VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:09

Wat is ze mooi! <3 Nog 3 dagen en je bent weer bij Lotje! :D


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 16:27

Felien_Kyra schreef:
Lotje ziet er goed uit! Was hier heerlijk weer vandaag, in het zonnetje :)

Dankjewel! :D

Riel schreef:
Wat is ze mooi! <3 Nog 3 dagen en je bent weer bij Lotje! :D

Dankjewel! Het duurt inderdaad nog heel even! Vorig weekend konden we helaas niet veel doen, wat jammer was aangezien het echt mooi weer was. Hopelijk is het dit weekend ook mooi weer! :o

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:48

Weet niet in welke regio jij woont maar hier is veel regen voorspeld (Hoogstraten). Maar goed, daar zijn ook regenpakken voor gemaakt :D

Wij gaan misschien ook wel op pad maar dan erachter.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 16:53

Percy schreef:
Weet niet in welke regio jij woont maar hier is veel regen voorspeld (Hoogstraten). Maar goed, daar zijn ook regenpakken voor gemaakt :D

Wij gaan misschien ook wel op pad maar dan erachter.


Oei, ik zie het nu ook. Regen, wel met 15 graden. Ik zal haar 200 grams moeten vervangen voor de 100 grams denk ik!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:07

Wel een vrij hoge temperatuur inderdaad. Vandaar dat wij twijfelen om toch te gaan.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 17:11

Percy schreef:
Wel een vrij hoge temperatuur inderdaad. Vandaar dat wij twijfelen om toch te gaan.


Het lijkt mij erg leuk om een keer op een andere locatie te rijden. Bij mij in de buurt moet ik eerst langs een lange drukke weg voordat ik bij een route kan komen, waar paarden eigenlijk niet eens worden verwelkomd...

Mijn droom is om een keer met Lotje naar het strand te gaan. Al is het aan de hand. <3 Alleen heb ik geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen :') .

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:54

Naar het strand is wel heel leuk ja. Trailer huren dan maar?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:17

Helaas hebben wij de trailer pas verkocht, kan je daar niet echt mee helpen. Weet wel strandlocaties maar weet niet van waaruit je zou vertrekken?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:27

Als je ēcht heel graag wilt kan je altijd de paardentaxi huren :D
Wilt er niemand van stal ook naar het strand? Misschien dat iemand van daar een trailer heeft en ermee kan rijden. Of even op Facebook vragen of iemand kan taxi'en?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 20:32

_Dracarys schreef:
Als je ēcht heel graag wilt kan je altijd de paardentaxi huren :D
Wilt er niemand van stal ook naar het strand? Misschien dat iemand van daar een trailer heeft en ermee kan rijden. Of even op Facebook vragen of iemand kan taxi'en?


We staan op een kleine privé stal. Mijn stalgenoten willen ook wel denk ik. Dus misschien dat er beter een vrachtwagentje gehuurd kan worden? Op zich is het niet moeilijk te regelen.

Ik denk wat mij tegenhoudt, is de vraag of het eerlijk is tegenover Lotje om bijna 2 uur op de trailer te staan (zowel heen als terug). Ik wil niet dat ze denkt dat ze weer verplaatst wordt. Bovendien is 2 uur heen en 2 uur terug wel veel voor een pony die jaren niet regelmatig met de trailer weg is geweest.


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:34

Oh jeetje.. 2 uur? Dat wist ik niet.. balen dat het zo ver is.. -O-

De paardentaxi kan ook met een vrachtwagen komen inderdaad.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 20:41

_Dracarys schreef:
Oh jeetje.. 2 uur? Dat wist ik niet.. balen dat het zo ver is.. -O-

De paardentaxi kan ook met een vrachtwagen komen inderdaad.


Ik denk wel 2 uur ja. Of ja, dat is naar Zeeland. Misschien dat een andere kust dichterbij is. Anders lijkt mij de Veluwe of iets in die richting ook mooi. Gewoon een mooie rit die we als herinnering kunnen hebben. Elke rit die we hebben is speciaal, maar nog een keer ergens anders heen is toch wel iets speciaals.

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:47

Lotje denkt heus niet dat ze verplaatst wordt. Zo diep denken paarden niet na. Maar twee keer twee uur op de trailer is veel en ook het strand is zwaar en Lotje heeft natuurlijk wel artrose...

senna21

Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:00

Een rondje over de heide of door de bossen is ook fijn. Misschien een locatie met een vennetje zoeken, waar ze even kan pootjebaden.
Lang reizen met artrose zou ik niet doen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 23:05

Ja dat dacht ik al... Dan houdt mijn strand droom op. Misschien is er iets in de buurt wat leuk is om te rijden/wandelen :) . Ik wil Lotje natuurlijk niet overbelasten. Zelfs als is het een wandeling.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:13

Ligt er wel aan of het zand heel mul is op het strand. Hier is het eigenlijk prima te doen en het zand is op het strand niet zwaar.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:23

Maak er een weekendje van.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:09

En dr penny lag op de deurmat. :+

Voortaan maar lekker in de winkel halen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:13

emilyslaluna schreef:
Ja dat dacht ik al... Dan houdt mijn strand droom op. Misschien is er iets in de buurt wat leuk is om te rijden/wandelen :) . Ik wil Lotje natuurlijk niet overbelasten. Zelfs als is het een wandeling.


Nou...misschien kan het wel? Jij kent haar het beste toch?

Als je gaat, zorg dan dat je gaat als het eb wordt. Als het vloed wordt heb je namelijk voornamelijk mul zand tot je beschikking.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:32

Waarom niet een klein weekje zee plannen in de zomervakantie (met enkele vrienden (+ hun paarden) en Lotje)? Als je een droom hebt dan ga je er gewoon vol voor! :D

Heen en terug reizen zou ik in ieder geval ook niet doen. 4 uur is veel te lang lijkt mij. Vraag ook raad aan je dierenarts voordat je iets beslist want het kan zijn dat zelfs 2 uur te lang is. Ik denk wel dat een expert je eerlijk advies kan geven hierin. Als het medisch niet meer gaat kan je iets leuks plannen in de buurt.

En inderdaad zoals velen aanhalen: opletten voor de ondergrond :-)
Laatst bijgewerkt door Riel op 09-03-18 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:38

Ik zou ook zeker kijken naar het tijdstip ivm de bodem.
Als je naar de Veluwe gaat zou ik ook niet naar de zandverstuivingen gaan en gebieden met veel heuvels vermijden. Grote kans dat dat een enorme klap voor Lotje's artrose gaat zijn en ze daar flink last van gaat hebben.
Ik zou er ook een rustig weekendje van maken. Dan is op de vrachtwagen voor 2 uur ook niet zo erg omdat je haar daarna even lekker kan laten bijkomen op de wei voordat je een rit gaat maken.

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 20:44

Bedankt voor de tips! Ik zal het sowieso even aankijken. Als er überhaupt echt plannen komen dan wordt de DA uiteraard geraadpleegd. Ik wil natuurlijk niet dat Lotje problemen gaat krijgen. Ze doet het nu erg goed, maar we doen ook niet echt lange ritjes. Ik wil niet dat een lange rit te veel wordt in een keer.

Misschien is een leuke boswandeling ergens ook leuk. Alles wat we samen doen is al een leuke herinnering. Lotje is wat het speciaal maakt, niet de locatie.

Ik hoop dat het morgen eventjes droog is zodat we kunnen gaan wandelen. Vanavond moest ze genoegen hebben met een kleine poetsbeurt :j .

Mijn vriend en zijn zusje gingen ook mee. Zijn zusje heeft Lotje nooit eerder gezien en vond het erg leuk! Dus een snoepje geven moest natuurlijk ook!

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 21:11

Vandaag lekker even gaan stappen naar een plekje met gras. De wei is deze week bemest dus mogen de paarden de komende week alleen in de paddock/buitenbak. Een beetje gras was dus wel goed voor Lotjes buikje!

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 18:45

Weet iemand misschien wat dit is? Kan het rotstraal zijn? Haar hoefballen zijn erg droog en als ik de hoevenkrabber in de middelste straalgroeve doe dan is het best diep...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 07:37

Niemand die het weet? :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers