[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:36

Om de sluiting kruislings te doen kan ik wel proberen. Je hebt ook van die tussenstukjes voor tussen de deken, zou dat helpen om meer ruimte te crieëren en zo het trekken en schuren te voorkomen? Of kan het helpen als ik mijn deken voor een stuk losser zou doen? (Als ik het fout heb hoor ik het graag). Ik vind dit zo een lastig puntje...


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:38

Ik vind het lijken dat je deken gewoon niet het juiste model heeft. Met een tussenstukje oid los je dat ook niet echt op.

Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar een deken met een V sluiting.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:38

Yenni schreef:
Om de sluiting kruislings te doen kan ik wel proberen. Je hebt ook van die tussenstukjes voor tussen de deken, zou dat helpen om meer ruimte te crieëren en zo het trekken en schuren te voorkomen? Of kan het helpen als ik mijn deken voor een stuk losser zou doen? (Als ik het fout heb hoor ik het graag). Ik vind dit zo een lastig puntje...


Persoonlijk vind ik dat geen oplossing. Als een deken naar achteren dtrekt en hierdoor op de schouders schuurd, gaat dit ook gebeuren met een tussenstuk.

Ik had een vliegen deken dat schuurde op de schoulder, net dezelfde plek als jouw paard. Mijn paard heeft ook brede schouders. Deken was al een maat groter en dan heb ik nog eens op het breedste afgesteld. Maakte niets uit, de pasvorm was verkeerd, dus ging hij schuren.

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:59

FatCat schreef:
Yenni ja kan ook eens kijken naar Weatherbeta. Ik heb een vliegendeken en deze zit super op mijn paard met breede schouders.

Probleem bij Yenni's pony is niet de breedte van de borst. Ze moet juist meer verticale ruimte zien te creëren voor de hals.
FatCat als de deken een maat te groot is gaat het inderdaad schuren ja. Dat ligt dan niet persé aan het model deken.


---

Die van mij staan nog steeds bloot, en enigszins bezweet. Komende nacht wordt het mistig, dan gaan ze weer onder dek. Vooral mijn ruin trekt mist niet zo goed. Die gaat weer onder z'n Smartexje, en mijn merrie onder d'r vertrouwde Rhino met de dunne liner (100 grams). Afgelopen nacht hebben ze bloot gestaan zodat ze een beetje konden afkoelen. Vanaf morgenochtend gaan dan de dunste en lichtste regendekens er op. Voor mijn ruin de Amigo Bravo en voor mijn merrie d'r Nikaatje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:21

Vanaf vrijdagmiddag voorspellen ze bij ons 10-14 graden. Zijn 50grams regendeken gaan we dan weer aflaten. Nu staat hij ook bloot, maar vanavond toch maar even deken erop doen als hij koud voelt want vannacht en morgen wordt het toch nog even frisjes.

Vanaf welke periode leg je een zomer eczeemdeken op?
Dit is het eerste paard dat ik heb met zomer eczeem. Ik kocht hem vorige zomer en toen stond hij zonder vliegendeken. Zijn manen waren helemaal kapot en staart ook (met toen een smoesje dat hij dit gedaan had in de trailer). Dit is nu heel mooi en vol bijgegroeid dus ik zou het zonde vinden mocht zijn mooie coupe weer verwoest worden door schuren.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:23

Die zou ik dan nu echt wel al opleggen hoor. Vliegjes genoeg. Anders ben je weer te laat.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:31

Nu al? Dat lijkt me precies een beetje vroeg. Ik heb eigenlijk nog geen vliegen of muggen. In huis niet, maar ook op stal niet.

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:39

Hier gister al wel muggen gespot. In de schemering al een paar dood geslagen op mijn paard. Maar kan best zijn dat het per regio verschilt. De nachten zijn hier ook niet koud meer.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:44

hier gisteren de eerste mug alweer kapot gemept :(
De vliegenhals ligt hier al klaar voor onze zomer eczemer.

Meestal probeer ik zo half maart de vliegen/eczeem deken klaar te hebben liggen.
En vaak zo eind maart medio april gaat de deken op.

morgen maar eens kijken of ze terug kunnen naar 100 en 200.

springen is passie, dressuur is een kunst

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:30

Hier ook weer muggen en steekvliegen gespot helaas.... gelukkig heeft paard er geen last van maar wel vervelend voor de paarden die daar wel last van hebben!

Het is ook zo warm en best benauwt!

[o]

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:01

Kan iemand me helpen mbt de Amigo dekens? Ik heb er nu een bij mijn paard gekregen bij de koop en die ligt heel netjes. Nu overweeg ik een 0gram regendeken te kopen, maar welk type/soort kun je gebruiken met een liner systeem eventueel?

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:15

xChantal94 schreef:
Kan iemand me helpen mbt de Amigo dekens? Ik heb er nu een bij mijn paard gekregen bij de koop en die ligt heel netjes. Nu overweeg ik een 0gram regendeken te kopen, maar welk type/soort kun je gebruiken met een liner systeem eventueel?


De amigo bravo dekens kun je de liner aan de voor en achterkant bevestigen. Maar ik heb de amigo Hero en dan bevestig ik hem alleen aan de achterkant en dan blijft die er ook gewoon netjes onder liggen

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:37

affy2000 schreef:
xChantal94 schreef:
Kan iemand me helpen mbt de Amigo dekens? Ik heb er nu een bij mijn paard gekregen bij de koop en die ligt heel netjes. Nu overweeg ik een 0gram regendeken te kopen, maar welk type/soort kun je gebruiken met een liner systeem eventueel?


De amigo bravo dekens kun je de liner aan de voor en achterkant bevestigen. Maar ik heb de amigo Hero en dan bevestig ik hem alleen aan de achterkant en dan blijft die er ook gewoon netjes onder liggen

Precies dit. "Geschikt voor linersysteem" houdt gewoon in dat er bij de hals twee klittebandjes zitten. Het betekent dus niet dat onder alle andere modellen geen liner zou kunnen.

Wat een uitgesproken rotweer >;) Heb mijn ruin maar onder de Smartex Rain laten staan. Mijn merrie vanochtend onder een doornatte Nika regendeken en gelukkig droge wollen deken (gisteravond toen ik de dekens op legde hadden ze al in de regen gestaan, vandaar materiaal erop waar ze nat onder konden) er af getrokken en ze staat nu onder de Rhino. Ook vanwege de wind >;) Vanavond maar een linertje d'r onder weer. De thermometer waar ik op weg naar de wei langs fiets is nu weer gemaakt. Gisteravond gaf hij op de heenweg 5,9 en op de terugweg 5,1 aan. Handuggg.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:15

Ja vies hé! Ik ben tevreden over de Rhino wig, hij lijkt aardig waterdicht. Vanochtend speciaal voor het werk nog even langs gecrosst maar ze lijkt er tevreden mee. Heb toch liever die zon van eerder -O-

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:17

Morgen krijgen we weer zon.

Mijn pony staat nu voor de 4e winter onder haar Rhino wug. Topdeken +:)+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:49

Ik bedoel idd een type van de amigo waar het deken aan bevestigd zou kunnen worden :D

Doef

Berichten: 1731
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:16

Wat denken jullie over zaterdag en zondag? Word zo'n 15 graden overdag, helemaal geen deken, of regendeken?... Paard is in november geschoren. Vind het moeilijk in te schatten, voor het eerst geschoren dit jaar.

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:26

Het gaat wel redelijk wat regenen of niet? Ik denk dat ik mijn paard even laat luchten tussen de buien door en d'r verder een 0grams op leg.

Maar die van mij is ongeschoren op een stukje uit de hals na. Ben wel blij dat ik dat gedaan heb, in de kou heeft het weinig functie gehad, maar nu ze nog veel vacht heeft en het plots weer zo warm is heeft ze er duidelijk voordeel van :)

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:28

Ik denk nog niks. Eerst maar eens zien wat bewolking en wind gaan doen zondag. Voor zaterdag voorspellen ze veel regen dus dan gaat het meest waterdichte materiaal erop. Voor mijn ruin de Weatherbeeta en voor mijn merrie is het afhankelijk van de windsterkte. Die van mij hebben met temperaturen van 13 graden juist nadeel van de vacht. Mijn pony lijkt wel een wolharige mammoet.
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-03-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:30

Die van mij blijft voorlopig onder de 250, waait hier ook ontzettend hard en regent veel.

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:50

Mijne is geschoren (behalve benen en hoofd) heeft nu 200 gram op. Met hals. Wat leggen jullie voor morgen op? Wordt bij mij 16 graden :wow:

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:28

Ik houd de smartex rain op. Ideale deken voor die wisselende temperaturen. De momenten dat het droog is en ik op stal ben gaat ze bloot.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:34

Ik wissel vanmiddag mijn geschoren Shet van 200 naar regendeken. Ze is in december voor hetmlaatst geschoren geloof ik. Mijn fjord heeft de eczeemdeken sinds gisteren op.


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:38

Die van mij is ook in december voor het laatst geschoren, maar zit nog ontzettend kort in het haar. Staat nu nog onder 200 grams, misschien dat ik morgen overdag de 0 grams op leg, maar moet ik even kijken hoe warm ze eronder voelt. Gister in de wind stond ze namelijk nog lekker te bibbberen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:56

Goedemorgen, excuses dat ik hier zo binnen kom vallen, maar wellicht kunnen jullie helpen.
Ik zie dat een aantal bokkers Weatherbeeta dekens gebruiken. Ik heb nu een Freestyle 0 gram, deze ligt echt perfect op mijn haflinger. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de Freestyle100 gram, maar ik kan deze helemaal nergens vinden, heeft iemand enig idee waar deze te koop is? Hij moet er namelijk wel zijn, ik zie de deken wel aangeboden in Amerika.
Nu kom ik hier in Nederland wel de Comfitec deken tegen in 100 gram, is deze gelijk aan de Freestyle of is hij anders? Weet iemand dat? De Freestyle zit voor mijn brede haflinger echt als gegoten namelijk.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Onderschriftloos....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, Trendiction en 3 bezoekers