferlandse bos is een heerlijk bos om in te rijden!

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:11

Bij Poelenburgh in Schoorl heeben ze dagelijks groepsbuitenritten. In het weekens en de vakantie heb je dan inderdaad echte groepen maar doordeweeks is de animo natuurlijk veel minder en rij je vaak privé.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:30

Hoe ver wil je er voor rijden? Bij Tinkerplein in Noordlaren ga je niet met een groep mee, maar wordt je (met begeleiding!) meegenomen op één van hun Tinkers. Rit wordt dus helemaal op jullie afgestemd en aangepast. Brave, goed opgevoede paarden en hele mooi omgeving. Maar... het is wel wel een eindje rijden vanaf Rotterdam :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:40

Bij het leersumse veld kan je inderdaad samen op pad zonder begeleiding op brave maar voorwaardse en fijne paarden! Dan kan je je eigen rit maken zonder ook nog rekening te houden met de groep

Manegehoefke
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:17

Www.manegehoefke.nl
Bij ons kun je een buiten rit voor 2 personen afspreken
Manege het hoefke licht tegen het natuurgebied

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:21

flaming star ranch hammont, is net naast budel

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:56


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:31

Bij het Fjordenpaard in Breda kun je ook privéritten boeken. De begeleiding is super en je kunt zelf aangeven wat je wil qua tempo, ook de groepen zijn leuk om mee te rijden.

Het is een klein uurtje vanaf Rotterdam.

https://www.stalhouderij-hetfjordenpaard.nl

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:21

Manege Groot in Egmond a/d Hoef kan je prachtige duin-/strandritten maken, onder goede begeleiding en in kleine groepjes (wij waren met z’n 3en en er kwam nog een Duitse vrouw mee).
https://www.manegegroot.nl/#buitenritten

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:26

Morniclum schreef:
Bij Poelenburgh in Schoorl heeben ze dagelijks groepsbuitenritten. In het weekens en de vakantie heb je dan inderdaad echte groepen maar doordeweeks is de animo natuurlijk veel minder en rij je vaak privé.


En anders idd manege Poelenburgh voor mooie duin-/strandritten. Zelf geen ervaring mee, maar alleen maar goeie verhalen gehoord en staat goed aangeschreven!

_Tristan

Berichten: 1352
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Waar op buitenrit? (gevorderde + minder gevorderde ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:17

Bij stichting hippisch zeeland heb je bos/duinritten en strandritten.
Tijdens de strandrit doe je alle gangen en blijf je dicht bij elkaar rijden dus is multitasken niet echt nodig.

Bij de bos/duinritten blijf je achter elkaar rijden, doe je stap en draf en hierbij kunnen zelfs beginners mee.

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:47

Licor schreef:
ik kan het leersumse veld ook enorm aanraden! Fijne paarden en je kan zowel met als zonder begeleiding op pad.. dus je kan de rit helemaal aanpassen aan je eigen wensen


Ik kan je het Leersumse veld ook aanraden! Wij waren dan een weekend met eigen paarden weg en hebben er een aantal bij gehuurd omdat we meer mensen dan paarden hadden.

De paarden waren onwijs braaf en heb de meiden op de huurpaarden alleen maar positief gehoord over hun huurpaarden.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker