Hondenbuggy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 20:45

Volgende week is het zover, en kunnen wij onze versterking van het gezin ophalen.
Nou is meneer nog een heuse pup als hij komt, maar ik wandel graag. Dus om te zorgen dat hij mee kan met wandelen, moet ik denk ik op zoek naar een wandelwagen voor hem. Of, als iemand een goede suggestie heeft, naar iets anders.

Meneer is een kruising flatcoatxierse setterxgolden, dus wordt als het goed is ook nog mooi aan de maat. Dus zon wandelwagentje voor een klein ho ndje is te klein, omdat hij waarschijnlijk lang er in mee moet voordat hij echt anderhalf uur mee kan rauzen.

Wie van jullie heeft er suggesties voor een goed merk? Of eventueel nog eentje in de aanbieding die ergens in de garage staat te verstoffen? Ervaringen zijn in ieder geval welkom :D

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:47

Veel van de hondenfietskarren kunnen ook naar "wandelwagentje" omgebouwd worden met een extra wiel en duwbeugel aan de achterkant. En die voor kinderen vaak idem (al is het meestal lastiger om daar hond in vast te leggen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:52

Ik volg even mee :D hier een middenslag kruising met artrose. De meeste hondenbuggy's zijn inderdaad voor de kleine exemplaren à la chihuahua en dus te klein. Voorlopig hebben wij ergens een ruime bolderkar op de kop getikt en gebruiken we die :)

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:53

Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd met jullie aankomende nieuwe gezinslid *\o/*

Antwoord op je vraag, Innopet :j
Ik had eerst een ander merk buggy aangeschaft voor ons toen zieke hond, maar die is snel op Marktplaats beland :o

Bij ons is het deze geworden

https://natteneuzen.nl/honden-fietskar/ ... -fietskar/


Op Marktplaats is vast ook wel het 1 en ander te vinden.
Verder heb ik geen ervaringen met andere merken

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:47

Mijn teckel met hernia gaat mee in de bolderkar
Afbeelding

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:57

Ik zou kijken voor een doggyride original... ik heb die innopet ook en daar is een grote kruising zo uitgegroeid.ze staan regelmatig op mp. Anders iets van een bolderkar

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:01

Ik zou ook zeggen, kan die niet in een bolderkar?

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:11

Gefeliciteerd alvast met je nieuwe pup! Toevallig bij Gijs vandaan? En inderdaag misschien een bolderkar oid ombouwen. Alleen is het dan de vraag of de pup er niet uit springt :+

Britta31

Berichten: 13135
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:50

Een kinderbuggy van de kringloop?

Anoniem

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:58

Van die fietskarren die je ook kunt gebruiken als wandelwagen zijn ideaal omdat die dus ook wat meer gewicht aankunnen dan een gewone buggy.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 01:14

De doggyrides original zijn echt het sterkst en grootst. Fijne dingen, wielen soepel eraf en erop met klikken, veel opties etc.

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:34

Dik heb ook de doggyride original. Heb paar van die merken geprobeerd die beetje nagemaakt waren vd doggyride maar die zijn toch stuk minder qua kwaliteit en ook veel onstabieler. Heb rottweiler van 45 kilo en die past prima, het voordeel tegenover een bolderkar is dat ze er ook niet uit kunnen springen. Wij hebben de fiets set met wandel set erbij. Als je op MP kijkt worden ze vaak tweedehands aangeboden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:34

Gele doggyride had ik geleend en beviel zo goed dat ik de rode, is de nieuwe uitvoering, zelf gekocht heb.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 08:52

Doggyride heb ik inderdaad ook veel goeds over gehoord!

Wat betreft de bolderwagen, ik heb er eentje thuis staan. Maar die is meestal in gebruik door dochterlief. Bedoeling is ook dat hij leert dat hij daar in mee kan, maar als dat niet werkt wil ik graag uitwijk hebben :j maar is dus inderdaad ook al in de overweging meegenomen!

Thincla, de naam Gijs zegt me niets... hij komt uit Hierden :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:11

Ik heb een bakfiets gekocht voor jong en oud. Op die manier konden we lekker naar het bos en park zonder dat ze overbelast raakten. En op veel verschillende plekken komen.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hondenbuggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:09

Bakfiets is op zich een idee als vervoer. Maar het gaat me echt om het wandelen zelf. Als ik anderhalf uur ga, wil ik hem wel mee, maar dat mag hij natuurlijk nog niet lopen. Dus ik moet iets hebben zodat hij wel mee kan zonder te hoeven lopen...